Необґрунтоване застосування де-рискінгу до члена сімї загиблого Захисника України.
×
Введіть ваш E-mail
для оформлення передплати:
Підписатися
Підписку оформлено успішно
На вказану вами електронну пошту відправлено
лист з підтвердженням передплати.
Ми раді, що ви з нами!
Уважаемый Андрей!
У додатку до оформення підписки
ви можете також отримувати:
Підписку оформлено успішно
На вказану вами електронну пошту відправлено
лист з підтвердженням передплати.
Ми раді, що ви з нами!
Повернутися на сайт
×
Отримуйте по E-mail найголовніші
фінансові новини України і світу:
Підписку оформлено успішно
На вказану вами електронну пошту відправлено
лист з підтвердженням передплати.
Ми раді, що ви з нами!
Повернутися на сайт
Курс валют в ПУМБ
| Валюта | Купівля | Продаж |
| EUR | 48.9 | 49.7 |
| PLN | 11.45 | 11.8 |
| USD | 42 | 42.6 |
| Всі курси банку | ||
Після довгої розмови із співробітником фінмоніторингу банка, яка довела мене до сліз, я зрозуміла що банку байдуе на членів сімй загиблих і наше горе… І що для банку статусу члена сім'ї загиблого Захисника не існує, як і бажання детально вникнути в надані банку документи що до походження коштів…
Коли я добралася до інтернету, зателефонувала до банку, залишити скаргу, оскільки перш ніж довіряти (!!!)банку кошти, я принесла ДВА Витяги із Протоколу М О про признасення ОГД, які підтверджують походженння коштів…
Далі, в себе в електронній пошті, я знайщла електронного листа від банку що до джерела походження коштів, який я читала і в мене були сльози на очах від такого ставлення…
По мірі детального вивчення тексту листа від ПУМБ, в менне почало виникати дуже багато питань до банку, відповіді на які я так і не змогла отримати, звертаючись на гарячу лінію і тепер вважаю, що спілкуватися віч на віч з ПУМБом немає сенсу. Тому буду задавати запитання ПУМБу тут, під наглядом МінФіну
Більш детально про всю ситуацію.
Як вже повідомлено вище, я маю статус члена сім'ї загиблого захисника України.
Згідно із двома Витягами з Протоколу М О, які ПУМБ отримав від мене ДВІЧІ, я є єдиним отримувачем ОГД відповідно до постанови КМУ № 168 від 28.02.2022 р Зазначені виплати отримую через АТКБ ПриватБанк.
Кошти частково і поступово знімалися і переводилися у валюту. Згодом, я вирішила покласти кошти на рахунки банку ПУМБ, які відкрила у квітні 2024 року (тоді я хотіла отримувати ОГД через цей банк, але виявилося, що з ним немає співпраці) із подальшим наміром депозиту у цьому банку.
Попередньо, неодноразово дзвонила на гарячу лінію ПУМБ, консультувалася, питала які документи потрібні для підтвердження джерела походження коштів. Консультанти гарячої лінії, всі як один запевняли, що витягів з Протоколів МО достатньо. Ні про які виписки із банку мови не було.
Перші надходження на мої рахунки ув банку ПУМБ, з мого боку, розпочалися у листопаді 2024 року, а перш ніж класти кошти у валюті, для запобігання виникнення такої ситуації, яяка вже виникла, я віднесла оригінали Витягів із Протоколів МО у банк ПУМБ, де були зроблені копії.
Зазначу, що
По перще, працівниця банку не одразу погодилася брати в мене документи. Чинила опір, але моя наполеглевість, переконала її і вона зробила копії Витягів із Протоколів МО про призначення ОГД, до яких ще, за вимогою працівниці, ми додаликопії свідоцтва про смерть мого чоловіка і свідоцтва про шлюб. Про виписки із банку, де я є отримувачем ОГД навіть натяку, з боку працівниці банку, не було!
По — друге, працівниці (консультанту) банку НЕ ВДАЛОСЯ зазначити мій щомісячний дохід, оскільки ОГД, яка встановлена Постановою КМУ № 168 від 28.02.2022 р, не попадає під жодну категорію виплат, яка зазначена банком. Тому замість 315000 грн доходу зазначили 0, а на підставі отриманих витягів із Протоколів МО про призначення ОГД, банк встановлює мені ліміт на поповнення у розмірі 3000000 грн на квартал (ні це не описка, саме таку сумм встановив банк — три мільйони грн).
Ця сумма значно перевищує порогову, але я довірилася компетентності фахівців банку, які переконали мене, що достатньо копвй Витягів із Протоколів МО про призначення ОГД і, у період з листопада 2024 року по лютий 2025, я поповнила свої рахунки банку ПУМБ, в гривні та валюті в еквіваленті трошки більше 550000. Тобто, ліміт, встановлений самим банком не перевищено.
19.02.2024 р від банку ПУМБ мені подзвонив працівник і повідомив, що я повинна надати підтверджуючі документи що до походження коштів і надати виписку із банку, в якому я отримую кошти, про рух цих коштів, а в електронному листі від ПУМБ була ще вимога про (цитую дослівно):
«Деталі офіційного запиту:
Потрібно запитати:
*Джерела походження коштів, що були зараховані в період з 07/04/2024 по 17/02/2025″
І тут в мене виникло запитання: шановний ПУМБ, хіба з надходжень не видно, що операції по моїх рахунках розпочато з 16 листопада 2024 року? Чому я повинна надавати пояснення про надходження, яких не було?
І чому, та на якій підставі, я зобов’язана банку надавати письмові пояснення щодо використання СВОЇХ коштів, які отримала за правом дружини загиблого Захисника України? Я намагалася знайти відповіді самотужки.
Я неодноразово дзвонила на гарячу лінію банку. На питання з яких причин і чому до мене такі вимоги, у відповідь чула лише тільки, що це вимоги НБУ і що гаряча лінія мені більше допомогти не може, оскільки я отримала листа вфд вфддфлу фінмоніторингу.
Це як? Ви окремі банки? Гаразд. Погоджуся, що гаряча лінія не в курсі. Тоді чому, спеціалісти відділу фінмоніторингу ПУМБ жодного разу мені не подзвонили, з моменту моєї скарги? Чому обмежуються лише листами в електронному вигляді, складеними некоректно?
Далі я залишила скаргу в банку, яку офіційно зареєстрували, але письмову відповідь на скаргу я так і не отримала, хоча банк стверджує що лист направлено на мою електронну пошту. Всі скриньки мною неодноразово перевірені, відповідь від банку на своє звернення я так іне отримала. На моє прохання повторити відправку відповіді на мою скаргу — тиша…
В електронному банкінгу намагалася заповнити анкетні данні, але анкета — некоретна, оскільки я не побачила таких видів доходу як отримувач аліментів та отримувач соціальних виплат. Ці графи є лише як додаткові види доходів… До яких можна перейти зазначивши лише основний вид доходу… Я поставила відмітку біля:«не працюю", оскільки знаходжусь у стадії оформлення пенсії по втраті годувальника. Коли завершила робити відмітки додаткових видів доходів: соціальні виплати, депозити, допомога родичів та отримання виплат за судовим рішенням, зазначила щомісячні надходження від 300 001 до 500000 (є така відмітка в анкеті банку) і на наступному кроці анкета мені видає: максимальна сума надходжень вказаного виду діяльності 30 000 грн… Тобто банк, на власний розсуд, визначив суми, яка не підлягає оскарженню? Чи ПУМБ не в купсі Постанови КМУ № 168 від 28.02.2022 р, відповідно до якої людина може отримувати щомісячно значні суми виплат, більші ніж гранична сумма, встановлена НБУ?
Перечитавши постанови НБУ, я знову зібрала пакет документів в електронному вигляді, що зайняло дуже багато часу, відправила 27.02.2025 до банку. В пакеті документів були: виписки по надходжкнням коштів на мої рахунки в АТКБ ПриватБанк, виписки що до зняття коштів з цих же рахунків, помісячно, починаючи із жовтня 2024 року та фотокопії двох Витягів із Протоколів МО про призначення ОГД і, на всяк випадок подала розрахунків заборгованості по аліментах, зроблениї державними виконавцями Державної виконавчої служби…
І тут зазначу, що сервіс подання документів в електронному вигляді за посиланням в ПУМБ, це як гра в одні ворота. Сервіс зроблений таким чином, що в клієнта не залишається доказів що до поданих документів.
КЕрівництво ПУМБу, ви вважаєте, що це юридично грамотно? Ось, наприклад, я направила до банку пакет документів в електронному вигляді в кількості 9 — 10 шт. Чому банк не написав мені в листі, які саме документи він отримав від мене, а лише виразив свою подяку? І в електронному банкінгу поданих мною до банку документів я теж не бачу…
Далі. Вивчивши юридичні сторони питання, переглянувши знову всі направлені документи до банку, вважала, що питання вирішено, але ні!
Знову отримала листа на свою електронну скриньку, в якому мене подякували за надіслані документи і далі по тексту (цитую дослівно): «Прохання надати пояснення з підписом.
*Письмові пояснення щодо джерел походження коштів що були зараховані та мету подальшого використання зарахованих коштів.
*Письмові пояснення формуються на ім'я Голови правління ПУМБ Черненко С. П. на папері з власним підписом та повинні містити:
ПІБ та паспортні дані
Детальні суті проведених операцій по рахунках та джерела походження коштів
Дата та підпис „
Пумб, вибачте: ЩО??? По пепрше, з виписок від АТКБ ПриватБанк, наданих мною вашій установі, добре вбачається, що я отримую кошти від Обласного ТЦК СП, від товариства, де працює боржник по аліментах (Це зазначено в розрахунках заборгованості по аліментах), і що я є отримувачем соціальних випрлат, а також добре видно, які сумми були зняті з банківського рахунку (і вони значно більші, ніж суми, які я необачно довірила ПУМБ. ВСІ деталі операції за моїм рахункам зазначені у виписці!
По друге, покажіть мені будь ласка, хоч один документ державного зразка, або дайте посилання на Закони України, згідно із якими клієнт зобовязаний надати письмові пояснення щодо джерел походження коштів що були зараховані та мету подальшого використання зарахованих коштів у разі, якщо банк отримав ВСІ вичерпні документи, які підтведжують джерело походжкення коштів!
Далі. Знову повернемося до листа від 19.02.2025, надісланого на електронну скриньку банком ПУМБ. Розберемо детально.
1.цитую дослівно: «Відповідно до п. 4 та п. 5 ч. 2 ст. 8 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового
знищення» № 361-IX від 06.12.2019 (далі — Закон), «Банк зобов’язаний здійснювати належну перевірку клієнтів та забезпечувати моніторинг фінансових операцій клієнта…»
Проти цього закону нічого проти не маю, але є питання до керівництва та відділу фінансового моніторингу банку ПУМБ:
1. З яких пір, сім'ї загиблих захисників України попадають під підозру відмивання доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масовогознищення?
Тим більше, що вже з самого Витягу з Протоколу М О про призначення одноразової грошової допомоги видно, що клієнт не одержує гроші злочинним шляхом, і не є терористом і розповсюджувачем масової зброї!
А під час подання документів на призначення ОГД члени родин загтиблих Захисників подають Витяги про несудимвсть.
Нас — перевіряють і перевіряють дуже пильно! Це само по собі виключає ризик, про який йдеться у п. 4 та п. 5 ч. 2 ст. 8 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
(Звісно, можна стверджувати, що банк не підозрює і не звинувачує клієнта, але це так виглядає)
Розбираємо текст закону України далі:
… на предмет відповідності таких фінансових операцій наявній у Банку інформації про клієнта, його діяльність та ризик…
І тут у мене виникає до керівництва банку друге питання:
Який ризик є в особі дружини загиблого захисника України? І який ризик вона зробила фінансовими операціями, поклавши кошти, які призначені ій за законом і, які вона підтвердила відповідними документами?
Занадто велика сума коштів? Ну тоді слід подивитися на дати Витягів із Протоколів МО, виписки з АТКБ ПриватБанк, де вказані деталі операції, і зрозуміти, що ні про яке відмивання, в тим більше тероризм і розповсюдження зброї масового знищення мови не може бути.
Йдемо далі по тексту Закону України, про який згадано вище:
…включаючи В РАЗІ НЕОБХІДНОСТІ інформацію про джерела коштів, пов’язаних з фінансовою (ими) операцією (ями).
І тепер до банку ще запитання:
ЯКА БУЛА НЕОБХІДНІСТЬ в тому, щоб вимагати в мене виписки із банку, в якому я отримую ОГД по забилелі мого чоловіка?
Яка тепер необхідність давати письмові пояснення щодо джерел походження коштів що були зараховані?
І чому я повинна вказувати банку мету подальшого використання зарахованих (покладених) на мої рахунки коштів, які я отримала законним шляхом?
Моя особистість встановлена. Всі мої данні в банку є. Походження джерела коштів я підтвердила Протоколами М О. Мій статус дружини загиблого захисника підтверджений Витягами із Протоколів МО та моїм усним повідомленням із зазначенням серії та номерів сірого та чорних посвідчень, що фіксувалося працівником гарячої лінії банку.
Чому таке ставлення до члена сімїзагиблого Захисника України? Чому, перш ніж відсилати листи зі змістом, зазначеним вище, ви не враховуєте морально — етичну сторону?
Чому ПУМБ необґрунтовано застосовує де-рискінг, попередньо втановивши мені ліміт на поповнення рахунків 3000000 на квартал? Виглядає, як введення клієнта в оману.
І ці питання вже не тільки до ПУМБ, ці питання стосуються багатьох банків, оскільки виявилося, що такий випадок не поодинокий. Багато членів сімей загиблих захисників попали під такий необгрунтований фінмоніторинг.
З огляду на зазначене вище, я хочу отримати ві ПУМБ обгрунтовану та ровернуту відповідь на всі мої запитання, які я поставила у цьому відгуку.
Я дуже розчарована банком, клієнтом чкого був мій загиблий на війні чоловік. Мені дуже хотілося плідної і багатострокової співпраці з ПУМБом, але я вже зрозуміла, що політика банку оминає морально етичні сторони відношень з клієнтами та застосовує невиправданий та необгрунтований де — ріскінг і свої дії не може пояснити, посилаючись лише на Постанови НБУ, які стосуються тих клієнтів банку, які, перш ніж класти свої кошти в банк, не надали підтверджуючі документи що до походження цих коштів.
Працівники банку навчані гарно говорити та заманювати клієнтів, а ось вникнути в надані документи, детально розібратися із ними, проаналізувати іх та документи клієнта і зробити правільні висновки що до рисків, співробітники, схоже не навчані. Дуже шкода.
Чекаю від каерівництва банку розвернутих та обгрунтованих пояснень під цим відгуком та бажаю всьогог найкращого.
І ще додам: я не відмовляюся надати банку необхідні документи, або пояснення. Я просто хочу отримати від банку обгрунтування своїх вимог до мене, як до клієнта, який усвідомлює, що є певні вимоги під час дії воєнного стану, а тому — надав банку документи, які підтверджують джерело надходжепння коштів. І ці документи, за своїм змістом і законністю, відповідають вимогам НБУ.
Шкодуємо, що у Вас виникло негативне враження про наш банк. Ми бажаємо більш детально розібратись в ситуації, саме тому, написали Вам в приватні повідомлення для уточнення інформації!
З урахуванням режиму банківської таємниці інформація щодо обслуговування клієнтського рахунку не може бути надана в публічний простір. Усю необхідну інформацію щодо врегулювання ситуації ми надіслали на Вашу анкетну електронну пошту.
В свою чергу підкреслюємо, що ми дотримуємось всіх вимог чинного законодавства при наданні банківських послуг.