Мінфін - Курси валют України

Встановити
7 листопада 2019, 11:45

Обсяг ОВДП у портфелі нерезидентів досяг нового історичного максимуму

Портфель облігацій внутрішньої держпозики (ОВДП) України у власності нерезидентів збільшився на 1,07 млрд грн (за номіналом) і досяг нового історичного максимуму – 100,99 млрд грн. Про це зазначається в даних НБУ.

Портфель облігацій внутрішньої держпозики (ОВДП) України у власності нерезидентів збільшився на 1,07 млрд грн (за номіналом) і досяг нового історичного максимуму – 100,99 млрд грн.
Фото: flickr.com

Згідно з підрахунками регулятора, зкінця минулого року нерезиденти збільшили вкладення в українські ОВДП майже в 16 разів.

Читайте також: Чотири причини, за якими нерезиденти можуть почати виводити гроші з ОВДП

Раніше повідомлялося

  • 5 листопада Міністерство фінансів розмістило гривневі облігації внутрішньої державної позики (ОВДП) на 3,1 млрд гривень.
  • На попередньому аукціоні, 29 жовтня, Міністерство фінансів залучило до бюджету 1,6 мільярда гривень.

  • Мінфін у 2018 році залучив до державного бюджету 65,128 млрд гривень, 3,478 млрд доларів і 503 млн євро за рахунок розміщення ОВДП.

Читайте також: ОВДП можна буде купити в мобільних додатках банків

  • За даними Мінфіну, за перші півроку від розміщення ОВДП на фінансування держбюджету залучено 185,6 млрд грн, тоді як за аналогічних період минулого року – 84,1 млрд грн.

  • Рекордні інвестиції нерезидентів в українські держоблігації позитивно впливають на курс гривні.

Інвестиції в ОВДП: до 16% річних + бонус від «Мінфіну»

Коментарі - 61

+
0
bonv
bonv
7 листопада 2019, 11:47
#
Текущий уровень доходности 13,3% по 4-летним бумагам пока соответствует данным ожиданиями, хотя и является граничным уровнем, при котором данный инструмент может быть интересен для нерезидентов», — отметил Куринной.
+
0
987
987
7 листопада 2019, 12:09
#
Неслабый такой граничный уровень - 78 заявок на 4 летки на сумму 12 млрд. при объявленном объеме в 2,3 млрд. И я уверена, что большинство заявок были неконкурентными. Так что есть еще куда снижать ставку.
+
0
bonv
bonv
7 листопада 2019, 12:13
#
Раніше писали про 11% - 13% будемо спостерігати.
+
0
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
7 листопада 2019, 12:18
#
Ухвалили лише ті заявки, які були дешевшими, тому можна зробити висновок, що нєрєзи хотіли взяти облігації, але під вищі відсотки. Це і добре і погано. Добре, шо є ресурс для погашення пікових платежів в 2020 році, в випадку потреби можна підняти ліміт і залучити знову 10 лярдів чи навіть 15 при потребі 400... але погано, що вони дорогі.
+
+7
bonv
bonv
7 листопада 2019, 12:20
#
Без співпраці з МВФ та Світовим Банком  та залученням інвестицій в економіку України - з одних ОВДП толку не буде.
+
+4
Olexandrenko
Olexandrenko
7 листопада 2019, 15:14
#
Ресурс який? в наступному році 9 млрд долярів погасити плюс 2 млрд куплені нерезами. без мвф курс інший буде і до мвф на колінях приповзуть все одно.
+
+30
bolex
bolex
7 листопада 2019, 15:28
#
Не все одно. У 2013 донецькі поповзли до Кремля. Зараз квартальні навіть не приховують, що в них те саме на думці.
+
0
987
987
7 листопада 2019, 15:35
#
Такої кількості заявок не було навіть коли Мінфін не оголошував максимальні обсяги розміщення. Тобто, нерезиденти поки що готові брати облігації по ставці, яка складеться на аукціоні, оскільки велика кількість заявок неконкурентні. 
На 2020 рік основне навантаження по виплатах в інвалюті. І тут питання: що краще, позичити в валюті під 7-8, чи в гривні під 13, та ще й на 4 роки.
+
+32
bonv
bonv
7 листопада 2019, 11:51
#
Якщо звісно не буде  світової фінансової  кризи про яку попереджає МВФ  чи відмови  у співпраці з МВФ (дефолт)… Тоді розпочнеться зворотній рух у бік виведення іноземних активів… Продаж гривневих ОВДП і купівля валюти та її вивід за кордон… Тоді гривні не позаздриш.
+
0
Olexandrenko
Olexandrenko
7 листопада 2019, 15:15
#
Якщо буде фінансова криза, за перший місяць курс впаде в два рази: з 25 до 50ю а там вже залежить від втручань і самої кризи.
+
+102
QGS
QGS
7 листопада 2019, 12:01
#
Это шарик который лопнет от любой голки;)
+
+39
AleksandrBank
AleksandrBank
7 листопада 2019, 12:39
#
Иголок много, а он не лопается.
+
+64
QGS
QGS
7 листопада 2019, 12:52
#
Чем больше надуем тем громче лопнет;)
+
+26
bonv
bonv
7 листопада 2019, 14:36
#
Ще не надули достатньо..
+
+24
bolex
bolex
7 листопада 2019, 15:20
#
Ага.
В 2008 курс 5.05 - «а он не лопается».
В 2013 курс 8 - «а он не лопается».
В 2019 курс 25 - «а он не лопается».
+
+30
AleksandrBank
AleksandrBank
8 листопада 2019, 10:33
#
Там были ОВГЗ? Может проблема не эффективной экономики-сырьевой.

Нужно менять и экспортировать готовую продукцию с большей долей маржи.
+
0
vladymyrkiev
vladymyrkiev
11 листопада 2019, 13:32
#
Предлагаю завтра начать экспортировать процессоры. В крайнем случае, паять планки оперативной памяти.
+
0
Lefert
Lefert
11 листопада 2019, 14:24
#
Проще просверлить дырочку до центра земли, и оттуда палладий и алмазы доставать тоннами- тот еще бизнес-план =)
+
+45
Do Коверя
Do Коверя
7 листопада 2019, 12:05
#
В РФ в 98 точно также занимали...азиатский кризис и как следствие дефолт...
+
0
Tisha ™
Tisha ™
8 листопада 2019, 8:43
#
По сути в итоге подняли экономику, потом рассчитались и с внешними долгами. С внутренними кажется «простили». Не все так просто... ИМХО.
+
+30
Yopta
Yopta
8 листопада 2019, 10:05
#
По сути, получилось только то, что власть в Кремле захватили КГБ и ОПГ, а экономика поднялась и рассчитались с долгами только благодаря огромному росту нефти в 2000х
+
0
Tisha ™
Tisha ™
8 листопада 2019, 14:14
#
Да, с нефтью им определенно повезло. Союз нефть развалила (с некоторой долей условности), а эту плесень вырастила. :( И да, верно заметили, «подняли экономику» — это не заслуга местных экономистов, а благоприятное стечение обстоятельств и хороший спос на сырьевых рынках. Впрочем, это не отменяет того, что в умелых руках дефолт — первый шаг к возрождению. :)
+
0
Rebel
Rebel
8 листопада 2019, 14:30
#
в умелых руках

Так там ... того ... місце прокляте. І руки не з того місця ростуть. )
+
0
Tisha ™
Tisha ™
8 листопада 2019, 14:43
#
Я не про «там». :)
+
+73
Daos
Daos
7 листопада 2019, 12:11
#
Всё больше и больше погружаемся в долги((
+
0
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
7 листопада 2019, 12:14
#
Так чи інакше, це доларовий інструмент, тому що іноземці так чи інакше забиратимуть в долларах. НБУ минулого місяця мав чистий відкуп сотні лямів баксів, там понад 400... а ЗВР зменшилися за місяць на 0,12%... це не багато, але ж зменшення. Ми накоплюємо потенційну небезпеку, а запаси ні. Станом на 30.09 було 97775,23 млрд грн сьогодні 100 994,49... різниця 3,2 млрд грн. Якщо взяти середню дохідність основних випусків ОВДП 17%, бо нижчі проценти пішли на невеликих об'ємах відносно недавно, тому погашення ідуть по дорогшим... то маємо зі 101 лярда 17 лярдів навару, за 5 тижнів це порядком 1,6-1,7... а залучили 3,2... по факту вже половину просто перевкладають, ну і трохи ростуть. Але біда наша в тому, що кредит росте, а віддавати поки нічим.
+
+101
bonv
bonv
7 листопада 2019, 12:22
#
І ОВДП це не вкладення в реальну економіку.. А тільки спекулятивний заробіток..
+
+15
vlad9486
vlad9486
7 листопада 2019, 12:26
#
Мінфін продає ОВДП не для того щоб скласти гривні і дивитися на них, а для того щоб потратити гривні на те що потрібно, потратити на продукти реальної економіки. Яке ще вкладення в реальну економіку вам потрібно?
+
+45
bonv
bonv
7 листопада 2019, 12:34
#
Мінфін тільки і встигає що залученими коштами погашати попередні з процентами..
Наші банки активно почали  вкладати в ОВДП замість того щоб активно кредитувати. Ось звідки надходження від ОВДП. Як це вплинуло на розвиток економіки України? НІЯК!
Прийшов спекулятивний капітал, який вклався в українські держпапери, але фундаментально в економіці нічого не відбувається. Банки просто тупо заробляють без вкладення в кредити. Хто буде розплачуватись?
Це штучне зміцнення гривні аукнеться, і то дуже скоро…
+
+24
vlad9486
vlad9486
7 листопада 2019, 12:40
#
Ну так ОВДП у власності не НБУ 450 мільярдів, там терміни від пів року до 5 років. Треба залучати 200 мільярдів щороку, тільки щоб об'єм не зменшився. Проценти по кредитах фінансуються не новим боргом, а звичайними витратами бюджету. Розібралися б перед тим як писати.
> Як це вплинуло на розвиток економіки України?
А це і не мало б ніяк напряму вплинути.

Фундаментально в економіці відбувається швидкий ріст. Зміцнення гривні не штучне. Банки просто тупо мають 400-500 мільярдів гривень непрацюючих кредитів, тому вони мають заробити ще дуже багато щоб сформувати під них резерви.

А ви я бачу прихильник кредитування? Знову дамо Коломойському 150 мільярдів? Чи ви за хороше кредитування і проти поганого? Ну так це не до мінфіну і НБУ, а до судів і силовиків. Якщо мінфін і НБУ змінять політику і будуть сприяти кредитуванню, то буде знову вивід мільярдів в долари, а потім обвальна девальвація і інфляція, ви цього добиваєтеся?
+
+86
bonv
bonv
7 листопада 2019, 12:46
#
Поки що ми бачимо скорочення інвестицій в реальний сектор, завдяки тупим законопроектам зе-влади..
А ОВДП по великому це і є піраміда, типу МММ. Зе-влада тимчасово. А розгрібати кому? Крайній знову народ.. За пів року +/-  переконаємось..
І я за реальне кредитування а не вивід в офшори.
Судова система? Тимчасово повірений у справах представництва ЄС в Україні Анніки Вайдеманн заявила, що судова реформа Зеленського суперечить європейським стандартам і може підірвати незалежність судової системи. Про це повідомляє «Європейська правда».
Сьогодні до речі  цей скандальний Закон Зеленського про судову реформу набув чинності.. Спостерігаємо.
+
+15
vlad9486
vlad9486
7 листопада 2019, 12:54
#
Тобто, ви згодні що судова система нікуди не годиться і все одно критикуєте дії НБУ по стримуванню кредитування? Не бачите тут суперечності? НБУ робить все правильно що затискає грошову масу і тримає ціну кредитів високою. Тому що кредити і є дорогоими і робить їх дорогими наше гниле правосуддя, а не НБУ, НБУ просто констатує факт.

В реальний сектор і мають скорочуватися інвестиції і знову ж таки, це не НБУ. НБУ не може нічого зробити з корупцією в судах, юстиції, прокуратурі і багато де ще. Але НБУ може захистити фінансову систему від злочинців і робить це.

Свідки піраміди вже десятки років говорять про піраміду і все ніяк. Не вчаться на своїх же прогнозах.
+
+56
bonv
bonv
7 листопада 2019, 13:03
#
Звісно краще нічого не робити а вкластися в ОВДП і курити бамбук та отримувати непоганий відсоток? А потім що? Без МВФ і СБ  криза не заставить себе чекати...
А це про скандальну судову реформу зе-влади: - Найбільші бізнес-асоціації (Американська торгова палата в Україні, Європейська Бізнес Асоціація і Союз українських підприємців) оприлюднили спільну заяву, в якій наголосили, що «бізнес-спільнота дуже стурбована оцінками, згідно з якими позивачі будуть змушені чекати більше 5 років рішення Верховного Суду, якщо кількість його суддів скоротиться з 200 до 100 без одночасного реформування судів нижчих інстанцій, апеляційних судів та впровадження процесуальних фільтрів в кодексах ».
У зе-влади тільки бажання підмяти все під себе і усунути конкурентів. 
+
0
vlad9486
vlad9486
7 листопада 2019, 13:07
#
У вас фіксація на зе владі. Хіба не видно з коментарів що я згоден з тим що судова реформа робить тільки гірше? Уявляєте, співрозмовник може бути частково згоден з вами, так буває, треба тільки уважно читати що він пише.

Так, краще випускати ОВДП. Тому що до ідіотів із зе влади доходить тільки так. Маркарова може показати в бюджеті рядок де написано -145 мільярдів, потрясти папером перед нахабною пикою Богдана. І сказати що або у нас справжнє правосуддя і верховенство права, або ми платимо 145 мільярдів щороку. Це стимул. І тоді Богдан, чи хтось там ще задумається. А якщо такого рядка в бюджеті немає, то верховенство права ніколи не встановиться, тому що не потрібно воно нікому.
+
0
bonv
bonv
7 листопада 2019, 13:46
#
Взагалі я писав без претензій до vlad9486.. тільки констатація фактів про ОВДП і типу судову реформу.
А стимул у зе-влади залізти до кишені народу.
+
+15
bolex
bolex
7 листопада 2019, 15:22
#
«Богдан задумається»… це треба відіслати у 95 підворіття, у програму «розсміши коміка»
+
+31
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
7 листопада 2019, 12:48
#
Про яку реальну економіку йдеться? Завод побудували? Стимулювали якусь галузь? Який вихлоп з тих вкладень? Вихлоп один, борг в абсолютних цифрах росте, розрив між експортом та імпортом росте не в бік експорту, нажаль, великі реальні інвестори, які не спекулятині інструменти купували, а заводи, тікають. То де та реальна економіка? Взяли в одних бариг і дали іншим? А що було б, якби не брали цих боргів? Урізали б соціалку, армію, освіту, медицину, дотації ПФ... а це все статті проїдання, тому взяли кредит, щоб не урізати проїдання, то ж по суті кредит під проїдання. То ж ще раз спитаю, може вам з першого разу не доходить, де тут реальний сектор?
+
0
bonv
bonv
7 листопада 2019, 12:56
#
Как сообщает пресс-служба НБУ, в целом объем ОВГЗ в обращении с конца 2018-го увеличился на 6,7% – до 808,01 млрд грн. В результате, если на конец прошлого года доля нерезидентов среди владельцев украинских внутренних госбумаг составляла 0,8%, то теперь – 12,5%. Если убрать из расчетов облигации в портфеле Нацбанка и выпущенные для капитализации госбанков, то доля нерезидентов на рынке составляет уже около 40%.
Вместе с тем свои вложения в ОВГЗ в этом году увеличили также физлица – на 57,6% (до 9,57 млрд грн), а юрлица-резиденты – на 26,9% (до 26,387 млрд грн). При этом особенностью вложений физлиц является высокая доля бумаг, номинированных в иностранной валюте, – 64,9%, тогда как у юрлиц она составляет 22,5%.
Также отмечается, что портфель ОВГЗ НБУ сократился в 2019 году на 3,2% – до 337,06 млрд грн (в собственности НБУ только гривневые бумаги), а банков – на 10,9%, до 334 млрд грн, в том числе в валюте – на 28,2%, до 90,78 млрд грн.
Хтось заробляє а платити народу. Як завжди. 
+
0
vlad9486
vlad9486
7 листопада 2019, 12:57
#
> Про яку реальну економіку йдеться?
Якщо саме вам не розказують про побудовані заводи, то це не значить що їх немає.

> То де та реальна економіка?
Росте на душу населення на 5+ відсотків щороку.

> А що було б, якби не брали цих боргів?
Рахунок поточних операцій був би дездефіцитний.

> де тут реальний сектор?
Ви навіть не уявляєте наскільки це довго розказувати.
+
+40
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
7 листопада 2019, 13:07
#
Які заводи побудували за взяті від нєрєзів гроші? Не тупіть, вони не будують, вони стрижуть. Це гарачі кредити. А це не ви знімалися в рекламі манівео? Ви там ким були, Тарасом чи Савою? Хоча яка різниця, оба йолопи.
+
+30
vlad9486
vlad9486
7 листопада 2019, 13:09
#
Взяті в нерезидентів гроші потратили на проїдання. Але гроші не їстівні. Їх отримати ті виробники що краще «годують» і вони завдяки цьому змогли побудувати заводи щоб ще краще виробляти. Не тупіть, не всі ефекти в економіці такі прямі.
+
0
vladymyrkiev
vladymyrkiev
7 листопада 2019, 14:35
#
Apple, Samsung...
+
0
vlad9486
vlad9486
7 листопада 2019, 14:38
#
Бюджетники з зп 5к більше купують помідори і одяг.
+
0
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
7 листопада 2019, 16:59
#
Які виробники? Виробники чого? Ті гроші транзитом пішли на погашення попередніх випусків.
+
0
vlad9486
vlad9486
7 листопада 2019, 22:08
#
Я мав на увазі дефіцит бюджету. Різницю між новими випусками і погашеннями.
+
+30
bolex
bolex
7 листопада 2019, 15:25
#
Тарас та Сава - не йолопи, вони партнери (с) МММ 
Хоча манівео з його 630% відсотками річних - це не те саме, що ОВГЗ під 13%, але коли повертати борги нічим - наслідки однакові
+
+8
vlad9486
vlad9486
7 листопада 2019, 12:28
#
Тоді про будь-який фінансовий актив можна сказати що це доларовий інструмент.

Ірраціональний релігійний страх кредитів. Якщо реально дивитися у урахуванням інфляції і потреби економіки у фінансах, то видно що кредити не ростуть, а грошова база засиснута дуже сильно.
+
0
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
7 листопада 2019, 12:57
#
Кредит заради погашення попереднього кредиту... розумно. Це як їсти більше, щоб схуднути... логічно. Якщо економіка росте на 3,5%, а кредит під 30 % в доларах з ревалом, не заперечуйте, бо поки що так... то це просто тупість. Сильні економіки ростуть на 2-3, а кредити на 0-2% тоді так, це нормально, навіть при співвідношенні 200%, для нашої економіки обслуговування кредитів коштує 150 лярдів грн плюс-мінус, це 8% бюджету, тільки на обслуговування. А ще тіло кредиту... кредити валютні в значній мірі, хтось пчихне і співвідношення боргу до ВВП знову стане понад 80%. Тому не треба лохматить бабушку, Украхна в кредитній дупі по шию і тільки трудові мігранти не дають їй зануритися повністю.
+
+8
vlad9486
vlad9486
7 листопада 2019, 13:03
#
Ріст ВВП — це прискорення, а процентні виплати — це швидкість. Метри з вольтами порівнювати це ще розумніше. Піраміда — це якщо процентні платежі по кредиту більші ніж 100% доходів бюджету, а не 8%. В результаті на обслуговування йде 8% доходів бюджету, але без кредитів ті доходи були б в два чи три рази нижчими. Україні, як і майже будь якій іншій країні кредити вигідні. Хочете без кредитів, подивіться на 2000 рік, ВВП був в 5 разів менший ніж зараз, бюджет був в 4 рази меншим ніж зараз, зате не треба було віддавати 8% бюджету.
+
0
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
7 листопада 2019, 13:18
#
Я би погодився, якби ті 8% виплачували щороку, а не перепозичали. Економіка росте на 3%, дефіцит бюджету 2%, це означає, що з 1,1 трлн бюджету на борг ляже ще мінімум 20 лярдів. Відсотки стануть тілом кредиту. Наступного року вже буде не 8, а 8,5 %, а коли курс просяде до економічно обгрунтованого рівня, то ще більше. Бо стрімке зниження співвідношення боргу до ВВП зумовлене зниженням курсу долара неринковими, а спекулятивними методами.
+
+23
vlad9486
vlad9486
7 листопада 2019, 13:25
#
Відсотки і виплачують щороку. Перепозичають приблизно 60-70 мільярдів, а платять 130-145. Ви не правильно рахуєте. Економіка росте на 3.5% в реальних товарах і послугах. Але за кредитом ми платимо не реальні товари і послуги, а гривні і долари. Тому дивитися треба ріст в гривнях і доларах. А росте економіка на 3.5% плюс дефлятор ВВП (це трохи більше ніж інфляція), тобто, на 10%-12%. Відсотки тілом кредиту не стануть. Відсотки це видатки бюджету, вже разом з виплатою відсотків дефіцит всього 2% ВВП, якщо не враховувати відсотки, то у нас профіцит десь 60 мільярдів гривень. У нас зараз повільно знижуються ставки по всіх боргах, а доходи бюджету ростуть двозначними темпами, тому наступного року буде не 8.5%, а менше.
+
0
bolex
bolex
7 листопада 2019, 15:40
#
Які «доходи бюджету» ?
Запланований ріст - 12% (до речі - нащо маніпуляції про «двозначні темпи» ?)
У липні «ріст» мінус 7%
У вересні ріст плюс 1%
Плани будуть виконані відсотків на 95, не більше.
+
+15
vlad9486
vlad9486
7 листопада 2019, 22:15
#
В минулому році теж було менше плану. Якщо план росте двозначними термінами і фактичне виконання кожного разу не добирає план, то все одно фактичне виконання теж росте двозначними темпами. Минулого року було 928 при плані 946. Цього року план 1045. Якщо знову вийде трохи менше плану, то все одно 10% ріст.
+
+23
vlad9486
vlad9486
7 листопада 2019, 13:35
#
І ставки за боргами знижуються не випадково. Потрібно позичати і сумлінно платити для того щоб ставки знизилися. Якби ми не позичали, то платили б мало, але ніхто б нам все одно не вірив і ставки були б високими. Якби ми не позичали то вся фінансова інфраструктура не розвивалася б. Всі сусіди користуються своєю фінансовою системою, своїми рейтингами і залучають гроші, а ми сиділи б з низькими боргами і все більше відставали би від сусідів.

Кредитний рейтинг це теж ресурс, як і гроші. Навіть більш важливий.
+
+43
Влад Котенко
Влад Котенко
7 листопада 2019, 12:42
#
У вас цветов не хватает в палитре? зачем было на графике использовать 5 оттенков зеленого? я вот не в состоянии их различить визуально
+
+55
Rebel
Rebel
7 листопада 2019, 13:50
#
При Зе-владі всюди Зелений колір. )
+
0
biser5
biser5
7 листопада 2019, 15:02
#
У меня  на экране преобладает голубые цвета, только нерезиденты зелёные ....
«Всё стало вокруг голубым и зелёным...»
+
0
Консультант порталу «Мінфін»
Консультант порталу «Мінфін»
7 листопада 2019, 15:35
#
Как отыграть валютные потери? https://www.youtube.com/watch?v=-qrwPaC8ZS0

Подписывайтесь на канал и оставляйте свои вопросы и комментарии под видео.
+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
7 листопада 2019, 16:32
#
«Как отыграть валютные потери?» - не играть в игры, которых ты не понимаешь :)
+
+15
Tisha ™
Tisha ™
8 листопада 2019, 8:47
#
«Бери ещё сто миллионов. Впрочем, бери все — я себе ещё нарисую.» — вот подпись и печать «министр финансов и адьютант Попандопуло из Одессы». — https://www.youtube.com/watch?v=XoyZFBwflKM
+
0
Lefert
Lefert
11 листопада 2019, 8:47
#
ОВГЗ с 18% годовыми- перемога пороха
ОВГЗ с 13% годовыми- зе зрада
Забавно.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися