30 июля 2012
Последний раз был на сайте:
17 октября 2024 в 04:45
-
ballistic
3 года
-
zaNOza :)
24 года
-
Екатерина Виндерских
Киев
-
Tsibulino
Тхорівка
-
PetrovVodkin
Киев
-
Арсений Неменко
47 лет, Астрахань
-
IndaGame Games
34 года, Киев
-
Lemon75
49 лет, Киев
-
OSY
Киев
-
Fantomas75
49 лет, Киев
- 23 октября 2012, 19:58
Митні ігри
У черговий раз з'явилася інформація про наявність проблем із розмитненням товарів. Насамперед мова йде про спроби завищити митну вартість товарів при їх ввезенні в Україну для збільшення надходжень до бюджету. Ці проблеми вже стали типовими для багатьох імпортерів, проте цього разу це сталося вже після прийнятого і розрекламованого Митного кодексу. І в черговий раз підтвердилася практика «ручного» управління зовнішньоекономічними операціями. Хоча перед виборами цього цілком можна було очікувати. Але, на жаль, є й економічне підгрунтя для подібних фактів.
Митні платежі формують значні надходження до бюджету. На 2012 рік їх частка за планом мала становити 37,5%. Імпорт в Україну постійно зростає. В 2011 р. офіційний імпорт склав 82,6 млрд. дол. Для порівняння у 2002 — 17 млрд. Хоча, за офіційними даними, найбільшої величини він досягнув у 2008 р. — 85,5 мрлд. Зростає також і від'ємне сальдо торгівельного балансу. Коли внутрішне виробництво майже не розвивається, уряд стає заручником (і ситуативно, і стратегічно) вигідності збільшення імпорту, адже це стає джерелом ресурсів (як легальних, так і нелегальних).
Інший момент, який пов'язаний і з грошима, і з обсягами — це реальна величина імпорту в Україну, включаючи ввезення за «сірими» і «чорними» схемами. При наявності декларативних намірів і показових подій, боротьба з контрабандою в країні не містить повномасштабних і системних змін. Але те, що в даному випадку є проблемою, може стати її вирішенням. Це зокрема стосується створення і запуску «повноформатної» електронної митниці та налагодження обміну інформацією з державами-партнерами, що дозволить автоматично звіряти митні документи з даними країни-контрагента. У такому випадку є шанс перекрити більшість принаймні «сірих» схем. Але в якому випадку цей шанс буде більшим — при входженні України до Зони вільної торгівлі, чи до Митного союзу, і загалом, чи буде цей шанс реалізованим, залежить, на жаль, від осіб, які мислять читирирічними категоріями. А для просування та реалізації системних зрушень, вочевидь, необхідний більший час.
|
25
|
- 17:45 В 2023 году коллекторы в Украине заработали 737 миллионов
- 17:31 Курс валют на вечер 4 ноября: евро закрепилось на 45 грн на межбанке
- 16:44 В октябре ущерб от хакерских атак составил $88,5 млн
- 16:26 За октябрь в «Дии» начислено 125 млн грн «национального кешбека»
- 15:52 Крупнейшие финорганизации Уолл-Стрит предоставили $11 млрд займов компаниям на ИИ-чипы от Nvidia
- 15:15 АРМА готовит продажу активов почти на 820 млн грн
- 14:54 Биткоин-трейдеры готовятся к ценовым качелям из-за приближающихся выборов в США
- 13:52 Eni продала свои активы на Аляске за $1 миллиард
- 13:15 NovaPay будет открывать счета юридическим лицам
- 12:07 USAID выделяет $1,8 миллиона для поддержки трудоустройства украинцев
Комментарии - 10
Цена ввозимой продукции — т.н. «таможенная стоимость» — это главная болевая точка для импортеров, да и таможенных органов тоже. Реалии таковы, что заявленная импортером стоимость (основа для начисления таможенных платежей) может быть изменена на основе таможенной базы данных. Как правило, в сторону завышения и очень часто — необоснованно. База данных часто «обнуляется». :) В качестве сравнительных (индикативных) цен часто используются максимальные или нехарактерные значения. Этот механизм в значительной степени регулируется « в ручную». При этом у таможенников — план :). А у импортеров — искушения или прямые предложения о способах оформления грузов.
А что касается «не нравится — не вози», то с этим я согласна, если повышение стоимости идет через официальное повышение тарифных ставок, а не путем игр с таможенной стоимостью