Мінфін - Курси валют України

Встановити
5 липня 2021, 17:52

Новий сервіс допоможе боржникам спілкуватися з колекторами в межах закону

Український католицький університет та компанія Bot & Partners в межах програми НБУ «Знай свої права» розробили систему спілкування з колекторами. З її допомогою можна дізнатися, як захистити свою приватність, перевірити себе в державних реєстрах та подати скаргу до Національного банку України, пише ain.ua.

Новий сервіс допоможе боржникам спілкуватися з колекторами в межах закону
Фото: pic.kiev.ua

Підписуйтеся на «Мінфін» в Instagram:
головні новини про інвестиції та фінанси

Чому це важливо

Незважаючи на те, що закон регламентує дії колекторів, до НБУ продовжують надходити скарги на порушення колекторами норм етичного роботи. За цей рік регулятор отримав 3142 письмові скарги і 8258 усних звернень до контакт-центру за страховими випадками неетичної поведінки колекторів.

Боржники в основному скаржаться на:

  • неетичну поведінку колекторів — 45% скарг;
  • використання персональних даних третіх осіб — 38%;
  • агресивну поведінку працівників колекторських служб — 13%;
  • розголошення персональних даних позичальників — 4%.

Сьогодні понад 2 млн українців перебувають у реєстрі боржників. За рік їх кількість зросла на 18%.

Як можна скористатися сервісом

Зазначену систему вже інтегрував сервіс відкритих даних Opendatabot.

Щоб скористатися інструкцією, потрібно відкрити Opendatabot у зручному мессенджері, обрати в головному меню пункт «Допомога», а потім «Як захиститися від колекторів».

Читайте також: 14 липня почнуть діяти обмеження для колекторів: кредитори діють за принципом «вибити все з усіх» до цієї дати

Що заборонено колекторам

У новому законі, який захищає боржників при врегулюванні простроченої заборгованості, колектори отримали чіткий регламент етичної роботи, тобто їм забороняється:

  • шукати і використовувати дані боржників за графіком роботи, станом здоров'я, зустрічей, подорожей та інформації в соцмережах;
  • використовувати загрози, шантаж, здійснювати психологічний і фізичний тиск;
  • вводити в оману щодо терміну погашення і розміру боргу, вимагати компенсувати роботу колекторів і вартість заходів, спрямованих на погашення боргу;
  • взаємодіяти з 20:00 по 9:00, а також у вихідні, святкові та неробочі дні за власною ініціативою;
  • користуватися сервісом автодозвону понад 30 хвилин на добу;
  • повідомляти третім особам про наявність заборгованості або вимагати від них взяти на себе зобов'язання по заборгованості, якщо інше не зазначено в кредитному договорі;
  • шкодити репутації;
  • зустрічатися без повідомлення та узгодження цієї зустрічі;
  • взаємодіяти з боржником і пов'язаними особами в разі, якщо людина знаходиться в лікарні, є недієздатною або обмеженою у дієздатності особою, інвалідом 1-ї групи або неповнолітньою особою з моменту отримання підтверджуючих документів;
  • взаємодіяти більш ніж двічі на добу, крім випадків, коли ініціатива виходить від боржника (взаємодія з допомогою засобів зв'язку вважається такою, що відбулася, якщо особі передана інформація про розмір простроченої заборгованості, порядок її погашення, розмір неустойки та інших платежів, що стягуються в разі невиконання зобов'язань за договором про кредит або відповідно до закону).

Крім того, на законних підставах діють тільки ті колектори, які включені до відповідного реєстру колекторських компаній.

Як рефінансування кредитів від Ocean. credit допомагає вибратися з кредитної ями

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися