Multi от Минфин
(8,9K+)
Оформи кредит — выиграй iPhone 16 Pro Max!
Установить
Elitweb
Зарегистрирован:
30 марта 2020

Последний раз был на сайте:
30 сентября 2025 в 11:21
Ігор Воловий — Корисні статті та винятково цінні поради
CEO і co-founder Elit-Web
24 апреля 2024, 12:35

12 факторів, які можуть відштовхувати відвідувачів від вашого мобільного сайту

За підсумками 2023 року понад 56% вебтрафіку припадає саме на мобільні пристрої, і з кожним роком цей показник зростає все більше. А тому цілком очевидною є необхідність якісної оптимізації вебсайтів під мобільні пристрої. Однак що саме ми маємо на увазі та які фактори можуть відштовхнути користувачів від вашого сайту? Саме на ці питання ми й хочемо сьогодні відповісти.

Який сайт може називатися оптимізованим для мобільних пристроїв

Якщо говорити коротко, то такий сайт повинен надавати відвідувачам бездоганний користувацький досвід незалежно від того, яку модель смартфона, з якою діагоналлю та роздільною здатністю дисплея, а також з якою операційною системою він використовує. Існує декілька головних факторів, які роблять сайт зручним для мобільних користувачів:

  • оптимізація структури сторінки та навігації;
  • доступність контенту на малих екранах;
  • використання достатньо великих кнопок та шрифтів;
  • зведення до мінімуму потреби в масштабуванні та прокручуванні сторінки;
  • легкий пошук інформації на сайті без зайвих кроків.

Очевидно, що самостійно протестувати сайт на десятках чи навіть сотнях різних пристроїв фізично складно. На щастя, це й не обовʼязково. Для цього можна скористатися інструментом Google Mobile-Friendly Test або його альтернативами.

Звісно ж, ви можете використовувати й вбудовані інструменти розробника у веббраузер, щоб побачити, як сайт виглядає на різних пристроях. Та все ж це не завжди зручно та інформативно, а перелік пристроїв для відображення доволі обмежений.

При використанні Google Mobile-Friendly Test ви не лише дізнаєтесь, чи достатньо сайт оптимізований для мобільних пристроїв, але й отримаєте перелік рекомендацій, як поліпшити оптимізацію та виправити виявлені помилки.

Найрозповсюдженіші причини, чому відвідувачі залишають ваш мобільний сайт

Таких причин насправді може бути чимало, та все ж ми сконцентруємося на 12 найбільш поширених, які зустрічаються частіше за інші.

Причина №1. Повільне завантаження

Починаючи з 2018 року швидкість завантаження сайту є фактором ранжування для Google. Чим довше воно триває, тим вище ризик відмови (коли користувач закриває сторінку):

  • 1-3 сек — ймовірність відмови 32%

  • до 5 сек — ймовірність відмови 90%

Якщо сайт завантажується 6-10 секунд чи довше, майже зі стовідсотковою вірогідністю користувач не дочекається його завантаження й закриє сторінку. Тому вкрай важливо прискорювати завантаження, оптимізуючи зображення, зменшуючи код CSS та JavaScript, кешуючи статичні елементи тощо.

Причина №2. Незручна та складна навігація

Якщо навігація на сайті викликає незручності чи навіть повне нерозуміння, як виконати ту чи іншу дію, це стовідсотково відштовхне відвідувачів. Сайт повинен бути зручним, зрозумілим та інтуїтивним, всі елементи навігації мають знаходитися «під рукою».

Одним з найпростіших елементів навігації є «сендвіч-меню», у якому знаходяться потрібні розділи, посилання, додаткові інструменти тощо. Для малих екранів смартфонів це оптимальна можливість зробити навігацію зручною та зрозумілою.

Причина №3. Занадто багато реклами

Спливаючі рекламні вікна, рекламні банери, спонсоровані публікації — все це роздратовує, ускладнює навігацію, заважає пошуку потрібної інформації. Якщо користувачу для доступу до основної інформації сайту потрібно пройти крізь «смугу перешкод» у вигляді реклами, навряд чи він захоче користуватися таким сайтом надалі.

Зрозуміло, що для багатьох сайтів реклама — це спосіб заробітку. Але тут дуже важливо не переступити межу й не спровокувати активний відтік аудиторії. Не обовʼязково повністю відмовлятися від розміщення таких матеріалів. Просто варто подбати, щоб вони не були надто навʼязливими та дратівливими. Зрештою, іноді реклама справді є корисною.

Причина №4. Відсутність закликів до дії

Брак чітких інструкцій або кнопок, що спонукають до певної дії (зробити покупку, залишити контакти тощо) може ускладнити навігацію та навіть призвести до нерозуміння, як придбати товар чи замовити послугу. Звісно, не обовʼязково робити такі заклики занадто агресивними. Це мають бути швидше підказки, які поліпшують користувацький досвід.

Дуже важливо проводити A/B-тестування, щоб обрати найкращі заклики до дії саме для вашого сайту. Таким чином значно легше обʼєктивно визначити, які заклики працюють, та використовувати їх, як шаблон, не лише для сайту, а й для майбутніх рекламних кампаній.

Причина №5. Невідповідність вмісту

Якщо інформація на сайті не відповідає запиту чи інтересам користувача, або ж є відверто застарілою, це також буде збільшувати показник відмов. Вкрай важливо чітко визначати тематику контенту, використовувати релевантні ключові слова, створювати якісні, експертні та корисні матеріали. Це важливо не лише для ваших безпосередніх клієнтів, але й для Google. Адже контент — один з найважливіших факторів, які впливають на позиції у пошуковій видачі.

Причина №6. Відсутність доказів довіри

Сучасний користувач апріорі ставиться до незнайомих сайтів та компаній з осторогою. Тому ваше завдання — викликати його довіру. І йдеться не лише про різноманітні сертифікати, рейтинги чи огляди продуктів. Важливі соціальні докази — реальні відгуки клієнтів, експертні статті чи відео, бейджі безпеки, перелік гарантій тощо.

Чимало компаній не надають соціальним доказам достатнього значення. І це серйозна помилка, адже типовий інтернет-користувач більше довіряє реальному відгуку на умовних Google Maps, аніж яскравій презентації продукту на сайті компанії.

Причина №7. Невпорядкованість контенту

По-перше, мобільна версія сайту не повинна містити занадто багато текстової інформації. По-друге, контент має бути чітко структурований та систематизований. По-третє, найважливіші сегменти інформації повинні бути виділені, щоб відвідувач швидко міг знайти найголовніше.

Якщо ж все-таки потрібно надати багато інформації, її необхідно розбивати на фрагменти. Це полегшує сприйняття та допомагає у разі потреби легко знайти один з попередніх фрагментів і ознайомитися з ним ще раз. Також необхідно використовувати різноманітні візуальні підказки: фото, відео, цитати, заголовки тощо.

Причина №8. Занадто дрібний шрифт

Тут все просто: якщо шрифт занадто дрібний та нечитабельний без масштабування, користуватися сайтом буде абсолютно некомфортно. Переконайтеся, що ваш ресурс однаково добре адаптується під різні пристрої та нормально масштабується. Також обовʼязково варто пересвідчитися, що масштабування однаково коректно працює в портретному та пейзажному режимах.

Причина №9. Примітивний, шаблонний чи просто нудний дизайн

Дослідження доводять, що близько 75% користувачів оцінюють сайти компаній саме на основі дизайну. Це впливає і на рівень довіри. Якщо відвідувач бачить відверту шаблонність, примітивність та відсутність будь-якої індивідуальності, його рівень довіри до компанії автоматично зменшується. Тому заощаджувати на якісному вебдизайні в сучасних реаліях точно не варто. Залучайте досвідчених дизайнерів, використовуйте узгоджені стилістичні рішення, актуалізуйте дизайн відповідно до сучасних трендів.

Причина №10. Відсутність кнопок CTA у верхній частині сайту

Чимало користувачів не переглядають сайт далі першого екрану. Ще менше скролять сторінку до кінця. Відповідно, якщо на першому екрані відсутні кнопки CTA (меню, розділи, кошик тощо), то є ймовірність, що користувачі не будуть їх шукати, витрачаючи на це свій час.

Всі найголовніші елементи слід розмістити у верхній частині сайту. Але важливо не перевантажити її, а залишити лише те, що справді необхідно. Решту можна розподілити по сторінці.

Причина №11. Нехтування сторінками продуктів

Як і будь-які інші сторінки сайту, сторінки продуктів повинні бути інформативними, зручними та інтуїтивними, мати чітку, зрозумілу та уніфіковану структуру. Памʼятайте, що коли відвідувач переходить на картку товару, він знаходиться буквально за крок від купівлі. Не варто допускати того, щоб саме на цьому етапі він змінив своє рішення і закрив сайт.

Причина №12. Зникнення навігаційних елементів при прокручуванні

Це дещо суперечливий пункт, проте про нього варто сказати. Ми говоримо про «прилипаюче» меню, яке залишається у верхній чи нижній частині екрана навіть при прокручуванні. Це дуже зручно для користувача, адже можна в будь-який момент перейти до іншого розділу чи, наприклад, відкрити кошик. З іншого боку, таке меню постійно займає частину простору екрана, що на пристроях з невеликими дисплеями дійсно може викликати незручності. Тому тут вже вам вирішувати, яким чином діяти.

То чи можна створити «ідеально» оптимізований мобільний сайт?

Насправді ні. Не існує якихось «золотих стандартів» мобільної веброзробки. І навіть якщо вам вдасться просто зараз оптимізувати сайт за абсолютно усіма актуальними критеріями, немає жодних гарантій, що вони не зміняться через якийсь час.

Ми з вами знаходимося у дуже динамічному інтернет-середовищі, яке постійно міняється. А тому найкраща стратегія — своєчасно адаптуватися до таких змін. Лише так можна підтримувати сайт на належному рівні, оптимізуючи його та поліпшуючи користувацький досвід.

Помилки у веброзробці — це нормально. Головне — своєчасно знаходити їх та виправляти. Тільки так можна ефективно зменшувати показник відмов, збільшувати конверсії та покращувати позиції у пошуковій видачі.

Бажаємо успіхів!

Просмотров: 163, сегодня — 0
Следить за новыми комментариями

Комментарии

Чтобы оставить комментарий, нужно войти или зарегистрироваться