Сьогодні вранці під стінами Кабміну проходить акція водіїв автомобілів на іноземних номерах, які ввезли авто на територію України, не сплативши митних зборів. Вони вимагають змінити правила імпорту, зробивши автомобілі доступними для всіх українців. За даними «Мінфіну», уряд був готовий піти їм на поступки та навіть підготував відповідний проект закону. Але в останній момент все нібито переграли.
Чого хочуть люди на єврономерах
Своє бачення того, що зараз відбувається під Кабміном, й до чого можуть привести популістські рішення влади, на своїй сторінці в Facebook написав Сергій Фурса. «Мінфін» скоротив.
Чого хочуть люди на єврономерах, які паралізували місто? Може, вони вимагають реформи, в яких так потребує країна? Може вони хочуть, щоб мита були знижені на імпорт всіх автомобілів в Україні?
Ні, вони хочуть, щоб держава узаконила схему, по якій вони ввезли в країну транзитні автомобілі й так й залишилися тут їздити. Вони хочуть узаконити обман. Узаконити свою маленьку хитрість.
Вони хочуть, щоб їх вигадливість не привела в результаті до необхідності платити штрафи. Вони хочуть обдурити всіх інших платників податків. Ми вас обдурили, але тепер нас багато, так що зробіть так, щоб нам прокатали. А не те, ми буянити будемо.
Податки — це зло. Але податки - необхідне зло. Ніхто не любить платити податки. Але держава по суті й існує для того, щоб збирати податки та на ці гроші підтримувати найбідніших громадян й розвивати інфраструктуру. В цьому суть держави. І можна сперечатися про те, чи повинні бути податки високими або низькими. Це фундаментальна суперечка. Але ніхто ніколи не буде сперечатися про те, що можна виділити особливу групу людей й дозволити їм не платити податки. Просто за красиві очі.
Високі мита в Україні на імпорт авто — це факт. Можна до нього ставиться по різному. Але вони є. Й можна сперечатися про те, чи треба знижувати всі мита на всі бензинові автомобілі або залишати високими. Теж на все. До речі, якщо вирішите знижувати мита, то відразу надайте розрахунок, як компенсувати недоотримані кошти. Для бюджету. Зменшити фінансування шкіл? Або лікарень? Або може скоротити інвестиції в дороги?
Високі мита на авто в Україні — це своєрідний податок на розкіш. І податок на ті доходи, які не декларуються громадянами. Всі ці корупційні потоки та зарплати в конвертах виливаються в пробки на київських дорогах. Чи справедливе таке оподаткування? Спірне питання, особливо для тих, хто податки платить спочатку сповна, й ще мита потім. Але зовсім несправедливо обдурити таку людину двічі, коли він, заплативши усе, буде стояти в пробці слідом за тисячами «бляхерів», які обдурили платників податків двічі. Не кажучи вже про те, що поки тільки високі ціни на автомобілі стримують дороги Києва від повного колапсу.
Протести «бляхерів» подібні протестам вкладників банку Михайлівського. Там держава злякалася та пішла їм назустріч, прийнявши несправедливий закон. І відкривши скриньку Пандори. Якщо у михайловских пройшло, то можна й «бляхерам». А потім й контрабандисти підуть, якщо вдасться прикрити контрабанду. «Копачі бурштину». Власники мережевих спортивних клубів виведуть свої армії ФОПів з вимогою зберегти схему. Провідні київські ресторатори зроблять те ж саме. А «союз ФОПів Буковеля» виграє всі суди. Просто тому що вміють.
Якщо люди протестують — то це не означає, що вони мають рацію. Це не означає, що їхні права порушують.
Якщо ви не платите податки, то що ви хочете від держави? Хороші дороги? А гроші звідки? Й не треба говорити про те, що треба менше красти. Тому що так, треба. Треба менше красти. Але це зовсім інша історія. Їм треба менше красти, а вам треба чесно платити. І тільки тоді суспільство почне нарешті вимагати від політиків бути чесними.
Вимоги евробляхерів задовольняти не можна. Й не тому що через них тисячі людей застрягли в пробках. Просто це створює неправильний прецедент та буде негативно впливати на поведінку людей в майбутньому. Як повинна працювати система? Помилка — покарання. Порушення — покарання. Людина повинна розуміти відповідальність за свої рішення.
Коментарі - 83
После этого можно не читать. Очередная ода о том как правительство и президент день и ночь заботятся о благе народа. Только вот с народом не повезло, попался туподоходящий… не понимает, что для него заоблачные цены на б/у авто, топливо, тарифы ЖКХ и т.д. — благо. Причём если по тарифам можно спорить, то по авто и топливу абсолютно ясно, что эти цены сделаны искусственно.
Если бы средняя зарплата была 1500$ Бога ради, пусть машины стоят от 5000$ за 15ти летнее корыто — с доходом от 1500$ нужно стимулировать покупать не б/у а новые авто.
Что власть добивается некоторыми своими налогами? Узаконить бедность, из которой как в туннеле не будет выхода? Сидите дома — целее будете.
В странах, которые развиваются, выскоие пошлины и налоги на владение авто это норма — Турция, Китай, Вьетнаме, Индии (в полтора раза дороже чем у нас + налог на владение). По топливу — где в мире в странах, которые его импортируют оно дешевое?
Дело по сути в другом, что государство определяет для себя как базу налогообложения. Можно обложить налогом землю и лопаты (после чего многие не станут заморачиваться с земледелием), а можно тот урожай, который вырастят на этой земле и продадут.
Есть вопросы к самому смыслу нашей государственности. Где то государства существуют для людей. У нас государство это элита, которая всё стремиться захапать себе. Придумывая законы, по которым блага цивилизации большинству становятся недоступны, элита фактически выступает против людей.
По этому принципу проходит граница цивилизаций. И никакими «реформами» это не победить.
И да, европейские ценности — это еще и выполнять законы государства.
Выберите какую то модель, посмотрите количество предложений в Польше и у нас. Разница (в количестве) будем минимум в 50 раз. В таких реалиях, наводнить рынок машинами из Канады невозможно. Украина нуждается в замене 3-5 млн морально и технически устаревших авто.
Я за то чтобы запретить к эксплуатации 20 летки, точнее требовать их техосмотр 2 раза в год. Но взамен нужно разрешить каждому пригнать себе авто моложе по льготному тарифу налогообложения. Пусть это будет одно льготная расстаможка раз в 3 года, уже какой то выход.
Иначе волги и жигули будут ездить еще 20 лет, посмотрите на Кубу. Потому что глупый закон тормозит развитие.
Чтобы законы соблюдались, они должны учитывать реалии, а не только чьи-то хотелки. К примеру, завтра выйдет закон чтобы все ездили на велосипедах, многие его будут соблюдать?
«Рынок отсутствует из-за того, что с советских времен в Украине автомобиль был роскошью, доступной далеко не каждому, и по сей день из-за нашей нищеты,» — в советское время содержание автомобиля было доступно всем его владельцам. Ведь ни для кого не секрет, что сейчас ездить на такси дешевле чем на авто (на любом).
«Иначе волги и жигули будут ездить еще 20 лет, посмотрите на Кубу.» — это наглядный пример, что нас ждет если старые латвийский авто можно будет дешево расстамаживать. Кстати, справедливости ради — Латвия — это автосвалка Европы, т.к. туда съезжается весь мотлох, который запрещен к эксплуатации в других странах ЕС.
«Чтобы законы соблюдались, они должны учитывать реалии, а не только чьи-то хотелки.» Я пока вижу только Ваши хотелки.
Вы типа хотите спровоцировать конфликт? Так вот, у меня авто младше 10 лет и я не нуждаюсь ни в бляхах ни в льготах, а выражаю наиболее взвешенную (с точки зрения здравого смысла и текущей ситуации) позицию.
Вы нагло манипулируете, когда приводите в пример Латвию, напомню украинцы не меняют 5 летние авто на евро хлам. Речь идет о замене 20-25 летних волг, жигулей, таврий, кадеттов, сиерр на авто на 5-10 лет моложе. Так что авто из Латвии никак не приближают пример Кубы, как вам бы ту хотелось изобразить.
В обществе есть достаточно личностей, которые сидят на схемах и заинтересованы в том, чтобы Украина не развивалась и скатывалась к африканским стандартам. Надеюсь вы не из них.
Є закон для людей, привозь євро 5 і катайся. Не хочеш платити державі, нахрін ти тут тоді потрібен? Конфлікт? який конфлікт? Я у вас просте бажання жити на халяву, нічого не платити в бюджет, і триндіти на сайтах що вас мудаків ображають.
Нужно подержать!!! Веломагазины только за! И нация станет сильнёе и вынослевей.
Тут можна обговорювати плюси і мінуси стратегії держави в авто галузі, а не чиїсь абстрактні думки
В Германии — чтобы выехать на 10 летней машине -нужно заплатить 3 тыс. за техосмотр и страховку. Поэтому дешевле ездить на новой. Нужно и у нас — техосмотр с 10 летних машин -1000 долларов и 2000 страховку, как более опасную машину плюс при вьезде экологический сбор.
Протестувальники всі були чиновниками, що накрали з бюджету?
Ув. Сергей, Вы больше «давите на жалость» в данной статье. Хотя часть Вашей статьи действительно верна.
1. Снижать пошлины нужно! не говорю что до 100$ с одного авто. Но в 2 раза точно. Мне, например, официальная расстаможка обошлась 4000$ при стоимости авто 8000 Евро (снова таки купленного у официального диллера подержанных авто в Германии).
Согласитесь намного многовато — 50% от стоимости авто. 2000$ — думаю было бы вполне адекватно.
2. Узаконивать этих «нелегалов», что уже разъезжают по дорогам, ни в коем случае НЕЛЬЗЯ! Наоборот, после того как снизить пошлины — УЖЕСТОЧИТЬ контроль за нелегалами на дорогах. Штрафы, конфискация и т.д.
И отвечая на Ваш вопрос — откуда брать деньги на больницы, школы и т.д.
С момента временного снижения пошлин на ввоз б/у авто в 2017 г. количество ввезенных авто увеличилось в разы. Поэтому если провести срез, за аналогичный период 2015 г. например, то станет ясно, что в бюджет в виде пошлин от ввоза б/у авто поступило гораздо больше средств в 2017 г. чем в 2015 и 2016 вместе взятых!
Таки за деньги пишет.
Если бу сенс 4000 уе это роскошь…
По примеру приведенного выше, при цене авто 8000 дол, и при воозе платить 4000 дол — глубо и не правильно. Правильно подсказали — уменьшить налог в 2 раза — это более-менее приемлемая сумма.
Но те кто завозят также хитрые и счетчики могут намотать чтоб авто было дешевле, и погнуть и поцарапать и т.д. — это все влияет на сумму налога.
Тут более лояльный и просто подход нужен — уменьшить налог и убрать зазоры для манипулиции с авто насчет пробега и повреждений. Есть марка и есть ГОД, все.
Зачем растаможку считать от стоимости, которой то верят таможенники то не верят? Установить жесткую привязку к году выпуска и к объему двигателя! И тогда не будет коррупции.
Очень тактично господин фурса обошёл эту тему. Может, потому что эти налогами не испорченные деньги потом тратят у него уважаемые клиенты? На которых уже как-то не удобно в колонках рот открывать.
Негативно отношусь к этой схеме с авто, но подобные манипуляции от фурсы просто омерзительны.
Хто в нас виробляє авто з повним циклом?
Ніхто
Може хтось хоче в майбутньому це робити?
Ніхто не хоче
Тримати і далі такі мита — немає ніякого сенсу
Мотивувати залишення зборів діркою в бюджеті — визнати некомпетентність міністерств
Пусть себе в Польши и ездит, в Украину заезжает на недельку и все.
конкретный пример, мой знакомый, 2е детей, жена в декрете, нужна машина возить их по поликлиникам, к родителям в село, супермаркетам и тд. С коляской на маршрутке не наездишься. Доход у них небольшой но 2000$ собрали. Покупать 10 летний подгнивший небезопасный и тесный ланос? Других вариантов за эти деньги нет, тазы не в счет.
владение авто, заправка со всеми то и тд это от 2000 уе / год, так что не нада прибедняться тем, кто в принципе готов ездить на авто.
Если бы убрали глупые пошлины, чтобы 5-15 летние машины стоили 3000$, никто не стал бы угонять этот металлолом, за 200$ не каждый наркоман согласится сесть в тюрьму. Сколько ежегодно ресурсов тратится на поиск авто? Кто то это считает?
http://qoo.by/2B43
Податки платиш чи з/п в конверті? а може в тебе бізнес не оформлений?
Податки платиш чи з/п в конверті? а може в тебе бізнес не оформлений?
Але ми сподіваємось, що податки і збори, що включені до ціни палива йдуть на дороги, а не в карман чиновників
Якщо корупцію знизити і оптимізувати — то все можливо
Давайте правильно розподіляти «котлети окремо, мухи окремо». В даній статті піднімається питання стосовно розмитнення машин на єврономерах, а не питання корупції, патріотизму чи ще купа різних «життя несправедливе».
Проблема більш глибока ніж здається на перший погляд, і питання стоїть не в тому що хтось не хоче йти людям на поблажки, а в тому, які наслідки це буде мати для решти громадян країни.
1) Переважна більшість машин на євро номерах ввезених на територію України це моделі 2000+ років випуску, тобто машини яким реально в середньому 15 років. Задумайтеся, наскільки знизиться наша екологія, коли такі «гроби» на колесах їздитимуть по дорогах. Подумайте про своїх дітей, про себе, про батьків, їм від цього жити легше не стане. Таких машин в країні за самими оптимістичними підрахунками 2,7 млн машин. Знизять податок, тких машин буде в 2-3 рази більше. — хто від цього виграє?
2) Машина це засіб пересування, а не розкіш — кажуть ті, хто хоче халяви. Якщо зібрав пару тисяч $ то, будь добр зібрати ще трохи і оформити по закону ТЗ. Ні, не хочеш? ну що ж купи собі Ravon R4(нову) і їзди спокійно.
3)Зменшення податку дійсно зменшить надходження до держбюджету, і питання тут, не тиску на жалість, зовсім ні, питання в тому, що 90% країни назадоволені рівнем медицини, освіти, рівнем роботи МВС, так дійсно, хріново люди працюють, коли заробляєш 3200 в кращому випадку, а від тебе вимагають бути взірцем. І такі люди навряди чи дозволять
Люди виїхали на дороги і страйкують, а на роботу їм не треба? де вони працюють? бізнесмени всі? не думаю… халявщики — однозначно.
5) Європа від брухту звільняється, тому що він їй не потрібен, а нам потрібен, бо ми хочемо жити краще. Ідіотизм.
І нарешті, держава це ми з вами, а не купка олігархів при владі. Ми з вами винні, що в певний момент існування не показали їм силу народу.
Якщо всі будуть чесно жити, сплачувати податки і т.д. то не відразу, але з часом жити стане легше. Досить себе заспокоювати, що олігархи крадуть і я буду красти, дурити, а потім запитувати, а з якого хріна я так хреново живу. Великі країни, великі цивілізації починаються з малих речей. Хочеш змін — почни із себе!
А так получается авто все равно ездят, загнаны на верблюда, а в случае дтп — иди найди, кто был за рулем.
Или еще лучше — иностранные струденты и граждане все на них катают и все норм — ни страховок, ни т.о. А граждане своей страны — идите за 2500$ покупайте 6-ку 30-летнию на рынке.
Так дешевше, так в Фольксвагені комфортніше їздити ніж в тому ж ланосі, але для чого щоб у всіх були машини?
Alex0187 написав, що все компенсують за рахунок продажу пального. Ок, а з пробками як боротися потім, аварій стане більше, куди потім дівати цей мотлох. Чи в містах мало машин, які роками стоять під будинками, вросли вже в асфальт, землю і ніхто їх не забирає. Може дійти до катастрофи.
Я за те щоб халявщикам не дозволили їздити на єврономерах, не дозволили дешеву реєстрацію. Платити податки повинні всі, в повному обємі і крапка.
Узаконити «бляхів» = плюнути на тих, хто готовий платити податки (в розумних межах). Але ж питання в іншому — невже пан Васадзе так турбується про українських водіїв, коли продає свої Ланоси, «пороблені рідними ногами», за ціною 10 тис. дол. І чомусь ніхто не задає питання, з якого дива в РФ налагоджено виробництво провідних марок автомобілів, а в Україні про це ні слуху, ні духу. Ось Вам і робочі місця, і податки, і (яка не яка) якість. Про ціни автомобілів в РФ, думаю, говорити не потрібно.
За 2016 год продано 60 тисяч новых авто, и немного больше ввезено б/у. Такие объемы для такой страны как Украина просто смешные, для бюджета это пшик. Но если снизить ставку вдвое, объемы вырастут, и бюджет если и потеряет, то незначительную сумму (а скорее всего поступления увеличатся). Так что подобные утверждения Фурсы звучат как бред.
Ужать зарплаты? Военным? Был на передовой? Или только с дивана и балкона кричишь популистические высказывания типа «Ляшка и Коровы»
Ужимать никого не нада.
Воровство и коррупция в этих ведоствах — отдельная тема, и только она стоит внимания, но она не соотносится с проблемой авто на Еврономерах, так как это отдельная проблема и не только наполнения бюджета.
Я вже не кажу про військових. Вони однозначно герої і мають отримувати гідну з/п.
Думаю проекты этих ребят и далее будут, только вестись на это не нада. Это не та ситуация.
Вообще-то господа госслужащие забыли (или забили), что им уже платятся зарплаты за то, чтобы они придумывали где и как брать средства на всё так, чтобы граждане не офигевали от налогов.
Нечего валить с больной головы на здоровую.
Не можете придумать — идите торговать машинами.