Monobank нахабно ігнорує всі норми законодавства, затягує перевірку.
×
Введіть ваш E-mail
для оформлення передплати:
Підписатися
Підписку оформлено успішно
На вказану вами електронну пошту відправлено
лист з підтвердженням передплати.
Ми раді, що ви з нами!
Уважаемый Андрей!
У додатку до оформення підписки
ви можете також отримувати:
Підписку оформлено успішно
На вказану вами електронну пошту відправлено
лист з підтвердженням передплати.
Ми раді, що ви з нами!
Повернутися на сайт
×
Отримуйте по E-mail найголовніші
фінансові новини України і світу:
Підписку оформлено успішно
На вказану вами електронну пошту відправлено
лист з підтвердженням передплати.
Ми раді, що ви з нами!
Повернутися на сайт
Курс валют в monobank
| Валюта | Купівля | Продаж |
| USD | 41.92 | 42.3693 |
| EUR | 49.3 | 49.98 |
| Всі курси банку | ||
Передісторія. Я багаторічний клієнт банку, картку використовую у особистих цілях, на разі проживаю за кордоном. Додам ремарку, мої обсяги за три місяці (1.03 — 1.06) складають 343 тисяч та 310 тисяч гривень за двома картками.
15 квітня у банку я отримав повідомлення про те, що моя картка обмежена. Я відразу написав про це в підтримку, на що отримав повідомлення, що це регуляція обігу коштів, та потрібно надати документи про дохід, та економічне пояснення суті операцій.
Без проблем, подумав я, та надав усі наявні документи, а саме — довідку про доходи мого батька, за 2023 рік він заробив 540 тисяч гривень, за перший квартал 2024 — 72 тисячі гривень. Тато офіційно працює з 1998 року, має кожен рік у довідці ОК-7, відповідно, має особисті заощадження за багаторічну працю. Додатково надав дохід мами, яка зараз тимчасово не працює в Україні, проте почала працю за кордоном. На запит банку надав документ про спорідненість (довідка про народження). Додатково надав договір про своє працевлаштування у Польщі, де стабільно щомісяця заробляю від 40 тисяч гривень. Додатково до цього, мене попросили надати і банківську виписку, правда, через декілька тижнів…
І з цього моменту почався справжній казус, та максимальний абсурд, за який я пожалкував, що не залишився активним клієнтом Привату.
Я отримав відмову, та був повідомлений, що документів недостатньо, перевірка триває далі. Я був в обурливому захваті, намагався налаштувати комунікацію для вирішення цієї проблеми, проте, «кваліфіковані» працівники окрім спілкування шаблонними відповідями на більше не здатні.
Декілька разів, мені повідомляли про те, що перевірка може тривати до 60 робочих днів. Ви просто уявіть собі, 60 робочих днів на те, щоб зграйка «спеціалістів», як вони себе називають, навчились додавати цифри в документах. Мене це обурило, і я повідомив банк, що це не є законним, на мою думку.
Щоб розібратись у цьому питанні я залучився за допомогою юриста, який повідомив мені, що згідно статті 23 «Зупинення фінансових операцій», закону «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»: 1. Суб'єкт первинного фінансового моніторингу, що здійснює або забезпечує здійснення фінансових операцій, має право зупинити здійснення таких операцій, якщо вони є підозрілими, та зобов’язаний зупинити такі фінансові операції у разі виникнення підозри, що вони містять ознаки вчинення кримінального правопорушення, визначеного Кримінальним кодексом України. У день зупинення фінансової операції суб'єкт первинного фінансового моніторингу повідомляє спеціально уповноваженому органу в установленому законодавством порядку про таку фінансову операцію, її учасників та про залишок коштів на рахунку клієнта, відкритому суб'єктом первинного фінансового моніторингу, який зупинив здійснення фінансової операції, та у разі зарахування коштів на транзитний рахунок суб'єкта первинного фінансового моніторингу — про залишок коштів на такому рахунку в межах зарахованих сум. Таке зупинення фінансових операцій здійснюється без попереднього повідомлення клієнта на два робочі дні з дня зупинення включно.
Наголошу, що згідно цієї статті, банк мав право зупинити мої фінансові операції на два робочі дні максимум. Наступні пункти цієї статті повідомляють про те, що цей термін може бути продовжено до 7 робочих днів за наказом НБУ, та за деякими випадками до 30 робочих днів. З якого дива, Монобанк вирішив, що може обмежити і накладати вето на використання моїх коштів більше ніж зазначений термін — я не знаю.
Мені не повідомляли про підозру у шахрайстві, на обліку в поліції я не перебуваю, заяв про скоєння правопорушень я теж не отримував. На всі питання та запити банку вчасно відповідав, і надавав документи, які повністю покривають обіг.
Також, я неодноразово питав у спеціалістів банку про те, що усвідомлюють вони те, що порушують цю статтю, обмежуючи мій рахунок на такий довгий період, та не дають користуватись моїми коштами безпідставно. Відповідь убила — спеціалісти відповідали на все, лиш не на це питання.
Під час нашого довгого діалогу, з допомогою юриста, я повідомив банку декілька статей та пунктів різних законодавчих норм, які вони порушили. Якщо банк не встигає здійснити перевірку протягом відведеного часу — це їх проблема, а не моя, як клієнта. Я йшов на зустріч, та надавав все, що тільки можна. Якщо у відділу аналізу фінансових операцій працюють відверті ідіоти, які не можуть розібратись із визначенням у своєму ж договорі з клієнтом, та не відрізнити термін «БЛОКУВАННЯ» від «ОБМЕЖЕННЯ», тоді в мене виникає питання, як їх взагалі взяли на роботу на доволі відповідальну посаду.
Сьогодні мій терпець луснув, і я повідомив банк про те, що намірений писати відгук на цей сайт, для того, щоб застерегти усіх теперішніх і потенційних майбутніх клієнтів. І о диво! Раптом спеціалісти попросили мене не робити цього, та не виносити питання в соціальні мережі, цікаво, цікаво.
Отже, з усього вище написаного зроблю такий висновок. Усі теперішні клієнти, які мають кошти у цьому ганебному необанку — раджу їх вивести, поки вам не обмежили рахунок, і будуть вішати лапшу вам на вуха про те, що вони роблять усе згідно чинного законодавства. Жодної статті горе спеціалісти (випускники коледжу), яка дозволяє проводити перевірку та обмежувати користування коштами впродовж 60 днів мені не надали. До речі, ці обіцяні 60 днів минули.
Мої плани наступні. Я чекаю нормальної реакції з боку працівників вищої ланки банку для врегулювання цієї ситуації. Я попередив, що я обурений грубим обмеженням своїх прав на використання коштів, і якщо я не отримаю до них доступ, я подам скаргу до НБУ, якщо потрібно буде далі, подам у суд. Я читав цікавий випадок на цьому форумі, що користувач подав позов на банк ПУМБ, з вимогою компенсації певних відсотків за кожен день його конфлікту з банком, цікава практика, буду мати на увазі.
Очікуйте на оновлення ситуації!
Ми не можемо повідомити за якими саме критеріями ми аналізуємо та перевіряємо незаконні чи непрозорі операції та надані документи оскільки це внутрішні процедури банку, отже є банківською таємницею.
На основі цього аналізу та інформації із різних перевірених джерел банк приймає зважене рішення щодо подальшого обслуговування.
Ми передали запит колегам, прискорити вирішення питання та вони вже написали вам в чат з результатами перевірки