- 17 мая 2024, 13:31
Розбір динаміки ринку страхових компаній України
Станом на сьогодні, за інформацією Rorinsuper, в Україні працює понад 1060 страхових компаній. Це чимала кількість для воюючої країни, населення якої значно скоротилося через еміграцію та бойові дії. Втім, з іншого боку, саме ці фактори виявилися однією з важливих причин, чому послуги страхування в країні стали більш затребуваними, ніж раніше. Проте якою є загальна ситуація на ринку просто зараз? Ми, команда Elit-Web, дослідили це питання і готові поділитися з вами результатами.
Хто зі страхових компаній сьогодні займає топові позиції в Google
Після початку повномасштабного вторгнення 24 лютого 2022 року переважна кількість українських компаній тимчасово призупинили роботи з просування власних сайтів. Втім, більшість з них доволі швидко відновилися й продовжили активно конкурувати на ринку.
На початку повномасштабної війни найбільше показів в Google за брендовими запитами мала Oranta — близько 20 тис. На другому місці знаходився сайт uniqa.ua, а на третьому — sgtas.ua, які мали 15 тис. та 10 тис. брендових запитів щомісяця відповідно. Інші великі страхові компанії мали менш ніж 10 тис. брендових запитів:
vuso.ua;
pzu.com.ua;
ingo.ua;
providna.ua.
Після 24 лютого 2022 року переважна більшість страхових компаній втратили близько 30-40% трафіку. А деякі взагалі до 60% обсягів трафіку, який мали до початку повномасштабної війни.
Важливо розуміти, що для Google падіння кількості брендових запитів компанії — це негативний сигнал. Пошукова система не враховує обʼєктивні фактори, які могли призвести до такого падіння. У тому числі початок повномасштабної війни. Тому, зрештою, це призвело до стрімкого падіння позицій сайтів багатьох страхових компаній. Звичайна робота алгоритмів і нічого більше.
Згодом все ж ситуацію вдалося «вирівняти» і більшість компаній змогли відновити позиції, хоча й не всі. Але становище з небрендовими запитами досі залишається доволі неоднорідним. Наприклад, за запитом «страхування авто» в ТОП-3 знаходяться pzu.com.ua, oranta.ua та polis.ua. За запитом «ОСЦПВ» лідирують vuso.ua, finance.ua та uniqa.ua. А за запитом «КАСКО» — uniqa.ua, vuso.ua та arx.com.ua.
Продовжуючи досліджувати саме небрендові запити, ми визначили перелік головних лідерів ніші на цей час.
- На першому місці доволі впевнено почувається агрегатор страхових послуг polis.ua. Він має 37% запитів у ТОП-1, 52% — у ТОП-3 та 77% — у ТОП-10.
- Серед безпосередніх надавачів страхових послуг у ТОП-3 лідирують uniqa.ua (14,8%) та pzu.com.ua (13,5%).
- Менш відомі страхові компанії, такі як sgtas.ua, arx.com.ua та vuso.ua, в середньому мають 5% небрендових запитів у ТОП-1 та близько 20% — у ТОП-3.
Для вашої зручності ми зібрали відповідну статистику в таблиці, де є дані й за іншими компаніями:
Покази доменів та обсяги трафіку
Характерними для українського ринку страхових послуг є певна усталеність та стабільність. Якщо ми дослідимо відомі компанії, то побачимо, що більшість їхніх доменів мають середній вік близько 15 років. Більша частина з них займалися просуванням приблизно на одному рівні з незначними відмінностями. Тому й різниця між основними показниками також відносно невелика, що добре видно в порівняльній таблиці:
Сайт страхової компанії arx.com.ua та агрегатор polis.ua мають найвищий доменний рейтинг (DR) — 56, що свідчить про їхню авторитетність та визнання в інтернет-просторі. Однак за загальним трафіком безперечним лідером є агрегатор hotline.finance, який залучає майже 400 тисяч відвідувачів щомісяця. Серед безпосередньо страхових компаній за загальним трафіком лідирують arx.com.ua (147+ тисяч відвідувачів), oranta.ua (139+ тис.) та uniqa.ua (майже 107 тис.).
Варто зазначити, що трафік сайту oranta.ua лише на 16% є органічним. Це означає, що більшість відвідувачів потрапляють на нього завдяки рекламі або прямим посиланням. З іншого боку, за органічним та SEO-трафіком серед страхових компаній лідерами є uniqa.ua (22,9 тис.) та pzu.com.ua (18 тис.), хоча показники vuso.ua, oranta.ua та arx.com.ua також є високими.
Агрегатори polis.ua та hotline.finance мають набагато більше органічних відвідувань (65,5 та 24,5 тис. відповідно), що пояснюється більшою кількістю сторінок, охопленням ширшого спектру ключових слів та наданням користувачам додаткової корисної інформації, такої як можливість порівняння цін, ознайомлення з реальними відгуками тощо.
Спільним для більшості страхових компаній в Україні є хороший посилальний профіль. Й ми бачимо, що компанії здебільшого активно працюють саме за цим напрямком:
Очевидним лідером, згідно з графіком, є сайт vuso.ua. Проте відрив насправді відносно невеликий. А інші компанії йдуть практично поряд без великої різниці.
Ми спостерігаємо активне відновлення ніші страхування в Україні
Початок гарячої фази війни в Україні мав дуже істотний вплив на сферу страхування. 80% страхових компаній зіткнулися зі зменшенням фінансових надходжень щонайменше на 50%, а в деяких випадках навіть більше. А загальний розмір збитків експерти оцінюють у $20 млрд. 10% страхових компаній так і не змогли відновити роботу. 30% призупинили діяльність тимчасово. 60% продовжили працювати, але з труднощами. І лише 5% працювали на тому ж рівні, що й до повномасштабної війни.
На початку 2024 року ситуація у страховій галузі України демонструє ознаки стабілізації, що дозволяє зробити певні висновки про тенденції в цифровому просторі:
- Агрегатори polis.ua та hotline.finance отримують найбільший трафік завдяки великій кількості ключових слів та корисному контенту для користувачів, що включає порівняння цін, відгуки та іншу релевантну інформацію.
- Чим більше ключових слів охоплює сайт страхової компанії, тим вищий його органічний трафік, що свідчить про важливість SEO-оптимізації та наповнення сайту якісним контентом.
- Більшість сайтів українських страхових компаній мають потужний посилальний профіль, що включає понад 500 доменів-донорів. Це є свідченням зрілості та авторитетності цих ресурсів в інтернет-просторі.
- Лідери страхового ринку успішно поєднують органічний трафік з платним (рекламним). При цьому більш зрілі сайти з тривалою історією мають більшу частку органічного трафіку, тоді як нові учасники ринку частіше покладаються на рекламу.
Згідно з даними Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ), протягом перших двох місяців 2024 року страхові компанії України уклали 1 124 103 договори, що на 2,37% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Це свідчить про поступове зростання попиту на страхові послуги та відновлення галузі після складних років пандемії та під час воєнного конфлікту.
Попри виклики, пов'язані з повномасштабною війною, страховий ринок України демонструє позитивну динаміку. Водночас зі зростанням кількості укладених договорів страхування на 2,37% ми спостерігаємо збільшення загальної суми нарахованих страхових платежів на 22,6% порівняно з аналогічним періодом минулого року, досягнувши 1,43 млрд грн. Очевидно, що галузь адаптується до нових реалій та продовжує розвиватися.
Для ефективної конкуренції в сучасних умовах страховим компаніям необхідно вжити низку стратегічних кроків:
- Зробити акцент на онлайн-сервіси та максимально діджиталізувати процеси — від замовлення страхових полісів до отримання відшкодувань. Мобільний додаток, зручний особистий кабінет та оперативна онлайн-підтримка стануть вагомою конкурентною перевагою.
- Розробити зручні мобільні додатки, оскільки близько 2/3 користувачів надають перевагу замовленню страхування та проведенню розрахунків зі смартфона.
- Пропонувати гнучкі та персоналізовані програми страхування, які враховують ризики воєнного часу та непередбачувані обставини.
- Проводити активні рекламні кампанії як в онлайн, так і в офлайн-середовищі для залучення нової аудиторії та підвищення впізнаваності бренду на ринку страхування.
- Створювати відкриту комунікацію з клієнтами, регулярно інформуючи їх про ситуацію з виплатами, зміни в діяльності компанії тощо через сайт та соціальні мережі для завоювання довіри.
- Додавати на сайт кейси успішних страхових випадків для демонстрації експертизи та досвіду компанії, що підвищить її рейтинг довіри серед потенційних клієнтів.
Крім того, важливо подбати, щоб сторінки сайту закривали потреби користувачів, а інструкції з оформлення страхування були легкодоступними. Доцільно розробляти окремі Landing Page для популярних послуг з унікальними оферами для залучення цільової аудиторії.
Адаптація до нових реалій та впровадження комплексної стратегії цифрової трансформації допоможуть страховим компаніям не лише зберегти, а й примножити свої позиції на ринку в умовах воєнного часу.
Замість висновків
Наостанок маємо сказати, що з технічної сторони просування сайтів страхових компаній (як і більшості інших) не зазнало особливих змін. Працюють ті самі інструменти та методи SEO, що і раніше. Та все ж зараз дуже важливо просуватися в першу чергу за брендовими запитами, працювати над іміджем бренду і його впізнаваністю серед потенційних клієнтів.
Так, сьогодні в Україні ніша страхування не є надто конкурентною. Але вже зараз ми бачимо чіткий перелік лідерів, конкурувати з якими новачкам буде вкрай непросто. Власне, схожа ситуація спостерігається в багатьох інших нішах. Тому якщо ви планували розпочати роботи з просування власного сайту, потрібно включитися в цей напрямок якнайшвидше.
|
|
0
|
- 18:10 Ограбление Лувра за семь минут: было похищено более 8000 бриллиантов на 88 млн евро
- 17:47 Зачем налоговый доступ к банковским счетам украинцев: объяснение главы ГНС
- 17:45 Курс валют: доллар и евро подешевели на межбанке в понедельник
- 16:21 Доллар потерял 9% стоимости в этом году, и прогнозы на 2026 год неутешительны — Reuters
- 15:34 Официальный курс НБУ: доллар подешевел, а евро растет
- 15:33 Бюджетный комитет ВР разрешил Минфину за 2 недели до конца 2025 г. выпустить ОВГЗ еще на 55 млрд грн
- 14:45 Рэй Далио назвал негативные последствия инвестиций в биткоин
- 14:21 Украина получила 2,3 млрд евро в рамках финансового инструмента Ukraine Facility
- 14:20 Bitget: объём спотовой торговли токенизированными акциями превысил $500 млн, акция с нулевыми комиссиями продлена
- 14:12 Италия оштрафовала Apple на 98,6 млн евро








Комментарии