Мінфін - Курси валют України

Встановити
19 жовтня 2018, 7:55

Камери на дорогах: реальні штрафи, страшилка для водіїв або схема для поліції

Українським водіям доведеться розплачуватися за пристрасть до швидкої їзди. З 16 жовтня поліція перейшла від слів до справи та почала штрафувати за перевищення швидкості.

Украинским водителям придется расплачиваться за страсть к быстрой езде.
Фото: ЕП

З 8 жовтня на українських дорогах з'явилися камери фіксації порушень правил дорожнього руху TruCam. Вони, нарешті, пройшли тривалу процедуру сертифікації і тепер вважаються цілком законним знаряддям в руках правоохоронців. Спочатку камери працювали в тестовому режимі — порушення фіксували, але штрафи не виписували.

Тепер же «пільговий період» закінчився. І перші результати штрафної кампанії вже є. Як повідомили в прес-службі Нацполіції, за 16 жовтня виписано понад 230 протоколів за перевищення швидкості.

Втім, з TruCam не все так однозначно. Експерти, з якими поспілкувався «Мінфін», кажуть, що, з одного боку, штрафи можна буде оскаржити в суді. А з іншого — з'являються ризики побудови на дорогах нової схеми, яка дозволить поліцейським заробляти на водіях.

«Мінфін» розбирався у тонкощах фіксації порушень по-новому.

Психологічний ефект плюс штрафи

Ще не до кінця ясно, чого в установці горезвісних TruCam більше — самореклами Нацполіції або реальної користі в справі наведення ладу на дорогах.

Спочатку планувалося, що по всій Україні встановлять близько 2 тисяч камер автоматичної відеофіксації. Але за підсумком їх поки тільки 25. Розміщені камери, в основному, на трасах і на жвавих перехрестях у Києві та великих містах країни.

ЗАМОВИТИ КРЕДИТНУ КАРТУ ДЛЯ ВОДІЇВ

«Більшість приладів встановлено на трасах, так як саме там найбільша швидкість, а ДТП рідко закінчуються одними подряпинами. Тому наше головне завдання — не притягнути до відповідальності, а попередити можливе порушення та знизити кількість потерпілих в місцях, де ДПТ відбуваються найчастіше», — написав на своїй сторінці у Facebook голова прес-служби Нацполіції Олексій Білошицький.

Втім, поліція буде не тільки «упереджувати порушення», а й жорстко за них карати. За даними Білошицького, тільки за один день роботи камер був виписаний 231 адміністративний штраф за порушення швидкісного режиму. Штраф за перевищення допустимої швидкості більш ніж на 20 км/год становить 255 грн, на 50 км/год — 510 грн. Протоколи можуть бути як вручені водієві особисто, так і вислані йому поштою (так звані «листи щастя»).

Аналітик компанії «Європатруль» (досліджує транспортні ринки) В'ячеслав Коновалов каже, що насправді статистика першого «штрафного дня» не вражає. «Це менше, ніж по 10 протоколів на одну камеру. У рази менше, ніж свого часу складала ДАІ», — говорить він.

Та й самих камер в такій мізерній кількості явно не вистачить для наведення порядку на дорогах.

«МВС поки не мало змоги домовитися з місцевою владою про більш широке покриття. Так що доки це чисто психологічний тиск на водіїв», — вважає Коновалов.

Правда, крім автоматичних відеокамер, поліцію спорядили ще й ручними. Їх якраз не бракує. І головне — тепер повноцінно запрацює закон про парковки. Він набрав чинності ще минулого місяця, але через відсутність обладнання для фіксації порушень був фактично заблокованим. Поліція побоювалася проводити масові евакуації неправильно припаркованих авто, так як власники машин могли з легкістю оскаржити ці дії в суді. А переконливих аргументів у правоохоронців не було — зйомки на мобільні телефони або планшети, а також несертифіковані камери суд до уваги не приймає. «З початку дії закону в Києві було евакуйовано 23 авто, але всі власники оскаржили евакуацію в суді і виграли. Тепер «Київпарксервіс» повинен ще й сплатити судовий збір», — розповів «Мінфіну» голова громадської організації «Розвиток інфраструктури» Станіслав Гвоздиков.

ЗАМОВИТИ «Global Auto Card» 

Тож зараз водіям варто побоюватися як автоматичних камер, так і стаціонарної зйомки. Всі отримані таким чином знімки можуть використовуватися для накладення штрафів та евакуації авто.

Протоколи пачками та безкарність для євроблях

Хоча фіксацію порушень на камери офіційно узаконили, до неї залишається чимало питань, — говорить старший партнер адвокатської компанії «Кравець і партнери» Ростислав Кравець.

«По-перше, незрозуміло як буде працювати ця система. Камери знімають в автоматичному режимі. Але чи будуть так само автоматично формуватися та розсилатися протоколи про перевищення швидкості? Або ж дані стануть «сортувати» в ручному режимі? Ці нюанси ніде не прописані, а отже — залишається можливість впливу на процес горезвісного людського чинника. У підсумку наші порушники-мажори зможуть і надалі лихачити — відео з їх участю потім просто затруть або «не помітять», — допускає юрист.

За словами Станіслава Гвоздикова, можливі також похибки вимірювань при зливах, снігопаді, грозах, сильному нагріванні асфальту (якщо температура повітря + 35-45 градусів) або морозах в 10-20 градусів, тумані і ін. «На промінь лазера впливає банальний дим від багаття або пожежі, смог на автотрасі через дим вантажівок», — зазначає експерт.

По-друге, може стати проблемою розсилка протоколів про порушення або «листів щастя». В Україні ще у 2010 році була спроба ввести автоматичну відеофіксацію, але потім від неї відмовилися, вирішивши, що камери мають багато похибок і спочатку їх потрібно сертифікувати. Тоді Конституційний суд ухвалив, що відповідальність за порушення правил дорожнього руху може нести тільки людина, яка в даний момент керує автомобілем. Але організувати розсилання протоколів можна лише власникам авто, оскільки камера фіксує номерний знак машини, за яким в базі даних Нацполіції шукають власника. Виходить, що можуть без провини постраждати ті, хто свого часу продав автомобіль за дорученням або ж ввіз на свої документи іномарку (в тому числі, на єврономерах). Якщо вони не перереєструють машину на реального власника, протоколи їм будуть приходити пачками.

«Зрозуміло, що штраф можна оскаржити в суді, довівши, що в момент порушення за кермом були не ви, а інша людина. Але навряд чи оскарження будуть масовими — людині простіше заплатити 200 грн., ніж витрачати час на суди і підтверджувати своє алібі», — говорить Кравець.

А ось водії, на яких авто офіційно не оформлено, і далі зможуть залишатися безкарними та лихачити. Йдеться про ті ж евробляхи, а також автомобілі на донецькій, луганській та кримській реєстрації. Поліція може спробувати розсилати штрафи власникам таких авто, але чи будуть їх сплачувати — велике питання. Крім того, як каже Гвоздиков, нестандартні номери (спеціальні, євробляхи тощо), TruCam просто не читає. Всього в «сірій зоні» може виявитися до 6 млн. авто.

Є питання і до ручних камер. «Знову-таки, як буде систематизувати і зберігатися ця інформація, чи буде можливе «сортування» в ручному режимі? З досвіду колишньої спроби впровадження камер: багато тодішніх даїшників купували другу камеру за свої гроші і заробляли нею на життя, знімаючи порушення і видаляючи їх за визначену плату. Де гарантії, що такого не буде цього разу?», — говорить Кравець.

Акт/сертифікат повинен бути на кожен TruCam і номер в акті повинен відповідати номеру на приладі, а прилад при цьому повинен бути опломбований. «Як водій може перевірити — зафіксовано його порушення на провірений TruCam чи ні, якщо передбачається, що будуть виписувати протокол без зупинки транспортного засобу і відправляти за адресою реєстрації? Схоже, «знімати» зможуть на що завгодно і як завгодно, а потім стверджувати, що знімали на повірений прилад », — допускає Станіслав Гвоздиков.

Він вважає, що водії зможуть оскаржити результати зйомок на всі камери TruCam, так як все ж залишаються питання до їх сертифікації. Деякі експерти стверджують, що камери з похибками, в них є так званий «ефект косинуса», який показує перевищення швидкості навіть якщо його немає, в залежності від того як був запрограмований. Хоча за іншими даними, моделі TruCam, в яких присутній цей недолік, в Україну не завозилися і нашою Нацполіцією не використовуються.

Втім, експерти все одно не впевнені, що тотальна відеозйомка на дорогах зможе змінити сумну статистику ДПТ в Україні. А, власне, для цього вона і затівалася. Для цього потрібна масова профілактична робота, більше соціальної реклами та роз'яснень — наприклад, обов'язкові курси для водіїв, які втрапляться на перевищенні швидкості, а також ревізія дорожніх знаків і розмітки. Адже іноді автомобілісти порушують просто тому, що інакше подолати ту чи іншу ділянку дороги просто нереально — нанесена неправильна розмітка, обраний невдалий швидкісний режим та ін.

Костянтин Соприкін

Коментарі - 26

+
+76
96623739
96623739
19 жовтня 2018, 8:57
#
Но самое главное здесь не снизить аварийность на дорогах — ДОРОГИ НУЖНО ПОСТРОИТЬ ИЛИ ОТРЕМОНТИРОВАТЬ!!! главное то, что за счёт штрафов хотят пополнить бюджет на 10-20 МЛРД!!! ежегодно, и естественно не только бюджет государства, а и тех господ которые будут выявлять нарушителей.
+
+285
Tom Light
Tom Light
19 жовтня 2018, 10:08
#
В Киеве хорошие дороги. Но наглость водителей зашкаливает. Летят на красный, через пешеходные зоны, ездят по тротуарам, ездят по зеленым зонам. Это полнейший беспредел!
+
+65
m0ps
m0ps
19 жовтня 2018, 10:39
#
Далеко не все дороги в Киеве хорошие ;)
+
+66
AleksandrBank
AleksandrBank
19 жовтня 2018, 10:59
#
«В Киеве хорошие дороги» — киевлянам не говорите об этом, не поверят.
Тот же центр Подол больше напоминает езду по «холмикам», будете ехать выше 50 км, есть шанс хорошо «черкнуться» даже не на низкой машине
+
+72
Dmytro Z
Dmytro Z
19 жовтня 2018, 11:02
#
Все познается в сравнении. в Черкасской области возле Золотоноши на дороге Киев — Днепр H-08 легко можно потерять колесо. холмики на Подоле это таки ровная дорога)
+
+115
neverice
neverice
19 жовтня 2018, 14:10
#
Качество дорог и превышение скорости связаны обратно пропорцианально. Раз превышают, значит качество дороги позволяет. Сложно превысить разрешенную скорость больше чем на 20 км. на плохой дороге. И сомневаюсь я, что в таких местах будут стоять регистраторы.
+
0
h p
h p
22 жовтня 2018, 14:54
#
Хорошие дороги как раз и провоцируют превышение скорости (в наших диких условиях).
Разбитая дорога — естественным образом включает в себя «лежачих полицейских».
+
+15
Бухгалтер СПД
Бухгалтер СПД
8 січня 2019, 15:30
#
С каждого литра ДТ и бензина около 4 грн уходит в бюджет. Так называемая «налоговая нагрузка». Мать вашу, почему тогда такие ямы и выбоины на дорогах??? Может хватит пилить бюждет? Может нужно укладывать асфальт нормального качества, а не который через года 2-3 нужно обновлять??? Надоело, что весной снег сходит с асфальтом! Получаешь зарплату — плати налоги, что-то покупаешь — снова плати, коммуналку оплачиваешь — плати, образовние нужно — плати, в больницу попал -плати! А зажрались ли господа у корыта???
+
+29
AleksandrBank
AleksandrBank
19 жовтня 2018, 9:17
#
Правильно подметили, часть ушлых в виде Евробляхеров опять будут плевать на законы.
Когда устанавливали, что не знали что с этим столкнемся? Нужно было другие нормы вводить, как-то реестрировать тех кто по доверрености управляет этими бляхами и т.д.
+
+70
laa1999
laa1999
19 жовтня 2018, 11:20
#
Ну и что это меняет, если авто можно и так передать -без доверенности? Проблема в КС или конституции, отвечать должен за авто — официальный собственник, как в США. А то, что ты передал, а он нарушил -это уже отношения собственника и передавшего… А с еврономерами -нужно запретить перемещаться с иностранными номерами не собственников.
+
0
TheGOD
TheGOD
19 жовтня 2018, 15:51
#
Плохой вариант «запретить перемещаться с иностранными номерами не собственников»
банальный пример — автобусы, авто компании. там владелец юр.лицо

за авто должен отвечать владелец и точка. по бляхарям все просто — если на машине висит штраф больше Н месяцев (и/или больше Н штрафов), остановить и обьяснить, что через Н дней остановят еще раз и просто отправят машину на штрафплощадку. и пусть кто хочет тот и платит. все, проблема решена. точно так же действуем по всем остальным — висят штрафы? машина тут постоит, а вы решайте там сами, кто за рулем когда был
+
+15
AkageMik
AkageMik
19 жовтня 2018, 21:10
#
Юр лицо ж не встречно-поперечному даёт авто поправлять или автобусом?
Маршрутный лист, что там ещё есть из документов на авто для юриков? Это вообще не причина, пусть юрики разбираются, кто и куда на служебном метался. Доверенность от юрлица есть в конце-концов ;)

По поводу номеров донецких и прочих — великолепно посты ГАИ раньше задерживали авто должников по решению суда или аресту гос исполнителя — абсолютно не проблема, в принципе. Решение суда — исполнитель — арест — штрафстоянка.

Бляхеры — аналогично предыдущему. Вроде там у полиции базы какие-то есть, интернет и прочее.

На самом деле, господа, нет ничего невозможного. Как говориться: желание — 1000 возможностей, нежелание — 1000 причин.

Другое дело, что всем хочется пирог штрафов разрезать правильно, свой кусочек сделать побольше, оттого и 1000 причин. Равно как и бляхи завозить в нашу новую евроавтосвалку
+
+138
Dmytro Z
Dmytro Z
19 жовтня 2018, 9:35
#
С еврономерами печальная ситуация даже тут…
для нормальных людей, налогоплательшиков все меньше причин оставаться в Украине.
+
+15
neverice
neverice
19 жовтня 2018, 14:07
#
Проблема еврономеров просто должна решаться отдельно, не нужно подстраивать все сферы законодательства под факт массового нарушения другого закона.
+
+133
Tom Light
Tom Light
19 жовтня 2018, 10:06
#
Автор статьи не вникал в подробности! Камеры имеют цифровое шифрование. Поэтому оттуда НИЧЕГО невозможно удалить, обрезать, подрезать и тд.
Ну а с евробляхами нужно решать вопрос жестко. Это плевок в адрес всех налогоплательщиков!
+
+15
Dmytro Z
Dmytro Z
19 жовтня 2018, 10:53
#
Вопрос с еврономерами решают вопрос люди которые не чем не лучше этих самих пользователей машин на еврономерах. Сансара…
+
+1
laa1999
laa1999
19 жовтня 2018, 14:18
#
Ну, кто выбирал…
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
19 жовтня 2018, 16:50
#
Може цифровий підпис?
Але ні підпис, ні шифрування ніяк не можуть зажистити локальні дані, що не синхронізовані з зовнішніми серверами
+
+16
timir
timir
20 жовтня 2018, 23:10
#
Том, я вам объясню кое-что, без обид.Я покупал свое авто в салоне, за 30-ку.И у меня нет НЕНАВИСТИ к евробляхерам.Кто-то может поатить, а кто-то нет.Мы все разные.Если нет денег, но есть возможность, и нужен автомобиль, почему нет? Причем здесь налоги?
Нас всех и так «обули» за 27 лет лет с курса 1.75 до 28 за доллар.Есть выражение:«Разделяй и властвуй»
Нас сталкивают лбами, а вы этого понять не хотите.
Толерантнее надо быть.Вашу ненависть, да в кабмин и верховную раду.
+
+44
Peter Sauber
Peter Sauber
19 жовтня 2018, 10:38
#
Откуда евроблях, крымских и атошных машин 6 лямов? У нас всего в Украине 10 миллионов автомобилей.
И, конечно, адвокаты будут красиво свистеть, что все это незаконно, не сертифицировано и тд, так как им главное — получить деньги клиента, а то, что 95% водителей cрать хотели на правила и как итог — у нас самая высокая смертность на дороге в Европе — им всё равно.
Вон, в Индии никаких камер на дорогах нет, правил тоже нет, все ездят, как хотят — отлично же, пусть и у нас так будет!
+
0
ballistic
ballistic
19 жовтня 2018, 14:35
#
«Аналітик компанії «Європатруль» Коновалов каже, що насправді статистика першого «штрафного дня» не вражає. «Це менше, ніж по 10 протоколів на одну камеру… У рази менше, ніж свого часу складала ДАІ»
— таке враження, що цьому анал ітику потрібні лише враження, а не реальне вирішення проблем.
+
+48
Maleficarum
Maleficarum
19 жовтня 2018, 15:34
#
Фигня всё. Выкачка очередная денег Это главная цель. Про евробляхи смешно написали… Типа « Протоколы пачками и безнаказанность для евроблях» А вот Зайцева не на евробляхе ездила Протоколов тоже «пачками» выписали После этих протоколов угрохала шесть человек- и ничего Никакого наказания Всё спускается на тормозах… Так что основной посыл в статейке сей- глав мусор выдал в виде цитаты « Поэтому наша главная задача — не привлечь к ответственности»
+
0
MaxTirpiz
MaxTirpiz
19 жовтня 2018, 15:57
#
Действительно, смешно. На какой адрес отсылать квитанцию евробляхеру? На литовский или польский? Если грозит админка, проще машину выбросить и смотаться за новой.
+
+15
rredrred
rredrred
19 жовтня 2018, 16:28
#
Точно подметили, гланая их цель не безопасность на дорогах, а бабла срубить, статью 27-1 КУпАП про вообще для безопасности ввели, а не исполняется сразу бабло отжимают
+
0
Дмитрий Танцюра
Дмитрий Танцюра
19 жовтня 2018, 20:09
#
Как только банкиры или их хозяева, заблеснят МВД это их бизнес будет. А Луценко и сам отдать готов за недорого, но им совершенно не нужно за недорого, им еще МВФ приплатит за это, схема отработана, нищих духом пока маловато.
+
0
Якунин Игорь
Якунин Игорь
19 жовтня 2018, 20:59
#
Однако ТруКам таки не сертифицирован в Украине в настоящее время. Была «странная» сертификация в 2012 году, но в 2015 ее сняли. И сейчас в реестре сертифицированных устройств ТруКам нет.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися