28 жовтня поточного року, через понад три роки розслідування, АМКУ виніс рішення щодо так званої «бензинової справи». Даним рішенням Комітет звинуватив компанію WOG, на ряду з іншими операторами паливного ринку України, в «змові і антиконкурентних діях» в частині формування цін на бензини і ДП. Своїм рішенням АМКУ також наклав штрафи на низку мереж АЗК, серед яких і компанія WOG.
Офіційна позиція мережі АЗК WOG щодо рішення АМКУ
У зв'язку з цим, ТОВ «ВОГ Рітейл» офіційно заявляє про те, що не згодне з позицією Комітету, вважає його рішення заангажованим, не об'єктивним і таким, яке завдає значних репутаційних збитків компанії. Відповідно, дане рішення АМКУ буде оскаржене в судовому порядку.
З огляду на ситуацією, що склалася, ми змушені констатувати, що АМКУ не бажає реагувати на реальних порушників і «сірих дилерів» на ринку пального, які дійсно встановлюють економічно необґрунтовані ціни на нафтопродукти (в тому числі, через несплату у повному обсязі роздрібного акцизу).
Діяльність саме таких «операторів» спотворює справедливу конкуренцію на ринку, але як і раніше, залишається поза увагою контролерів.
Натомість, в Комітеті без реальних на те доказів, приймають каральні рішення на адресу представників легального ринку, які справно платять податки, а також виступають за прозорі і конкурентні умови роботи.
В рамках розслідування «бензинової справи», мережа АЗК WOG надала АМКУ всю інформацію про ціноутворення в компанії, хоча, відповідно до ст.190 Господарського кодексу, мала повне право цього не робити.
Проте, в АМКУ, навіть, маючі вичерпну позицію WOG по матеріалам справи, чомусь вирішили її не досліджувати, і як наслідок, — не враховувати.
Зокрема, в рамках засідань по справі, представники ТОВ «ВОГ Рітейл» неодноразово заявляли про те, що Комітет в рамках розслідування не дослідив макроекономічні чинники, що впливали на ціну, зокрема курс гривні до долара, який обвалився втричі, та міжнародні котирування ціни на сиру нафту та і пальне.
З незрозумілих причин, Комітет також не захотів відповісти на запитання компаній-відповідачів по справі, чи є в Україні конкуренція на ринку пального. І це при тому, що в Україні працюють понад 1000 АЗС на 1 млн. автомобілів (для порівняння: в Німеччині — 320, а у Великобританії — 255).
Окремо хочемо наголосити на тому, що під час засідань на прямі запитання учасників слухань, члени Комітету визнавали, що вони не бачать змови у діях операторів, бо немає ані фактів, які б це підтверджували, ані ознак, які б вказували на це. Але в рішенні АМКУ, у підсумку, — вказані прямо протилежні твердження.
Це наводить на думку, що рішення було підготовлено раніше, ніж закінчився процес розслідування, і мало на меті не встановлення істини, а покарання компаній, які ведуть бізнес згідно всіх вимог чинного законодавства, та податкового, зокрема.
На жаль, однак конструктивного діалогу, на який давно чекає і розраховує легальний сегмент паливного ринку України, з АМКУ в черговий раз, не вийшло.
Рухаючись до європейських стандартів ведення бізнесу, та з метою захисту своїх позицій і ділової репутації, компанія WOG за наслідками рішення Комітету також звернеться до Ради бізнес-омбудсмана в Україні.
Компанія відстоюватиме позицію того, що рішення Комітету суперечить базовим положенням економічної науки, а відповідно прийнято державним контролюючим органом безпідставно.
Зокрема, на ринку нафтопродуктів присутня «Рівновага по Нешу» з одночасним застосуванням «парадоксу Бертрана». Тобто, ситуація, коли у різних операторів присутні схожі ціни на пальне, обумовлена лиш тим, що трейдери продають схожий товар, за умов роботи в однаковій податковій системі.
Комментарии - 1