15 липня 2020, 13:05 Читать на русском

Електронний кабінет і спрощення роботи ФОПів. Рада ухвалила закон

Верховна Рада ухвалила в другому читанні і в цілому законопроект №2524 про роботу електронного кабінету і спрощення роботи ФОПів. Про це пише Liga.net.

Верховна Рада ухвалила в другому читанні і в цілому законопроєкт №2524 про роботу електронного кабінету і спрощення роботи ФОПів.
Фото: diia.gov.ua

Що скасували і спростили

Законопроєкт покликаний удосконалити роботу електронного кабінету платника податків, спростити податковий облік, а також - стимулювати добровільне обмеження паперового документообігу, йдеться в пояснювальній записці.

Читайте також: Що чекає на ФОПів, коли закон про РРО вступить в силу

Законопроект передбачає такі зміни:

  • скасування обов'язкового ведення книги обліку доходів для «спрощенців» - неплатників ПДВ;
  • можливість отримувати електронні листи від Податкової в електронному кабінеті і на e-mail;
  • скасування заяви на приєднання до договору про визнання електронних документів;
  • автоматична реєстрація скарг платника в електронному кабінеті;
  • відображення в електронному кабінеті платника податків поряд із сумами податкових зобов'язань дати їх виникнення;
  • спрощення для підприємця механізму доведення відсутності своєї вини в разі виникнення технічних помилок.

Як вести Книгу обліку доходів

Закон дозволяє «спрощенцям» - неплатникам ПДВ - вести облік доходів у довільній формі: в Excel, в зошиті або традиційно у Книзі обліку.

Водночас Книгу тепер не треба реєструвати і заповнювати щодня.

Головне - фіксувати щомісячний дохід. А щоденні підсумки або післяопераційні результати - тільки за бажанням підприємця.

Читайте також: Кабмін дозволив ФОПам не вести Книгу обліку на карантині

Раніше відсутність зареєстрованої та заповненої книги обліку була підставою нарахувати близько 600 грн штрафу при перевірці. Тепер «спрощенцям» -неплатникам ПДВ достатньо буде просто показати записи доходів за місяць.
І Податкова буде зобов'язана визнавати ці дані.

Деякі норми не прийняли

За словами депутата Ярослава Железняка, законопроект ухвалили без ряду важливих норм.

У зв'язку з цим Спілка українських підприємців (СУП) закликала президента Володимира Зеленського повернути законопроєкт №2524 на доопрацювання. Повідомляється, що при затвердженні закону Рада вилучила значну частину вже узгоджених норм.

Читайте також: «Дитячі» виплати ФОПам: як оформити і скільки нарахують

«Чинними залишаються узгоджені терміни (сім років) для донарахувань зобов'язань у разі перевірки зарплатних податків, правила тонкої капіталізації передбачають обмеження на обчислення процентних витрат, зміни у визначенні та податкової коригування ділової мети скасовані», - вказали в СУП.

Раніше повідомлялося

  • У червні кількість реєстрацій ФОПів знову вийшла на докарантинный рівень. Наразі щотижня реєструється близько 5,5 тис. нових підприємців (за останній тиждень — 5 774).

Коментарі - 11

+
0
Aguayo
Aguayo
15 липня 2020, 13:41
#
Отлично, кабинет конечно давно пора обновить. У меня, например, с начала года там не начисляется ЕН, вообще нет записей о списании суммы.
+
+111
zzel
zzel
15 липня 2020, 13:47
#
Так отменили книгу или нет?
А то пишут «отменили обьязательное ведение книги», а потом что ее нужно заполнять за последний месяц

У меня операций с наличными нет, зачем эта книга вообще нужна, когда налоговая может получить выписки по всем моим счетам и посмотреть все операции
+
+15
Bobby Axelrod
Bobby Axelrod
15 липня 2020, 14:15
#
Ну видимо в электронке таки придется вести. Но вы правы, бред какой-то.
+
+56
Vorlock
Vorlock
15 липня 2020, 14:12
#
«Не відмінити, не змінити на інший – спростити. » вы разницу между отменить и упростить понимаете вообще ???? зачем и для чего вы пишете «скасування обов'язкового ведення книги обліку доходів для «спрощенців» — неплатників ПДВ;»
+
0
pov78
pov78
15 липня 2020, 14:32
#
Главное чтобы в кабинете сделали возможность экспортировать электронные документы с наложенными подписями на собственные носители, а то ответственность за хранение этих документов возложена на плательщика налогов, а выполнить это требование при использовании кабинета не возможно :-))) И самое смешное, что дали мне индивидуальную консультацию, в которой указали, что пользоваться можно любыми программными средствами, а не только кабинетом. Явно голова для того, чтобы шапку носить :-)
+
0
pov78
pov78
15 липня 2020, 14:37
#
Https://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/ipk/15701-1915nn-19.html
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
15 липня 2020, 22:24
#
pov78

«При цьому необхідно зазначити, що платники податків для формування електронних документів самостійно на власний розсуд можуть обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).»

https://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/ipk/15701-1915nn-19.html

И в чём вы видите ошибочность позиции налоговой?

Не устраивает бесплатный «кабинет плательщика» на сайте налоговой,
можете использовать условно-бесплатные или платные варианты:

— платное ПО Медок как за деньги так и в демо-версии https://medoc.ua/page/detailsfop

— платное ПО 1С-Звіт https://sitis.com.ua/ua/about/articles/programma_1s_zvit/

и т.д. и т.п.
+
0
pov78
pov78
16 липня 2020, 9:25
#
Зачем узаканивать ПО (предусмотрено налог.кодексом), которое не дает возможности выполнять требования законодательство, тоесть подразумевается, что пользоваться только одним кабинетом и соблюдать все требования законодательства невозможно! Следовательно, деньги потраченые на разработку такого ПО потрачены крайне не эффективно и за это кто-то должен нести ответственность!
+
0
zevs1
zevs1
15 липня 2020, 14:40
#
2) пункт 177.10 викласти в такій редакції: «177.10. Фізичні особи - підприємці зобов'язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет. Типова форма за якою здійснюється облік доходів і витрат та порядок його ведення визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Фізичні особи - підприємці застосовують реєстратори розрахункових операцій відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
+
0
zevs1
zevs1
15 липня 2020, 14:51
#
Думаю что когда прописывают

,,, Фізичні особи — підприємці зобов'язані вести облік доходів,,,
О каком упрощении речь.
Это из этого закона 2524 скопировал текст
+
0
Bitcoin
Bitcoin
20 липня 2020, 1:28
#
5.10
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися
 
сторінку переглядають 3 незареєстрованих відвідувача.
Реклама