25 червня 2024, 08:59
Неправильна відповідь, або як працюють банки Європи Яскравий український підприємець Ігор Гуменний на своїй FB-сторінці поділився досвідом обслуговування своєї компанії у німецькому банку. Текст довгий, але я раджу його прочитати з поваги до праці німецьких банкірів. Цей процес – наслідок сотень годин обговорення з юристами, бухгалтерами та службою ІТ безпеки. Подивіться як форма ґвалтує суть, як звичайний процес перетворюється на тортури для клієнта і покрутіть головою — навколо повно таких «зламаних процесів» і не лише у банках. Це все – можливості для підприємців. Зробіть просто, зробіть так, як потрібно клієнту. ___ «Коли я приіхав в Берлін, відразу зареєстрував компанію, відкрив рахунок, всі сервіси, в т.ч. банк-клієнт. В силу різних причин, лише через рік ми почали укладати перші контракти і для податковоі мені знадобилась фізична виписка з рахунку, але тут незадача: не працює банк- клієнт, не можу її вивантажити. Я, звичайно іду в банк, думаю, візьму виписку прямо в банку. Само по собі, німецькі банки це упорядкована бюрократія: на все час, терміни, процедура, не все так просто, але в результаті, приймає мене завідуюча та пояснює, що банк змінив програму, застосунки, налаштування, потрібно видалити старий застосунок і завантажити новий: він власне складається з двох: BestSign і #diepasstbank. Так і не зрозумів, чому не можна зробити один, як в Україні. Мене поять кавою, допомагають, але саму виписку надати НЕ МОЖУТЬ. Не має такої функції. В COVID скоротили когось, обʼєднали функціі і передали в центральний офіс на програмному рівні. Я маю просто лишити заяву і мені автоматично, поштою, протягом двух тижнів, прийде на домашню адресу виписка і новий код налаштування, і я сам все зможу вивантажити і отримати, а от на руки, фізично, видати виписку — не можливо. Функцію оцифрували…ну що ж порядок є порядок. Чекаю два тижні — листа не має. Знову беру термін, прихожу, приймають, кава, розмова і просять пару хвилин зʼясувати, як так? Чому код і виписка не прийшли? Завідуюча вияснила, що мені відправили, але на моій домашній поштовій скриньці лише моя фамілія, назви компанії не було і поштовий оператор відправив листа назад. Мене надлюбʼязно попросили залишити знову заяву. Дописати, навіть від руки, назву компанії на поштовій скриньці і все прийде! Ну що ж, мені трохи ніяково, я відчуваю, що порушив якусь процедуру, порядок же має бути. Випив каву, залишив нову заяву і десь за два тижні код прийшов. Виписка по рахунку чомусь ні, ну ОК. Я якраз мав летіти на виставку у Фінляндію, а звідти мав летіти на виставку у США. Взяв листа, полетів. В Фінляндії я відкрив конверт, спробував ввести код — не працює. Телефоную старій знайомій, завідуючій, вона любʼязно каже, що нема проблем, застосунок може видавати помилку, я переведу вас на техпідтрмку ЦО і вони все владнають. Переключають мене. Оператор не розмовляє англійською, але якось я на своїй недонімецькій, по телефону пояснив. Оператор сказав ОК, поставив контрольні питання, я відповів, а потім запитує: «Скільки грошей на рахуну компанії?», я точно не памʼятав, і назвав приблизно суму, відповідь з тіє сторони була лаконічна: «Неправильна відповідь» і короткі гудки… Я знову набираю мою стару знайому, вона каже, що так, така процедура, але я вам допоможу. Вона мені сказала, скільки в мене грошей на рахунку, я попросив допомоги нашого німецького директора і ми почали відновлювати банк-клієнт. З технічним спеціалістом з боку банка і німецькомовним менеджером з моєї потратили за півгодини на переналаштування, нове завантаження App і спеціаліст накінець викрикує: «Бінго! Працює!» і наголошує: «Тепер система відправила Вам на пошту остаточний код налаштування!» З ним ви можете в будь-якому відділені Postbank на території Німеччини з документом підтверджуючим особу, фінально активізувати застосунок. По поверненню з Америки, буденно, без терміну, завітав в найближе відділення, посвідчив особу і банк-клієнт майже автоматично активізували. P.S. Виписку з рахунку я так і не отримав, отримав лише код, але то вже не є проблема, в режимі реального часу можу сам собі роздруковувати, через Банк-клієнт…»