Минулої п'ятниці, 20 листопада в Києві відбулася п'ята ювілейна бізнес-конференція FinRetail 2020.
Чим ділилися експерти на FinRetail 2020 (фотозвіт)
Карантин вніс правки у звичний спосіб життя абсолютно всіх і FinRetail не став винятком. Вперше в Україні івент був проведений в дуже нестандартному форматі — офлайн плюс онлайн. Нетривіальне завдання зі суміщення фізичної та діджитал присутності, щоб кожен учасник відчув себе важливою частиною події, стало справжнім викликом для організаторів конференції.
Офлайн та онлайн разом
Хто йде, той дійде, а можливості знайдуться, було б бажання.
На відкритті конференції заступник міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції Валерія Іонан розповіла про масштабний проект міністерства з побудови цілісної екосистеми для бізнесу. Вже зараз будь-хто з бажаючих може безкоштовно отримати консультацію за 12 ключовими напрямками на порталі Онлайн-платформи «Дія.Бізнес». А вже в грудні буде доступний експортний портал.
Заступник міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції Валерія Іонан розповідає, з якими питаннями найчастіше звертаються підприємці
У новій реальності, яку подарував нам COVID-19, активно розвиваються системи і сервіси віддаленої ідентифікації. Оновлений закон про фінмоніторинг, який набрав чинності навесні цього року, дозволив фінансовим організаціям ідентифікувати клієнтів віддалено. З одного боку, це відкриває нові можливості для банківського сектора, з іншого боку експерти фінансового ринку відзначають ряд загроз, які можуть призвести до застосування штрафних санкцій і втрати конверсій і позичальників. Дискусія на тему віддаленої ідентифікації виходила спекотною і в офлайн, і в онлайн.
Панельна дискусія з віддаленої ідентифікації з представниками всіх сторін — регулятора, держави і бізнесу
Що стосується переваг самих клієнтів, то серед інструментів для віддаленої ідентифікації вони найчастіше використовують верифікацію через BankID НБУ. На другому місці — підписання договорів онлайн клієнтами за допомогою КЕП (кваліфікованого електронного підпису)», — такими даними поділився співзасновник скоринг-провайдера RiskTools Денис Зикєєв.
Денис Зикєєв дає практичні поради, як змусити клієнтів оформляти більше кредитів онлайн
Тим часом у потоці «Retail — інноваційні технології для бізнесу» комерційний директор Cityconsult Development Анастасія Давидова розповіла про нові тренди на ринку в період пандемії: люди купують товари першої необхідності і менше витрачають на надмірності; всі йдуть в онлайн, і покупці теж; люди хочуть стабільності і довіряють тим, хто не зникає з медіапростору.
Сьогодні сервіс — це ключ до серця клієнта. Потрібно знати і вивчати клієнта, його біль, емоції, звички, і бути чесним і відкритим у комунікації, — рекомендує Анастасія Давидова.
Учасники дискусійної панелі «Як фінтех змінює купівельну поведінку і допомагає ритейлеру утримати покупця», відзначили, що на тлі пандемії COVID поведінку клієнта багато в чому стала визначати безпеку, гігієну платежів. А отже, стають все більш популярними безконтактні методи оплати і системи самообслуговування. Більше того, тренд touchless істотними темпами зростає серед старшого покоління. Платежі в онлайні, за словами Директора з цифрових рішень Visa в Україні, країнах СНД і Південно-Східної Європи Олександра Стельмаха, зросли в 2 рази. А керівник напрямку з роботи з торговельними підприємствами Приватбанку Євген Васильцов зазначив, що вперше в банку частка онлайн кредитів перевищила кредити офлайн.
У відповідь бізнес не пішов, а побіг в онлайн. Більшість ритейлерів фактично за 2-3 місяці запустили свої інтернет-магазини. Зростає попит на такі технології, як:
- «Tap to Phone» від Visa, коли платежі можна приймати прямо у смартфоні торговця, тобто телефон повністю замінює собою платіжний термінал.
- Додаток Scan&go, коли покупець сам сканує продукти і оплачує їх у своєму додатку. Подібні рішення сьогодні вже є у «Велмарт» та «Великої Кишені», у мережі магазинів Fozzy груп та АТБ.
- Біометричні методи оплати, такі як FacePay від Приватбанку.
- Оплата за допомогою QR кодів
Учасники дискусії зійшлися на думці, що для кожної технології оплати знайдеться своє місце. Потрібно надати клієнтам максимально можливий набір способів оплати, а ринок зробить вибір.
Приватбанк на FinRetail 2020 презентував відразу два інноваційні сервіси для рітейлерів і їх клієнтів:
- проект FacePay — плати обличчям, або, як жартує один із творців проекту, керівник напрямку діджитал продуктів Приватбанку Христина Кармазіна, «плати посмішкою».
- «Готівка на касі» торгової точки — нова послуга швидкого доступу до грошей на картці.
Керівник напрямку діджитал продуктів Приватбанку Христина Кармазіна і керівник напрямку з роботи з торговельними підприємствами Приватбанку Євген Васильцов презентують проект FacePay
Ще один тренд, про який багато говорили останні 2 роки, але тільки цього року він набув нового змісту — це токенізація, технологія із заміни реальних даних, які є на пластиковій картці, унікальним цифровим кодом. Чи означає це, що в найближчому майбутньому ми зможемо зовсім відмовитися від пластикових карток, як працює і в чому перевага технології, розповів комерційний директор Portmone Олексій Миропольський.
Що може дати бізнесам використання токенів, розповів комерційний директор Portmone Олексій Миропольський
Про те, як побудувати безпечний і стійкий до навантажень платіжний процесинг, і чому це критично важливо для роботи великого бізнесу в онлайні, розповів Lead Project Manager компанії Leogaming, що відповідає за технічні інтеграції з партнерами, а також за контроль, розвиток і впровадження технічних систем, Денис Риков.
Генеральним спонсором конференції стала компанія Leogaming, на стенді якої кожен бажаючий міг залишити свій відгук про конференцію та підзарядити мобільні телефони, щоб завжди залишатися на зв'язку.
А у секції «Надихайся. Можливості в усьому» експерти заряджали новими ідеями для бізнесу.
Так, співвласниця СК «Арсенал Страхування» та засновниця «Easy Peasy Insurtech» Марина Авдєєва на особистому прикладі показала, що більшість проривів відбуваються в кризу. «У березні наші клієнти почали дзвонити і просити «заморозити» страховки. Тоді ми подумали, що людям потрібна страховка за принципом On/Off, а не на цілий рік", — поділилася досвідом Марина Авдєєва. Так з кризи народився новий проект «Easy Peasy Insurtech», який працює за принципом «скільки їздиш — стільки платиш. А не їздиш — не платиш», — каже Марина.
Маркетинг-директор MEGOGO Валерія Толочина та head of SMM у MEGOGO Олексій Міллер розповіли, що найскладнішою проблемою під час карантину для багатьох компаній виявилося побудувати комунікацію з клієнтом, і ті, хто зумів це зробити, залишилися на плаву. Для того, щоб зрозуміти свого клієнта, у компанії MEGOGO провели велике дослідження, опитали понад 3 тис. осіб, щоб визначити чому вони обирають MEGOGO.
Рецептом секретної, ідеальної формули супер-сильного креативу поділилася директор з маркетингу CCLoan, маркетолог-практик з понад 15-річним досвідом роботи в інфобізнесі, it, інвестиційних, юридичних і фінансових компаніях, член журі Effie Awards 2020 року — Ганна Мойсеєва.
Про історію становлення і розвитку fashion брендів Dolce Donna, Golets і чоловічого ательє bespoke розповіла їх засновниця — Олена Голець. Вона поділилася з аудиторією своїми правилами розвитку на карантині: «Завжди шукати ходи, відчувати кон'юнктуру, чути ринок, адже ритейл — це історія любові до клієнта».
А ось співвласниця digital-агентства LOBODS, серед клієнтів якого понад 80 українських та міжнародних брендів, включаючи Таскомбанк, КредитМаркет, Універсал Банк, Loany і багатьох інших, Зоя Лобод продемонструвала, як легко і просто зробити захоплюючий SMM для серйозної сфери фінансових послуг.
Вперше на FinRetail 2020 ділилися не тільки бізнес кейсами, а й радили і дискутували на тему управління особистими фінансами. Наприклад, практикуючий інвестор — директор Київської філії Фрідом Фінанс Богдан Сидоренко, звернув увагу учасників на три найпрогресивніші і перспективні, з точки зору інвестиційної привабливості, сфери: біотехнології, комп'ютерна інженерія та генна інженерія.
У що інвестувати сьогодні, які є можливості у фондового ринку, про сімейні фонди, ефективності в управлінні активами і створення ідеального портфеля для приватного інвестора дискутували учасники панелі «У що інвестувати в українських реаліях і управління приватним капіталом», модератором таі ідейним натхненником якої став СЕО Wotan, керуючий партнер MRP, голова експертної ради фонду АТАМАН — Сергій Кравецький.
А на стійці інноваційного партнера конференції — Конкорд Банк — гостинно пригощали смачними освіжаючими коктейлями.
Завершилася конференція нагородженням переможців II етапу гри для вебмайстрів FinGalaxy з призовим фондом 4 млн грн від компанії SalesDoubler.
Топ-5 вебмайстрів у рейтингу за набраними милями за конверсії отримали свої грошові призи. Головний приз за 1-е місце в рейтингу склав 200 000 грн.
Багатьом вебмайстрам у цей день також вдалося перевірити свою фортуну, адже SalesDoubler провела random-розіграш серед всіх учасників ігор, розігравши понад 1 мільйон гривень.
Організатори конференції в особі компанії BankOnline, фінансових порталів Finance.ua та «Мінфін», а також асоціації платіжних систем UAPS дякують всім учасникам, спонсорам і партнерам івенту, цінують внесок кожного і з нетерпінням чекають нових зустрічей.
Коментарі - 2
А это уже тема для другой и тоже платной конференции...