23 червня 2021, 15:17 Читать на русском

Злиття студії MGM з компанією Amazon розглядатиме FTC, а не Мін'юст. Результат спірний

Нещодавно на міжвідомчих переговорів Федеральна торгова комісія (FTC) отримала право переглянути угоду між Amazon і MGM, повідомили інформовані джерела. На їхню думку, FTC наполягає на юрисдикції щодо перевірки злиття, оскільки вже проводить відкрите широкомасштабне антимонопольне розслідування ділової практики Amazon в цілому. Про це пише WSJ.

Придбання студії MGM компанією Amazon розглядатиме FTC, а не Мін'юст. Результат спірний
Фото: marketwatch.com

Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»:
головні фінансові новини

Як відбуваються такі угоди

FTC і Міністерство юстиції ще раніше домовилися розділити розслідування дій чотирьох провідних технологічних гігантів. При цьому департамент Мін'юсту взяв на себе Apple Inc. і Google Alphabet Inc., а FTC — Facebook Inc. і Amazon.

Компанії, які здійснюють великі злиття, повинні направляти параметри своїх угод на розгляд державного антимонопольних органів. На сьогодні антимонопольні повноваження розділяє FTC і Міністерство юстиції.

Хоча Федеральна торгова комісія і Міністерство юстиції мають схожі антимонопольні повноваження, їх процедури різняться. І компанії зазвичай воліють, щоб їх справи перебували у віданні правового відомства, оскільки його процедура простіша.

Якщо Міністерство юстиції хоче заблокувати злиття, воно повинно звернутися до суду і виграти справу. FTC, навпаки, має можливість оскаржити угоду у власному адміністративному судовому розгляді та одночасно звернутися до федерального суду для отримання попередньої судової заборони, що блокує злиття ще під час судового розгляду. Цей двоетапний процес складніший, а компанії наштовхуються на суттєві перешкоди в адміністративній системі FTC.

Посилити ситуацію може, як очікують експерти ринку, призначення головою FTC Ліни Хан, колишньої професорки юридичного факультету Колумбійського університету, яка критично ставиться до розширення онлайн-гіганта.

Придбання MGM за $8,45 млрд може стати першим випробуванням для антимонопольної політики Хан, яка ще під час навчання в Єльській школі права написала програмну статтю «Парадокс антимонопольного законодавства Amazon». У ній вона стверджувала, що антимонопольне законодавство США не змогло обмежити діяльність дітища Безоса, оскільки вимагає далекосяжних змін з метою гарантовано стримувати домінуючі компанії, які контролюють критично важливу інфраструктуру цифрової економіки.

Сенатор від Массачусетсу Елізабет Уоррен написала в Твіттері, що дуже рада, що Федеральна торгова комісія США має намір розслідувати операцію. Вона зазначила, що Amazon — не звичайний покупець. «Я рада, що Федеральна торгова комісія розслідуватиме цю угоду. Amazon не є типовим покупцем студій, і FTC слід вивчити, як покупка цього гіганта може вплинути не тільки на потокову передачу і розваги, а й на працівників, малий бізнес і конкуренцію в цілому».

Мін'юст недавно розглянув угоди з відеоконтентом, в тому числі придбання Disney компанії 21st Century Fox і компанією AT&T Inc. компанії Time Warner. Останню операцію департамент відомства безуспішно намагався заблокувати в суді.

Чи готові ви інвестувати в акції США?

Що відомо про угоду Amazon

Щодо угоди онлайн-гіганта з купівлі MGM, то вона привернула увагу через масштабну присутність Amazon на ринку. І хоча MGM — одна з найменших студій у Голлівуді, злиття з нею техногіганта викликає у чиновників побоювання з приводу ще більш потужного розширення платформи.

Сьогодні Amazon є зростаючим виробником власного відеоконтенту і стала агресивним покупцем прав на спортивні трансляції, в тому числі для Національної футбольної ліги. Але у Amazon все ще відносно скромна бібліотека порівняно з традиційними медіагігантами.

У травні Amazon оголосила про угоду з MGM, яка допоможе розвитку її платформи потокового відео Prime Video на ринку. MGM має бібліотеку з більш ніж 4000 фільмів, включаючи франшизу про Джеймса Бонда і телевізійний каталог, що включає «Розповідь служниці» і «Вікінги».

У 2017 році FTC схвалила придбання Amazon Whole Foods Market, не вдаючись до детального аналізу угоди. Ліна Хан була в групі прогресистів, які критикували трансакцію і стверджували, що Федеральна торгова комісія повинна заблокувати її.

Читайте також: Amazon купує голлівудську кіностудію MGM за $8,5 мільярда

Раніше

Amazon.com Inc. нещодавно заявила, що планує оголосити про зобов'язання з купівлі 1,5 гігават виробничих потужностей у 14 нових сонячних і вітряних електростанцій по всьому світу, аби закупити достатньо відновлюваної енергії, щоб покрити всю діяльність компанії до 2025 року.

Amazon, Alphabet Inc., Google, Facebook Inc. і Microsoft Corp. — чотири з шести найбільших корпоративних покупців — публічно розкрили угоди про купівлю поновлюваних джерел енергії, на які припадає 30%, або 25,7 гігават, від сукупної суми від корпорацій в усьому світі. За даними дослідницької компанії BloombergNEF, серед інших найбільших покупців — французька нафтова компанія Total Energies SE і AT & T Inc.

Amazon та інші техногіганти придбали сотні компаній за останнє десятиліття. Але їх майже не зупинили американські антимонопольні органи. Агресивні придбання цих технологічних компаній у результаті викликали широку критику: критично налаштовані спільноти звинувачували антимонопольні агентства в тому, що вони не поставили під сумнів факт придбання цих компаній. Одночасно вони також сподіваються просунути нове законодавство про внесення поправок в антимонопольний закон.

23 червня цьогоріч члени Палати представників мають розглянути можливість внесення ряду антимонопольних законопроєктів щодо Amazon та інших технологічних платформ. Якщо хоча б одну з пропозицій буде прийнято, великим технологічним компаніям стане складніше дістати схвалення.

Зробіть внесок в Simple Invest і отримаєте 20% річних в гривні

Автор:
Тетяна Зарембо
Редактор стрічки новин Тетяна Зарембо
Пише на теми: Економіка, фінанси

Коментарі - 1

+
0
neverice
neverice
23 червня 2021, 17:54
#
Олигархи в мире технологий. Противостоять им на этапе, когда они уже сформировали монополии очень сложно. Единственный выход — поддерживать конкуренцию между ними, не допуская доминирования одного и максимально ограничить влияние на другие сферы деятельности. Ибо за счет вертикальной интеграции они получают преимущество, недоступное никому другому. Тот же Амазон фактически бесплатно получает хостинг, площадку для рекламы, таргетированую аудиторию.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися