Мінфін - Курси валют України

Встановити
22 травня 2023, 14:28

Що непокоїть жінок-підприємиць в Україні і як вони вирішують ці проблеми у нинішніх умовах

Жіноче підприємництво в країні стабільно розвивається та набуває великих масштабів. За економічними чинниками бізнес, заснований жінками, часом виявляється більш креативним, сталим та клієнтоорієнтованим, ніж «чоловічий». Проте суспільство та деякі інвестори інколи живуть у світі соціальних ролей та гендерних упереджень.

На щастя, держава та провідні установи створюють платформи та програми, за якими доступ жінок-підприємниць до інноваційних та інвестиційних ресурсів полегшується. Розповідається у матеріалі на сайті Mind.ua

Молода, освічена та амбітна — у пошуку
Напередодні війни — у 2021 році USAID провів цікаве дослідження «Портрет українських жінок-підприємиць». Виявилося, що вік такої жінки зазвичай становить 30−50 років (79%), вона має вищу освіту і навіть не одну (67%, кожна п’ята — 17% — мають дві та більше), одружена (68%) та має дітей (81%). 70% перебувають у постійному розвитку, у пошуку нових знань та навичок. 37% отримують їх через профільні бізнес-тренінги, а 33% — за рахунок саморозвитку.

За даними дослідження, середній вік жіночого бізнесу в Україні — 8 років. Він досить амбітний: 77% — у одноосібній власності. Переважна більшість — це лише одне підприємство. Але 8% має два і 1% — навіть три підприємства водночас. Переважно це ФОП, мікро або малий бізнес.

Але однієї рішучості та віри в себе замало. Особливо у сучасному світі — й Україна не є винятком, де, за словами засновниці та генерального директора Global Invest Her Анне Раванона, жінкам гостро не вистачає доступу до фінансів, каналів комунікації та лідерів-менторів. І це в той час, коли жінки створили третину усіх компаній в Європі і майже половину — в Україні (дані за 2022 рік).

Правильна кава
На думку Анне Раванона, жіночий бізнес досі залежить від наслідків гендерного упередження. За її оцінкою, сьогодні бізнеси, засновані жінками-підприємицями залучили на 1,7 трильйона доларів США або 1,4 трильйона євро менше, ніж бізнеси, засновані чоловіками. Експертка ілюструє ці вражаючі цифри влучною метафорою:

«Жінки випивають 500 чашок кави з неправильними людьми, а чоловіки випивають п’ять чашок кави з правильними людьми — і отримують фінансування зі зворотного боку конверта».

То чи є у жінок надія масштабувати свій бізнес та відчувати себе повноцінним актором економічного життя? Кожна людина вирішує це особисто. Але інструменти для подолання «скляної стелі» та переходу у «режим видимості» вже є і їх помітно більшає.

Так, наприклад, Європейська комісія створила ініціативу WEgate для підтримки жіночого підприємництва. Ця платформа працює у партнерстві з іншими організаціями на місцях.

За словами пані Раванона, WEgate — це місце, куди жінки можуть звернутися, щоб дізнатися про всі доступні для них ресурси, так зване «єдине вікно». Серед її членів є вкрай необхідні наставники та посли для жінок-підприємців-початківців.

В Україні такий «ключ» підприємицям пропонує UkrsibbankK BNP Paribas Group. Як частина міжнародної фінансової Групи банк є активним промоутером сталого розвитку, зокрема, й ідеї гендерної рівності.

З 2018 року Ukrsibbank розвиває програму Women in Business, орієнтовану на жінок, що займаються підприємницькою діяльністю, є власницями або керівницями бізнесу. Програма створена, щоб допомогти їм розвивати підприємницький потенціал, застосовувати свій талант, навички, творчий підхід заради кращого майбутнього — як власного, так і економіки України загалом.

Щороку банк проводить серію навчальних та практичних семінарів з експертами ринку, отримує зворотний зв’язок та записує відео-консультації — відповіді на найбільш поширені питання. Так, у 2022 році понад 5 000 жінок відвідали шість безкоштовних онлайн-семінарів Women in Business, де було розглянуто ключові сторони бізнесу з урахуванням викликів воєнного стану та відповідно змін у економіці (адаптація бізнесу до умов воєнного стану, впровадження антикризового фінансового менеджменту), зміна споживчого попиту (як залучати кошти, нових клієнтів та адаптуватися до нових реалій, можливості маркетингу для бізнесу в нових реаліях), digital під час війни (нові соціальні тренди та комунікація, антикризова комунікація зі співробітниками). Усі семінари є у записі і їх можна переглянути за посиланням.

Вже цього року Ukrsibbank запустив акцію «Smart Lady» — спеціальну фінансову пропозицію для жінок.

Ініціатива «Smart Lady» є проявом поваги до внеску жінок-підприємиць у сталий розвиток економіки України. Сьогодні українські підприємці стикаються з різними викликами, зокрема, релокації та реорганізації власної справи. При цьому жінки у бізнесі більш уразливі, поєднують одночасно багато справ. Активні підприємиці роблять свій внесок у сталий розвиток економіки нашої країни: вони забезпечують робочі місця та сплачують податки, а також підтримують соціально важливі проєкти громади. Як фінансовий партнер ми хочемо підтримати Жінок у Бізнесі у реалізації їх бізнес-планів та амбіцій. Наш проєкт «Smart Lady» — це, перш за все, якісне фінансове обслуговування та експертиза, а також можливість до року користуватися цими перевагами безкоштовно, натомість розвивати власну справу, підтримувати економіку України.

Андрій КАШПЕРУК
Заступник Голови Правління з питань роздрібного бізнесу Ukrsibbank BNP Paribas Group

Хто може взяти участь у акції?

  • Нинішні та нові клієнтки банку — фізичні особи-підприємиці, які до 31 травня 2023 року вперше відкривають рахунок за тарифним планом «Підприємець v.1»

Що входить до акційного пакету?

  • фінансове обслуговування,

  • експертиза персонального менеджера,

  • сучасний інтернет банкінгу,

  • пільговий тариф обслуговування «Підприємець v.1», до нього входить півроку безкоштовного розрахунково-касового обслуговування, рік безкоштовного розрахунково-касового обслуговування першої корпоративної картки MC Corporate Contactless та півроку безкоштовного розрахунково-касового обслуговування у тарифному пакеті «All Inclusive De Luxe» — для власних потреб.

Дієва мрія
Важливо також пам’ятати, що в сучасних умовах велику роль у розвитку та просуванні бізнесу визначає маркетинг та навички використання відповідних інструментів. Подекуди правильно побудована «мережа» може компенсувати відсутність великої кількості грошового ресурсу. Звісно, якщо продукт чи послуга відповідає обіцяному, бізнес «обростає» органічними інфлюєнсерами, а його керівниця має можливості вільно комунікувати з можливими партнерами з тієї ж ніші. З дослідження USAID видно, що українські підприємиці залюбки усьому цьому навчаються — питання де та як?

Наразі в Україні працює кілька відповідних програм — державних та грантових, — де учасниць навчають прямим комунікаціям, побудові бізнес-стратегії, тощо. Неабияке значення має й можливість обміну досвідом та консультації з менторами.

Так, наприклад, відбувається активна розбудова мережі локальних офлайн-хабів для жінок-підприємиць Ukrainian Women Entrepreneurs Hub (UWE Hub). Філії відкриваються у різних регіонах країни.

Доступ до чемпіонів
Розвиток державних інтернет-платформ та просунута цифровізація помітно просуває Україну до «чемпіонства», а українським жінкам-підприємицям дає доступ до менторів та лідерів. Створювати і масштабувати власні справи українцям допомагає проєкт Дія.Бізнес, мета яких пожвавити підприємницьку спільноту та стати освітнім й нетворкінговим хабом, де місцеві підприємці можуть прозоро обмінюватись досвідом і навчатись.

Аби допомогти підприємцям знаходити відповіді на свої запитання, Ukrsibbank у партнерстві з Mastercard почали відкривати спеціальні консультаційні зони у центрах «Дія.Бізнес». Сьогодні такі консультаційні зони Ukrsibbank та Mastercard працюють «Дія.Бізнес» у Тернополі, Ужгороді, Кривому Розі, Полтаві, Одесі, Бучі, Луцьку та Рівному. Тут фахівці банку діляться експертизою, яка допомагає підприємцям краще зрозуміти побудову бізнесу з перспективи фінансового планування та можливостей розвитку. А ще допомагають розібратися з сервісами та продуктами банкінгу, як їх найкраще задіяти для розвитку власної справи.

Крім того, як у центрах, так і на онлайн порталі «Дія.Бізнес» Ukrsibbank разом з Mastercard проводять освітні зустрічі з підприємцями «Фінансист». Це серія навчальних семінарів, спрямованих на зміцнення фінансової грамотності власників бізнесу, розвиток бізнес-спільноти, а отже й економіки України.

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися