Мінфін - Курси валют України

Встановити
9 листопада 2017, 8:35

Прибутковий безвіз: відкрита Європа спровокувала зростання зарплат в Україні

Українці щосили користуються безвізовим режимом з ЄС, щоб підзаробити. Хоча офіційно безвіз не передбачає можливості працевлаштування, а розрахований виключно на туристичні поїздки до 90 днів.

Українці щосили користуються безвізовим режимом з ЄС, щоб підзаробити.
В Польщі працює близько 1 млн. українців. Близько 80% цієї армії — сезонний персонал / Фото: Financial times

Але наших громадян такий дрібний нюанс не хвилює. Втім, як і європейських роботодавців, які згодні закривати очі на відсутність потрібних документів, аби роздобути недорогих працівників.

А ось українські компанії вже б'ють на сполох: вони і раніше насилу закривали дефіцитні вакансії, а тепер не можуть знайти потрібних людей навіть на підвищені зарплати.

«Мінфін» розбирався, наскільки масовим був відтік української робочої сили в Європу, ким і на які гроші можуть там влаштуватися українці, і чи спровокує конкуренція за персонал підвищення зарплат на нашому ринку праці.

Про масштаби трудової міграції українців до Європи після введення безвіза можна судити лише за непрямими даними.

«Ці дані свідчать: зараз за межі працює 4-5 млн. українців. Навколо цих цифр багато спекуляцій. Політики завищують або занижують їх, в залежності від своїх інтересів. Але міграція персоналу за кордон останнім часом дійсно зростає », — говорить експерт ринку праці Сергій Марченко.

Заробіток на $6,3 мільярди

Про масштаби трудової міграції українців до Європи після введення безвіза можна судити лише за непрямими даними.

«Ці дані свідчать: зараз за межами країни працює 4-5 млн. українців. Навколо цих цифр багато спекуляцій. Політики завищують або занижують їх, в залежності від своїх інтересів. Але міграція персоналу за кордон останнім часом дійсно зростає», — говорить експерт ринку праці Сергій Марченко.

Про масовий відтік персоналу з України говорить і аналітик rabota. ua Тетяна Пашкіна. «Європейські роботодавці виставляють дуже багато вакансій і готові брати наших громадян. Черговий сплеск попиту припав на цю осінь, а, отже, буде рости і потік бажаючих отримати роботу», — прогнозує експерт.

Але деякі аналітики вважають, що розповіді про масовий виїзд наших співвітчизників за кордон, м'яко кажучи, перебільшені.

Як аргумент наводять статистику НБУ з грошових переказів з-за кордону: якщо за 9 місяців минулого року українські заробітчани перерахували на батьківщину $5,8 млрд., то за аналогічний період цього року — $6,3 млрд. Це говорить про те, що відтік робочих рук є, але він помірний.

Східний експрес

Географічні переваги українців з введенням безвіза змінилися мало. Їдуть переважно в Східну Європу, зокрема, в Польщу, Угорщину, Чехію. За даними польського міністерства праці, в країні працює близько 1 млн. українців. Але близько 80% цієї армії — сезонний персонал.

За словами міністра закордонних справ Польщі Вітольда Ващиковського, в минулому році країна видала 1 мільйон 300 тисяч віз українцям, з яких 650 000 — з правом на роботу. У цьому році кількість останніх планують збільшити до 900 000.

Українці найчастіше обмежуються Східною Європою не по своїй волі. Зарплати там, як мінімум, на третину нижче, ніж в старій Європі: середньостатистичний робітник у тій же Польщі може розраховувати на 800-1,2 тис. євро, тоді як в Німеччині або Франції ставки доходять до 1,6 тис. євро. Але отримати роботу в Східній Європі набагато простіше, ніж в Західній. Самі поляки, угорці, чехи і словаки масово виїжджають в сусідні країни в гонитві за великими зарплатами. На їх місця місцеві роботодавці можуть взяти хіба що невередливих українців. І за готовність працювати від зорі до зорі за скромні за місцевими мірками зарплати компанії готові закривати очі на відсутність робочих віз і інші дрібні недоліки нових працівників. 

Читайте також: Безробіття і реформи

За даними польської преси, останнім часом українським робітникам в їхній країні навіть стали більше платити. Погодинні тарифи зросли з 9 до 12 злотих. В місяць сезонному робітнику пропонують близько 2,5 тис. злотих (а це близько 18,5 тис. грн.). У будівельників тарифікація ще вище — до 30 злотих на годину, що гарантує місячну зарплату 30,5 тис. грн. У Чехії на автоскладальному заводі майстрам пропонують до 1,2 тис. євро. У Польщі, Литві та Латвії високий попит також на наших водіїв. Тамтешні транспортні компанії навіть готові витратитися на навчання звичайного претендента з «аматорськими» правами категорії «В». Вони відкривають їм потрібні «вантажні» категорії, після чого готові платити по 800-1000 євро на місяць.

«Структура вакансій, якщо і змінюється, то незначно — велика частина пропозицій орієнтована на некваліфікований персонал і представників робітничих професій. Це робота на конвеєр, на фабрики, в пекарні, склади і будівництва», — розповідає Пашкіна.

Втім, багато наших співвітчизників вирішують не обмежуватися країнами Східної Європи або ж використовують їх як трамплін для більш далеких кар'єрних «перельотів».

Кадровики стверджують, що знайти роботу в Західній Європі українцям теж цілком реально. Правда, в основному, є сезонні вакансії, які, тим не менш, цілком пристойно оплачуються.

Скажімо, збирати ягоди в Фінляндії можна за 1,5-1,68 тис. євро на місяць. Але є нюанс: зарплати прив'язані до результату, і роботодавець, як правило, називає верхню планку, досягти якої можуть далеко не всі. Так що на практиці не дуже моторний робітник може назбирати тих же ягід всього на 900-1000 євро на місяць.

Така ж історія з рибалками, яких звуть в Норвегію. Остаточний розрахунок проводиться після рейсу (може тривати до місяця і більше) і залежить від улову. Так що можна заробити як 2-3 тис. євро, так і скромну 1 тис. євро.

Влаштуватися в Європі можуть також наші фахівці з дипломами. Останнім часом б'є всі рекорди попит на середній медперсонал (медсестри, фельдшери) і лікарів, які можуть влаштуватися в Польщі або Чехії на 1,5-2 тис. євро, а в Німеччині — на 2-3 тис. євро.

Наших IT-шників європейські роботодавці оцінили вже давно, і готові платити їм по 2,5-4 тис. євро. Але масового виїзду українських комп'ютерників за кордон не спостерігається, адже вони цілком успішно можуть працювати на західних клієнтів і у віддаленому режимі. «Але про те, що орієнтованість нашого IT- персоналу на європейського роботодавця зростає, свідчать масові скарги наших компаній, які не можуть знайти потрібних їм фахівців», — говорить Сергій Марченко.

Ставки зростають

Хоча все вказує, що масового виїзду українців до Європи не спостерігається, навіть збільшення міграції на скромні 7-10% вселило в вітчизняних роботодавців паніку. За словами Пашкіної, компанії масово скаржаться, що не можуть знайти потрібний персонал. В першу чергу, мова йде про робочі спеціальності. Особливо гостро відчувається дефіцит в західних регіонах України, населення яких традиційно легке на підйом. Ситуація ускладнюється тим, що саме в західних областях останнім часом почали активно з'являтися нові виробничі потужності (зокрема, з пошиття чохлів для авто, виробництва комплектуючих, меблів та ін.).

З нестачею робочих рук також зіткнулися українські аграрії в сезон збору врожаю, причому ця тенденція спостерігалася по всій країні.

«Трудова міграція найсильніше вдарила по будівництву, виробництву, транспорту. У цих категоріях у 2017 році кількість вакансій зростала в 2 рази активніше, ніж в середньому по ринку праці. Схоже, тут підвищення внутрішнього попиту наклалося на затребуваність українських будівельників, робітників, водіїв за кордоном», — розповідає Сергій Марченко.

Щоб залатати діри в штатному розкладі, вітчизняні роботодавці змушені підвищувати зарплати. За словами Тетяни Пашкіної, деякі з них збільшили їх на рекордні 50%. Скажімо, швачки, заводські фахівці (слюсарі, верстатники та ін.) зараз можуть претендувати на оклади до 10-12 тис. грн. Для порівняння: приблизно такі ж гроші пропонують в столичних офісах менеджерам, секретарям і іншим «білих комірців» аж до середньої ланки. 

Але поки, за словами Пашкіної, зарплати ростуть вибірково, а це значить, що тренд посилення трудової міграції продовжиться. «Щоб повернути українців на батьківщину, роботодавцям доведеться піднімати зарплати, щоб хоч якось конкурувати з щедрим ринком праці ЄС», — упевнений Сергій Марченко. На його думку, зростання заробітних плат на 30-50% змусить багатьох українців задуматися, а чи варто кидати сім'ю і їхати на заробітки. Особливо, якщо роботодавці до підвищеної зарплати стануть додавати і інші «пряники», скажімо, медстраховки, абонементи в спортклуби і ін., що багато хто вже робить. «Хоча молодих це не зупинить, люди середнього віку почнуть повертатися додому», — вважає Марченко.

У той же час посилення трудової міграції може принести економіці і додаткові плюси. Наприклад, сприятиме зниженню рівня безробіття в Україні та збільшенню припливу валюти в країну.

До речі, за даними Держстату, рівень безробіття в Україні вже поступово знижується. Якщо станом на січень 2017 року в нас було 423 000 офіційно зареєстрованих безробітних, то на початку вересня — 303 000. У той же час, потреби вітчизняних підприємств у персоналі за цей же час зросли з 47 400 до 73 400 осіб. Відповідно, конкурс на одну вакансію впав з 9,1 до 4,1 чол. на місце.

Леся Павелецька

Коментарі - 75

+
+129
Alvin Todoro
Alvin Todoro
9 листопада 2017, 9:24
#
Хорошая статья

п.с. исправьте «В месяц сезонному рабочему предлагают около 25 тыс. злотых (а это порядка 18,5 тыс. грн.)»
+
0
Тетяна Делл
Тетяна Делл
9 листопада 2017, 10:55
#
Спасибо большое. Поправили
+
0
vitaliy17
vitaliy17
9 листопада 2017, 12:44
#
Объясните мне пожалуйста,
1. Доходный безвиз — безвиз даёт право на работу?
2. Как можно работать по 90 дневной туристической визе?

Все только и обсуждают доходы, а как же закон? Или сезонным рабочим рабочая виза ненужна?
+
0
semenvekselberg
semenvekselberg
9 листопада 2017, 12:51
#
«Таможня даёт добро» — к/ф Белое солнце пустыни.
Действительно, и уже если не таможня, а Уголовный Кодекс европейских стран даёт добро на описанные в статье события, то можно аплодировать стоя…
+
+3
mary27
mary27
9 листопада 2017, 13:40
#
Как за дело возьмутся иностранные проф.союзы — вышвырнут наших ''заробитчан'' с треском.
+
+30
Петро Петрович
Петро Петрович
10 листопада 2017, 0:24
#
Не вишвирнуть, бо працювати нікому. Профсоюзи задавлять і роботодавці і уряди. У Польщі МАСОВИЙ відтітк ВСІХ більш-менш потрібних працівників далі на захід, працювати просто нікому. Надія на те що араби їх замінять не справдилася — араби ліниві і не асимілюються ніяк.
+
+14
htcleo
htcleo
10 листопада 2017, 15:36
#
… и кого «ВШВЫРНУТ»? хотели бы-давно всех «ВЫШВЫРНУЛИ». из жизни-бургомистр ходил просить рабочую визу и вид на жительство для технолога систем аэрации.не успел бургомистр.дания заманила.6-7€+100% соц.(отдельно).кстати,«ЛЮДЫНА ЩЭ МИРКУВАЛА» из-за любви к германии.
+
0
roman731
roman731
13 листопада 2017, 18:50
#
Права на работу не даёт, но даёт право приехать на место и уже на месте в Польше получить законные основания на сезонную работу. Польша — к своей выгоде — допускает такие фокусы.
+
0
Виктор Матрос
Виктор Матрос
15 листопада 2017, 3:00
#
Статья идеально описывает текущую украинскую реальность
+
+51
bampi
bampi
9 листопада 2017, 10:22
#
Соглашусь за исключением одного. Приведены не специализированные профессии. Если сравнить з/п Запада и Украины в специализированных областях, то работодателям нечего предложить. Как для примера, в тех же финансах, — знание С++/R/Phython и понимание микроструктуры рынка и фин инструментов + знание мат анализа — укр: 1500-2500 у.е., Запад: 11,000 — 12,000 у.е. Если ко всему человек управляется и с, как для примера, Kdb+/q, то это еще +3,000-6,000. Кто останется в Украине в перспективе: сиделки, слесари, токари и продавцы, а, и забыл, и ПАП с депутатами. Ведь даже оставшимися им захочется управлять…
+
+62
Маргарита Горбунова
Маргарита Горбунова
9 листопада 2017, 10:29
#
А как же. прям одни финансисты в Украине, да Айтишники
+
+23
bampi
bampi
9 листопада 2017, 10:38
#
Скоро ни первых, ни вторых не останется с нововведениями и властью. Во-вторых, украинские математики, айтишники, финансисты (узкопрофильные, хотя здесь с Вами полностью соглашусь. Украинские финансы — 60ые года прошлого столетия). Спрос рождает предложение — в Украине его нет, и не ожидается по простой причине, — на верху думают за свой срок, доходы и семейный бюджет. Пока так будет, то с 99.9999....% все будет так, как написано в последнем предложении. R&D в образовательном секторе скоро приблизятся к 0.0. Так что в перспективе за неимением ничего, можно построить ничего.
+
+54
mary27
mary27
9 листопада 2017, 11:13
#
Насчёт математиков — не знаю.
А вот программеры точно останутся — платить европейские налоги со всей з/п, а не как у нас...)
Кроме того, вы указали максимум.
И с указанными у вас знаниями — получается узкопрофильный специалист, которых получается нужно человек 10 на страну, как актуариев.
+
0
bampi
bampi
9 листопада 2017, 11:29
#
https://geektimes.ru/post/285642/ Дойчи, Морганы, Бэенк ов Америка,… к их числу уже и Nordea примкнула в этом году…

В этом и речь, что останутся узкопрофильные, которым так или иначе придется платить столько же, сколько и за рубежом. Стоимость работы других будет постоянно сокращаться, что и приводить к резкой расслоенности общества. Дальше — роботы полицейские и военные, чтоб кому-то в голову не пришло сделать переворот.
+
0
mary27
mary27
9 листопада 2017, 13:37
#
Вы ещё хедж-фонды забыли, там как раз любят играть со стратегиями.
Правда нередко с печальными результатами, деривативы — зло.
Но опять же, очень специфические навыки и знания.
Насчет ''придется платить так же, как и за границей'' — а много ли платят аналитику в наших КУА?
+
0
bampi
bampi
9 листопада 2017, 14:24
#
Почему зло? Если кто-то ими спекулирует, то это их право и дело. Интересно, а каким образом в украинских банках страхуют процентные, ценовые, посредника, волатильности, риски?

А за что им платить? В Украине нет финансового рынка, да и как понимаю, то никто и не собирается его создавать — это ведь тоже зло в умах политиков, да и людей, которым он нужен для обнала.
+
0
mary27
mary27
9 листопада 2017, 20:25
#
Почему зло — способствует надуванию пузырей.
Которые потом громко лопаются, оставляя ''квалифицированных инвесторов'' без штанов.
Пример — 2008 год.
Задайте им вопрос)
В Украине нет финансового рынка?)
Как интересно.
+
0
0675613
0675613
9 листопада 2017, 21:53
#
Вы считаете, что есть финрынок? Какие цб какой части света Вы лично предпочитаете в это время? Нет рынка, есть спекулятивные зародыши. Население не проявляет никакого личного интереса. Ни 1 из моих многия знакомых не следит за котировками
+
0
bampi
bampi
9 листопада 2017, 23:47
#
На сегодняшний день — никакие. ММ только, но занимался и держал в HY EM, но только квазигосударственные. Ко всему остальному нужен громадный опыт, которого нет. Это что-то похожее на пузырь но все же ответная реакция менеджмента на низкие % ставки, избытка ликвидности, что привело фонды к стратегии бай энд холд, а компании к байбэку акций через финансирование фиксэд инком бумаг.
+
0
mary27
mary27
10 листопада 2017, 13:07
#
Считаю, что есть.
Население и до кризиса 2008 года не следило за котировками, хотя рынок был значительно больше.
Более того, в РФ, где фондовый рынок вполне развит, среднестатистический ''простой человек™'' о нем ничего не знает, и знать не хочет.
+
0
bampi
bampi
9 листопада 2017, 10:42
#
И кстати, кто такие программисты? Сейчас с их работой уже AI неплохо справляются… 3-5 лет с такими затратами на проекты ML/AI, то и понятие программист станет понятием прошлого столетия — секретарь — машинист.
+
+41
mary27
mary27
9 листопада 2017, 11:15
#
Секретари не исчезли.
И навыки печати им тоже нужны.
Как и фотография не упразднила художников.
+
0
bampi
bampi
9 листопада 2017, 11:33
#
https://robotart.org/

Не исчезли… как хлопок не исчез. Но в разрезе стоимости их работы- down trend
+
+64
VladMe
VladMe
9 листопада 2017, 12:21
#
Начитались желтой прессы? AI не способен писать программы.
+
0
bampi
bampi
9 листопада 2017, 12:57
#
Не способен — настоящее время, если память не изменяет. 30 лет назад о 3д рекламах только в сай-фи упоминалось. Если смогли начать блочить, то вопрос времени, когда начнет преобразовывать мат аппарат, задания и т.д. в программный код — это уже частично есть.
+
+14
Петр Валерьевич
Петр Валерьевич
9 листопада 2017, 13:49
#
AI само по себе тоже не создается
и да, текущий AI далеко не тот, что вы себе представляете
скорее какой то сири или гугл асистант будет все делать, нежели AI начнет писать ПО
+
0
bampi
bampi
9 листопада 2017, 14:18
#
Соглашусь, но лишь от части — Вы говорите сейчас о сегодняшнем дне.
Почему вы считаете так считаете?
я представляю его не более и не менее, чем оно есть. Не называю себя специалистом в этом вообще — действительно так и есть. Но учитывая потенциал и возможности, то я бы не стал есть свою шляпу, что не будет. Еще 286 ставили в офисы сейчас уже единицы обращают внимание на это. мутация и инверсия, как говорится.
+
+15
Петро Петрович
Петро Петрович
10 листопада 2017, 0:32
#
От-от, начиталися маячні про мутації інверсії, 286 он згадали які віт поточних не сильно і відрізняються, просто масштаби зменшилися, а в душі — ті самі 286, навіть 8086 якщо бути точнішим.
Не читайте перед обідом газет, ніяких не читайте. Маркетологи вам інверсіями і мутаціями вуха обкладуть і будете ходити — траслювати чужі вигадки.
+
+15
Bobby Axelrod
Bobby Axelrod
9 листопада 2017, 14:55
#
Сейчас уже справляется? это где же он справляется? :)
+
0
bampi
bampi
9 листопада 2017, 15:52
#
Посмотрите 'внутренности' informatica и затем рассказывайте. Для каждых процессов все больше и больше будет таких процессов, которые только собирай в конструктор, где связывание проводит все тот же ии. Или оно по природе так и было?! Вы смотрите глобально, но не замечаете, что пазлы рано или поздно сложатся.
+
+26
Kanarej
Kanarej
9 листопада 2017, 17:21
#
Да-да, не идите в программисты, а то злой AI придет, и всех уволят :) Только пока AI научится с работой программистов справляться — поувольняют уже всех, и юристов, и врачей, и водителей, и продавцов, и менеджеров всяких… вопрос только, кто будет товары покупать, если все без работы останутся? :) Так что не дрейфь, все будет хорошо :)
+
0
Маргарита Горбунова
Маргарита Горбунова
9 листопада 2017, 17:39
#
До программистов недалеко, в Китае уже много чего роботизированно, из последних, о которых я читала, это робот-стоматолог, курьерская доставка и где-то в новостях мелькала полная смена офисных работников на роботов, пару лет назад была новость о проведенной роботом сложной операции.
+
+44
Kanarej
Kanarej
9 листопада 2017, 17:41
#
Желтую прессу читать вредно :) Тот же «робот-стоматолог» — это просто манипулятор, который запрограммирован на совершение определенных действий. Обследовал человека, задавал все необходимые параметры и действия человек. А робот выполнил программу грубо говоря. Интеллектом тут и не пахнет. Примерно то же самое, как и роботы в автопроизводстве.
+
+47
Kanarej
Kanarej
9 листопада 2017, 17:51
#
То же самое о курьерской доставке, офисных сотрудниках, которые выполняют множество однообразной работы, которая легко автоматизируется. Все эти моменты — это не угроза для программистов, а наоборот — еще больше работы для них.
+
0
bampi
bampi
9 листопада 2017, 18:03
#
Мы говорим о разных вещах. Простой пример отличия программиста от узкого специалиста, который использует все ту же джава, пайтон, эр,… Программист напишет код и при чем высоко-классный, но, например, при работе с тсдб программист абс. бесполезен. Да, программа будет вытягивать и что-то считать, да, она будет работать, но что она считает? и Как? с какой точностью — программист уже не ответит. Запрограммировать здесь уже — не проблема, проблема совсем с другим — все таже точность, проверка на ошибки вытянутых данных, не говоря за то, что если работать с данными по 2-3 терабайта, то это уже совсем другое дело. И это не вдаваясь в дебри подсчета средних значений этой выборки различными методами. Вы скажите, что это изучаемо — 100%, но и Вы уже после этого обучения не программист.
+
+33
Kanarej
Kanarej
9 листопада 2017, 18:23
#
В том то и дело, что программист — это далеко не только написание кода. Программисту приходится коммуницировать с заказчиком, который знает предметную область, но еще толком сам не знает, что он хочет. И итоговый результат, который по итогу выходит и полностью удовлетворяет клиента/работодателя — часто совсем не то, что он вначале рассказывал, и как представлял. Само собой по ходу разбираться в предметной области (которых вообще говоря миллион, и появляются все новые), и как раз да, программист должен сам понимать, что считает и с какой точностью, иначе что он писал? Искусственный интеллект на сегодняшний, да и на завтрашний день тоже может в этом всем помочь программисту, автоматизировать решение каких-то рутинных задач, но вот заменить — вряд ли. По своей сути AI — однозадачен, он тренеруется на решение какой-то конкретной задачи. Только задачи в реальности очень разные, можно только вычленить какие-то отдельные куски работы, которые повторяются. Чаще это что-то однообразное и механическое, вот для этого AI идеально подходит.
+
0
bampi
bampi
9 листопада 2017, 18:35
#
Если память не изменяет, то что-то похожее уже есть — ии разбивает на блоки программный код любой программы. на сколько хорошо это делается не сужусь говорить — не знаю. но не уверен, что не делаются наработки создание базы таких блоков для последующего ии. то, что часто бывает с заказчиками — так и есть, но как для верстки з-версий ии может заменить, что а) сократит время нахождения приемлемой подборки для тех же клиентов; б) снизит затраты на разработку. Но соглашусь, что человека на сегодняшний день заменить не удастся. Вопрос в другом: на долго ли?!
+
+15
Kanarej
Kanarej
9 листопада 2017, 18:48
#
Думаю, с базой таких блоков будет проблемка. Существовали и существуют фреймворки, библиотеки для решения отдельных узких задач, но не более. AI может разве что помочь найти что-то более-менее подходящее, что можно использовать уже готовое и рабочее вместо изобретения своего велосипеда каждый раз. Но решений всего и на все случаи жизни нет и не будет. Что-то простенькое, а-ля сайт-визитка или подобные стандартные вещи — вполне справится AI. Но это не замена программисту. Какие-то уже более сложные системы, которые создаются индивидуально… ну не знаю, мне кажется ближайшие лет 10 точно не справится. А может и больше.
+
0
Kanarej
Kanarej
9 листопада 2017, 18:49
#
Разве что как вспомогательный инструмент.
+
+26
Петро Петрович
Петро Петрович
10 листопада 2017, 0:29
#
Маячню несете. А хто буде програмувати АІ яким ви так переймаєтесь. Я вам більше скажу, по секрету, ніякого АІ насправді нема і найближчий час не планується. Навіть натяків нема на середньострокову перспективу. Весь сучасний АІ це вигадки маркетологів, а по факту зараз йде реалізація деяких вузькоспеціалізованих алгоритмів вигаданих ще в 70-х роках минулого століття. Всі ці проекти вузько заточені на конкретну задачу, про інтелект який небудь там взагалі не йдеться — тупий перебір з вагами.
+
0
SergS7
SergS7
10 листопада 2017, 10:26
#
А як же тех. директор Гугла, який прогнозує появу ШтІнта уже років через 15, а до 2044 року «Небиологический интеллект станет в миллиарды раз более разумным, чем биологический».
Після цього непотрібними стануть не лише всі професії, включаючи програмістів, а й люди як форма матерії взагалі :)
+
+39
iAlexm
iAlexm
9 листопада 2017, 12:15
#
Добрый день, где же вы встречали в ЕС средние ЗП ~11000-12000 уе даже в этой узкой сфере (даже если до налогов)? Швейцарию не рассматриваем, экспертов, которых до 3% тоже. Они и в Украине претендуют на 10 000 и некоторые находят. В среднем в ЕС ~2500 (для Польши) -~5000 (для Швеции, Германии) поверю (в зависимости от опыта и страны).
+
0
bampi
bampi
9 листопада 2017, 12:38
#
Как для примера: по проприетарщикам — аватар секьюритис, дрв трэйдинг, трансмакет. hrg.net/job-listing/, что спрашивают на собеседованиях, то ничего сложного, если в этой теме работаете — описать какую-нибудь модель из ценообразования, чаще дериватива, могут спросить о восстановлении вероятности (параметрическое, непараметическое),… и т.д. одним словом, ваши знания предметной области. Это я не беру гигантов, как KCG, BP Securities, GS and… там с опытом 3-5 — з.п выше
+
+24
iAlexm
iAlexm
10 листопада 2017, 10:19
#
Согласен, но это в США, там ЗП конечно повыше чем в ЕС для таких специализаций, и эти предложения ощутимо выше средних, но вполне реальны для «обучающегося и совершенствующегося специалиста». В ЕС столько крайне редко платят, а в статье речь о Европе…
+
0
bampi
bampi
10 листопада 2017, 14:28
#
Не соглашусь несколько: Нидерланды, Швейцария, Германия и Лондон (где концентрируется торговая ликвидность) — одни и теже позиции одинаково оплачиваются. С французскими компаниями, которыми сталкивались — брали за 1800 чел./ч 500,000 евро. То есть, час работы — это чуть больше чем за час. И это только за установку бэк и мидла.
Польский BNP набирал в прошлом году по контракту — 500 евро час. То есть, по сути, имеет значение, как Вы подметили — направленность и стаж, но без привязки к локации. Как для примера, то Selfby Jennings предлагает одни и теже позиции с дифф. +/-10к за год.
+
0
iAlexm
iAlexm
12 листопада 2017, 13:19
#
Возможно я не понял ваш подтекст, но мне кажется сейчас мы путаем «сколько берет компания, консалтинг или контрактер-одиночка за час» с тем «сколько он получает лично как ЗП»…
Я не знаю про Лондон и очень мало про Германию, но про Нидерланды, Швецию могу утверждать что, для выплаты 1 ye надо запросить ~2.5-3.5 только для оплаты труда и это если компании не требуются деньги на развитие и расширение, ну и разумеется не учитывается внутреннее образование стажеров, стоимость другие лиц, явно не задействованных, организация или участие в мероприятиях, расходы на поиск клиентов и т д. Хотя опять таки, про банковский бизнес не могу говорить, не мое направление…
Статистика payscale говорит о том что средние ставки для опытных все-же пониже…
Также не рассматриваю случаи, когда можно получить заказ на 2 месяца по 300 евро в час, но потом три месяца искать следующий, или когда работа на стороне заказчика стоит 8000 евро за 3 дня, но это бывает крайне редко, в остальное время занимаются менее маржинальными задачами и все равно это не идет в ФОТ.

https://www.payscale.com/research/NL/Job=Senior_Software_Engineer/Salary/574244ed/Amsterdam
+
0
bampi
bampi
13 листопада 2017, 14:35
#
Судя по всему, что разработчики софта столько и зарабатывают. Я сталкивался с софтавиками, которые интегрировали отдельные части комплекса по Mifid II и CRDIV/CRR, который идет как SaaS. Но как раз наоборот сталкиваюсь с софтавиками с фин. стороны. В фин среде несколько иные з/п, как понял из того, что есть на рынке. Теже FPGA разработчики имеют почти ту же самую з/п, что и квант разработчики. В любом случае, кому как повезло или повезет. Но средние(без спец. знаний), приведенные Вами цифры — так и есть.
+
+48
Astute
Astute
9 листопада 2017, 10:46
#
Почему люди уезжают на заработки за рубеж? Потому что на наши зарплаты невозможно нормально прожить. Пусть депутаты на 3200 живут и ни в чём себе не отказывают. Есть же разница 3200 у нас или 32000 за месяц заграницей. Даже, если отношение к людям не намного лучше там, чем у нас, то хотя бы стимул зарабатывать есть. А наши, ты посмотри, панику бьют! Научитесь сначала ценить своих работающих людей и зарплатами и прежде всего уважительным отношением к ним и тогда эти люди будут работать. Но абсолютному большинству работодателей Нэньки — это не дано по своей природе.
+
0
mary27
mary27
9 листопада 2017, 11:10
#
Почему люди уезжают на зароботки — очень просто:
Всегда будут страны, где з/п будет больше, чем у нас.
По объективным причинам.
Про наших рабвладельцев — согласна, наплевательское отношение.
+
0
Свободный экономист
Свободный экономист
17 листопада 2017, 16:10
#
А расходы мы будем сопоставлять тут и там или только циферками бросаться?

Тогда у меня есть циферка еще красивее — 150 000 грн в месяц в Цюрихе. И поверьте на слово, этого там хватает, чтобы совсем не бомжевать.
+
+58
Maleficarum
Maleficarum
9 листопада 2017, 11:13
#
«Скажем, швеи, заводские специалисты (слесари, станочники и пр.) сейчас могут претендовать на оклады до 10-12 тыс. грн. » По таким суммам окладов работодатель хорошего спеца нанять не может… Предприятия( шитьё- за это говорю) расширяются… спрос на продукцию -есть… (Запад выкупает как готовые изделия так и заказывает собственные коллекции-) Так ни портных ни швей найти на эти деньги не в состоянии… О конструкторах и закройщиках- вообще нет речи… У них зп начинаются от пятнашки доходят до двадцати косарей гривона… Ищут спецом осенью-зимой работников- ибо с весны будет ещё всё более грустно… Надо будет уже работающим всем категориям повышать з.п. =чтобы не поразбегались- и новых искать на уже более повышенные оклады…
+
0
umbro8
umbro8
9 листопада 2017, 11:16
#
Виправте останнє слово у статті.
+
+43
denismobil
denismobil
9 листопада 2017, 12:05
#
В киеве толкового человека меньше чем на 10 тыс найти не реально
+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
9 листопада 2017, 13:04
#
Это правда, проблема найти спец-та, одни идиоты, простите за прямоту. Только ситуация доходит до того, что скоро ЗП спец-та сравняется с ЗП начальника, который за все отвечает.
+
+11
Kanarej
Kanarej
9 листопада 2017, 17:26
#
А что странного, в том же IT, о котором все наслышаны, хороший программист легко (и это давно так) может зарабатывать больше своего менеджера :). И это нормально, так как у людей просто разная специализация. У одного хорошо получается управлять, а у другого работать.
+
+24
Pablito
Pablito
9 листопада 2017, 12:10
#
Краем уха слышал разговор швей. С месяц назад. Обсуждали свои з/п в 20-25 штук. А толковые айтишники и у нас зарабатывают часто и по 10 штук зелени. Только это никто не светит.

Другое дело — сами условия жизни у нас в стране.
+
+24
Маргарита Горбунова
Маргарита Горбунова
9 листопада 2017, 13:09
#
Волшебные швеи? Швеи получают от 8 000 и до 15 000 максимум, а то и ниже чем 15 000, 20 000 — 25 000 это где-то в супер лебутиках таких пару десятков (немного утрирую) или попутно занимаются халтурками
+
0
Александр Чернов
Александр Чернов
9 листопада 2017, 17:28
#
Да кАнечно…
У нас з/п швей (хорошей квалификации) на сделке 12-20тыс/мес…

И дефицит персонала.
+
+15
Маргарита Горбунова
Маргарита Горбунова
10 листопада 2017, 10:27
#
Это где-то у вас в одном единственном городе и то, только из ваших слов. Откройте вакансии и посмотрите расценки
+
+15
Александр Чернов
Александр Чернов
10 листопада 2017, 20:52
#
На нашем предприятии. :)
И то набрать не можем.
+
0
Александр Чернов
Александр Чернов
10 листопада 2017, 20:58
#
«Откройте вакансии и посмотрите»
-Открыл, посмотрел и с вами делюсь…

Идите на швею учиться если меньше зарабатываете.

https://www.work.ua/jobs/1956532/
https://www.work.ua/jobs/1923624/
https://www.work.ua/jobs/2931698/
https://www.work.ua/jobs/2929232/
https://www.work.ua/jobs/2930069/
https://www.work.ua/jobs/2842632/
+
+15
Маргарита Горбунова
Маргарита Горбунова
13 листопада 2017, 12:20
#
Не нужно мне здесь тыкать ссылками из выбранных вакансий только на большие суммы. Смотрите все. Куча вакансией начинается есть с 8 тыс. На крупные сумы вакансий мало по сравнению с «поменьше»
+
+15
Александр Чернов
Александр Чернов
13 листопада 2017, 23:58
#
Одессу откройте.
+
+11
Kanarej
Kanarej
9 листопада 2017, 17:28
#
Ну да, швеи конечно у нас зарабатывают по 25 штук, точно так же как и айтишники часто по 10 штук зелени :) Басни больше слушайте :) А суммы делите пополам как минимум :)
+
+15
Александр Чернов
Александр Чернов
9 листопада 2017, 19:44
#
РЕАЛЬНО квалифицированные и быстрые швеи зарабатывают по 12-20тыс (сделка). И это в провинции.

А еще швеи линяют на заработки(!) в Одессу или Харьков (2 швейных столицы в Украине).
+
0
Zamechtatel
Zamechtatel
9 листопада 2017, 12:22
#
Повышение ФОТ + отток потребителей = увеличение цен на всё => пенсионерам и бюджетникам не выжить.
+
0
mary27
mary27
9 листопада 2017, 13:42
#
Интересная ''логика''.
ФОТ=ЕСВ=>пенсионерам и бюджетникам.
''Отток потребителей'' — показатели инфляции говорят о другом.
+
0
Zamechtatel
Zamechtatel
13 листопада 2017, 16:27
#
Нормальная логика: чем больше людей уезжает, тем меньше потребителей остаётся. Продукция дорожает т.к. на оплату труда нужно больше денег. Ещё одна причина удоржания в том, что при меньшем количестве произведённой продукции нужно иметь прибыль. Т.е. продавая не 10, а 9 единиц продукции, организации нужно обеспечить прежний уровень прибыли.
+
0
mary27
mary27
14 листопада 2017, 18:55
#
Начали с пенсий, плавно перескочили на потребление...)
''Продукция дорожает, т.к. на оплату труда нужно иметь больше денег'' — на какую оплату, если все в Польшу уехали, а?)
+
0
dvded .
dvded .
9 листопада 2017, 17:07
#
«компьютерщиков»

Леся местная «писулька» — тоесть я хотел сказал журналист.
+
0
Сергій Andrieiev
Сергій Andrieiev
9 листопада 2017, 17:32
#
Ну, не только ж деньги :) С затратами на жизнь и т.д. Выходит выгодней, но не всегда. Во Львове, например, серьезные проблемы с транспортом — водители валят в Польшу табуном. И поднятие ЗП тут не помогает. Потому как «там» не надо за свои чинить кучу металолома и работать кассиром.
+
0
wassa14
wassa14
9 листопада 2017, 18:55
#
Траля-ля безвіз усьо. Кожного року нас стає менше на 200 тис. чол.Відповідно -молодих роботяг все менше і менше. А ось пенсіонерів -стабільно 12 млн.чол. І Польща тут не головне-видали 600 тис робочих віз за рік.
+
+15
Qwerty71
Qwerty71
11 листопада 2017, 0:03
#
На каких тупых вообще рассчитана эта статья? Как минимум 50% ложь, а 50% преувеличено с бешеной силой. Читателей держат за необразованное и информационно вакуумированное стадо. Извините за такое сравнение, но составители этой статьи так и считают.
+
0
mary27
mary27
11 листопада 2017, 0:40
#
Заметили?)
Так и есть, соревнование, кто больше нулей припишет к количеству «заробитчан».
+
0
Виктор Матрос
Виктор Матрос
15 листопада 2017, 3:02
#
Статью не читал, комментарии — достойные ;)
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися