Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
19 червня 2025, 16:01

Рада ухвалила закон, який дає можливість будувати платні дороги в Україні

Верховна Рада ухвалила в цілому законопроєкт № 7508 про вдосконалення механізму залучення приватних інвестицій з використанням механізму державно-приватного партнерства. За документ проголосували 256 депутатів. Про це повідомила міністр економіки Юлія Свириденко.

Верховна Рада ухвалила в цілому законопроєкт № 7508 про вдосконалення механізму залучення приватних інвестицій з використанням механізму державно-приватного партнерства.
Фото: facebook.com/yulia.svyrydenko

Чтайте «Мінфін» в Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси

Чому він допоможе залучити інвестиції у відбудову?

За її словами, парламент ухвалив у другому читанні дуже важливий закон про ППП. «Без перебільшення, ми йшли роками до його ухвалення», — написала Свириденко.

Міністр зазначає, що відтак в Україні інфраструктура зможе будуватись чи відновлюватися не за принципом «усе з бюджету», а в партнерстві — з бізнесом та з донорами. На основі публічно-приватного партнерства. Так — як це відбувається у світі.

«Хоча концепт ППП в Україні існує вже давно, але за весь час у нас було укладено лише два великі концесійні договори. Завдяки змінам до законодавства ми розраховуємо, що механізм ППП нарешті запрацює і принесе нам у найближчі роки до 1 млрд доларів інвестицій у конкретні проєкти. Насамперед, це можуть бути такі сфери: порти, лікарні, муніципальні об'єкти», — написала міністр.

Що дає закон

  • Закон дозволяє запровадити гібридну модель ППП, у якій поєднується бюджет, гранти від наших міжнародних партнерів й приватне фінансування. Це і дешевше для держави, і швидше, і безпечніше для інвестора.
  • Маленькі громади тепер зможуть реалізовувати проєкти без дорогих ТЕО — достатньо концепту. Наприклад, маленький реабілітаційний центр, садочок чи доступне житло. А державні компанії, як-от Укрзалізниця, — запускати ППП без бюрократичного лабіринту. Це дозволить їм відновлювати вокзали, а Укренерго — електромережі.
  • Ще одна важлива зміна — держава отримає право запускати спрощену процедуру для проєктів відновлення: у медицині, транспорті, енергетиці, освіті, соціальних послугах. Вона діятиме під час воєнного стану та ще 7 років після — для проєктів будь-якого розміру.
  • Крім того, закон вводить додаткові гарантії для інвесторів (наприклад, щодо стабільності умов договору), а також оновлює понад 30 секторальних законів. Тепер ППП зможе запрацювати у тих сферах, де раніше це було майже неможливо через юридичні бар'єри — наприклад, в медицині, освіті, культурі, транспорті чи житловому господарстві.
Автор:
Роман Мирончук
Редактор стрічки новин Роман Мирончук
Пише на теми: Економіка, фінанси, банки, криптовалюти, інвестиції, технології

Коментарі - 17

+
+70
LutyiPerets
LutyiPerets
19 червня 2025, 16:37
#
Нарешті якісь притомні дії від законотворців.
+
+90
neverice
neverice
19 червня 2025, 20:14
#
Щось Рада розійшлась не на шутку. Може завівся десь «консультант» від ЄС, який вміє вмотивувати правильно роботу робити. Все ж таки, нам найближчі пару років потрібно прийняти просто таки величезну купу змін до законодавства.
+
+45
Mini Mi
Mini Mi
20 червня 2025, 0:30
#
Это замечательно, значит ли это что налоги и акцизы на топливо, которые оправдывают тем что они идут на дороге уменьшат?)
+
+30
Три літри
Три літри
20 червня 2025, 5:22
#
«Акциз йде на дороги» — це популізм.
Зменшити популізм це щось нереальне.

Ну і якщо цей популізм раптом прибрати то на що будуть скаржитись скиглики типу тебе? Це ж зараз в них є чудовий аргумент «я вже заплатив за дороги коли купив пальне». А раптом його відібрати — і все, виходить більше немає відмазок, доведеться платити податки 🤷‍♂️
+
+45
bosyak
bosyak
20 червня 2025, 6:52
#
Ну тут дійсно є нюанс: коли Ви купляєте бензин то в нього вкладений податок за дороги, який йде в дорожній фонд. Якщо держава ці кошти спрямує на будівництво платної дороги то тоді Ви за цю дорогу сплатите декілька разів. Першій раз в пальному, а другій раз за проїзд по ній. :)
+
+15
Три літри
Три літри
20 червня 2025, 7:03
#
Акциз з пального на дороги почали направляти лише при Зе, в то здається не в перший рік.
А сам міф зародився в 2011 з легкого вкидання фейку якимись журнаглістами. Підкреслю що акциз за своєю природою взагалі не є податком що направлений на розвиток. Яскраві приклади це акцизи на алкоголь та табачні вироби за допомогою яких намагаються знизити споживання. У випадку з пальним це просто податок «на заможність». Так само колись був недоакциз на мобільний звʼязок який теж був податком на заможність, а відправлявся напряму в пенсійний фонд. Видрижка цього існує і досі при першій реєстрації авто в країні: купуючи нову машину чи реєструючи євробляху або биток з США людина платить в пенсійний фонд і при цьому ці гроші не підуть в залік її пенсійного стажу.

Але справа ще й і в тому що акцизу на дороги не вистачить — грошей треба набагато більше. А також в тому що далеко не всі дороги фінансуються з державного бюджету. Наприклад дороги в містах утримуються за гроші податку на дохід.

Тому я і кажу що акциз на дороги — це тупий популізм.
+
+30
vbhjckfd
vbhjckfd
20 червня 2025, 10:29
#
Дорожній фонд відновили після Помаранчевої революції і з нього дійсно фінансується утримання міжміських доріг. Але цих грошей не те що б багато… Крім того після 2022 всі гроші звідти скерували на війну
+
0
Три літри
Три літри
20 червня 2025, 11:45
#
Дякую за уточнення
+
+15
bosyak
bosyak
20 червня 2025, 12:00
#
Я не про акциз, я про дорожній податок, який раніше сплачувався окремо при техогляді, потім з відміною техогляду податок включили до вартості пального і акумулювали в дорожньому фонді і сталося це до зеленського.
Те що грошей потрібно більше не відміняє той факт, що якщо вкладати в будівництво рлатної дороги мої податки, а потім я ще буду платити за проїзд платною дорогою то це перебор.
+
0
Три літри
Три літри
20 червня 2025, 12:03
#
Його не включали до вартості пального — саме про це і набрехали тоді журнаглісти. Його взагалі скасували разом з техоглядом, паралельно з цим акциз був збільшений: звідси і пішой цей фейк що податок був включений у вартість пального.

На початку акциз під пального продовжував йти в центральний бюджет так само як туди йдуть інши види акцизів. Але згодом окремим законом визначили що гроші з акцизу на пальне мають скеровуватись у спеціальний фонд (мені зараз ліньки гуглити назву закону і фонду) з якого буде фінансуватись утримання доріг. Тож зараз формально так: акциз з пального йде на утримання доріг. По факту не йде оскільки в 2022 гроші пененаправили на потреби армії.
+
0
bosyak
bosyak
20 червня 2025, 12:39
#
Хай навіть так. Я не маю платити за те що побудовано за мої податки (акцизи).
+
+15
Три літри
Три літри
20 червня 2025, 12:44
#
Так в тому то і справа що платні дороги будуются не за податки.
+
0
Mini Mi
Mini Mi
20 червня 2025, 13:24
#
Новые будут тянуть с ноля рядом?) Конечно нет. Возьмут те что уже есть и сделают платными.
+
+15
Три літри
Три літри
20 червня 2025, 13:46
#
Новые будут тянуть с ноля рядом?)

Коли поруч, коли замість.

Звісно сидячі в сизрані це зрозуміти важко. У вас там і дорог немає.

А от виїзжаєш за кордон і їдеш наприклад по дорозі Варшава-Лодзь — і розумієш за що гроші.
+
+15
bosyak
bosyak
20 червня 2025, 17:32
#
«державно-приватного партнерства» — частина бюджетна, частина приватна.
+
0
stas12345
stas12345
20 червня 2025, 13:37
#
Податки і акцизи треба збільшувати щоб швидше перемогти
+
+10
Abramon
Abramon
20 червня 2025, 11:10
#
Чудовий закон. Головне щоб наші «бізнесмени» не похватали вже збудовані державою частини доріг, в які не потрібно вкладати кошти і просто зробили їх платними собі «в карман» внісши в розвиток інфраструктурних прєктів аж нічого.
Ще один момент, в ідеалі, розробити умови концесійних договорів, які б унеможливили доступ відчизняних «бізнесменів», оскільки, ці виродки завалять всі проєкти.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися