18 лютого 2021, 13:31 Читать на русском

Мільярдер, який заробив на жуйках, інвестує в канабіс

Мільярдер Вільям Ріглі впевнений, що його новий проєкт, пов'язаний з каннабісом стартап Parallel, може скласти конкуренцію бізнесу його сім'ї з виробництва відомої жувальної гумки Wrigley's. Про те, чому підприємець зробив ставку на марихуану, розповідає Forbes. «Мінфін» обрав головне.

Несподівана ідея

У 2017 році, коли мільярдер Вільям «Бо» Ріглі-молодший представив ідею виробництва канабісу, як нову інвестиційну можливість, керуючому директору його сімейного офісу Джею Холмсу, той негайно її відкинув. «Ти жартуєш, чи що? — сказав він. — Мене не приваблює перспектива надіти помаранчевий костюм (колір форми ув'язнених) і потрапити до в'язниці».

Проте Ріглі, спадкоємець статку, заробленого на виробництві жувальної гумки, ясно бачив, що зростаюча індустрія легального продажу марихуани підходила під всі його інвестиційні критерії: вона прагнула змінювати поведінку споживачів, трансформувала законодавчу базу і знаходила способи застосування речовини в сфері охорони здоров'я.

Тому Ріглі дав Холмсу вказівку знайти компанію, яку зацікавить їх пропозиція, і, врешті-решт, той знайшов відповідний варіант у Флориді — компанію Surterra Wellness.

Незабаром після екскурсії виробництвом, він очолив раунд інвестицій в Surterra на $65 млн, а в листопаді 2018 року змінив співзасновника компанії на посаді генерального директора. Компанія була перейменована в Parallel. На сьогодні Ріглі привернув загалом $400 млн, в основному гроші сім'ї та інших заможних осіб. На останньому раунді, що завершився у 2020 році, компанію з обсягом продажів $250 млн (у 2020 році) оцінили приблизно в $2 млрд.

Власна стратегія

Всього за три роки Ріглі перетворив Parallel у виробника канабісу нового типу. Поставивши собі за мету створити великий бренд марихуани, він запросив до керуючої команди менеджерів і консультантів з найбільших корпорацій світу: Coca-Cola, Walgreens та Patrón Spirits. Ріглі вважає, що його новий проект може скласти конкуренцію бізнесу його сім'ї з виробництва жувальної гумки, який він у 2008 році продав Mars, Inc. за $23 млрд.

«Думаю, це може виявитися значнішим, ніж Wrigley, — говорить він. — Wrigley приносила людям радість. Але це набагато важливіше».

Parallel — не найбільший виробник канабісу в Америці і навіть у Флориді, але вона методично розширює свою діяльність. Її стратегія помітно відрізняється від стратегії гіганта галузі Curaleaf, який під керуванням голови-мільярдера Бориса Джордана агресивно скуповувала конкурентів у всій країні. Замість того, щоб скуповувати компанії, Ріглі сконцентрувався, в першу чергу, на Флориді, яку він називає «півднем Нью-Йорка» і яка легалізувала вживання марихуани в медичних цілях.

Населення Флориди зростає і зараз досягло 21 млн осіб. Ще 100 млн щорічно відвідують штат, і Ріглі очікує, що. коли Флорида дозволить дозвіллєве вживання канабісу, його компанія зросте в десятки разів.

Медичний напрям

Parallel інвестує також у дослідження медичних та дозвіллєвих способів застосування канабісу. У 2019 році вона підписала угоду про ексклюзивне співробітництво з угорською біофармацевтичною компанією Eleszto Genetika. Світовий лідер в галузі генетичної модифікації дріжджів, Eleszto Genetika може секвенувати геном рідкісних канабіноїдів і відтворювати конкретні властивості в комерційних масштабах. Один з майбутніх продуктів, який особливо подобається Ріглі, — це канабінола, або КБН (канабіноїд, який в малих кількостях міститься в рослинах сімейства коноплевих), що підвищує якість сну.

Parallel дивиться також в сторону ТГВ: це ще один канабіноїд, який діє, як і ТГК (головний психоактивний елемент канабісу), але пригнічує апетит — а значить, за його словами, не створює бажання «перекусити». Ідея в тому, щоб створити некалорійний алкогольний замінник.

Розвиток бізнесу Ріглі

Ріглі народився в одній з найбільших підприємницьких династій Америки. Його тезка, прадід Вільям Ріглі — молодший, в 1891 році заснував компанію з виробництва мила William Wrigley Co., а у 1893 році почав випускати жувальну гумку Wrigley's. Компанія передавалася з покоління до покоління, батько Бо керував нею до смерті в березні 1999 року. Бо, який почав працювати в компанії у 13 років, став гендиректором і головою правління компанії в 35, наступного дня після смерті батька.

Ріглі ставлять в заслугу те, що він подарував нове життя сторічному бізнесу, коли замінив натуральні інгредієнти в складі жувальної гумки на дешевші синтетичні, а також розширив його завдяки придбанню компанії-виробника льодяників Life Savers і драже Altoids. У жовтні 2008 року Ріглі закрив головну угоду свого життя: він зробив Wrigley приватною фірмою, продавши її Mars.

Читайте також: Як українці можуть заробити на легалізації канабісу

Ріглі, який має статки в $3,1 млрд, говорить, що йому пощастило брати участь в процесі переходу галузі канабісу від чорного ринку в легальне поле.

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися