21 серпня 2021, 17:30 Читать на русском

Київ — на другому місці у світі за рівнем розвитку шерингової економіки

Київ розділив із Сан-Паулу, Варшавою, Вільнюсом і Ригою друге місце в рейтингу міст за рівнем розвитку шерингової економіки, свідчать результати дослідження Sharing Economy Index 2021, складеному глобальною групою захисту прав споживачів Consumer Choice Center (CCC). Про це пише Investory.news.

►Підписуйтесь на сторінку «Мінфіну» на фейсбуку:
головні фінансові новини

Високе місце в рейтингу Києва автори дослідження пояснюють характерним для країн Східної Європи низьким рівнем державного або муніципального регулювання шерингової активності.

Навіть обмежувальний захід київської влади — підписання меморандуму з операторами електросамокатів з введення ліміту швидкості скутерів — ніяк не вплинула на оцінку споживачів доступності даного виду сервісу, вказують в ССС.

Саме оцінка споживачами зручності шерингових послуг визначає місце міста в глобальному рейтингу. Оцінюються п’ять видів послуг: служби таксі й доставки, такі як Uber, Bolt тощо, оренда житла (наприклад, Airbnb), автошеринг (напр., BalBlaСar), електросамокати, і шерингові спортзали. Максимальна оцінка — 100 балів. Київ набрав 95 балів. Оцінювалося 50 найдинамічніших міст у світі.

Читайте також: Український сервіс оренди електросамокатів Kiwi залучив майже $1 мільйон інвестицій

Як на шерингову економіку вплинула коронакриза

Автори дослідження зазначають, що шерингова економіку — це одна з галузей, що найбільш постраждали від пандемії. Як розповів ССС анонімний водій Bolt зі Львова «якщо до пандемії було вигідно провести день водієм Bolt або Uber, то під час карантину через низький попит заробітку вистачало тільки, щоб заплатити за паливо».

Ця тенденція була характерна для всього світу. Крім того, за період пандемії було введено низку обмежень на шерингові активності.

Наприклад, Амстердам практично на рік заборонив онлайн сервіси з оренди житла, зокрема Airbnb. У Лондоні ввели обов’язкове ліцензування для користувачів електросамокатів. Нові види обмежень з’явилися в Мінську, Валлетті, Гаазі, Братиславі, Любляні, Нікосії, Софії, Токіо, Афінах і Люксембурзі.

Читайте також: Uber і Bolt підвищують тарифи на свої послуги в Києві

Автори дослідження зазначають, що навіть у період обмежень, шерингова економіка зуміла пристосуватися до нових умов. Підтвердженням цьому є високі доходи сервісів доставки.

Нагадаємо

Шерингова економіка (також відома як «економіка спільного споживання») — система, яка передбачає надання товарів або послуг в короткострокову оренду.

Успішними прикладами шерингу є сервіси таксі, на кшталт Uber, чи сервіс короткострокової оренди житла Airbnb.

Коментарі - 3

+
+45
Три літри
Три літри
21 серпня 2021, 17:50
#
Где вы только такие днищенские рейтинги находите. Это при том что когда надо проверить новость то чёрта с два: копипаста без каких-либо перепроверок и чтений источников.
+
+15
Три літри
Три літри
21 серпня 2021, 17:58
#
автошеринг (напр. BalBlaСar)

БлаБлаКар не работает в Киеве. Он вообще не работает внутри городов.
К тому же это не каршеринг, а карпулинг.
Лучшая демонстрация днищенского уровня рейтинга, текста и автора.
+
0
SergValin
SergValin
23 серпня 2021, 8:22
#
Очень сомнительна информационная ценность данного рейтинга. Да и авторы, мягко говоря, судя по всему, не очень объективны: Мария Чапля, Анна Арунашвилли и Тамар Тарсаидзе. То-то Тбилиси на первом месте, Киев — на втором.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися