ballistic
Зарегистрирован:
19 декабря 2010

Последний раз был на сайте:
28 ноября 2021 в 14:10
Подписчики (91):
044blog
044blog
33 года, Киев
viktory2001
viktory2001
15 лет
marcher145
marcher145
Hatal
Натал Н
40 лет
Qwerty1999
Qwerty1999
30 лет
kingcity
kingcity
51 год, Львів
Finans007
Finans007
tuxpuk
Anton Shulga
27 лет, Ukraine, Zaporizhia
citizen99
citizen99
annagreenish
annagreenish
москва
brigadirius
brigadirius
Киев
eldarien
eldarien
38 лет
все подписчики
ballistic — Приватні балістичні технології
23 апреля 2020, 22:21

Брудний дизель: євростандарти та реальність

Порівняння норм і реальних значень шкідливих викидів для різних Євро-класів пального.

Введення дедалі жорсткіших євро-стандартів на пальне в ЄС привело до зменшення реальних викидів NOx (оксидів азоту) від бензинових автомобілів. Проте реальні викиди від дизельних автомобілів хоч і зменшилися, але все ще значно перевищують норми, передбачені законодавством.

Джерело: Європейська агенція довкілля (ЕЕА)

Значне перевищення норм шкідливих викидів дизельними автівками підтверджується проектом збору даних дистанційного зондування різними вимірювальними кампаніями, що були зібрані в Швейцарії та інших країнах Європи.

Джерело: Міжнародна рада з чистого транспорту (ICCT)


ДОПОВНЕННЯ:

Вищенаведені дані актуальні для 2015-2016 років.

Але як слушно зазначив в коментарях дописувач Kanarej, після прийняття стандарту Євро-6 пізніше в 2017-му був прийнятий уточнений страндарт Euro 6d-Temp, що мав на мені зробити жорсткішою сертифікацію нових автівок і покращити реальний стан з викидами.

Реальні виміри викидів за 2018-й рік у Парижі не показали радикальних змін більшою мірою тому, що відсоток автівок Euro 6d-Temp відносно малий:

Джерело: The Real Urban Emissions (TRUE) Initiative

Проте в публікації зазначається (переклад довільний):

"Викиди NOx для дизельних автомобілів Euro 6d-TEMP на ~70% нижчі, ніж у сертифікованих раніше дизельних автівок Євро-6. Але зібрані дані свідчать про те, що середні викиди NOx для дизельних автомобілів Euro 6d-TEMP все ще залишаються вищими, ніж у бензинових автомобілів Euro 6. Необхідне подальше тестування викидів у дизельних автомобілях Euro 6d-TEMP в реальному вжитку, щоб прийняти обґрунтоване рішення чи повинні ці транспортні засоби мати право на класифікацію Crit'Air 1"

Що таке «класифікація Crit'Air»? Це французький сертифікат якості повітря (по-французьки: Certificat qualité de l'air) відповідно до європейських стандартів викидів:

Як бачимо, Дизель Євро 6 відноситься до Класу 2 на рівні з Дизель Євро 5 та Бензин Євро 4.

А Бензин Євро 5 та 6 відносяться до Класу 1 на рівні з автівками на газу та гібридними «електичками».

Просмотров: 25915, сегодня — 67
Следить за новыми комментариями

Комментарии - 27

+
0
ballistic
ballistic
23 апреля 2020, 22:50
#
Нагадаю, в грудні Верховна Рада відклала введення стандарту Євро-6 для нових авто до 1 січня 2025 року
+
+15
Kanarej
Kanarej
24 апреля 2020, 0:43
#
Викиди - це не тільки NO2, по CO2 - ситуація навпаки в дизеля краще.
+
0
ballistic
ballistic
24 апреля 2020, 1:47
#
В стандартах там цілий букет шкідливих викидів.
Але я так розумію, що найбільшої відносної шкоди екології завдають саме викиди оксидів азоту (NOx), тому до них найбільше уваги.
+
+15
PAVLO2
PAVLO2
24 апреля 2020, 12:17
#
Можете ще газ добавити. Чув що він майже не шкідливий для екології
+
0
ballistic
ballistic
24 апреля 2020, 23:10
#
Про автогаз я не знайшов масових реальних досліджень. Він напевно «за замовчуванням» вважається достатньо екологічним, щоб вписатися в норми Євро 6.
+
0
duke34
duke34
26 апреля 2020, 11:24
#
Как и больший % КПД у дизеля
+
0
ballistic
ballistic
26 апреля 2020, 11:59
#
Статистика представлена в g/km (в грамах оксидів азоту на кілометр шляху).
Тобто незважаючи на загальний кращий КПД дизеля, він в перерахунку на «корисні кілометри» все рівно брудніший за бензин.
+
0
duke34
duke34
26 апреля 2020, 13:26
#
Виходить, що так. Умовно моя машина споживае 4.5л дизеля\100км, а бензиновий аналог 8л бензину\100 км. Наскільки більше плюсів для екології буде мати єкономія у спалюванні 4л палива? окрім оксиду азоту
+
0
ballistic
ballistic
26 апреля 2020, 14:59
#
Крім NOx є ще СО, THC, NMHC, HC, PM, PN і також СО2.
За викидами чадних та парникових газів (СО та СО2) дизель більш екологічніший, ніж бензин.
Проте найбільшої відносної шкоди екології міста завдають саме викиди оксидів азоту (NOx), тому їм приділяється найбільше уваги.

На останньому зображенні в статті показана класифікація сумарної шкоди для повітря в залежності від класу євростандартів викидів. Дизельні класи стоять на щабель нижче, ніж бензинові.
+
+15
PAVLO2
PAVLO2
24 апреля 2020, 10:41
#
Цікава стаття
+
+15
PAVLO2
PAVLO2
24 апреля 2020, 10:41
#
Лайк з мене)
+
+15
AleksandrBank
AleksandrBank
24 апреля 2020, 12:27
#
Спасибо за статью.

Лайк от меня!
+
+30
Kanarej
Kanarej
24 апреля 2020, 18:55
#
Тут є ще один нюанс. Ця стаття трішки стара, вона опублікована у січні 2016 року, тобто через пару місяців після початку дизельгейтного скандалу (а заміри взагалі датовані 2015-м роком). З тих пір виробники приклали значних зусиль щоб влізти в стандарти по дизелях, тобто їх примусили це зробити.
Крім того, Євро-6 — не останній стандарт. З тих пір вийшло кілька уточнень Євро-6, які не зменшують самі норми, але роблять тестування при сертифікації значно жорсткішим, наближаючи умови при тесті до реальних умов експлуатації. Відповідно, нові дизеля Євро-6 мають значно менші викиди ніж вказано у цій статті.
На даний момент актуальним є Euro 6d-TEMP
Подробиці почитати можна наприклад тут: https://www.fleeteurope.com/fr/new-energies-fiscalite-et-legislation/europe/features/do-you-know-your-euro-6-your-6c-and-6d-temp
+
0
PAVLO2
PAVLO2
24 апреля 2020, 19:51
#
Вам теж лайк , теж цікаві таблиці, і виявляється бензин має більші викиди СО.Викиду і бензину і дизелю майже одинаково шкідливо для екології нашої планети.
+
+15
ballistic
ballistic
24 апреля 2020, 23:07
#
Дякую за слушне зауваження.
Доповнив статтю новими даними. Дійсно, дизельні автівки на Euro 6d-TEMP в реальному житті на 70% екологічніші. Проте, все ще «не дотягують» до норм.
+
+15
Kanarej
Kanarej
25 апреля 2020, 0:47
#
Дякую :) Доречі, з викидами була така сама ситуація, як і з розходом палива. Стара методика тестування NEDC, по якій всі виробники з гордістю писали фантастичний розхід палива в характеристиках, насправді була далека від реальності, і досягти такого розходу можна було лише у режимі жорсткого еко-раллі. Звісно насправді так ніхто не їздить. Для електромобілів NEDC так само давав занадто оптимістичний запас ходу на одній зарядці. Тому пару років тому NEDC нарешті замінили на WLTP, по якому можна вже приблизно оцінити, який насправді буде розхід. Причому WLTP в розширеному вигляді дає досить широкий набір даних, в яких умовах і при якій швидкості буде який розхід.
+
+15
duke34
duke34
26 апреля 2020, 11:01
#
У меня дизельная VW Jetta 1.6 tdi 2016 года, при скорости 140 км\час на круизе, 4 человека в салоне, полный багажник, климат-контроль, средний расход 4.6л\100 км, при 110 км\час расход 4 - 4.2л в зависимости от загрузки. При скорости 80 км\час я вкладывался в 3.6-3.8.
В городе, с умеренными пробками 5.4 л


+
0
ballistic
ballistic
26 апреля 2020, 12:10
#
Турбодизель з прямим вприскуванням дійсно вражає економічністю.
+
0
Kanarej
Kanarej
26 апреля 2020, 18:14
#
У меня Пассат B8 2.0 дизель. Если очень стараться — можно и меньше 4 опустить. Я на интерес делал. Рекорд был на участке от Захара Беркута (за Славском) до Стрыя (участок почти 70 км) — 3.3 литра. Потом в Стрые попал в тянучку на кольцевой, а после — поехал уже быстрее, так до Львова по итогу средний вышел 3.5. Правда тут ехал из гор, то есть с понижением рельефа. Когда ехал туда — то и на горку, и быстрее, вышло что-то около 4.5. Но вообще и до этого несколько раз бывало меньше 4. Например Львов-Мукачево — 3.8 литра. Короче, умеючи можно :). Но есть одно НО. Неоднократные подсчеты по заправкам показали, что бортовой комп брешет процентов на 10-11 на штатной новой 17" резине. А с износом резины погрешность может еще вырасти на 1-2 процента. Не знаю как на Джетте. То есть реальный расход будет несколько выше чем показывает комп. Такое бывает. У брата старая Кэмри врала еще больше. А вот был у меня Сеат и Опель Вектра С раньше — у тех с заправками расход совпадал.
+
0
duke34
duke34
26 апреля 2020, 18:35
#
Да, если стараться, то можно суперэкономно ездить, я всегда езжу спокойно, по этому всегда радует низкий расход. Не знаю насколько брешет, думаю не сильно, у меня довольно точно совпадает, но точно не замеряешь никогда, потому что можно залить под горлышко, а можно и нет, и под самый ноль пока не заглохнет на дизеле нельзя - дорого такой эксперимент обойдется =)
+
+15
Kanarej
Kanarej
26 апреля 2020, 22:37
#
Замерять реальный расход довольно просто. Заправился до отстрела пистолета. Выездил сколько вышло. Приехал на ту же колонку и заправился снова до отстрела (то есть без доливов). Сколько во второй раз заправил — и есть количество топлива, которое выездил. Расстояние есть, делим, получаем точный расход на сотню. Расстояние кстати одометр у меня показывает точно, сравнивал с GPS — на расстоянии в 700-800 км отличаться может на пару км, что практически ноль. Словом, повторив такой эксперимент несколько раз — во всех случаях получил примерно одинаковую разницу около 11% по сравнению с показаниями борт. компа. На зимней резине у меня профиль выше стандартного — там разница с показаниями выходит около 8%, что согласуется с разницей в радиусе колеса около 3%. Так что все расчеты точны :)
+
+15
duke34
duke34
30 апреля 2020, 9:50
#
Волей случая на днях проверил по Вашему способу и, действительно, погрешность компьютера 10%, что разбило мои «эко-рекорды» в пух и прах =)
+
+15
Kanarej
Kanarej
30 апреля 2020, 16:38
#
Вот же ж Фольксваген... Дизельгейта им мало... Теперь нужно расходогейт им сделать, чтобы наконец по-честному начали работать :)
+
+15
Kanarej
Kanarej
30 апреля 2020, 16:50
#
Кстати, так выходит, что по экономичности дизеля 1.6 и 2.0 у Фольксвагена примерно одинаковы.
+
0
duke34
duke34
30 апреля 2020, 17:24
#
Выходит да! По мощности 1.6 мне с головой хватает, после 140 км\час уже чувствуется, что тяжело становится. Но 2.0 предпочтительнее
+
+15
duke34
duke34
26 апреля 2020, 18:36
#
Пока позволяет погода, по городу на электроскутере катаюсь :) расход: 1,5 грн \ 60 км, экологично и экономично
+
0
Kanarej
Kanarej
26 апреля 2020, 22:54
#
Вообще дома работаю уже полтора года, катаюсь пешком до своего кабинета так сказать. Еще экологичнее и экономичнее, расход = 0 :)
Чтобы оставить комментарий, нужно войти или зарегистрироваться