23 квітня 2024, 16:41
Обережно, невігласи або шахраї! Банк «Глобус» залишив клієнтів без доступу до управління своїми коштамиОбережно, невігласи або шахраї! Банк «Глобус» залишив без доступу до управління своїми коштами (або й до коштів взагалі) усіх пенсіонерів, а також усіх небагатих (читай: більшість пересічних) людей. Після оновлення мобільного додатку GlobusPlus для ОС Андроїд, останній (як повідомив технічний консультант банку) працює відтепер тільки на гаджетах, на яких встановлена ОС Андроїд, не старіша за 10-ту версію. Нагадаю, що масово у продаж доступні смартфони з 10-ю версією ОС Андроїд почали надходити тільки у 2021 році. Зрозуміло, що більшість пересічних людей, а особливо вразливі категорії, а надто підчас страшної війни, не міняють так часто свої смартфони. З 1 травня 2024 р. банк «Глобус» (за повідомленням фахівця Call-центру) припиняє також підтримку інтернет-банкінгу, який зараз доступний через web-інтерфейс (названа причина — зміна процесингового центру). Це ще не все. Оскільки мій смартфон більше не відповідає «стандартам» банку «Глобус», я намагався за допомогою інтернет-банкінгу здійснити переказ коштів з власного поточного рахунку на картковий рахунок в іншому банку (раніше цю транзакцію я без проблем здійснював у мобільному додатку). Інтернет-банкінг прийняв усі введені мною реквізити, за IBAN-номером розпізнав МФО і, відповідно, назву банка-одержувача, не знайшов жодної помилки у моїх діях, і начеб-то все ОК. Але транзакція не відбувалася, руху коштів не відбулося, і жодних «слідів» у системі. Я зателефонував до Call-центру, там взяли довгу паузу і врешті-решт повідомили..., що web-версія «не бачить» рахунки цього типу. Довелося ще раз пояснити, що інтернет-банкінг чудово «бачить» (і мені показує) цей рахунок, залишок і виписку по ньому. Але «не хоче» здійснювати переказ з нього. Перевели мене на технічного (ІТ) консультанта, і той повідомив, що з рахунків цього типу інтернет-банкінг не виконує переказів. Поясню.Цей тип рахунків банк створив спеціально для зарахування відсотків за ОНЛАЙН-депозитами (щоб не на картку). За переказ коштів з цього «спеціального» рахунку на власну картку у цьому ж банку знімається комісія! Тому я, користуючись мобільним додатком (допоки його не оновили і він працюював на моєму гаджеті), переказував кошти на свої картки в інших банках України (без комісії з обох сторін). Гадаю, банк зрозумів, що клієнти уникають його «хитрих» комісій, і заблокував можливість здійснення переказів для цього типу рахунків в інтернет-банкінгу. А в оновленій версії мобільного додатку почав виявляти і блокувати клієнтів із такими «спеціальними» рахунками. Чому я так думаю? По-перше, не буває таких випадкових співпадінь, щоб і web-версія програмного забезпечення начеб-то не працювала, і додаток начеб-то не працював. Чому я кажу начеб-то? Бачте, будь-який програміст, а тим паче програміст банку (а я 19 років присвятив діджіталізації банків, з них 13 років — НБУ), скаже вам, що це робиться НЕ ТАК. Або у банку «Глобус» працюють невігласи. Інтернет-банкінг, якщо у ньому не передбачена певна функціональність для певного типу рахунків, навіть не повинен «пропонувати» користувачеві цю функціональність. У гіршому випадку користувач має на якомусь етапі (краще на початковому) отримати запрограмоване повідомлення про неможливість здійснення операції. Але це має бути точно НЕ ТАК, як вони зробили. Що стосується додатку для Андроїд. Справа в тому, що зазвичай на застарілі версії Андроїд додатки з магазину Google Play взагалі не встановлюються. Але припустимо, що при оновленні раніше встановленого додатку це правило не працює, і дадаток оновився. У такому разі він не буде виконуватися, і при його запуску ви все одно отримаєте повідомлення про невідповідність вашого гаджета. Додаток же GlobusPlus нормально запусається, розпізнає клієнта (виводить Прізвище та Ім'я), далі нормально проходить аутентифікація клієнта за відбитком пальця чи ПІН-кодом, і тільки після цього виводиться повідомлення «Сталася неочікувана помилка». І це повідомлення не операційної системи, а самого додатку. Тому я маю підозру, що цей додаток не «обслуговує» тільки «цільових» клієнтів зі «спеціальними» рахунками. Отже, від технічного консультанта банку я отримав пораду придбати новий гаджет, а від диспетчера Call-центру — щомісяця знімати готівку у відділенні банку. Це аморально, а надто враховуючи той факт, що обидві поради є не здійсненними для мене. Те, що вчинив банк зі своїми клієнтами, є не що інше, як злочин.
Немає голосів
Коментувати