Два года назад мы прекратили деятельность, но ни налоговую, ни ПФ не поставили в известность, и естественно, не платили никаких взносов. Мы были на едином налоге. Сейчас снова хотим возобновить деятельность на едином налоге 2-й группы. Будем ли мы оплачивать штраф за прошедшие два года и переведут ли нас в единоналожников?
Заранее, большое спасибо!
Налоги
На ваши вопросы отвечают эксперты:
Ответ эксперта
- Іван Цебак
- 16 октября 2013, 15:53
вам треба 3 групу вибрати, 2 група на цей вид послуг не поширюється,
става 5% від отриманаого на рахунок
става 5% від отриманаого на рахунок
- rada
- 15 октября 2013, 16:39
- rada
- 123cdtnbr
- 15 октября 2013, 14:05
- светлана
фоп — 2 група на єдиному податку, здійснив діяльність -вантажні перевезення — юридичної особі, яка не є платником єдтного податку.
Питання: за якою ставкою слід платити податок ФОП -5%.
Дякую.
Питання: за якою ставкою слід платити податок ФОП -5%.
Дякую.
Ответ эксперта
- Іван Цебак
- 15 октября 2013, 14:07
15 або 17%, залежно від суми
- victoria24
- 14 октября 2013, 16:22
- Виктория
Доброго времени суток! Подскажите, пожалуйста, я собираюсь выехать в Германию на 3 года по трудовой визе. Какие налоги и в каком размере мне придется оплатить при возвращении в Украину? Или же придется перечислять ежемесячно?
Спасибо.
Спасибо.
Ответ эксперта
- Людмила Джурылюк
- 25 октября 2013, 18:05
Доброго дня!
В даному випадку йтиме мова про оподаткування ваших доходів як фізичної особи.
Для визначення порядку декларування та сплати податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), перш за все, необхідно визначитись резидентом якої держави ви будете для цілей оподаткування.
Так, зазначимо, що резиденти України сплачують податок з доходів з джерел походження з України та отриманих закордоном за загальною ставкою 15/17% (для деяких доходів можуть бути встановлені нижчі ставки). При цьому, доходи, з яких податок не був утриманий при виплаті податковим агентом, а також, іноземні доходи, — самостійно декларуються в Україні за результатами звітного року. Якщо податок був утриманий з доходів в іноземній країні (в даному випадку – в Німеччині), то можливий взаємозалік сплаченого закордоном податку із нарахованими податковими зобов’язаннями в Україні.
Для податкових резидентів інших країн в Україні обов’язку самостійного декларування та сплати податку не виникає. Дохід, отриманий за кордоном, оподатковується згідно із правилами країни, в якій він виник. Проте, дохід з джерелом походження з України може оподатковуватись в Україні агентом при виплаті.
Щодо визначення резидентства, податковий кодекс виділяє наступні критерії.
Фізична особа — резидент — фізична особа, яка має місце проживання в Україні. У разі якщо фізична особа має місце проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо така особа має місце постійного проживання в Україні; якщо особа має місце постійного проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо має більш тісні особисті чи економічні зв'язки (центр життєвих інтересів) в Україні. У разі якщо державу, в якій фізична особа має центр життєвих інтересів, не можна визначити, або якщо фізична особа не має місця постійного проживання у жодній з держав, вона вважається резидентом, якщо перебуває в Україні не менше 183 днів (включаючи день приїзду та від'їзду) протягом періоду або періодів податкового року.
В той же час, згідно підписаної з Німеччиною конвенції про уникнення подвійного оподаткування (її положення превалюють над місцевим законодавством у випадку розбіжностей), порядок визначення резиденства є наступний:
« 1. термін «резидент однієї Договірної Держави» означає будь-яку особу, яка за законодавством цієї Держави підлягає оподаткуванню в ній на підставі місця проживання, постійного місця перебування, місцезнаходження керівного органу або іншого аналогічного критерію. Цей термін разом з тим не включає будь-яку особу, яка підлягає оподаткуванню в цій Державі, тільки якщо ця особа одержує доходи з джерел у цій Державі або стосовно майна, що в ній знаходиться.
2. У випадку, коли відповідно до положень пункту 1 фізична особа є резидентом обох Договірних Держав, її становище визначається відповідно до таких правил:
a) вона вважається резидентом тієї Держави, де вона має постійне житло; якщо вона має постійне житло в обох Державах, вона вважається резидентом тієї Держави, де вона має більш тісні особисті й економічні зв'язки (центр життєвих інтересів);
b) якщо Держава, в якій вона має центр життєвих інтересів, не може бути визначена або коли вона не має постійного житла в жодній з Держав, вона вважається резидентом тієї Держави, де вона звичайно проживає;
c) якщо вона звичайно проживає в обох Державах або коли вона звичайно не проживає в жодній з них, вона вважається резидентом тієї Держави, національною особою якої вона є;
d) якщо вона є національною особою обох Держав або коли вона не є громадянином жодної з них, компетентні органи Договірних Держав вирішують це питання за взаємною згодою.»
В даному випадку йтиме мова про оподаткування ваших доходів як фізичної особи.
Для визначення порядку декларування та сплати податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), перш за все, необхідно визначитись резидентом якої держави ви будете для цілей оподаткування.
Так, зазначимо, що резиденти України сплачують податок з доходів з джерел походження з України та отриманих закордоном за загальною ставкою 15/17% (для деяких доходів можуть бути встановлені нижчі ставки). При цьому, доходи, з яких податок не був утриманий при виплаті податковим агентом, а також, іноземні доходи, — самостійно декларуються в Україні за результатами звітного року. Якщо податок був утриманий з доходів в іноземній країні (в даному випадку – в Німеччині), то можливий взаємозалік сплаченого закордоном податку із нарахованими податковими зобов’язаннями в Україні.
Для податкових резидентів інших країн в Україні обов’язку самостійного декларування та сплати податку не виникає. Дохід, отриманий за кордоном, оподатковується згідно із правилами країни, в якій він виник. Проте, дохід з джерелом походження з України може оподатковуватись в Україні агентом при виплаті.
Щодо визначення резидентства, податковий кодекс виділяє наступні критерії.
Фізична особа — резидент — фізична особа, яка має місце проживання в Україні. У разі якщо фізична особа має місце проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо така особа має місце постійного проживання в Україні; якщо особа має місце постійного проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо має більш тісні особисті чи економічні зв'язки (центр життєвих інтересів) в Україні. У разі якщо державу, в якій фізична особа має центр життєвих інтересів, не можна визначити, або якщо фізична особа не має місця постійного проживання у жодній з держав, вона вважається резидентом, якщо перебуває в Україні не менше 183 днів (включаючи день приїзду та від'їзду) протягом періоду або періодів податкового року.
В той же час, згідно підписаної з Німеччиною конвенції про уникнення подвійного оподаткування (її положення превалюють над місцевим законодавством у випадку розбіжностей), порядок визначення резиденства є наступний:
« 1. термін «резидент однієї Договірної Держави» означає будь-яку особу, яка за законодавством цієї Держави підлягає оподаткуванню в ній на підставі місця проживання, постійного місця перебування, місцезнаходження керівного органу або іншого аналогічного критерію. Цей термін разом з тим не включає будь-яку особу, яка підлягає оподаткуванню в цій Державі, тільки якщо ця особа одержує доходи з джерел у цій Державі або стосовно майна, що в ній знаходиться.
2. У випадку, коли відповідно до положень пункту 1 фізична особа є резидентом обох Договірних Держав, її становище визначається відповідно до таких правил:
a) вона вважається резидентом тієї Держави, де вона має постійне житло; якщо вона має постійне житло в обох Державах, вона вважається резидентом тієї Держави, де вона має більш тісні особисті й економічні зв'язки (центр життєвих інтересів);
b) якщо Держава, в якій вона має центр життєвих інтересів, не може бути визначена або коли вона не має постійного житла в жодній з Держав, вона вважається резидентом тієї Держави, де вона звичайно проживає;
c) якщо вона звичайно проживає в обох Державах або коли вона звичайно не проживає в жодній з них, вона вважається резидентом тієї Держави, національною особою якої вона є;
d) якщо вона є національною особою обох Держав або коли вона не є громадянином жодної з них, компетентні органи Договірних Держав вирішують це питання за взаємною згодою.»
- zdijrt2hfpf
- 13 октября 2013, 17:25
можете ли вы указать где можно подробно прочитать о всем, том, что касается лицензии.
спасибо.
спасибо.
Ответ эксперта
- Іван Цебак
- 14 октября 2013, 11:55
якоъ конкретно лыцензыъ
- zdijrt2hfpf
- 13 октября 2013, 17:22
скажите, пожалуйста, куда нужно нести нужные документы для получения лицензии на алкоголь и табак в Киеве, если бизнес зарегистрирован не в Киеве, но торговля будет производиться в Киеве.
заранее благодарна за ответ.
заранее благодарна за ответ.
Ответ эксперта
- Дарья Мантюк-Кирилова
- 15 октября 2013, 12:34
Здравствуйте!
Для оформления лицензии на торговлю алкогольными напитками (табачными изделиями) необходимо подать в Региональный Департамент контроля за производством и оборотом спирта, алкогольных напитков и табачных изделий Государственной налоговой службы Украины по месту осуществления торговой деятельности следующий пакет документов:
— Заявление установленного образца;
— Копия документа о регистрации электронных контрольно-кассовых аппаратов, заверенная подписью руководителя и печатью предприятия, в случае использования товарно-кассовых книг — справка соответствующего финансового органа о регистрации товарно-кассовой книги (физическими лицами, осуществляющими предпринимательскую деятельность без создания юридического лица, предъявляется книга учета доходов и расходов);
— Выписка или Извлечение из ЕГР;
— Справка 4-ОПП;
— Квитанция об оплате государственных платежей за получение лицензии;
-Разрешение на торговлю алкогольными напитками (табачными изделиями), выданное в Районной государственной администрацией по месту осуществления торговой деятельности;
— Договор аренды торгового помещения.
Для оформления лицензии на торговлю алкогольными напитками (табачными изделиями) необходимо подать в Региональный Департамент контроля за производством и оборотом спирта, алкогольных напитков и табачных изделий Государственной налоговой службы Украины по месту осуществления торговой деятельности следующий пакет документов:
— Заявление установленного образца;
— Копия документа о регистрации электронных контрольно-кассовых аппаратов, заверенная подписью руководителя и печатью предприятия, в случае использования товарно-кассовых книг — справка соответствующего финансового органа о регистрации товарно-кассовой книги (физическими лицами, осуществляющими предпринимательскую деятельность без создания юридического лица, предъявляется книга учета доходов и расходов);
— Выписка или Извлечение из ЕГР;
— Справка 4-ОПП;
— Квитанция об оплате государственных платежей за получение лицензии;
-Разрешение на торговлю алкогольными напитками (табачными изделиями), выданное в Районной государственной администрацией по месту осуществления торговой деятельности;
— Договор аренды торгового помещения.
- zdijrt2hfpf
- 13 октября 2013, 17:22
скажите, пожалуйста, куда нужно нести нужные документы для получения лицензии на алкоголь и табак в Киеве, если бизнес зарегистрирован не в Киеве, но торговля будет производиться в Киеве.
заранее благодарна за ответ.
заранее благодарна за ответ.
- amsrr59mailru
- 11 октября 2013, 14:28
- Александр
ООО зарегистрировано плательщиком единого налога по ставке 3% + НДС и имеет на своём балансе здания, сооружения и транспорт.Уставом ООО одним из пунктов определено как вид деятельности- сдача в аренду движимого и недвижимого имущества. Понятие лизинга (аренды) определено п14.1.97 Однако статья 291.5 в п 291.5.4 быть плательщиками единого налога лизинговые компании. В ст. 14 НК нет определения «лизинговая компания»
Вопрос: Лизинговая компания имеет право предоставлять только услуги лизинга или заниматься еще и другими видами деятельности.
необходимо ли ООО переходить на общую систему налогообложения при сдаче имущества в лизинг.
Вопрос: Лизинговая компания имеет право предоставлять только услуги лизинга или заниматься еще и другими видами деятельности.
необходимо ли ООО переходить на общую систему налогообложения при сдаче имущества в лизинг.
Ответ эксперта
- Людмила Джурылюк
- 25 октября 2013, 18:47
У разі надання послуг з оперативного лізингу для юридичних осіб обмежень по сплаті єдиного податку не виникає.
Якщо мова йде про фінансовий лізинг, то, по-перше: для заняття даною діяльністю компанія повинна відповідати певним вимогам, в том числі, стояти на обліку в Нацкомфінпослуг; в такому випадку, можуть застосовуватися обмеження по сплаті єдиного податку згідно п. 291.5.4 ПКУ.
Якщо мова йде про фінансовий лізинг, то, по-перше: для заняття даною діяльністю компанія повинна відповідати певним вимогам, в том числі, стояти на обліку в Нацкомфінпослуг; в такому випадку, можуть застосовуватися обмеження по сплаті єдиного податку згідно п. 291.5.4 ПКУ.
- Lyudmila
- 10 октября 2013, 16:12
- Людмила, Киев
Здравствуйте! Прошу вашего совета! На сегодняшний момент есть ООО, в котором есть 2 учредителя. Встал на повестке дня вопрос об увеличении денежного уставного капитала для приобретения в будущем недвижимости предприятием. Один из учредителей имеет — 80% уставного капитала, а второй — соответственно — 20%. Вносить капитал будет тот, кто имеет 80% уставного капитала. Второму учредителю предложено было выйти из ООО и выплатить его часть, но он выходить не хочет. Покупая недвижимость за эти деньги, второй учредитель будет претендовать на свои 20% в случае выхода из ООО, хотя сам ничего не внес для увеличения уставного капитала. Подскажите, как в законодательном порядке урегулировать данную ситуацию? Как можно обойти этот момент? Можно ли все же уменьшить его часть в уставном капитале ООО?
Заранее спасибо.
Заранее спасибо.
Ответ эксперта
- Дарья Мантюк-Кирилова
- 10 октября 2013, 17:40
Здравствуйте!
Решение об увеличении уставного капитала ООО за счет вклада одного из участников утверждается Общим собранием участников. При этом, одновременно с принятием решения об увеличении уставного капитала, участникам также необходимо принять решение о перераспределении долей участников в ООО относительно общей суммы утвержденного уставного капитала. В связи с тем, что увеличение уставного капитала осуществляется за счет вклада только одного из участников, доля такого участника в процентном соотношении увеличится, а доля второго участника — уменьшится. Необходимо отметить, что данные изменения должны быть отображены в новой редакции Устава ООО, а также зарегистрированы в установленном законе порядке.
Таким образом, при выходе из ООО второму участнику будет причитаться стоимость части имущества общества, пропорциональная его доле в уставном капитале согласно Уставу ООО, в редакции, зарегистрированной на момент выхода участника из ООО.
Решение об увеличении уставного капитала ООО за счет вклада одного из участников утверждается Общим собранием участников. При этом, одновременно с принятием решения об увеличении уставного капитала, участникам также необходимо принять решение о перераспределении долей участников в ООО относительно общей суммы утвержденного уставного капитала. В связи с тем, что увеличение уставного капитала осуществляется за счет вклада только одного из участников, доля такого участника в процентном соотношении увеличится, а доля второго участника — уменьшится. Необходимо отметить, что данные изменения должны быть отображены в новой редакции Устава ООО, а также зарегистрированы в установленном законе порядке.
Таким образом, при выходе из ООО второму участнику будет причитаться стоимость части имущества общества, пропорциональная его доле в уставном капитале согласно Уставу ООО, в редакции, зарегистрированной на момент выхода участника из ООО.
- helen77
- 9 октября 2013, 13:44
- helen, киев
я в браке 5 лет. у нас дочь 2 года. у мужа небольшой бизнес, но складывая доход, я не знаю «его» количество, муж покупает недвижимость, машину и т.п. оформляет все всегда на маму (наверное по ее советам). квартира у нас мужа от родителей. то есть если я с ним разведусь я не могу ни на что претендовать? попросту на улице. прописана я у своих родителей и дети тоже. хоть какие-то права у меня есть?
Ответ эксперта
- Іван Цебак
- 9 октября 2013, 13:49
вимагайте офрмляти деяке майно на вас або на нього,
- anyta321
- 9 октября 2013, 11:20
- Анна
Скажіть, будь-ласка, яку мінімальну суму можна покласти на рахунок банку????
Ответ эксперта
- Іван Цебак
- 9 октября 2013, 13:40
10 грн
- viktory
- 8 октября 2013, 20:46
- Виктория, днепропетровск
Добрый день. Подскажите пожалуйста, есть ли новая судовая практика или законодательная база о не признании сум страховых платежей по страхованию финансовых обязательств, отнесенных к валовым расходам предприятия в 2012 году
Ответ эксперта
- Іван Цебак
- 8 октября 2013, 20:49
судова практика по цій категорії є не одинакова
- molika
- 3 октября 2013, 9:25
Доброго дня шановні колеги! У нас є філія в іншій області, яка є структурним підрозділом з власним балансом та рахунком в банку. Було оформлено положення, довіреність, посадова інструкція, контракт з керівником філії. В довіреності передбачено: «Директор філії не вправі здійснювати дії, які виходять за межі зазначених у цій Довіреності або Положенні про філію ТОВ повноважень. Юридичні дії, вчинені Директором філії поза межами його повноважень, не породжують для Філії чи Товариства жодних прав та обов'язків». На сьогоднішній день директор філії взяла позику, що прямо заборонено в довіреності, крім того такі повноваження не передбачені Положенням про філію. Так ось таке питання, якщо ми закриємо філію, то чи ми будемо нести відповідальність за неповернення цієї позики?
Дякую за відповідь.
Дякую за відповідь.
Ответ эксперта
- Дарья Мантюк-Кирилова
- 4 октября 2013, 12:44
Доброго дня!
Щодо Вашого запитання слід сказати наступне.
Відповідно до положень Цивільного кодексу України (ЦКУ) однією з загальних вимог, додержання якої є необхідною для чинності правочину є те, що особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності (ч.2 ст.203 ЦКУ). Недодержання в момент вчинення правочину стороною даної вимоги є однією з підстав недійсності правочину (ч.1 ст.215 ЦКУ).
Враховуючи той факт, що договір позики був укладений Директором поза межами його повноважень, даний договір може бути визнаний недійсним в судовому порядку. В той же час, у разі визнання правочину недійсним кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, — відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування (ч.1 ст.216 ЦКУ).
Слід зазначити, що до моменту визнання договору позики недійсним, такий договорів буде вважатись правомірним (ч.1 ст.204 ЦКУ), а отже всі права і обов’язки за даним договором (в тому числі, обов’язок повернення позики) мають виконуватись належним чином.
Таким чином, юридичній особі в будь-якому випадку необхідно буде повернути позику: або в межах реституції у випадку визнання правочину недійним, або в межах належного виконання умов договору.
Для більш детального вивчення Вашої ситуації та аналізу податкових та інших юридичних наслідків повернення/неповернення позики, Ви можете звертатись за тел.: +380 (44) 235 88 77.
Щодо Вашого запитання слід сказати наступне.
Відповідно до положень Цивільного кодексу України (ЦКУ) однією з загальних вимог, додержання якої є необхідною для чинності правочину є те, що особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності (ч.2 ст.203 ЦКУ). Недодержання в момент вчинення правочину стороною даної вимоги є однією з підстав недійсності правочину (ч.1 ст.215 ЦКУ).
Враховуючи той факт, що договір позики був укладений Директором поза межами його повноважень, даний договір може бути визнаний недійсним в судовому порядку. В той же час, у разі визнання правочину недійсним кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, — відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування (ч.1 ст.216 ЦКУ).
Слід зазначити, що до моменту визнання договору позики недійсним, такий договорів буде вважатись правомірним (ч.1 ст.204 ЦКУ), а отже всі права і обов’язки за даним договором (в тому числі, обов’язок повернення позики) мають виконуватись належним чином.
Таким чином, юридичній особі в будь-якому випадку необхідно буде повернути позику: або в межах реституції у випадку визнання правочину недійним, або в межах належного виконання умов договору.
Для більш детального вивчення Вашої ситуації та аналізу податкових та інших юридичних наслідків повернення/неповернення позики, Ви можете звертатись за тел.: +380 (44) 235 88 77.
- Odessa007
- 27 сентября 2013, 6:31
- Светлана, Одесса
Здравствуйте. Подскажите, можно ли оплатить подоходный налог на наследство по месту нахождения наследства, а не по месту прописки наследника?
Ответ эксперта
- Юрій Бабенко
- 27 сентября 2013, 16:04
Подоходный налог на наследство уплачивается по месту открытия наследства. Т.Е. в нотариальной конторе до выдачи свидетельства на наследство. предъявляете квитанцию об оплате — получаете свидетельство. Если нотариус Вам выдаст или перешлёт квитанцию с реквизитами обслуж. банка, куда зачисляется данній налог -тогда конечно платите в любом банковском учреждении, передавайте нотариусу.
- Wetalka
- 26 сентября 2013, 11:42
- Наталья, Київ
Добрий день!
Якщо підприємство працює з Інтернет-магазином (товари, в основному, імпортного виробництва) по договору доручення, то
1. Коли і на підставі яких документів виникає податковий кредит з ПДВ?
2. Чи повинно данне підприємство при виникненні податкових зобов`язань по ПДВ реєструвати податкову накладну?
Дякую.
Якщо підприємство працює з Інтернет-магазином (товари, в основному, імпортного виробництва) по договору доручення, то
1. Коли і на підставі яких документів виникає податковий кредит з ПДВ?
2. Чи повинно данне підприємство при виникненні податкових зобов`язань по ПДВ реєструвати податкову накладну?
Дякую.
Ответ эксперта
- Людмила Джурылюк
- 17 декабря 2013, 10:17
Доброго дня,
Для надання практичних коментарів необхідне більш детальне ознайомлення з умовами роботи підприємства.
Щодо загальних правил податкового обліку ПДВ, зазначимо наступне.
• Основними критеріями права визнання податкового кредиту із ПДВ є наявність належним чином складеної податкової накладної від постачальника та зв’язок операції з господарською діяльністю підприємства.
• Щодо реєстрації податкових накладних (ПН) платниками податку на додану вартість — продавцями в Єдиному реєстрі податкових накладних, то з 1 січня 2012 р. така реєстрація обов’язкова, якщо сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становить понад 10 тисяч гривень, або ПН виписана при здійсненні операцій з постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України.
Для надання практичних коментарів необхідне більш детальне ознайомлення з умовами роботи підприємства.
Щодо загальних правил податкового обліку ПДВ, зазначимо наступне.
• Основними критеріями права визнання податкового кредиту із ПДВ є наявність належним чином складеної податкової накладної від постачальника та зв’язок операції з господарською діяльністю підприємства.
• Щодо реєстрації податкових накладних (ПН) платниками податку на додану вартість — продавцями в Єдиному реєстрі податкових накладних, то з 1 січня 2012 р. така реєстрація обов’язкова, якщо сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становить понад 10 тисяч гривень, або ПН виписана при здійсненні операцій з постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України.
- Odessa007
- 25 сентября 2013, 19:50
- Светлана, Одесса
Добрый вечер. Я по генеральной доверенности оформляю наследство для своей тёти. Тётя проживает в Николаевской области, а я в г. Одессе. Могу ли я оплатить подоходный налог на наследство в Николаевскую налоговую? И как это лучше сделать, находясь в Одессе?
Ответ эксперта
- Іван Цебак
- 25 сентября 2013, 20:59
можете через банк
- Ymka
- 24 сентября 2013, 12:51
Доброго дня!
Допоможіть розібратися у ситуації: хочемо підписати 3-х сторонню угоду про заміну сторони БОРЖНИКА у договорі (переведення боргу). Що буде у податковому обліку кредитора, ящо новий боржник2 сплачує за боржика1 кошти кредиторові у повному обсязі? Лист ДПС від 17.05.2012 р. N 8528/6/15-1415 не дає коментарів стосовно наслідків підписання такої угоди для кредитора.
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ від 17.05.2012 р. N 8528/6/15-1415
Про розгляд листа
Державна податкова служба України розглянула лист <...> щодо оподаткування операцій за договорами про заміну сторони у договорі (переведення боргу) і повідомляє.
Переведення боргу регулюється ст. 520 — 524 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 N 435-IV. Боржник у зобов'язанні може бути замінений іншою особою (переведення боргу) лише за згодою кредитора, якщо інше не передбачено законом. Наслідками переведення боргу є вибуття первинного боржника із зобов'язання, вступ до зобов'язання нового боржника та збереження у повному обсязі змісту зобов'язання при зміні суб'єктного його складу.
Відповідно до п. 138.4 ст. 138 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.
Тобто у податковому обліку покупця — первинного боржника переведення боргу до нового боржника прирівнюється до операції зі списання коштів на оплату товарів (робіт, послуг), але не призводить до формування витрат. Перерахування коштів первинним боржником на користь нового боржника у податковому обліку первинного боржника також не відображається у складі витрат.
Що стосується обліку нового боржника, то такий платник по відношенню до первинного боржника виступає вторинним кредитором.
Відповідно до п. 153.5 ст. 153 Кодексу з метою оподаткування платник податку веде облік фінансових результатів операцій від проведення операцій з продажу (передачі) або придбання права вимоги зобов'язань у грошовій формі за поставлені товари, виконані роботи чи надані послуги третьої особи, зобов'язань за фінансовими кредитами, а також за іншими цивільно-правовими договорами.
З урахуванням вищевикладеного, у податковому обліку платника податку — вторинного кредитора (нового боржника) доходи від виконання вимоги боржником перевищують витрати, понесені вторинним кредитором на придбання права вимоги зобов'язань боржника, отриманий прибуток включається до складу доходу вторинного кредитора.
Дякую.
Допоможіть розібратися у ситуації: хочемо підписати 3-х сторонню угоду про заміну сторони БОРЖНИКА у договорі (переведення боргу). Що буде у податковому обліку кредитора, ящо новий боржник2 сплачує за боржика1 кошти кредиторові у повному обсязі? Лист ДПС від 17.05.2012 р. N 8528/6/15-1415 не дає коментарів стосовно наслідків підписання такої угоди для кредитора.
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ від 17.05.2012 р. N 8528/6/15-1415
Про розгляд листа
Державна податкова служба України розглянула лист <...> щодо оподаткування операцій за договорами про заміну сторони у договорі (переведення боргу) і повідомляє.
Переведення боргу регулюється ст. 520 — 524 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 N 435-IV. Боржник у зобов'язанні може бути замінений іншою особою (переведення боргу) лише за згодою кредитора, якщо інше не передбачено законом. Наслідками переведення боргу є вибуття первинного боржника із зобов'язання, вступ до зобов'язання нового боржника та збереження у повному обсязі змісту зобов'язання при зміні суб'єктного його складу.
Відповідно до п. 138.4 ст. 138 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.
Тобто у податковому обліку покупця — первинного боржника переведення боргу до нового боржника прирівнюється до операції зі списання коштів на оплату товарів (робіт, послуг), але не призводить до формування витрат. Перерахування коштів первинним боржником на користь нового боржника у податковому обліку первинного боржника також не відображається у складі витрат.
Що стосується обліку нового боржника, то такий платник по відношенню до первинного боржника виступає вторинним кредитором.
Відповідно до п. 153.5 ст. 153 Кодексу з метою оподаткування платник податку веде облік фінансових результатів операцій від проведення операцій з продажу (передачі) або придбання права вимоги зобов'язань у грошовій формі за поставлені товари, виконані роботи чи надані послуги третьої особи, зобов'язань за фінансовими кредитами, а також за іншими цивільно-правовими договорами.
З урахуванням вищевикладеного, у податковому обліку платника податку — вторинного кредитора (нового боржника) доходи від виконання вимоги боржником перевищують витрати, понесені вторинним кредитором на придбання права вимоги зобов'язань боржника, отриманий прибуток включається до складу доходу вторинного кредитора.
Дякую.
Ответ эксперта
- Людмила Джурылюк
- 24 сентября 2013, 18:13
Доброго дня,
Переведення боргу від одного до іншого боржника не повинне впливати на податковий облік кредитора. Кредитор відображатиме в податковому обліку основну операцію, за якою виник борг. Для більш детальних коментарів необхідна додаткова інформація щодо змісту основної угоди, юридичного статусу сторін, особливостей угоди про переведення боргу. Зокрема, операції можуть бути притаманні певні ризики. Наприклад, існує ризик того, що податкові органи стверджуватимуть, що внаслідок переведення боргу відбулось прощення боргу боржника 1, при цьому, якщо останній є фізичною особою, то внаслідок «прощення» він отримує оподатковуваний ПДФО дохід; в свою чергу, якщо кредитор є суб’єктом господарювання, то, він, як податковий агент повинен перераховувати ПДФО до бюджету. Вказаний ризик низький, але на практиці подібні претензії все ж зустрічаються.
В разі необхідності більш детально проаналізувати податкові наслідки, будь ласка, звертайтеся за тел. +380 (44) 235 88 77.
Переведення боргу від одного до іншого боржника не повинне впливати на податковий облік кредитора. Кредитор відображатиме в податковому обліку основну операцію, за якою виник борг. Для більш детальних коментарів необхідна додаткова інформація щодо змісту основної угоди, юридичного статусу сторін, особливостей угоди про переведення боргу. Зокрема, операції можуть бути притаманні певні ризики. Наприклад, існує ризик того, що податкові органи стверджуватимуть, що внаслідок переведення боргу відбулось прощення боргу боржника 1, при цьому, якщо останній є фізичною особою, то внаслідок «прощення» він отримує оподатковуваний ПДФО дохід; в свою чергу, якщо кредитор є суб’єктом господарювання, то, він, як податковий агент повинен перераховувати ПДФО до бюджету. Вказаний ризик низький, але на практиці подібні претензії все ж зустрічаються.
В разі необхідності більш детально проаналізувати податкові наслідки, будь ласка, звертайтеся за тел. +380 (44) 235 88 77.
- Magistr
- 24 сентября 2013, 11:11
- Иван
Дарья, здравствуйте!
Подскажите, как правильно провести проверку главного бухгалтера и финансового директора на наличие/отсутствие непогашенных судимостей по финансовым преступлениям? На какой срок могут лишить права занимать финансовые должности? В какие органы обращаться директору предприятия? И дадут ли ему ответ?
Заранее спасибо!
Подскажите, как правильно провести проверку главного бухгалтера и финансового директора на наличие/отсутствие непогашенных судимостей по финансовым преступлениям? На какой срок могут лишить права занимать финансовые должности? В какие органы обращаться директору предприятия? И дадут ли ему ответ?
Заранее спасибо!
Ответ эксперта
- Дарья Мантюк-Кирилова
- 1 октября 2013, 15:47
Здравствуйте!
Законодательство Украины не предусматривает процедуры проведения работодателем проверки главного бухгалтера и финансового директора на наличие/отсутствие непогашенных судимостей. Что касается негласной проверки, то такая проверка является административным правонарушением, так как нарушает установленный законом порядок сбора, хранения, использования или распространения информации о гражданах (персональных данных).
Необходимо отметить, что информацию о судимости лица можно получить из справки о наличии или отсутствии судимости, которая выдается органами внутренних дел по месту жительства заявителя. Однако обратиться с заявлением о получении такой справки имеет право только тот человек (либо его доверенное лицо), в отношении которого данная справка выдается.
В тоже время, при трудоустройстве работодателю запрещается требовать от лиц, поступающих на работу, сведения и документы, предоставление которых не предусмотрено законодательством. В связи с тем, что требование относительно обязательного предоставления справки о несудимости не предусмотрено действующим трудовым законодательством, работодатель не имеет права требовать от лиц, поступающих на работу, предоставление данной справки, в том числе, и при трудоустройстве на должность финансового директора или бухгалтера предприятия.
Что касается лишения права занимать определенные должности или заниматься определенной деятельностью, то данный вид наказания может быть назначен судом в качестве основного наказания на срок от двух до пяти лет или в качестве дополнительное наказания на срок от одного до трех лет.
Законодательство Украины не предусматривает процедуры проведения работодателем проверки главного бухгалтера и финансового директора на наличие/отсутствие непогашенных судимостей. Что касается негласной проверки, то такая проверка является административным правонарушением, так как нарушает установленный законом порядок сбора, хранения, использования или распространения информации о гражданах (персональных данных).
Необходимо отметить, что информацию о судимости лица можно получить из справки о наличии или отсутствии судимости, которая выдается органами внутренних дел по месту жительства заявителя. Однако обратиться с заявлением о получении такой справки имеет право только тот человек (либо его доверенное лицо), в отношении которого данная справка выдается.
В тоже время, при трудоустройстве работодателю запрещается требовать от лиц, поступающих на работу, сведения и документы, предоставление которых не предусмотрено законодательством. В связи с тем, что требование относительно обязательного предоставления справки о несудимости не предусмотрено действующим трудовым законодательством, работодатель не имеет права требовать от лиц, поступающих на работу, предоставление данной справки, в том числе, и при трудоустройстве на должность финансового директора или бухгалтера предприятия.
Что касается лишения права занимать определенные должности или заниматься определенной деятельностью, то данный вид наказания может быть назначен судом в качестве основного наказания на срок от двух до пяти лет или в качестве дополнительное наказания на срок от одного до трех лет.
- igorternov
- 21 сентября 2013, 22:20
- Игорь Тернов
Добрый день!
какие инвестиции — капитальные либо финансовые более привлекательны с точки зрения налогового кодекса для иностранного инвестора? Влияет ли размер инвестиций на возможность предоставления налоговых льгот? Спасибо!
какие инвестиции — капитальные либо финансовые более привлекательны с точки зрения налогового кодекса для иностранного инвестора? Влияет ли размер инвестиций на возможность предоставления налоговых льгот? Спасибо!
Ответ эксперта
- Константин Пильков
- 22 сентября 2013, 16:18
Здравствуйте, Игорь!
Капитальные инвестиции ли финансовые – для налоговых льгот это значения не имеет. Значение может иметь форма инвестиций (например, ввозимые в Украину основные средства как иностранная инвестиция могут быть освобождены от пошлины), а также сфера, в которую поступает инвестиция (например, импорт некоторых объектов энергосберегающих технологий как инвестиций может быть освобожден от НДС).
Размер инвестиции для целей налогообложения также значения не имеет. Он может иметь значения для иммиграционных целей, если инвестор захочет получит вид на жительство в Украине.
С уважением,
Константин Пильков
Капитальные инвестиции ли финансовые – для налоговых льгот это значения не имеет. Значение может иметь форма инвестиций (например, ввозимые в Украину основные средства как иностранная инвестиция могут быть освобождены от пошлины), а также сфера, в которую поступает инвестиция (например, импорт некоторых объектов энергосберегающих технологий как инвестиций может быть освобожден от НДС).
Размер инвестиции для целей налогообложения также значения не имеет. Он может иметь значения для иммиграционных целей, если инвестор захочет получит вид на жительство в Украине.
С уважением,
Константин Пильков
- Donkey
- 18 сентября 2013, 14:20
Прошу помочь разобраться в ситуации уважаемых юристов. Физлицо при выезде из Украины устно задекларировало на таможне 13 тысяч наличных долларов США. Деньги за рубежом не были истрачены в том колличестве как планировалось. При возвращении в Украину физлицо заполнило таможенную декларацию на оставшиеся 10 тысяч долларов США и ввезло наличные для того, чтобы в следующий раз иметь возможность вывезти 23 тысячи долларов США (10 по декларации + 13 как разрешенную норму). Считаются ли ввезенные обратно 10 тысяч доходом и подлежат ли налогообложению? Спасибо за ответ.
Ответ эксперта
- Іван Цебак
- 18 сентября 2013, 20:06
ні цих 10 тис уе не є доходом
- 18:25 Швейцария присоединилась к 15-му пакету санкций ЕС против россии
- 17:30 Курс валют на вечер 23 декабря: на межбанке доллар подорожал
- 16:50 Банки выдали 14% кредитов «компаниям-зомби»
- 16:09 Фонд гарантирования выставил на продажу активы банков-банкротов на 16,5 млрд грн
- 15:52 Крупнейший банк Италии ограничит платежи в евро по россии в ЕС
- 15:30 5 мемкойнов с доходностью 16,000%, которые оставляют DOGE и SHIB далеко позади
- 14:53 Telegram впервые стал прибыльным
- 13:37 Правительство задолжало перед банками по программе «5-7-9» 10 миллиардов — НБУ
- 13:20 Эфириум стремится к $6,000, а XYZVerse обещает рост на 16,900%: кто окажется победителем
- 12:44 Приватбанк запускает валютообмен в банкоматах Recycler
Спасибо