Минфин - Курсы валют Украины

Установить
25 февраля 2019, 14:30 Читати українською

Доля ЕС в украинском экспорте приближается к 50%

Доля ЕС в общей структуре украинского экспорта стремительно приближается к 50% и составляет сейчас 42,6%. Об этом заявил президент Петр Порошенко, передает «Укринформ».

Доля ЕС в общей структуре украинского экспорта стремительно приближается к 50% и составляет сейчас 42,6%.
Фото: politeka.net

Что это значит

«Доля Европейского Союза в общей структуре украинского экспорта уже сейчас составляет 42,6% и стремительно приближается к 50%. Представьте, 50% украинского экспорта — это крупнейший в мире, самый надежный, самый богатый рынок ЕС», — рассказал Порошенко.

Он подчеркнул, что в 2018 году во время войны Украина продала в ЕС больше товаров, чем когда-либо за украинскую историю. По словам президента, лидером в этом является Львовщина.

Напомним, экспорт украинских товаров в страны ЕС в 2018 году составил 20,2 миллиарда долларов.

Комментарии - 38

+
+121
bonv
bonv
25 февраля 2019, 14:32
#
Переорієнтація ринку на стабільно-ситу і прогнозовану Європу а не істеричну-шантажистку росію…
+
+45
Zed99992
Zed99992
25 февраля 2019, 15:01
#
Яка якість цього експорту? Сировина… які мита на той же метал?)
+
0
bonv
bonv
25 февраля 2019, 15:49
#
У 2018 ми продали товарів до країн Євросоюзу більше, ніж будь-коли. Наш експорт досяг найбільшої позначки за всю нашу торговельну історію з ЄС.
Експорт українських товарі до країн Європейського Союзу у 2018 році становив 20,2 млрд доларів.
Найбільшу частку (30,2%) в експорті займає продукція АПК і харчової промисловості, якої було поставлено на 6,126 млрд доларів. Далі йдуть продукція металургійного комплексу з часткою 22,0% на суму 3,057 млрд доларів, продукція машинобудування (15,2% на суму 2,704 млрд доларів), мінеральні продукти (13,4% на 1,152 млрд доларів) і деревина (5,7% на 1,036 млрд доларів).
+
0
SergS7
SergS7
25 февраля 2019, 19:59
#
Це та сама деревина, заборонена карпатська, на 1 лярд? Чому мовчить СБУ?
+
0
huliolopez
huliolopez
26 февраля 2019, 10:56
#
Заборона стосується лише необроблених стовбурів дерев.
+
+9
jurius
jurius
25 февраля 2019, 17:14
#
В основному звичайно сировина, але також з'являється товар з високою доданою вартістю. Треба бути реалістом, швидко процес перетворення сировинної економіки на сучасну не відбувається. Але є непоганий початок. Наприклад німецький автопром на Західній Україні або фабрика лиж в Мукачеві майже 100% працюють на ринок ЄС.
+
+78
bonv
bonv
25 февраля 2019, 14:33
#
За 2018 рік експорт українських товарів у США зріс більш ніж на 25%, а за п'ять років – подвоївся
+
+24
bonv
bonv
25 февраля 2019, 15:52
#
За 4 роки Росія втратила $173 мільярди через міжнародні санкції ..
+
+9
bonv
bonv
25 февраля 2019, 15:42
#
Когда денег становится меньше в семье и в стране, начинаешь болезненно относиться к случаям, когда они уходят не на то и не на тех. Самому нужнее.
Росстат сообщает, что в прошлом году реальные доходы россиян падали уже пятый год подряд. Это и без Росстата чувствуется. Особенно на фоне фонтана «креативных идей» на тему, как бы с людей и бизнеса собрать еще какой-нибудь побор. Хоть по мелочи. Как в том анекдоте – «сто старушек по рублю – глядишь, уже приличная сумма».
НДС повысили (вместе с ценами), а еще бензин дорожает, и правительство говорит, что сдерживать цены уже не надо…
И да, молоко теперь не по литру разливают, а меньше, а яйца в коробку не десяток кладут, а одно «налево» сносят. Все одно к одному. Обложили, демоны, как было сформулировано, еще когда рыночной экономики у нас не было, а всякое предпринимательство каралось в уголовном порядке. А еще по телевизору на больных детей-граждан вставшей с колен России собирают СМС-пожертвованиями на лечение, притом не только за границей, но и у нас, где медицина считалась бесплатной.
Бюджетные расходы России на здравоохранение в этом году 429 млрд рублей, на образование – 653 млрд рублей. То есть и на то, и на другое «за счет Венесуэлы» можно было бы удвоить. силами российского государства (кредиты) и госкомпаний мы вложились в Венесуэлу на $17-18 млрд. Это 1,1 трлн рублей по нынешнему курсу.
Эти деньги утеряны, скорее всего, безвозвратно… Какая им от этого выгода?:)
+
0
huliolopez
huliolopez
26 февраля 2019, 11:04
#
Ну по правді кажучи в нас теж молоко в пакетах йде по 900г, а це 0,92л
+
0
bonv
bonv
25 февраля 2019, 15:46
#
Зовнішній борг РФ у 2017 році збільшився на $14,95 млрд, або на 2,9% — до$529,08 млрд із $514,13 млрд. Про це повідомляється на сайті Центробанку РФ.
Що там за 2018 рік з боргом сталося? А внутрішній борг який?:)
На 1 січня 2018 року сума внутрішнього держборгу становила 7 трлн 247,1 млрд руб, хоча рівно за рік до цього вона дорівнювала 6 трлн 100,3 млрд рублів. А на 01 січня 2019 року?:)
А чистий відтік капіталу з росії який в 2017 та особливо в 2018 році? Особливо в 4 кварталі 2018 року?
+
+9
jurius
jurius
25 февраля 2019, 17:21
#
Быть голым как сокол ещё не означает жить разумно. Большинство предпринимателей непонаслышке знают как работают кредиты. Берут, вкладывают, развиваются. Но даже если оказываются у разбитого корыта у них больше шансов разбогатеть чем условному пролетарию, который гордится тем что никому ничего не должен. Япония в вашем понимании страна банкрот, а Румыния времён Чаушеску ужасно успешная страна. Ну что же, каждый имеет свое мнение :)
+
0
bonv
bonv
25 февраля 2019, 15:41
#
Україна визнана п'ятою державою з постачання сільськогосподарської продукції в Євросоюз
+
0
bonv
bonv
25 февраля 2019, 15:44
#
Згідно з даними ДМС, у 2018 році загальна вартість експорту аграрної продукції становила 10,4 млрд USD, при тому, що у 2017 році цей показник був 9,6 млрд USD.
Минулого року експорт олійних культур сягнув 55,8 тис т вартістю 4,1 млрд USD. М’ясо та їстівні субпродукти свійської птиці – 507 млн USD, цукор (буряковий) – 217 млн USD, вироби з шоколаду – 171 млн USD, хлібобулочні вироби – 153 млн USD.
У 2018 році Україна увійшла до п’ятірки світових експортерів яблук, яєць. Якщо позитивна тенденція продовжиться, то прогнози будуть найбільш оптимістичними для даної експортної позиції. Мед також зберігає свій експортний потенціал. Соєва олія залишиться в топ- десятці також і в 2019 році.
+
+17
AleksandrBank
AleksandrBank
25 февраля 2019, 16:24
#
Сколько «флуда развели».

Это успех. Я давно говорю что наши рынки: ЕС, США, Япония, Китай, Индия, Канада, Эмираты, Саудиты, Австралия и т.д.

Россия должно скатится до уровня ниже 5%. Потом и поговорим с позиции Силы, а не зависимости!
+
+15
jurius
jurius
25 февраля 2019, 19:02
#
По экспорту без проблем, а вот по импорту Россия к сожалению ещё долго будет с долей выше 10%.
+
+8
AleksandrBank
AleksandrBank
25 февраля 2019, 16:38
#
СНГ не интересен – Украина наращивает экспорт фруктов в ЕС и на Ближний Восток
https://east-fruit.com/article/sng-ne-interesen-ukraina-narashchivaet-eksport-fruktov-v-es-i-na-blizhniy-vostok
+
+9
Kanarej
Kanarej
25 февраля 2019, 21:19
#
С одной стороны успех, а с другой — есть опасность, что можем наступить снова на те же грабли, что и с Россией. Нельзя настолько концентрироваться на одном рынке. Если этот рынок по каким-то причинам (политическим или экономическим) для нас прикроется или сильно сократится, мы столкнемся с большими проблемами. Необходима диверсификация, нужно развивать другие направления, иначе мы становимся очень зависимыми и риски растут.
+
+9
jurius
jurius
25 февраля 2019, 21:47
#
Ну ЕС не Россия. В европейских странах экономика остается экономикой, а не превращается в инструмент политики. Не знаю что должно произойти с европейскими странами, чтобы те превратились в Россию. Наверное новое нашествие варваров…
+
0
Kanarej
Kanarej
26 февраля 2019, 2:00
#
Я написал, что причины могут быть не только политические, но и экономические. Вариантов много.
1) Это не только шантаж как со стороны России, хотя и это теоретически возможно в случае резкой смены курса Украины, если вдруг у нас придет к власти неудобный для них президент. Если в будущем наша власть вдруг озаботится защитой собственного производителя и захочет ввести протекционистские меры, то у Евросоюза будет мощный рычаг давления.
2) Банальный распад Евросоюза, что не является фантастикой на сегодняшний день
3) Экономический кризис в Евросоюзе
4) Торговые войны
5) Война в Европе. Сейчас кажется фантастикой. Но еще лет 10 назад война в Украине тоже казалась не меньшей фантастикой.
6) Глобальные природные катаклизмы, хоть и вероятность этого тоже намного ниже, чем первых 4-х пунктов
Можно еще придумать варианты.
+
+9
ballistic
ballistic
26 февраля 2019, 7:47
#
Пункти 2-6 — цена мєчта і навіть плани жителів Кремля.

Але не даром у народі кажуть «не рий другому яму...». Тому Україні краще якомога більше ізолюватися від Раші, щоб вплив на нас від її гучного падіння був мінімальним.
+
0
Kanarej
Kanarej
26 февраля 2019, 15:00
#
А у Вас одне в голові. Я взагалі про інше пишу. Що потрібно диверсифікувати напрямки, а не концентруватись на одному торговому партнері. Оскільки це породжує суттєві ризики на майбутнє, і рано чи пізно вони можуть вистрілити.
+
+15
jurius
jurius
26 февраля 2019, 22:51
#
Як на мене, активна торгівля з країнами Європи і є диверсифікацією. Європа не є централізованою державою, а колективним гравцем, кожна країна якого має свої інтереси. Для нас навіть дуже важливо посилювати залежність від європейських і півніноамериканських країн, оскільки це буде означати прийняття нами цивілізованих правил гри і продовження модернізації. Зациклення уваги на ринках авторитарних і напівавторитарних країн буде синонімом політичного застою та цементування низького контролю над якістю продукції.
+
0
Kanarej
Kanarej
27 февраля 2019, 0:28
#
Ви ідеалізуєте керівництво західних країн. Вони своє будуть зубами виривати з м'ясом, коли їм треба. Подивіться на їхні торгові війни зараз. США — Китай. США — ЄС. Це тільки деякі яскраві приклади з останнього часу. Там все жорстко, і ніхто нікого не жаліє. Я вже не кажу про організацію війн і усунення незручних керівників держав, коли це потрібно для отримання певних політичних та/або економічних вигід. І неможна посилювати залежність ні від кого, ні від ЄС, ні від США, ні від Росії, ні від Марсу. Повинна бути якась стратегія, яка захищає національні інтереси, а не лозунги для бідних «ми йдемо в Європу», коли ніхто нас там не чекає.
+
0
ballistic
ballistic
27 февраля 2019, 0:32
#
А може Ви драматизуєте?
Україна та Китай наростили товарообіг
+
0
jurius
jurius
27 февраля 2019, 1:02
#
Зі стратегією зовнішньої торгівлі все просто. Хочеш цивілізуватися в економічному, економічному і правовому плані — посилюй співпрацю з західними країнами, не хочеш — посилюй значимість ринків СНД, Азії, Лат.Америки.
+
0
Kanarej
Kanarej
27 февраля 2019, 18:37
#
Категорично не згоден. Чомусь самому Євросоюзу і США нічого не заважає з ними торгувати, а нам потрібно «цивілізуватись» і не створювати їм конкуренції? А заодно збільшувати свою залежність і ризики? Більше того, ці ринки швидко ростуть, і як раз час займати там свою долю. Це і легше і вигідніше ніж насичені ринки розвинених країн з високою конкуренцією, де від нас в більшості хочуть сировину, а якщо з більшою доданою вартістю — то не дуже й хочуть, та й нам важче конкурувати.
+
+8
ballistic
ballistic
27 февраля 2019, 0:27
#
«у Вас одне в голові»
— Ви перші написали про «розпад ЄС» та «війну в Європі», хоча ризиків з раптовою турбулентністю в Росії набагато більше. А потім мені закидаєте, що у мене «одне».

ЄС це не тоталітарний моноліт, а 28 цивілізованих країн зі зваженою системою відносин. Навіть якщо з ЄС трапиться якась трансформація, то це якраз той випадок, коли краще «з розумним втратити».
Крім того, інші напрямки теж розвиваються, з тим же Китаєм торгівля теж активно зростає.
+
0
Kanarej
Kanarej
27 февраля 2019, 18:41
#
Так, але майже половина експорту на один напрямок — це забагато. У Вас єдина небезпека в світі — це Росія, а насправді в світі кожен сам за себе, і на інших плювати, якщо це не спільний інтерес або реальні зобов'язання (і то не завжди).
+
+8
ballistic
ballistic
27 февраля 2019, 19:16
#
«майже половина експорту на один напрямок — це забагато».
— чому забагато?
ЄС це:
— 28 країн
— наші сусіди
— один з найбільших ринків у світі
— наші друзі, які допомагають нам в боротьбі з зовнішнім агресором та внутрішньою корупцією
Враховуючи, що Україна прагне стати частиною ЄС, то нема нічого поганого в тісній торгівлі.

«У Вас єдина небезпека в світі — це Росія»
— для України це найбільша зовнішня небезпека.
Якщо хтось цього не розуміє, то це або наївність або упередженість.
+
0
Kanarej
Kanarej
27 февраля 2019, 19:40
#
Ви не читаєте що я пишу. Я ж не казав, що не треба з ЄС торгувати. Треба. Але треба утримувати баланс и диверсифікувати напрямки. Таким чином, щоб не було перекосів, що в нас половина екпорту на одному напрямку. Це небезпечно.

На даний момент для України можливо Росія і найбільша загроза. Але років ще 10 тому ніхто особливо про це не задумувався. І концентрацією на одному ринку та небажанням активно развивати інші напрямки ми вистрілили собі в ногу. Так само і зараз, ми не знаємо, що буде через 10 років. Часи міняються, ситуація міняється, а швидко переорієнтувати експорт неможливо.
+
0
ballistic
ballistic
27 февраля 2019, 20:35
#
«треба утримувати баланс и диверсифікувати напрямки»
— я теж обома руками за.
Але на даному кризовому етапі нарощувати об'єми потрібно там, де можна безпечно нарощувати.
50% експорту на ЄС — це нормально. От якби було 75% чи більше, то да, це був би перекос.

«можливо Росія і найбільша загроза»
— дякую, що допустили таку можливість.

«років ще 10 тому ніхто особливо про це не задумувався»
— хто критично аналізував, той бачив ці ризики ще й 15 років тому.
В стосунках ЄС нема ризику зіткнутися з імперіалістичною агресією.

+
+15
jurius
jurius
27 февраля 2019, 22:51
#
Підтримую аргументи ballistic. ЄС це не один напрям, а 28 країн, що вже кілька разів повторювалося. Тому страх перед посиленням залежності виглядає досить смішно хоча би з цього ракурсу. До того ж наші більш успішні сусіди, колишні «колеги» по радянському бараку відчувають себе цілком комфортно з ще більшим відсотком товарообігу з країнами ЄС (та сама Польща, країни Балтії). І це приклад до якого треба йти і не боятися совкових стереотипів. Власне посилена співпраця з Заходом і допомогла Східній Європі змінити сировинну економіку на розвинену. Замість дурної риторики про пошук свого шляху треба просто йти протореним шляхом більш успішних сусідів, а отже більше торгувати і співпрацювати з найкращими. І на цьому можна завершити дискусію.
+
0
Kanarej
Kanarej
1 марта 2019, 3:15
#
Вибачте, але Ви або наївні, або дурні, в мене іншого пояснення немає. Кожна, КОЖНА країна у Європі відстоює свої власні інтереси. Навіть всередині самого Євросоюзу. Не кажучи вже про відносини з зовнішніми країнами. І коли я кажу, що Україні треба думати про власні національні інтереси в першу чергу, Ви мені розказуєте про совкові стереотипи. Нажаль, совкові стереотипи саме у Вас, тільки партбілет змінився на вишиванку, а СССР — на ЄСССР, як було в Скрябіна. І якщо Ви вважаєте, що в Східній Європі розвинена економіка — поїдьте в Болгарію і поговоріть з болгарами. Це яскравий приклад країни, уряду (точніше владній еліті) якої національні інтереси не дуже цікаві. І поїдьте в Польщу — яскравий приклад країни, яка активно відстоює національні інтереси. От в мене головне питання — Ви хочете стати другою Польщею, чи другою Болгарією?
+
0
bonv
bonv
1 марта 2019, 8:43
#
Ми хочемо бути Україною.
+
0
Kanarej
Kanarej
1 марта 2019, 19:38
#
Ну так мені написали «Замість дурної риторики про пошук свого шляху треба просто йти протореним шляхом більш успішних сусідів». Тобто грубо кажучи хочуть стати Польщею, але при цьому сподіваються, що добрий дядя з Європи прийде, і змінить нам сировинну економіку на розвинену, та ще й грошей дасть на відбудову інфраструктури. Просто так. Це інфантильне мислення совкового типу. Ми самі повинні вирішувати свої проблеми. І відстоювати свої національні інтереси. Інакше ніколи не збудуємо успішної економіки.
+
+15
jurius
jurius
1 марта 2019, 23:01
#
Шановний, причому тут добрі дяді з Європи взагалі? Хіба тісна інтеграція з найкращими і найбільшим ринком розвинених країн заперечує те, що треба відстоювати власні інтереси? Ваша риторика де-факто означає «треба йти самим до світлого майбутнього». і це якраз є проявом інфантильного мислення, бо дуже нагадує риторику Суркових про «свій шлях». До популяризаторів такого шляху часто долучаються доморощені патріоти, які з гаслами економічного націоналізму роблять все можливе щоб вітчизняна економіка залишалася відсталою і сировинною. Ви дуже часто згадали тут Польщу. Так ось саме завдяки тісній інтеграції з ринком ЄС (в рази більшій ніж у нас зараз) і волі до реформ Польща і стала такою як зараз. Ніхто не сумнівається що гравцями європейського ринку є акули, а не планктон, але є маса прикладів які доводять що співпраця з цими акулами є корисною для внутрішньої модернізації. Польща і країни Балтії якраз є такими прикладами. Це і є наш велосипед, іншого не потрібно. Тим більше, країни ЄС вигідно відрізняються від дикої непередбачуваної Росії і нестабільних сировинних ринів країн що розвиваються. Ці країни точно не стануть країнами-рейдерами на кшталт Росії і це достатньо що нам треба знати
+
+15
jurius
jurius
1 марта 2019, 23:10
#
Болгарія скільки в ЄС? 100 років? Ви що настільки наївні щоб очікувати, що країна яка ЗАВЖДИ була бідною та скорумпованою стане зразковою економікою? Так ось, все рівно ті небагато років в ЄС Болгарія може собі записати в актив. Розвиток видно неозброєним оком, макроекономічні показники теж. Ну звичайно інші країни ЄС розвивалися теж, тому Болгарія і зараз найбідніша країна ЄС, але її розрив із Сербією, наприклад, посилюється. Ну і звичайно багато простих болгар мають такі самі вади, як і українці, для яких зрада це спосіб життя. Тому розмови з болгарами для мене означали би мало. Точно так саме я знаю масу поляків, які ненавидять Бальцеровича і вважають що Польща йде хибним шляхом…
Чтобы оставить комментарий, нужно войти или зарегистрироваться