В четверг, 19 мая, после отмены государственного регулирования цен большинство крупных розничных сетей АЗС установили новые ценники на топливо. Об этом свидетельствуют данные ежедневного мониторинга розничного рынка Консалтинговой группы «А-95», пишет Enkorr.
Топливо подорожало. Как АЗС отреагировали на отмену госрегулирования цен
В частности, на WOG и ОККО бензины марок «А-95» и «А-95+» подорожали на 11,14 и 10,15 грн/л — до 51 и 52 грн/л соответственно. Дизельное топливо в этих сетях подорожало на 14,69 грн/л — до 57 грн/л.
До 52 грн/л вырос в цене премиум-бензин марки «А-95» (+12,43 грн/л до 18 мая) и до 58 грн/л (+13,24 грн/л) дизельное топливо в сети KLO.
«БРСМ-Нефть» установила цену на дизтопливо на уровне 54,99 грн/л (+10,6 грн/л).
Также откорректировали цены «Укр-Петроль», AMIC, «Укргазвыдобування» и Mango.
Компания | А-95 | А-95+ | ДТ | |||
Цена | Смена | Цена | Смена | Цена | Смена | |
ОККО | 51 | 11,14 | 52 | 10,15 | 57 | 14,69 |
WOG | 51 | 11,14 | 52 | 10,15 | 57 | 14,69 |
AMIC | - | - | 52 | 10,15 | 57 | 14,69 |
БРСМ-Нефть | - | - | - | - | 54,99 | 10,6 |
KLO | - | - | 52 | 12,43 | 58 | 13,24 |
Укргазвыдобування | 52 | 13,7 | - | - | 58 | 15,7 |
«Укр-Петроль» | 51,5 | 13,5 | - | - | 57,5 | 7 |
Mango | 51,99 | 12,13 | - | - | 57,99 | 15,68 |
Читайте также: Цены на АЗС: газ подорожал еще на 90 копеек за литр
Напомним, Кабинет министров решил отказаться от государственного регулирования цен на топливо. Но в то же время сохранил предел границы цены на бензин в 52 грн за литр, дизтопливо — 58 грн за литр.
Директор Консалтинговой группы «А-95» Сергей Куюн считает, что в условиях высоких наценок на топливо необходимо вернуть акцизы на нефтепродукты, отмененные Верховной Радой вместе со снижением НДС с 20% до 7% в марте этого года.
Это, на его взгляд, позволит увеличить налоговые поступления в бюджет и направить дополнительные средства на финансирование ВСУ.
Известно, что в последние несколько недель во всех регионах Украины на АЗС наблюдается дефицит бензинов. По прогнозам экспертов, перебои со снабжением будут продолжаться в течение всего мая.
Читайте также: Украина получит 25 тысяч тонн бензина из польских запасов
Комментарии - 16
Останнім часом на ринку палива в Польщі помічено невелике зниження цін, хоча в цілому пальне подорожчало з 2012 року.
За літр бензину А-95 водії платять в середньому 6,68 злотих (46,59 грн), а за А-98 — по 7,44 злотих (51,89 грн).
Дизельне паливо у Польщі коштує 7,50 злотих (52 грн) за літр. За літр преміального дизеля доведеться віддати 8,04 злотих (56,08 грн).
Літр зрідженого природного газу можна купити за 3,6 злотих (25,11 грн), а літр зрідженого нафтового газу — за 1,66 злотого (11,58 грн).
Правда пока ещё можно снимать наличку с польских банкоматов по курсу меньше 7.5 (7.3−7.4 вроде как) — но есть лимиты + вопрос как долго это ещё продлится.
Но в целом понятно что дешевле ЕС скорее у нас не будет топливо, если его оттуда ещё привозят.
Який з них LPG (пропан-бутан) ?
«Зріджений природний газ» — це, мабуть, CNG (умовно, метан), так він продається на кубометри, а не на літри.
Скоріше LPG — це «Зріджений нафтовий газ». Приємна ціна. Не 40 грн., як в нас
Про це пише Forbes. Так, позиція щодо скасування лімітів у найбільших гравців не збігається.
Додаткові 10−15 грн до діючої ціни не вирішать питання наявності пального на АЗС, каже аналітик «Нафторинку» Олександр Сіренко.
Головна проблема, за словами віце-президента ОККО Юрія Кучабського, не в ціні, а в логістичних складнощах доставки пального в Україну. «Дефіцит буде, поки не будуть напрацьовані додаткові маршрути постачання, не будуть побудовані нафтобази вздовж кордону з ЄС», — погоджується маркетинг-директор мережі автозаправок «БРСМ-Нафта» Олександр Мельничук.
У березні - квітні 2022 року добовий обсяг ввезення палива з ЄС зріс утричі, до 12 000 т на добу, за даними Мінекономіки. Імпорт продовжує зростати і далі. «Ми маємо домовленості, що на 30% буде збільшено обсяг постачання з Румунії і в 3−4 рази — з Польщі», — каже Кучабський.
Додаткові обсяги, за його даними, йдуть через Словаччину та Угорщину. «Якщо поставки за цими напрямками спрацюють добре, то ми розрулимо ситуацію до кінця травня», — каже він.
Якщо ж ні, то відміна держрегулювання може призвести до зростання цін, а дефіцит залишиться.
Скасування держрегулювання може вирішити ще одне важливе питання — збити ажіотажний попит за рахунок високих цін, каже Кучабський. Компанії сподіваються, що зростання ціни пального зможе зменшити попит і це дасть час налагодити поставки.
Сіренко сумнівається, що попит впаде. За його прогнозом, дефіцит може тривати до кінця року, коли закінчиться збиральна кампанія. Аграрії її починають з другої половини літа. «Задовольнити на 100% попит поки неможливо, хіба що розблокують постачання морем», — каже він.