10 жовтня 2018, 19:46 Читать на русском

Регулятор прокоментував рівень інфляції у вересні

У вересні 2018 року споживча інфляція майже не змінилась і становила 8,9% р/р (9,0% р/р у серпні), перевищивши верхню межу цільового діапазону (+6,5% +/- 2 в.п. на кінець третього кварталу 2018 року). У місячному вимірі ціни зросли на 1,9%, що значною мірою зумовлено сезонними чинниками. Про це свідчать дані, опубліковані Державною службою статистики.

У вересні 2018 року споживча інфляція майже не змінилась і становила 8,9% р/р (9,0% р/р у серпні), перевищивши верхню межу цільового діапазону (+6,5% +/- 2 в.
Фото: flickr.com

Інфляція у річному вимірі у вересні була вищою ніж прогноз, опублікований у липневому «Інфляційному звіті» (8,3%) за рахунок базових компонентів та цін на паливо.

Базова інфляція у вересні лишилась на рівні попереднього місяця (8,7% р/р). Очікуване уповільнення стримувалося послабленням обмінного курсу гривні в останні кілька місяців. Це стимулювало прискорення зростання цін на непродовольчі товари, що переважно імпортуються (холодильники, пральні машини, автомобілі, кухонний посуд, ліки, газети та книжки тощо).

Темпи подорожчання продуктів харчування з високим ступенем обробки залишилися незмінними. Так, хоча прискорилося зростання цін на товари зі значною часткою імпорту (шоколад, кава, чай, макаронні вироби тощо), уповільнилось зростання цін на м’ясні та молочні продукти завдяки нижчим темпам зростання цін на сировину, на тлі розширення її пропозиції та зниження світових цін.

Темпи зростання цін на послуги у вересні знизилися. Подальший тиск з боку збільшення витрат, зокрема, на оплату праці, та з боку споживчого попиту призвели до прискорення зростання вартості послуг закладів по особистому догляду, відпочинку, з надання туристичних, медичних послуг тощо. Водночас тривало сповільнення зростання вартості послуг закладів громадського харчування, передусім завдяки зниженню темпів зростання цін на продукти харчування.

Зростання цін на сирі продукти харчування у вересні уповільнилося (до 0,8% р/р), що відповідало прогнозу Національного банку. Ціни на фрукти очікувано поглибили падіння завдяки високим показникам урожаю яблук та деяких інших фруктів та ягід. Продовжувалось зниження цін на овочі: дешевшали перець та баклажани, а також тривало падіння цін на огірки, бобові та часник. І в той же час прискорилося зростання цін на овочі борщового набору через затримку зі збором врожаю пізніх сортів цих культур, що може пояснюватися значною кількістю опадів у вересні. Окрім того, прискорилося зростання цін на борошно, що також позначилося на вартості хлібобулочних виробів.

Темпи зростання адміністративно регульованих цін знизилися (до 13,5% р/р) та були нижчими за липневий прогноз унаслідок відтермінування підвищення тарифів на газ для населення. У вересні уповільнилося зростання цін на алкогольні напої, а також цін на тютюнові вироби. Водночас зберігався тиск на адміністративні ціни через прискорення зростання заробітних плат та цін на паливо. Зокрема, до високих темпів зростання вартості послуг міського транспорту додалося прискорення зростання вартості проїзду в маршрутних таксі. Крім того, з 10 вересня 2018 року було підвищено тарифи на окремі послуги поштового зв'язку.

Зростання цін на паливо прискорилося (до 22,7% р/р) на тлі стрімкого зростання світових цін на нафту та послаблення обмінного курсу гривні.

Інфляційний тиск залишається високим попри послаблення продовольчої інфляції. Високі темпи зростання цін підтримуються стійким внутрішнім попитом, швидким зростанням заробітних плат та різким подорожчанням нафти на світових ринках. Новий прогноз інфляції з урахуванням окреслених чинників буде оголошено після засідання Правління з монетарних питань 25 жовтня 2018 року та опубліковано в «Інфляційному звіті» 1 листопада 2018 року.

Коментарі - 4

+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
10 жовтня 2018, 19:54
#
Когда в средине июля начался рост доллара, это потянуло стоимость многих товаров, в основном импортных.
Потому тут нечего удивляться.
Важно чтоб НБУ сейчас держал курс, и ситуация с МВФ решилась как можно скорее
+
+64
Игорь Коляда
Игорь Коляда
10 жовтня 2018, 20:54
#
НБУ -НЕ должен «держать курс», а — обеспечивать стабильность денежной единицы Украины .
Это — РАЗНЫЕ функции, и выполняются — РАЗНЫМИ органами государственного управления.
«Держать курс» — это функция Правительства посредством НЕ монетарных инструментов, а — НАЛОГОВО-БЮДЖЕТНЫХ, регулирующих экспорт-импорт, или отношения и связи между ВНУТРЕННИМ иВНЕШНИМ рынками, отражёнными в ПЛАТЁЖНОМ БАЛАНСЕ государства.
Неужели до сих пор не понятно, что монетарными инструментами, которые использует НБУ, удержать курс — НЕВОЗМОЖНО?
Потому что ЛИКВИДНОСТЬ в финансовой системе Украины ЗАВИСИТ не только от действий НБУ, а и от действий Правительства!!!
Это ж уже надоело читать, что "увеличение ликвидности в финансовой системе из-за выплат НДС и прочих выплат(вплоть до пенсий и стипендий) привело к очередному скачку курса", а Вы всё твердите — «НБУ должен держать курс».
НБУ должен обеспечивать стабильность денежной единицы Украины, которая выражается через СОХРАНЕНИЕ ПОКУПАТЕЛЬНОЙ СПОСОБНОСТИ, а не курса.
+
0
rytton
rytton
10 жовтня 2018, 23:03
#
Только вот для обывателей эти два понятия равноценны:((
+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
11 жовтня 2018, 9:46
#
Так НБУ и работает в связке с Мин.Фином. Отдельно как Вы говорите Правительство не может держать курс. Как и НБУ отдельно.
Мин.Фин проводит свою работу по выпуску ОВГЗ и тем самым привлекает средства, НБУ в свою очередь на это реагирует.

И курс он не держит, он просто использует инструменты, при этом действия НБУ и МинФина имеют свою стратегию.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися