Мінфін - Курси валют України

Встановити
ivantsebak

Іван Цебак

0 підписників0 підписок

Був на сайті 17 жовтня 2024 о 04:47

Чоловіча

Львів

адвокат

Про себе

адвокат, захисту суді, цивільні, господарські та адміністративні справи; захист у кримінальних справах; захист у адмін правопорушеннях, захист при порушенні митних правил; 063-145-06-27

На Мінфіні з 11 вересня 2012

Заблокувати

Адвокатський блог

Записи

36

5 листопада 2015, 13:04

Проект Трудового кодексу

Верховна рада України прийняла в 1 читанні законопроект Трудового кодексу. Поверхневе вивчення проекту засвідчує, що міняється лише назва, а не зміст кодексу. ДЛЯ ПРИКЛАДУ: із 01.01.2015 року ФОП, що приймає на роботу працівників, не повідомляє (не реєструє) центр зайнятості укладений трудовий договір про що вказано у ст. 24 КЗпП. У проекті ст. 304 ТК, є обовязок реєстрації трудового договору між ФОП і працівником у центр зайнятості. Ще у грудні 2014 року таку вимогу було виключено з метою лібералізації економіки т ведення бізнесу, але через рік її знову відновлюють!!! ПИТАННЯ: Куди рухається Україна із такими законопроектами ???

Немає голосів

2

30 вересня 2015, 14:45

Фірма (бізнес) у Польщі

Фірма (бізнес) у Польщі Юридичне бюро “І. Цебака” налагодило співпрацю із варшавською адвокатською фірмою про юридичний супровід реєстрацію та подальший супровід фірм (бізнесу) українських підприємців у Польщі. Важливим є ця обставина, що клієнти мають змогу: зареєструвати фірму у Варшаві або будь якому іншому місті Польщі; придбати вже готову фірму , яка є “чистою” без жодних зобов’язань; отримати реєстраційний адрес і обслуговування кореспонденції, отримувати подальше юридичне і бухгалтерське обслуговування. Для реєстрації необхідно прибути особисто до Варшави або будь якого іншого міста де буде створюватись фірма. Необхідно мати із собою закордонний паспорт. Є можливість відправити уповноваженого представника, тоді необхідно надати довіреність на такого представника та сам представник має мати закордонний паспорт. Строк виконання є максимально короткими. При зустрічі є можливість отримати більш детальну інформацію про документи, строки, вартість послуг. ЮБ “І.Цебака” тел. 097 968 4667

Немає голосів

Коментувати

30 вересня 2015, 13:34

Електронна комерція (e-commerce)

30 вересня 2015 року вступив в дію закону України “Про електронну комерцію”, пропоную детально розглянути, що змінилось і як закон вплине на бізнес. В Україні вже понад 15 років діють інтернет – магазини, різного роду інтернет площадки на яких відбувається пропонування до продажу товарів, робіт та послуг, і лише зараз законом врегульовані ці відносини, надано визначення поняття “інтернет-магазин”. Особливість: Здійснення оплати відповідно до умов, зазначених у пропозиції укласти електронний договір, без виконання інших умов та/або без надання усіх відомостей , визначених у такій пропозиції, не вважається прийняттям пропозиції укласти електронний договір (акцептом), а оплата вважається неналежною та підлягає поверненню особі, яка її здійснила. додатково на цю тему: юридичні та податкові особливості інтернет-магазину повний текст статті — електронна комерція

Немає голосів

Коментувати

9 червня 2015, 20:42

Спосіб не використовувати РРО ФОПами (ПП) на спрощеній системі оподаткування

Вже мабуть всі знають що із 01 липня та 01 січня ФОПи що перебувають на спрощеній системі оподаткування зобовязані використовувати Реєстратори розрахункових операцій (РРО), що є накладно при його прибанні (від 5000 грн. вартість) та веденні (книги, звіти, чеки, і тд). В статті " Використання РРО ФОПами на спрощеній системі" ми розказали, про теоритичну можливість не використовувати РРО ФОПами на спрощеній системі оподаткування. Проте 01 липня не загорами, і є обєктивна потреба знати що і як далі робити і розуміти, який ризик (штраф або пеня) за це існує. Отже, пропоную скористатись можливостями передбаченими податковим кодексом у такій не визначеній ситуації (описана вище та у попередній статті). Ст. 52, 53 ПКУ описує поняття податкових консультацій та наслідки їх застосування. Коротко цитати: За зверненням платників податків контролюючі органи надають безоплатно консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства протягом 30 календарних днів , що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом. Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків , якому надано таку консультацію. За вибором платника податків консультація надається в усній, письмовій або електронній формі. Не може бути притягнуто до відповідальності платника податків, який діяв відповідно до податкової консультації , наданої йому у письмовій або електронній формі, а також узагальнюючої податкової консультації, зокрема, на підставі того, що у майбутньому така податкова консультація або узагальнююча податкова консультація була змінена або скасована. Від так, є можливість звернутись до ДФС за консультацією, як діяти у не визначеній ситуації та практично застосовувати законодавство. Але запит на консультацію треба писати саме так, як є проблема із використанням тої інформації що вже є на сайті ДФС (див. вище вказану статтю) Також варто її подати особисто, та просити надати відповідь у письмовій формі, що скоротить загальний час її розгляду та надасть можливість представити її іншим інспекторам або оскаржити до суду (така можливість передбачена ст. 53 ПКУ). Варто не чекати, а діяти. Можемо надати правову допомогу щодо: — підготовки запиту на отримання податкової консультації, — оскарження податкової консультації, з метою отримати від суду висновків, на підставі яких ДФС надасть повторну відповідь на запит саме таку, яка відповідає законним інтересам платника податків (не використання РРО за певних умов). контакти 097 968 4667 або тут

Немає голосів

Коментувати

9 червня 2015, 19:58

Ліквідація фізичної особи підприємця (ФОП або ПП)

У звязку із змінами у законодавстві реєстрація припинення підприємницької діяльності (закриття ФОП, ліквідація ФОП,) скоротилась до 1 дня. Але є одне велике «але». Після надання державному реєстратору реєстраційної картки №12 на проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності, реєстратор видає повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності, але в органах ДПІ по місцю своєї реєстрації фізична особа залишаєть на обліку до повного завершення перевірки. Відповідальність по своїх зобов'язаннях (борги перед бюджетом, пеня чи штрафні санкції за неподання звітності) залишається на фізичній особі вже без статусу підприємця, до повного їх виконання. Про зняття з обліку вразі відсутносі питань до підприємця звичайно ДПІ не повідомляє — (не зобов'язані). Висновок: рекомендуємо приватному підприємцю самостійно чи з допомогою спеціалістів після отримання повідомлення від державного реєстратора про припинення, у разі проведення діяльності пройти перевірку, в іншому випадку звернутись до ДПІ по місцю реєстрації із листом (заявою) про надання довідки про зняття з обліку для остаточного переконання, що фізична особа знята з обліку, немає за плечима боргів чи інших зобовязань, які вспливуть через декілька місяців, або навіть років. Вартість послуги Реєстрація припинення підприємницької діяльності ФОП: 1. відсутня діяльність за останні 3 роки — 1300 грн. (1-2 місяці) (при подачі пустих декларацій за останні 3 роки) 2. з діяльностю та отриманням прибутку — від 2000 грн. (2-3 місяці) (остаточна вартість залежить від стану документів) 3. з діяльністю та з працівниками — від 2500 грн. (2-3 місяці) (остаточна вартість залежить від стану документів) У вартість послуги входить: • Попередня консультація; • Подання реєстраційної картки; • Отримання повідомлення від реєстратора про державну реєстрацію припинення підприємця (закриття ФОП, ліквідація ФОП); • Супровід при проходженні перевірки та зняття з обліку в ДПІ; • Отримання довідки про зняття з обліку в ДПІ. • Вразі наявносі працівників — проходження перевірки та зняття з обліку в Пенсійному фонді. 4. Подання реєстраційної картки та отримання повідомлення про реєстрацію припинення — 250 грн. (Підприємець щойно зареєстрований, не займався діяльністю та не отримував свідоцтва про сплату єдиного податку. Як замовити? Необхідно надати: ► копію паспорта та ідентифікаційного коду. ► копію виписки з ЄДР (або свідоцтва). ► за наявності оригінал свідоцтва платника єдиного податку. ► звітність за останні три роки діяльності. ► довідку про рух коштів (якщо були відкриті поточні рахунки). ► вразі наявності працівників, надати закриті трудові угоди. А також оформити нотаріальну довіреність для проведення всіх дій пов'язаних з ліквідацією (довіреність не входить у вартість послуг). контакти: 097 968 4667 або на сайті

Немає голосів

Коментувати

5 червня 2015, 12:14

Процедура переведення дачних і садових будинків у житлові.

Переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки, регулюється Постановою КМУ №321 від 29 квітня 2015 року. 1. Переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам , у жилі будинки здійснюється безоплатно органами місцевого самоврядування села, селища, міста, з якими відповідні дачні поселення та садівничі товариства пов'язані адміністративно або територіально. 2. Для переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок громадянин, який є його власником, або уповноважена ним особа (далі — власник) подає до виконавчого органу сільської (селищної, міської) ради, а у разі, коли в сільській раді виконавчий орган не утворено, — сільському голові (далі — уповноважений орган) заяву за формою згідно з додатком 1, до якої додаються: — копія документа про право власності на дачний чи садовий будинок, засвідчена в установленому порядку; — письмова згода співвласників (за наявності) на переведення такого будинку в жилий; — звіт про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку з висновком про його відповідність державним будівельним нормам за формою згідно з додатком 2. Технічний огляд дачного чи садового будинку проводиться без застосування обладнання для визначення характеристик конструкцій та виконання вишукувальних робіт на підставі укладеного договору суб'єктом господарювання, у якого працює один або більше відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. N 554 «Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» (Офіційний вісник України, 2011 р., N 41, ст. 1668). 3. За результатами розгляду заяви та доданих до неї документів уповноважений орган протягом місяця з дня їх надходження приймає рішення про переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок або про відмову в такому переведенні. Прийняття рішення про відмову в переведенні дачного чи садового будинку у жилий будинок допускається за наявності хоча б однієї з таких підстав: неподання документів, зазначених у пункті 3 цього Порядку; виявлення в поданих документах недостовірних відомостей; встановлення невідповідності дачного чи садового будинку вимогам державних будівельних норм, що зазначені у розділі I (обов'язковий) результатів технічного огляду звіту про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку (додаток 2). 4. Місцева рада у триденний строк з дня прийняття рішення про переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки видає або надсилає власникові рекомендованим листом з описом вкладення рішення про переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок із зазначенням його адреси (рішення про відмову в переведенні разом з поданими документами). Рішення про переведення є підставою для внесення відповідних змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно в порядку, визначеному законодавством. 5. У разі відмови в переведенні дачного чи садового будинку у жилий будинок власник має право повторно подати документи, зазначені у пункті 2, після усунення причин, що стали підставою для прийняття такого рішення. огляд здійснив юрист Іван Цебак 097 968 4667

Немає голосів

Коментувати

4 червня 2015, 20:24

Використання РРО ФОПами на спрощеній системі

Вже мабуть всі знають що із 01 липня та 01 січня ФОПи що перебувають на спрощеній системі оподаткування зобовязані використовувати Реєстратори розрахункових операцій (РРО), що є накладно при його прибанні (від 5000 грн. вартість) та веденні (книги, звіти, чеки, і тд). Деякі юристи, консультанти покликаючись на п. 12 ст 9 Закон про РРО, виводять висновок, що При здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку РРО не застосовується. Ось, що каже закон: Реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються: 12) якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (оптова торгівлятощо). Офіційної позиції ДФСще немає з приводу застосування п.12 ст. 9 Закону про РРО, ФОПами на Спрощеній системі оподаткування , а тому зарано надавати певні рекомендації, враховуючи відповідальність (санкції) визначені, законом. У Базі Знань на сайті ДФС є така відповідь у подібній ситуації (видана до моменту змін до ПКУ, закону №71) " Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі — Закон) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок. Згідно з п. 1.4 гл. 1 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22 із змінами та доповненнями, безготівкові розрахунки — це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді. Згідно із п. 12 ст. 9 Закону реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (оптова торгівля тощо). Отже, при здійсненні розрахункових операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) застосування реєстратора розрахункових операцій є обов’язковим. При здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку реєстратор розрахункових операцій не застосовується. " Проте варто сказати, що остаточну відповідь та трактування цієї норми буде давати Вищий адміністративний суд України, оскільки судові спори із цього приводу будуть точно.

Немає голосів

Коментувати

4 червня 2015, 14:58

Зміни у правовому регулюванні франчайзингу (комерційної концесії)

Одним із способів ведення (розширення) бізнесу є продаж (розповсюдження) франшизи. На даний час багато відомих бізнесів, у межах України чи її окремих регіонів, здійснюють продажу франшизи. (відомі автору — “Нова пошта”, “Наш край”, “Шипшина“ та інші) Для осіб, що придбавають франшизу, це шанс та допомога розвинути самостійний бізнес у структурі існуючого, і багато інших переваг. Необхідно відразу зрозуміти, що у законодавчому регулюванні України не має терміну “ франчайзинг ” (це поняття запозичене із закордону). Для вірного укладення договору та в майбутньому застосування законів України необхідно застосовувати поняття визначені законом України — термін “ комерційна концесія ” (Глава 76 Цивільного кодексу, зокрема стаття 1115). При цьому необхідно зрозуміти, що норми Глави 40 Господарського кодексу “Концесії” лише частково співпадають по назві, але по змісту та суті це дуже різні речі, а тому не підлягають до застосування у цих правовідносинах франчайзингу (комерційної концесії). У лютому 2015 року було прийнято закон “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)” №191-19. Цим законом суттєво спрощено укладення договорів комерційної концесії, оскільки в ідмінено їх державну реєстрацію. Якщо такі договори укладались із іноземцями, то як правило їх укладали за законами іншої держави (не України) або якщо і за законами України, то була можливість державної реєстрації договору в іноземній державі (оскільки за кордоном франчайзинг суттєво розвинений), а бюрократії мало. Український франчайзинг не був розвинений, а формальна вимога державної реєстрації договору, при цьому, що жодний державний орган не мав повноважень на їх реєстрації, фактчино стримувала розвиток франчайзингу. Юристи як правило складали декілька договорів (ліцензійний договір, договір купівлі продажу товарів, або послуг, договір про співпрацю, договір про нерозголошення комерційної таємниці) з метою встановлення фактично відносин франчайзингу, але із обходом формальних вимог закону. Оскільки не дотримання вимог закону ставило під сумнів укладений договір. На даний момент потреба укладати декілька договорів відпала, але потреба у підготовці якісних, відповідних вимогам закону договорів комерційної концесії (франчайзингу) є актуальною. Інші статті на цю тему: Правові (юридичні) аспекти при укладенні договору франчайзингу (комерційної концесії) Система договорів для франчайзингу автор юрист Іван Цебак

Немає голосів

Коментувати

22 травня 2015, 15:18

Легальні способи отримання коштів за програмки із маркетів на прикладі Google Play

В цей час кожен хто вміє та має бажання розробити та продати свою програму через відповідний маркет (в тому числі через Google Play), може вільно це робити. Не буду зупинятись на технічній стороні реєстрації у маркеті та подальшій технічній співпраці, оскільки це не є метою публікації. Поговоримо про можливі легальні способи отримання коштів за продані програми (права на їх використання). Спосіб №1: фізична особа До або після реєстрації у маркеті, відкриваємо валютний рахунок (в доларах ) у банку. Як правило банк надасть вам картку під цей рахунок і у вас буде можливість знімати кошти у банкоматі. Кошти ви зможете знімати у валюті або у гривні на ваш вибір. Для банку не буде потрібно жодних документів для зняття коштів, окрім що у касі банку буде потрібний паспорт. Податки: Платником податку є: фізична особа — резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи; (пункт 162.1.1. Податкового кодексу — далі ПК) Об'єктом оподаткування резидента є: іноземні доходи — доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України. (пункт 163.1.3. ПК) Розмір податку становить -15%, якщо сума доходу перевищує 10 * 1218 (Мінімальна заробітна плата), то на суму перевищення 20%. (ст. 167 ПК) Фізична особа, самостійно подає податкову декларацію за місцем реєстрацію, у податкову за календарний рік, до 01 травня наступного року, а податок сплачує до 01 серпня. Тобто, за 2014 рік декларацію треба подати до 01 травня 2015 року, а податки сплатити до 01 серпня 2015 року. Декларація подається 1 раз за цілий рік. (ст. 179 ПК) Крім цього треба оплатити єдиний соціальний внесок у розмірі 2,6% від суми отриманої як оплата за програми, підстава ч.8. ст.8 закону України “Про єдиний соціальний внесок”. Перерахунок валюти у гривні для цілей оподаткування вираховується за курсом НБУ на день зарахування коштів на рахунок у банку. Ризики: Вище наведена діяльність законом трактується, як підприємницька діяльність, а тому для її ведення необхідно обрати відповідну юридичну форму: фізична особа — підприємець або створення фірми (приватне підприємство, товариство з обмеженою відповідальністю, тощо). Якщо не було зроблено вище вказаного, то існує об’єктивний ризик потрапити під санкцію ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення. “Провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб'єкта господарювання: — тягне за собою накладення штрафу від двадцяти (340 грн.) до ста (1700 грн) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацієювиготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої. Вище вказані дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке саме правопорушення, або пов'язані з отриманням доходу у великихрозмірах, - тягнуть за собою накладення штрафу від ста (1700 грн) до п’ятисот (8500 грн) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацієювиготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення. Примітка. Отримання доходу у великихрозмірах має місце, коли його сума у тисячу (609 000,00 грн.) і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.” Найбільший ризик полягає в тому, що держава конфіскує (забере у свою власність) отримані вами кошти, але це робиться виключно на підставі рішення суду. Спосіб №2: фізична особа — підприємець (на спрощеній системі оподаткування). До реєстрації у маркеті, відкриваємо валютний рахунок (в доларах ) у банку. Як правило банк надасть вам картку під цей рахунок і у вас буде можливість знімати кошти у банкоматі. Кошти ви зможете знімати у валюті або у гривні на ваш вибір. Для банку буде потрібно: договіріз вашим контрагентом (дозволяється роздрукований із мережі Інтернет із вашим акаунтом, що підтверджує вашу згоду на приєднання (підписання) договору; актнаданих послуг (дозволяється роздрукований, із електронної версії але має бути як мінімум підпис сторони контрагента). Зрозуміло, що це майже не можливо, але це є вимоги Національного банку та Державної фіскальної служби, а тому їх не можливо уникнути (допущено можливість спрощення по формі — без мокрих печаток та підписів). Варто відзначити, що ці умови до форми документів, залежать від кожного конкретного банку, є такі що вимагають із оригінальними підписами. Крім, цього оскільки ви будете отримувати валюту (долар або євро), то відразу 75% від суми буде перераховано по курсу НБУ у гривню, залишок 25% ви можете отримати або у валюті, або у гривні. (переведеня валюти є вимогою Національного банку). Податки: Фізична особа підприємець (на спрощеній системі), що продає права на користування програмою, підлягає до 3 групи. Розмір податку становить 2% та ПДВ або 4%, від суми коштів отриманих на рахунок у банку. Витрати значення не мають. Розмір доходів у валюті визначається, шляхом переведення валюти у гривню на день її зарахування на рахунок у банку по курсу НБУ. Податкова декларація подається що квартально, протягом 40 днів з дня закінчення кварталу, а податок оплачуються протягом 10 днів з дня подання декларації. Крім цього треба оплатити єдиний соціальний внесок (ЄСВ) у розмірі 34,7% від розміру мінімальної заробітної плати (1218 грн.), ст.8 закону України “Про єдиний соціальний внесок”. Оплата здійснюється по квартально, протягом 20 днів з дня закінчення кварталу, але звіт про сплату ЄСВ подається за календарний рік, протягом 40 днів (до 10 лютого). Ліміт доходу становить 20 000 000,00 гривень. Ризики: Не отримання належних документів (договір та/або акт), як наслідок податкова служба застосує пеню за порушення валютного законодавства. Не вірне обрання код КВЕД для діяльності, або отримання коштів не готівкою, а інший спосіб розрахунку (взаємно залік, тощо), від так буде застосовано ставка податку до таких доходів у розмірі 15% (20%). Анулювання реєстрації платником єдиного податку, від так буде застосовуватись ставка податку до доходів у розмірі 15% (20%). Необхідність використовувати РРО із 01 липня 2015 року, що має додаткові адміністративні та організаційні перешкоди. Спосіб №3: фізична особа — підприємець (на загальній системі системі оподаткування). Фактично не використовується, оскільки вимоги для оформлення документів зберігаються, але ставка податку у розмірі 15% (20%) та необхідно застосовувати РРО, вести повну бухгалтерську та податкову звітність, для чого потрібний бухгалтер. Від так, характеристики, загальні, а плюсів фактично не має. Ось так коротко … Окремо розкажу про можливість отримання коштів на рахунок в іноземному банку

Немає голосів

Коментувати

12 травня 2015, 14:54

Демонтаж (знесення) самобуду (самочинного будівництва).

Останнім часом Львівська міська рада та районні адміністрації подають позови до суду на жильців (власників) квартир, які здійснили самобуди до своїх квартир. На жаль часто суди такі позови задовільняють, а власники квартир не подають апеляції (не оскаржують) на такі рішення до апеляційного (обласного) суду. Коротко поясню, чому є сенс подавати апеляцію ? Вищий спеціалізований суд України у Постанові №6 від 2012 року, розяснив деякі спірні питання з цього приводу. 1. Відповідно до вимог статті 376 ЦК право на звернення до суду з позовом п ро знесення або перебудову самочинно збудованого об'єкта нерухомості мають як органи державної влади, так і органи місцевого самоврядування. Відповідно до положень статті 38 Закону № 3038-VI право на звернення до суду з позовом про знесення самочинно збудованих об'єктів містобудування належить також відповідним інспекціям державного архітектурно-будівельного контролю. Такий позов може бути пред'явлено до суду у разі, якщо особа в установлений строк добровільно не виконала вимоги, встановлені у приписі про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил із визначенням строку для добровільного виконання припису, та/або якщо перебудова об'єкта є неможливою. 2. Не може бути застосовано правила статті 376 ЦК при вирішенні справ за позовами: — про визнання права власності на самочинно збудовані приналежності до основної речі (ганок, веранда, мансарда тощо). 3. Вирішуючи позови про знесення самовільно збудованих (прибудованих, надбудованих) балконів, мансард, горищ тощо у багатоповерхових багатоквартирних будинках, суди повинні враховувати, що положення статті 376 ЦК до цих правовідносин не застосовуються. Проте у випадку, коли квартира в такому будинку розташована на першому (цокольному) поверсі й власник здійснив прибудову до неї з одночасним зайняттям частини прибудинкової земельної ділянки, спір повинен вирішуватися відповідно до правил статті 376 ЦК. 4.Знесення самочинного будівництва є крайньою мірою і можливе лише тоді, коли використано усі передбачені законодавством України заходи щодо реагування та притягнення винної особи до відповідальності. 5. Знесення нерухомості, збудованої з істотним відхиленням від проекту , що суперечить суспільним інтересам або порушує права інших осіб, істотним порушенням будівельних норм і правил (у тому числі за відсутності проекту), можливе лише за умови , що неможлива перебудова нерухомості відповідно до проекту або відповідно до норм і правил , визначених державними правилами та санітарними нормами, або якщо особа, яка здійснила (здійснює) будівництво, відмовляється від такої перебудови. В інших випадках суд за позовом відповідного державного органу чи органу місцевого самоврядування може на підставі частини сьомої статті 376 ЦК зобов'язати забудовника здійснити перебудову житлового будинку, будівлі , споруди або іншого об'єкта нерухомості, який побудовано чи будується з істотними відхиленнями від проекту або з істотним порушенням основних будівельних норм і правил, у тому разі, коли таке будівництво суперечить суспільним інтересам, порушує права інших осіб, коли порушення будівельних норм і правил є істотним, а також є технічна можливість виконати перебудову. Якщо технічна можливість перебудови об'єкта нерухомості відсутня або забудовник відмовляється від такої перебудови, суд, незалежно від поважності причин відмови, за позовом зазначених органів або особи, права чи інтереси якої порушено таким будівництвом, ухвалює рішення про знесення житлового будинку або іншого нерухомого майна. Відмовою забудовника від перебудови слід вважати як його заяву про це, так і його дії чи бездіяльність щодо цього, вчинені до або після ухвалення рішення суду про зобов'язання здійснити перебудову. Погодження забудовника на перебудову при розгляді справи про знесення самочинного будівництва за можливості перебудови, якщо це підтверджено, є підставою для відмови в позові лише тоді, коли рішення суду, яке набрало законної сили, про зобов'язання здійснити перебудову не виконано не з вини забудовника, про що державним виконавцем складено відповідний акт. ВИСНОВКИ: Отже, для захисту своїх прав на нерухоме майно варто відстоювати свої права у суді та доказувати право на житло, належні житлові умови тощо. Адже держава громадянам обіцяє житло, але не забезпечує їх житлом. При цьому всі спроби громадян вирішити свої житлові питання закінчуються судовими рішеннями про знесення самобудів. ось так коротко ...

Немає голосів

Коментувати


Головна/

Іван Цебак