Налоговая служба не потребует постоянного мониторинга состояния банковского счета всех граждан Украины. Открытие налоговикам доступа к банковской тайне необходимо для проверки рисковых физлиц. Об этом в интервью РБК-Украина рассказала руководительница Государственной налоговой службы Леся Карнаух.
Зачем налоговый доступ к банковским счетам украинцев: объяснение главы ГНС
► Подписывайтесь на телеграм-канал «Минфина»: главные финансовые новости
Доступ к банковской информации
«Когда мы говорим о доступе к банковской информации, это исключительно к тем хозяйствующим субъектам, которые имеют признаки рискованности. Например, когда используют дропов, разбрасывают деньги на карточки, — это все незаконное использование», — пояснила Карнаух.
Если ГНС получит доступ к банковской тайне, налоговики также могут отслеживать взаимосвязанных лиц, через которых с помощью ФОП происходит схема дробления бизнеса.
«Это (доступ к счетам) может быть основанием для того, чтобы понять, а сколько через его счет прошло», — говорит руководитель Налоговой.
По ее словам, в случае принятия закона о налогообложении цифровых платформ доступ к банковской тайне также позволит налоговикам иметь возможность подтвердить или опровергнуть системность получения доходов гражданами.
«Речь только о случаях, связанных с непосредственно контролем, а не просто потому, что мы хотим выяснить, что есть на счету у человека», — убеждает она.
Читайте также: Банковская тайна: Кому финансисты рассказывают секреты клиентов
Отмена банковской тайны
Напомним, ранее Кабмин одобрил и передал на рассмотрение Верховной Рады законопроект № 13232, который вводит специальный налоговый режим для самозанятых лиц, работающих через цифровые платформы.
Законопроект направлен на внедрение международного автоматического обмена информацией о доходах, получаемых физическими лицами через цифровые платформы.
Таким образом Украина интегрируется в европейскую систему налоговой прозрачности, которая с 2023 года уже действует в Европейском Союзе.
Комментарии - 14
«Це (доступ до рахунків) може бути підставою для того, щоб зрозуміти, а скільки через її рахунок пройшло», — каже керівниця Податкової.
За її словами, у разі ухвалення закону про оподаткування цифрових платформ, доступ до банківської таємниці також дозволить податківцям мати можливість підтвердити або спростувати системність отримання доходів громадянами.
Закон про податок на ОЛХ не має жодного стосунку до ФОПів та інших суб'єктів господарювання. Дивно що чиновниця податкової цього не знає. Хоча чому дивно? Ні, не дивно.
Доступ до банківської такємниці продавців з ОЛХ дозволить податковій мати інформацію яка або і так вже є у податкової бо передана податковими агентами, або якщо це зачепить інші рахунки то ще й доступ до інформації яка не стосується продажу товарі на ОЛХ, а відповідно не має стосунку до мети цього закону.
Ні, в законі немає мови про самозайнятих осіб бо самозайнята особа щоб набути цей статус має зареєструватись та відкрити спеціальний рахунок.
Більш того в пояснювальній записці прямо сказано що норми закону не разповсюджуются на діяльність самозайнятої особи:
Так, передбачено, що право на оподаткування доходів від здійснення звітної діяльності за ставкою 5 % має платник податку-резидент, який досягнув 18 років та відповідає одночасно всім таким вимогам:
1) платник податку має щонайменше один поточний рахунок, відкритий спеціально для цілей здійснення звітної діяльності, та повідомляє кожного підзвітного оператора платформи, з яким укладено договір щодо надання доступу до платформи, про номер (реквізити) поточного рахунку, через який здійснюються розрахунки під час здійснення звітної діяльності;
2) здійснює розрахунки під час здійснення звітної діяльності виключно
у грошовій формі - готівковій або безготівковій — з використанням поточного рахунку, відкритого спеціально для цілей здійснення звітної діяльності;
3) щодо платника податків не прийнято рішення щодо застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) у порядку, встановленому Законом України «Про санкції»;
4) не є самозайнятою особою відповідно до Кодексу;
…
Законопроєкт спрямований на впровадження міжнародного автоматичного обміну інформацією про доходи, які фізичні особи отримують через цифрові платформи.
Як вже написав вище: самозайнята особа звісно є фізичною особою. Але фізична особа не обов'язково є самозайнятою особою.
Почти любая «реформа» с понтом — «сам дурак», «ну ты и *** », «готовь вазелин»!.. и т.п. Про какие соц гарантии и поддержку государства? Где оно?
А якщо ти не підприємець то ніякого прибутку в тебе немає — в тебе є лише дохід і є податок з доходу.
и твое
«А якщо ти не підприємець то ніякого прибутку в тебе немає — в тебе є лише дохід і є податок з доходу»
засунь себе в одно место! Воняет как от того кто заинтересован в этих «схемах»!!!
це як раз ти захищаєщ схеми ухиляння від податків через продажі на ОЛХ
Законопроєкт № 13232 відкликано у зв’язку з відставкою уряду.
https://itd.rada.gov.ua/billinfo/Bills/Card/56316
Законопроєкт № 14025 про внесення змін до Податкового кодексу України та Закону України «Про банки і банківську діяльність» щодо впровадження міжнародного автоматичного обміну інформацією про доходи, отримані через цифрові платформи — поки що в порядок денний сесії не включено, бо не вистачає голосів депутатів ВРУ.
https://itd.rada.gov.ua/billinfo/Bills/Card/57296
Схеми бізнесу через ФОПи мають масштабний характер
https://bit.ly/3YGLdOs