Ресторанні франшизи — одні з найпопулярніших. При правильному підході вже за два роки вони можуть окупитися і приносити прибуток.
Як відкрити піцерію «Челентано»
Один з найбільш затребуваних форматів франшиз — піцерія. «Мінфін» з'ясував, як відкрити такий заклад у вашому місті, на прикладі відомої піцерії «Челентано».
Партнер матеріалу — кредити для МСБ від Приватбанку
Ласий бізнес
Люди проводять все більше часу поза домом, обираючи для сніданку, обіду і вечері заклади швидкого харчування. Піцерія – це варіант на будь-який смак. Тут можна провести з дітьми недільний ранок, пообідати на швидку руку в робочий день, вирвавшись з офісної суєти, або повечеряти з друзями без церемоній з келихом пива.
Шанси на успіх у піцерій високі ще і тому, що практично всі вони пропонують доставку. Тобто немає особливої прив'язки до розміру площі закладу.
Тож франчайзинг піцерії — справді ласий шматочок з точки зору інвестицій. Одна з його переваг в тому, що вам не обов'язково мати досвід в ресторанному бізнесі: франчайзери вам у всьому допоможуть. Особливо ті, хто на ринку вже давно і успішно, як, наприклад, Pizza Celentano: цього року бренду виповнюється 21 рік.
З чого почати
За франшизою потрібно йти до її власника. У випадку з Pizza Celentano — це компанія Fast Food Systems. Першу піцерію «Челентано» підприємець Марк Зархін відкрив разом з друзями ще в 1998 році у Львові. Вже через пару років мережа накрила багато міст України, у 2007 році тільки в Києві працювало 100 ресторанів «Челентано». На сьогодні це одна з найбільших франшиз. У портфелі Fast Food Systems не тільки Pizza Celentano, але також торгові марки «Картопляна хата» та «ЯПІ».
Зв'язатися з представниками Fast Food Systems просто: потрібно зайти на сайт компанії і залишити заявку. Менеджери реагують оперативно, надаючи всю базову інформацію.
Щоб придбати франшизу Pizza Celentano, потрібно сплатити початковий (вступний) внесок, розмір якого може варіюватися в діапазоні 10-16 тисяч євро. Ціна залежить від формату ресторану і додаткових опціонних блоків: суші меню, бургер-меню, моцарелла-бар меню, термінал самообслуговування тощо.
Ще одна стаття витрат – роялті або щомісячна комісія з виручки. Її розмір становить 2,5% від обсягу реалізації ресторану (при форматі слайси — 3%).
За словами представника Fast Food Systems Іванни Кочан, загальний розмір інвестицій у відкриття ресторану разом з ремонтом, обладнанням, інвентарем, посудом, меблями та оплатою франчайзеру складе $700-1000 за м2. Багато в чому сума залежить від ціни на оренду приміщення, а також того, скільки потрібно вкласти в його ремонт і облаштування.
Покроковий план приблизно такий
- Ви обираєте приміщення і подаєте заявку на відкриття нового ресторану, додаючи його фотографії: екстер'єр та інтер'єр, технічні характеристики.
- Після оцінки локації (до якої пред'являються особливі вимоги) представники Fast Food Systems складають бізнес-план з урахуванням інвестицій, витрат на проект і його окупність.
- Якщо обидві сторони все влаштовує, вони підписують договір і визначають графік відкриття ресторану. Зазвичай він починає працювати через чотири-п'ять місяців після підписання договору.
До моменту відкриття всім підготовчим процесом керує франчайзер: ремонтні роботи, закупівлю меблів та інвентарю, навчання персоналу. Разом з брендом франчайзі отримують фірмову рецептуру, договори з постачальниками за фіксованими цінами, касове ПО.
Навчальна команда головного офісу бере участь у запуску точки. А коли піцерія відкриється, Fast Food Systems призначить персонального менеджера, який буде з вами на зв'язку 24 години на добу (так, принаймні, обіцяє франчайзер). Звичайно, ваші проблеми представник компанії вирішувати не стане, але проконсультує за всіма поточними питаннями і буде стежити за розвитком і просуванням ресторану. Франчайзер зацікавлений у вашому успіху — адже чим більше ви заробите, тим більше йому заплатите.
Також франчайзер надає маркетингову підтримку, технологічні карти страв, які щоквартально оновлюються, проводит навчання персоналу, надає брендбук.
Коли все продумано
Брендбук — дуже важливий компонент франшизи. Він обумовлює, як бренд повинен виглядати і взаємодіяти з клієнтами, приписує фірмові кольори і символи, логотипи, знаки, а також елементи сервісу аж до «фірмових» привітань клієнта тощо. Брендбук докладно описує меню, оформлення та подачу страв, уніформу персоналу, правильне розміщення і використання реклами, вивісок, а також все інше, необхідне для успішної роботи закладу.
У кожного ресторану також є свої «фішки», які допомагають вигідно відрізнятися від конкурентів. У випадку з «Челентано», це, наприклад, самостійний вибір начинки для піци. Її приготування у всіх закладах мережі перетворюють на шоу. Для розтягування тіста використовують фрістайл — розкручування в повітрі. Так тісто насичується киснем, стає повітряним і краще засвоюється. Все це дрібниці, але такі деталі забезпечують успішні продажі. Їх розробка коштує недешево.
Як обрати локацію
Треба бути готовим до того, що Fast Food Systems пред'являє особливі вимоги до приміщення. Іванна Кочан каже, що локація, по суті, — один з найважливіших компонентів успіху, тому перевіряється і оцінюється вона дуже ретельно.
Вимоги до розміру залежать від формату. Якщо це Slice&Coffe, площа повинна бути 45-65 м. кв. з обов'язковою наявністю великого потоку людей. Формат «Піцерія Celentano» передбачає площу приміщення від 80 м. кв, а «Ресторан Сelentano» повинен бути 130 м. кв. Якщо це експрес-ресторан, то потрібна локація в 75-100 кв. м, а для міського ресторану — від 120 кв. м.
Є ряд вимог до технічного оснащення приміщення: щодо електроенергії, постачання води, каналізації, вентиляції, кондиціювання тощо. Але вони досить стандартні. Плюсами стануть наявність великих вітрин на фасаді приміщення для демонстрації роботи піцеоло-фристайлера, місця для літнього майданчика, паркінгу.
Fast Food Systems співпрацює з агентствами нерухомості та торгово-виробничими комплексами, які пропонують приміщення під ресторани. В їх базі багато пропозицій, які потенційно підходять під заклади мережі «Челентано». І хоча ціни на оренду за посередництва франчайзера нижчими не будуть (це середня на ринку вартість оренди), вам не доведеться самостійно шукати відповідні точки. Плюс, більше шансів, що Fast Food Systems схвалить локацію. Оренда обійдеться в $35-50 за м. кв + ПДВ.
Плюси та мінуси
Окупиться Pizza Celentano приблизно за два-чотири роки. Все залежить від прибутку ресторану, локації, формату, успішності менеджменту — як з боку франчайзі, так і франчайзера.
Особливість і великий плюс франшизи закладів швидкого харчування в тому, що процес, в основному, контролює франчайзер. Основне завдання франчайзі — просто слідувати інструкціям і підтримувати стандарти якості. Тобто, якщо франшиза на ринку вже давно, мережа активно росте і розвивається, у вас є всі шанси потрапити під тепле крило досвідченого франчайзера, який допоможе швидко «розкрутитися» і відбити вкладені інвестиції.
Fast Food Systems співпрацює з постачальниками, які дають її закладам хороші знижки, тож ви можете заощадити на закупівлі сировини. Плюс, це будуть перевірені якісні продукти.
Що важливо, не потрібно інвестувати в просування бренду — цим займається Fast Food Systems. Тобто, ви вкладаєте гроші в успішний бізнес з вже напрацьованою репутацією, лояльними клієнтами, перевіреними постачальниками.
З іншого боку, доведеться грати за чужими правилами. Це стосується і організації праці, і виробничих процесів, і обслуговування клієнтів і всього іншого. Якщо вас щось не влаштує і ви порушите правила, то ліцензію на використання бренду можуть анулювати, а договір — розірвати. Можливі також штрафні санкції. Мінус будь-якої франшизи ще й у тому, що, вкладаючи в неї власні гроші, ви розвиваєте не особистий бренд, а материнську компанію.
Тобто Pizza Celentano, як і будь-яка інша франшиза, має свої плюси і мінуси. Це бізнес, який, з одного боку, передбачає чітке виконання встановлених правил та інструкцій, а з іншого — дозволяє максимально знизити ризики.
Умови кредитування
Кредит на купівлю франшизи можна взяти в Приватбанку. Він видає їх в рамках проекту «КУБ-Країна упішного бізнесу».
Банк готовий надати без застави суму в розмірі 50% вартості франшизи — до 1 млн грн. Обов'язкова умова: підприємець повинен вести бізнес не менше року.
У перші 6 місяців ставка складе 1,6% від суми кредиту на місяць, наступні півроку — 1,4%.
Коментарі