Минфин - Курсы валют Украины

Установить
kingcity
Зарегистрирован:
27 декабря 2015

Последний раз был на сайте:
26 апреля 2024 в 00:04
Подписчики (29):
Igoc1975
Патріот України
48 лет, Львів
HYefimov
HYefimov
madalex
madalex
kiraks
kiraks
Киев
idebsa
idebsa
hujogis
Бедный папа
124 года, Крыжополь
Alexvalco
Алексей Валко
42 года, Киев
Valent
Valent
Киев
Mary077
Mary077
viktory2001
viktory2001
18 лет
anatooly
anatooly
987
987
все подписчики
kingcity — "Будь собою, інші ролі зайняті" – Оскар Уайльд
вільний художник
27 сентября 2019, 17:02

А от це рішення правильне!

Коротко суть: при розгляді спору Приватбанку з позичальником, Верховний суд визнав, що договір з банком повинен бути підписаний клієнтом особисто і завірений належним чином, якщо цього зроблено не було, то вимоги банку не мають жодної юридичної сили. І це правильно. В останній час у банках (не тількиу Приваті) стало популярним розміщувати на сайті «договір Оферти» а клієнт підписує лише «згоду на приєднання» до цієї «публікації» — інакше не назвеш.Це давало широкі можливості банкам для різних маніпуляцій, міняючи на свій розсуд і коли завгодно умови договору на сайті (який адмініструє банк). Вперше я з таким стикнувся ще напевне років 5-6 тому, відкриваючи картку у USB-банку. Тоді я заповнив лише заяву на відкриття картки і карт.рахунку, в ній же було сказано, що я погоджуюсь з договором Публічної оферти, розміщеним на сайті. Ніяких документів на руки я тоді взагалі не отримав, що тоді дуже здивувало — виходить, що у випадку якихось ускладнень, я не те що відстоювати свої права не зможу, я навіть і доказів не зможу надати, що я клієнт банку (хіба що картку з моїм іменем). Але прецедент створено, сподіваюсь, що така практика почне відходити у минуле. Можу лише запропонувати: в якості альтернативи підпису «від руки» можна використовувати ЕЦП.

https://ubr.ua/finances/banking-sector/privatbanku-zapretili-trebovat-s-ljudej-denhi-na-osnovanii-dohovorov-na-sajte-3886932

Текст постанови:

https://zib.com.ua/ua/print/139333-rozdrukivka_z_saytu_banku_umov_kredituvannya_-_ne_dokaz_-_vs.html

Просмотров: 402, сегодня — 0
Следить за новыми комментариями

Комментарии - 40

+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
28 сентября 2019, 11:22
#
« І це правильно.»

Ничего это не правильно.

Вот бы ещё Верховный Суд признал недействительным установление любых тарифов на услуги ЖКХ недействительными, пока их не подпишет конечный получатель этих услуг в бумажном виде в двух экземплярах да ещё и с мокрыми печатями со стороны поставщика.
А то попривыкали — объявили по телевизору о повышении тарифов и этого достаточно — пусть народ платит.

А пока идёт выборочный процесс — в банках не признаю публичную оферту, а в ЖКХ — признаю — бардак будет продолжаться и дальше.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
28 сентября 2019, 11:33
#
Нельзя признавать недействительной (незаконной) только публичную оферту одного банка и требовать только с одного банка подписания бумажных договоров, а всем остальным банкам разрешать и дальше использовать такую же публичную оферту.

Закон должен быть одинаков для все банков — жаль, что из-за предвзятого отношения к Приватбанку многие упускают это из виду.

+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
28 сентября 2019, 11:43
#
«Можу лише запропонувати: в якості альтернативи підпису «від руки» можна використовувати ЕЦП.»

И подписать текст бесплатно и «не законно» полученной ЕЦП Приватбанка. :-)

С таким подходом — можно всё, что не на бумаге признавать недействительным.

Кабинет министров Украины утвердил постановление о деятельности Министерства цифровой трансформации, которое также регламентирует его полномочия и сферу компетенции.
Согласно принятому положению, новосозданное министерство будет отвечать за формирование и реализацию государственной политики в сфере цифровизации, открытых данных, национальных электронных информационных ресурсов и интероперабельности, внедрение электронных услуг, электронных доверительных услуг и тому подобное. Также Минцифры будет заниматься развитием цифровых навыков граждан.
«Цифровизация — приоритет государственной политики, поэтому для формирования и реализации стратегии было создано профильное министерство. Принятое положение позволит нам в сжатые сроки наладить работу Минцифры», — отметил вице-премьер-министр — министр цифровой трансформации Украины Михаил Федоров.

Источник: https://censor.net.ua/n3149196
+
0
kingcity
kingcity
28 сентября 2019, 13:20
#
Qwerty1999

«Вот бы ещё Верховный Суд признал недействительным установление любых тарифов на услуги ЖКХ недействительными» - може і добре, але мова не про ЖКХ, це окрема галузь зі своєю специфікою. Не треба все в одну купу змішувати. 
«Закон должен быть одинаков для все банков» - так і я про це. Я,  здається, ясно сказав (може ви не дочитали чи не зрозуміли) - прецедент створено і сподіваюсь, що він стане основою для внесення відповідних змін у законодавство і відміни подібної практики у всіх банках.
Щодо ЕЦП - так його отримати не лише у Приваті можна. Зрештою, це лише ідея, її доцільність і шляхи її реалізації ще потрібно обговорювати.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
28 сентября 2019, 13:34
#
«може і добре, але мова не про ЖКХ, це окрема галузь зі своєю специфікою. Не треба все в одну купу змішувати.»

Принцип публичной оферты должен быть одинаков для все субъектов предпринимательской деятельности.

По чему по услугам ЖКХ оплата за услуги ЖКХ по квитанции считается юридическим фактом присоединения к публичной оферте.

И почему ВСУ не признаёт публичную оферту только Приватбанка, а у всех остальных банков, работающих по аналогичному закону - всё в порядке.

Приводу простой пример - чем отличается публичная оферта Приватбанка, Монобанка:
1. тем что у Приватбанка она больше по объёму из-за большего спектра предоставляемых банковских услуг
2. тем  что вам Монобанк нравиться а Приватбанк не нравиться.

Вот два основных отличия...

Один судья уже признавал недействительной публичную оферту Приватбанка из-за того, что он не смог её полностью осилить, но ни в одном законе нет ограничений на размер публичной оферты в количестве страниц, слов или букв - но ведь нашим судьям законы не писаны.

У меня есть вопрос - если вы получали биометрический загран паспорт - у вас остался бланк заявки на паспорт и квитанция о его получении с вашей оригинальной подписью - уверен, что нет - в таком случае ваш паспорт надо признавать недействительным, ведь у вам никаких бумаг о его получении.
+
0
kingcity
kingcity
28 сентября 2019, 14:49
#
«Принцип публичной оферты должен быть одинаков...»
«почему ВСУ не признаёт публичную оферту только Приватбанка...»
Суд розглядав конкретну справу - Приватбанка проти позичальника. І виніс рішення конкретно по цій справі. І рішення, на мою думку, правильне.
«чем отличается публичная оферта Приватбанка, Монобанка» - в тому аспекті, про який ми говорим, то нічим. І тому повторюю ще раз, може нарешті почуєте - сподіваюсь, що цей прецедент стане основою відміни подібної практики у всіх банках.  Наголошую - У ВСІХ БАНКАХ ! Тобто це не повинно практикуватись ні в одному банку. Щодо ЖКХ - створіть ви прецедент, подайте у суд,  можливо теж доб`єтесь відповідного рішення.
Щодо біометричного паспорта - знову мішаєте в одну купу абсолютно різні речі.Я отримую паспорт, який сам по собі є документом, справжність якого можна перевірити у відповідних реєстрах і по якому я не несу подальших зобов`язань - сплати відсотків і т.д.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
28 сентября 2019, 22:26
#
«Наголошую - У ВСІХ БАНКАХ !»


А может и вы услышите и противоположное мнение - принцип публичной оферты является нормой закона и признавать эту норму незаконной для одного банка - Приватбанка - это выходит за все разумные  рамки.

Верховный Суд да и более мелкие суды по искам о долгах за услуги ЖКХ признают присоединение к публичной оферте всего-лишь одной оплатой одной квитанции по конкретной услуге и ни разу не выдвигали требований о наличии письменно заключённого договора а потом ещё и письменных согласований вступления в силу новых тарифов.


+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
28 сентября 2019, 22:33
#
«Суд розглядав конкретну справу - Приватбанка проти позичальника. І виніс рішення конкретно по цій справі.»


Кстати, после этого решения против Приватбанка я уверен, что количество клиентов, у которых будут обнулять кредитный лимит ещё больше увеличиться и не только в Приватбанке но и в Монобанке - основным аргументом будет - «у вас нет письменного согласия на предоставление конкретного кредитного лимита».

Если такой маразм в исполнении Верховного Суда Украины продолжится и дальше - то весь электронный банковский документооборот между банком и клиентом пойдёт лесом.
Как и вся диджитализация Зеленского - ведь суду нужны бумаги с подписями и печатями...
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
28 сентября 2019, 22:47
#
Кстати, примерно такая же фигня была и с валютными кредитами юридических лиц, когда хитрож@пые одесские юристы придумали схему признания кредитного договора в валюте недействительным через суд под предлогом отсутствия у банка лицензии на выдачу валютного кредита конкретному получателю на конкретную сумму.
Суды становились на сторону клиентов и им было пофиг, что у банка есть генеральная валютная лицензия и что НБУ не выдаёт частные валютные лицензии на конкретные суммы для кредитования конкретных предприятий.
И эта бодяга с судами дошла до Верховного Суда, но шквал жалоб от пострадавших банков заставил НБУ вмешаться, как и банковский комитет Верховной Рады и объяснить судьям, что они не правы и реально не знают банковское законодательство — на сегодня уже все суды признают генеральную валютную лицензию НБУ в качестве документа, на основании которого банки получили право валютного кредитования.

Теперь стали не признавать публичную оферту Приватбанка — посмотрим чем это закончиться для банковской системы, ведь должники по кредитным картам есть и у других банков — если это примет массовый характер, то банки будут вынуждены порезать в ноль все кредитные лимиты, пока клиенты не подпишут с банком допсоглашения.
+
0
kingcity
kingcity
29 сентября 2019, 21:39
#
Хоча тема у нас не про сферу ЖКХ і я вважаю, що її приклад тут недоречний, тим не менше зробив відступ і перевірив як свої угоди з комунальними організаціями, так і сайти цих організацій на предмет угод і порядку їх укладення. Що виявив:
1. З ЖЕКом у мене укладено угоду у паперовій формі — сайту ЖЕК не має, ніяких публічних оферт не розміщує.
2.З водо- та теплопостачальною організаціями у мене теж є паперові угоди. Зразки угод розміщено на сайтах цих організацій, підписання відбувається особисто споживачем з вказанням паспортних даних. ( https://lvivvodokanal.com.ua/wp-content/uploads/2019/07/DOHOVIR-PRYYEDNANNYA-LVK-dlia-bahatokv-zi-zminamy-3.pdf; http://lte.lviv.ua/?catalog=1340 ).
3. З енергопостачальною організацією договір укладається у описаний вами спосіб — публічну оферту розміщено на сайті, споживач підписує заяву-приєднання до договору, датою укладення договору вважається дата підписання заяви приєднання або дата здійснення першої оплати згідно умов договору. Але у роз`ясненнях щодо укладення договру сказано: 1) «Договір споживача...як правило, укладається шляхом приєднання споживача за заявою-приєднанням до розробленого Оператором системи розподілу договору...». 2) «За ініціативою однієї із сторін договір споживача про розподіл електричної енергії може бути оформлений в паперовій формі. » Тобто тут як постачальник, так і споживач мають вибір — договір може бути укладено і у паперовій формі.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
30 сентября 2019, 13:37
#

kingcity

Могу сказать,, что вы тоже немного передёргиваете - выбирая только те аргументы, которые ложатся в канву ваших мыслей.

Клиент банка тоже имеет право прийти в банк и подписать договор на РКО - если очень захочет, но подавляющее большинство не хотят.

По ЖКХ вы опять упускаете простую вещь - если клиент отказывается от подписания договора, но оплатил хотя-бы один раз услуги - это признаётся за согласие с договором публичной оферты.
И по изменению тарифов на услуги ЖКХ - никто и никогда не подписывал допсоглашений и не согласовывал их потребителями - до потребителей доводили изменения в тарифах через радио, телевидение, в квитанциях на оплату, но нет обязательного согласия клиента с новыми тарифами в письменном виде - просто ставят перед фактом и делай что хочешь.

И толку с тех бумажных договоров десятилетней давности, если изменения тарифов и условий предоставления услуг от вас никак не зависит, как и от наличия бумажного договора..
Вы просто обязаны платить, как скажут и точка.
+
0
kingcity
kingcity
29 сентября 2019, 21:40
#
І коли приблизно рік тому у нас відбувалась реорганізація нашого обленерго і у зв`язку з цим переукладення угод зі споживачами – контролери обленерго порозносили по квартирах паперові екземпляри угод, які потрібно було підписати і повернути їм. Якщо споживач угоду не повертав - договір вважався укладеним після здійснення першої оплати згідно умов договору. Тобто і з енергопостачальною організацією у мене теж є паперовий договір.
Як відбувається укладення угод з постачальником газу - не знаю, наш будинок не під`єднано до газової мережі, у нас електроплити.
Може у вас (в Ольгино : ) ) ці процедури відбуваються по-іншому, але у нас так.
Тепер повернемось до нашої теми. Ви навели хороший приклад - як хитрі одеські юристи, скориставшись діркою у законодавстві, придумали схему визнання недійсними певних кредитних договорів. Подібне маємо і тут - хитроср@кі приватівські юристи, а разом з ними і юристи деяких інших банків придумали схему, як безнаказанно маніпулювати умовами обслуговування і видурювати кошти у клієнтів - отримати від клієнта «індульгенцію» (згоду на приєднання) до договору, розміщеного на сайті банку, в який банк у будь-який час може внести зміни на свій розсуд і клієнт не зможе нічого довести - він же підписав «згоду» на договір, який розміщено сайті.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
30 сентября 2019, 15:11
#
Kingcity
«контролери обленерго порозносили по квартирах паперові екземпляри угод»

Правительство приняло решение о введении пени за несвоевременную оплату и плевать, что в вашем бумажном договоре такого пункта нет — будете платить в нарушение подписанного договора.
И опять же — в ваших бумажных договорах тарифов нет вообще, а если и есть — то устаревшие.
Вот вам и ответ — наличие бумажного договора по услугам ЖКХ ничего не даёт клиенту ни в части тарифов, ни в части оплаты пени ни в части прочих условий договора.
И поэтому ваши бумажные договора реально бесполезны для защиты ваших прав.

Поэтому читайте ст. 633 ГК Украины и другие соответствующие статьи и не рассказывайте сказки о необходимости обязательного письменного заключения договоров при наличии Публичной Оферты — закон этого не требует.

Хотя Верховный Суд Украины может плевать на Закон — это им не в первой.
+
0
kingcity
kingcity
29 сентября 2019, 21:41
#
Але тут Приват перехитрив сам себе - суд прийняв просте і логічне рішення, що якщо не можна встановити у якій редакції договір існував на сайті у момент приєднання до нього клієнта, то і претензії банку безпідставні.І не потрібно акцентувати тут на слові «Приват» - тяжба була Приватом і його клієнтом і суд не міг вийти за рамки позову і прийняти рішення по відношенню до всіх банків.Якби позов був від іншого банку - таке ж рішення було би і у відношенні нього. Якщо оскаржено було би норму закону, яка дозволяє таку практику - можливо що і було би скасовано і її.
Взагалі «перевод стрілок» (а от Привату заборонили, а іншим можна, а в сфері ЖКХ взагалі бардак і т.д.) - не найкращий аргумент. Звичайно і в ЖКХ потрібно наводити лад.і з порядком укладання договорів у банках теж. Але це не значить що Приват чи будь-який інший банк може користуватись недосконалістю законодавства для здійснення всяких маніпуляцій. Так сталось, що предент покладено у справі по Привату - це повинно стати відправною точкою для припинення такої практики взагалі аж до відміни чи внесення змін до норми законодавства, яка таке дозволяє.
« то весь электронный банковский документооборот между банком и клиентом пойдёт лесом» - не думаю.Його просто потрібно вдосконалити.
«банки будут вынуждены порезать в ноль все кредитные лимиты, пока клиенты не подпишут с банком допсоглашения» - не всі банки укладають договори методом приєднання до публічної оферти, яка є на сайті (тобто як Приват).
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
30 сентября 2019, 15:26
#
Kingcity
«якщо не можна встановити у якій редакції договір існував на сайті у момент приєднання до нього клієнта, то і претензії банку безпідставні»

Не смешите меня тезисом о том, что суд не может что-то установить — архив версий публичных оферт Приватбанка на разные даты доступен на сайте Приватбанка для всех умеющих читать.
Бери и читай — там есть все реквизиты — кто и когда подписал и с какого числа вступает в силу.

Закон не обязывает обязательное подписание бумажных договоров при наличии Публичной Оферты.
Условия предоставления банковский услуг не меняются, разве что добавляются новые услуги.
Меняются только тарифы.

Поэтому если бы даже была бумажка с подписью на тарифах пятилетней давности — суд бы тоже выпендрился, что нет бумажки с подписью под изменёнными тарифами.

Просто сейчас надо Приват мочить со всех сторон, чтобы у него было меньше времени и ресурсов на противостояние с Коломойским — вот судьи и стараются.
+
0
kingcity
kingcity
29 сентября 2019, 21:41
#
А ті, які таке практикують - не обов`язково повинні різати клієнтам ліміти. Можна просто попередити клієнтів про необхідність підписання такого документа до певного терміну, а якщо клієнт цього не зробить - тоді вже різати ліміт.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
30 сентября 2019, 15:36
#
Если честно, то вы пытаетесь похерить весь электронный документооборот этим маразмом.

Я просто в шоке.

Мне кажется, что вы ищите какой-то особый и достаточно идиотский путь Украины,
хотя всё с электронным документооборотом, договорами и публичными офертами давно уже придумано и нормально функционирует в других странах.
А у нас полный маразм:
— Закон не требует обязательного подписания бумажных договоров
— НБУ не требует обязательности наличия бумажных договоров
— Верховный Суд не признаёт никаких договоров, кроме бумажных

И вы ещё и хвалите такую идиотскую позицию.

Кстати, у вас с Монобанком есть хоть какая-то бумажка или только чёрный конверт с картой и стикерами.
Похоже что и Монобанк тоже незаконно работает согласно хода мысли судей Верховного Суда — ведь даже если будет на руках Заявление на присоединение к публичной оферте, то тарифов там точно нет — они только в приложении, а это для суда фикция…
С таким подходом все заёмщики в Монобанке могут выбрав кредитный лимит сразу подавать в суд на незаконность тарифов и расторжение несуществующих договоров.
+
0
kingcity
kingcity
1 октября 2019, 22:58
#
«вы тоже немного передёргиваете - выбирая только те аргументы, которые ложатся в канву ваших мыслей» – так це ж закономірно, кожен шукає аргументи, які підтверджують його думку : )) . Головне, щоб вони були в тему, а не «притягнуті за вуха».
Щоб якось відійти вже від теми ЖКГ (як я вже казав, на мою думку порівнювати сфери ЖКГ і банківську – це порівнювати «апельсин с селедкой»), відповім коротко. Як бачите, більшість комунальних підприємств все-таки практикують паперові договори. І їх наявність все-таки дещо дає – там прописані права та обов`язки сторін, а також відповідальність і тому у споживача є можливість відстоювати свої права, маючи на руках такий договір. Щодо незгоди з договором – повідомте постачальника послуг про незгоду, якщо він не піде вам назустріч – оскаржуйте пункт, який вам не сподобався у суді.Щодо змін тарифів – на відміну від банківської системи, тарифи ЖКГ у нас регулюються державою і фактично мають силу законодавчих актів. Порядок їх доведення до відома населення теж регулює відповідний наказ міністерства ЖКГ. Якщо вас не влаштовує новий тариф – платіть по старому, паралельно оскарживши нові тарифи у суді. На період судового розгляду постачальник ком.послуг не може застосовувати до вас якісь санкції.
+
0
kingcity
kingcity
1 октября 2019, 22:59
#
Повернемся до банківської системи.
«Клиент банка тоже имеет право прийти в банк и подписать договор на РКО - если очень захочет, но подавляющее большинство не хотят» -частково так.Багато хто не хоче йти у банк. Але і не всі банки дають ці угоди. Наприклад, у тому ж USB-банку я просив дати мені угоду з підписом банку і мені відмовили.
«архив версий публичных оферт Приватбанка на разные даты доступен на сайте Приватбанка…» - я про це не знав. І це багато у чому міняє справу. Але разом з тим залишається той факт, що адмініструванням інформації на сайті займається банк і відповідно може робити з нею, що захоче – додавати, видаляти, модифікувати і т.д.
Щодо Монобанку – теж погоджуюсь, фактично та ж ситуація, що і з Приватом.
«читайте ст. 633 ГК Украины» , «Закон не требует обязательного подписания бумажных договоров» - а от тут ви неправі (частково). Закон вимагає письмового укладення договорів (в паперовій або електронній формі). Ст. 633 Цив.кодексу дає визначення Публічного договору, прав і обов`язків за ним, але нічого не говорить про форму його укладення.Разом з тим у цій статті є пункт 5, який говорить, що «актами цивільного законодавства можуть бути встановлені правила, обов'язкові для сторін при укладенні і виконанні публічного договору».
+
0
kingcity
kingcity
1 октября 2019, 23:00
#
Далі: ст.205 ЦК «Сторони мають право обирати форму правочину, якщо інше не встановлено законом» - тобто клієнт має право вибрати, у якій формі йому зручніше укласти договір. Ст.207 (п.2) : «Правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами)». Тобто договір повинен містити підпис. Почитайте ухвалу суду, розділ «Мотиви, з яких виходить Верховний Суд, та застосовані норми права» - там є посилання на норми законодавства, які можуть і здатися маразматичниими, але які ніхто ще не відміняв.
Взагалі давайте трохи відволічемся від кодексів, законів і подивимось на ситуацію, як кажуть, по-простому, з точки зору звичайної логіки. Для спрощення процедури, впровадження прогресивних електронних форм документообігу банк розміщує у себе на сайті договір в електронному вигляді. Від клієнта тим не менше вимагається підписати паперову заяву на приєднання. Взамін клієнт не отримує нічого.При чому заява складена таким чином, що клієнт дає згоду на приєднання до договору, який розміщено на сайті (ніде не вказано, що клієнт приєднується до договору, розміщеного на сайті у момент підписання заяви). Тобто наперед клієнт дає банку «індульгенцію» - він автоматично погоджується на всі зміни, які будуть внесені у договір у майбутньому, навіть не знаючи їхнього змісту. У випадку вирішення якихось спорів у суді клієнт теж не зможе нічого довести – договір на сайті не містить підпису, а отже не є документом.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
2 октября 2019, 11:05
#
kingcity

Я бы предложил начать с азов - банки и предприятия ЖКХ - юридические лица, оказывающие услуги в том числе и населению согласно Публичной оферты (ГКУ ст. 633) (сокращаю до Оферты).

«Правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами)». Тобто договір повинен містити підпис.»

«Від клієнта тим не менше вимагається підписати паперову заяву на приєднання.»

Очнитесь - на каком основании ТОЛЬКО бумажную - ведь законы страны признают и другие варианты заключения договоров.

Оглянитесь вокруг, может  и узнаете, что есть различные варианты заключения договоров:
- устная форма заключения договора (обмен валют в кассе банка)
- присоединение к Оферте путём разовой оплаты услуги юрлица (предприятия ЖКХ, анонимные карты укрбанков)
- присоединение к Оферте с предоставлением оригиналов паспорта и кода а также подписанием заявления в электронном виде на планшете сотрудника банка (Приватбанк)
- присоединение к Оферте путём подписания документов в электронном виде с помощью ЕЦП, выданной АЦСК (BankID, MobileID, Smart-ID)
- и наконец, ваше любимое - подписание бумажной заявки на присоединение к Оферте.
 
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
2 октября 2019, 11:23
#
Продолжение…
Личное мнение — Верховный Суд допускает большую ошибку трактуя необходимость подписания исключительно бумажных договоров и только по Приватбанку.

Например, в Ощадбанке можно получить анонимную БПК — просто заплатив за неё в кассе — не нужен ни паспорт с инн-кодом, ни другие варианты идентификации клиента — только номер мобильного для «привязки» к Ощад24 и у вас на руках анонимная дебетовая банковская карта Ощадбанка.
Например, в Монобанке вы подписываете один экземляр заявки на присоединение к Оферте и обмениваете её на чёрный пакет с картой. У вас на руках кроме карты и стикеров тоже нет ничего, но всё считается в рамках закона, ведь если вы не поленитесь, вы можете запросить копию своей заявки либо если получаете карту в отделении, попросите распечатать второй экземпляр, как это сделал я.
Например, по услугам ЖКХ есть норма, согласно которой если клиент хоть раз заплатит за услугу — он автоматически согласился с Офертой поставщика услуг — при таком раскладе нет ни заявки на присоединение, ни каких подписей ни под какими бумагами кроме одного платежа.
И Верховный Суд признаёт право требования денег с потребителей услуг ЖКХ даже если они ничего и никогда не подписывали и ни с чем не соглашались.

Личное мнение — это однозначно двойные стандарты…
+
+10
Qwerty1999
Qwerty1999
2 октября 2019, 11:52
#
Окончание…

«При чому заява складена таким чином, що клієнт дає згоду на приєднання до договору, який розміщено на сайті (ніде не вказано, що клієнт приєднується до договору, розміщеного на сайті у момент підписання заяви). Тобто наперед клієнт дає банку «індульгенцію» — він автоматично погоджується на всі зміни, які будуть внесені у договір у майбутньому, навіть не знаючи їхнього змісту»

Так это принцип Публичной Оферты и он одинаков для всех юридических лиц.
И не стоит забывать о том, что банки руководствуются и другими Законами Украины, в том числе и нормативными актами НБУ а не только ГКУ.

Поэтому у того же Приватбанка есть архив Публичных оферт и архив тарифов, доступный на сайте банка и вы всегда сможете ознакомиться как с Офертой трёхлетней давности, так и с действующей. Аналогично и по тарифам и конечно же в каждом документе указаны реквизиты и дата начала его действия — поэтому смешно читать от людей с высшим образованием о том, что он не знает какой документ и с какого числа действует. А я почему-то уверен, что все судьи ВСУ с высшим образованием.

Кстати, Альфа-банк намного чаще меняет свои тарифы и свою Оферту у себя на сайте, но у вас к Альфе претензий нет — хотя банк работает по той же схеме что и Приват — и эти двойные стандарты, в том числе и с вашей стороны, меня огорчают больше всего…
+
0
kingcity
kingcity
1 октября 2019, 23:01
#
До чого я все це веду.Ви звинувачуєте мене у тому, що я хочу похерити весь електронний документообіг в Україні і взагалі шукаю якийсь особливий ідіотський шлях для України. Ні в якому разі.Я тільки за розширення обігу електронного документообороту і сфери цифрових послуг – і як звичайний споживач, і як колишній банківський працівник і як колишній IT-спеціаліст (або, як нас тоді називали, «комп`ютерщик» : ) ). Але всі ці нововведення не повинні стати інструментом маніпуляцій, зокрема для того, щоб поставити клієнта у безправне становище. Банк і клієнт повинні бути у рівних умовах і мати можливість відстоювати свої права.І кожен повинен мати можливість довести свою правоту, порушення своїх прав, невиконання зобов`язань протилежною стороною і т.д. Який механізм для цього запровадити- думаю, не один варіант знайдеться. Як один з них: клієнт надає банку електронну заяву, підписану своїм ЕЦП – банк у відповідь договір зі своїм ЕЦП.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
2 октября 2019, 12:12
#
kingcity
«Як один з них: клієнт надає банку електронну заяву, підписану своїм ЕЦП – банк у відповідь договір зі своїм ЕЦП.»


Ну и толку с этого, ведь все ваши претензии не к факту подписания или согласия с публичной офертой со стороны клиента, а больше к содержанию Публичной Оферты и праву банка вносить в неё изменения в любой момент.

Допустим, банк примет решение о подписании клиентом заявы-присоединения к Публичной Оферте посредством ЕЦП клиента, которая будет в скором времени у всех граждан Украины в их паспорте в виде ID-карты и вы даже подпишите своей ЕЦП, но ведь подписанный документ останется у Банка и вас на руках опять ничего не будет.

И опять за рыбу деньги - вы подаёте в суд и отказываетесь от выполнения взятых на себя обязательств только на том основании, что банк вам на руки ничего не выдал.

И даже если банк вам на электронную почту вышлет файл заявки, подписанный ЕЦП - вы всегда можете сказать, что банк вам ничего не предоставил.

Можно конечно заставить банк каждому новому клиенту рассылать по электронке и действующую Публичную Оферту и действующие тарифы - только что это изменит - вы подадите в суд и скажете что не подписывали эти тарифы в бумажном виде и поэтому отказываетесь их признавать.
+
0
kingcity
kingcity
1 октября 2019, 23:03
#
P.S. Хоча на сьогоднішній день моє ставлення до Привата у великій мірі антипатичне, я не є прихильником того, щоб його «мочити». Сподіваюсь, що колись у ньому відбудуться деякі позитивні зміни і я теж буду користуватись його послугами.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
2 октября 2019, 12:27
#
«Хоча на сьогоднішній день моє ставлення до Привата у великій мірі антипатичне,»

Вот исключительно и поэтому, когда два банка (Приват и Альфа) одинаково работают с клиентами - вы Альфу хвалите а Приват ругаете.

Хотя и у Привата и у Альфы Публичные Оферты размещены на соответствующих сайтах.
И Приват и Альфа печатают договора с факсимиле подписи и печати банка -  но Приват за это ругают а по Альфе просто тупо молчат, а значит соглашаются.

Т.е. одно и то же действие вызывает разную реакцию:
- если делает Приват - это плохо
- если делает Альфа - это хорошо

Если вы считаете такое положение вещей правильным, то бог вам судья...
+
+15
Rebel
Rebel
2 октября 2019, 12:06
#
Я тут про це писав: https://minfin.com.ua/blogs/andreym/122108/#com3612960
+
0
kingcity
kingcity
2 октября 2019, 12:20
#
Дуже хороша ідея. До речі, я теж хотів таке запропонувати - реєструвати і публікувати оферти на сайті НБУ (планував це зробити у наступному дописі :) ), але, як виявилось, ви мене випередили значно раніше.
+
0
Rebel
Rebel
3 октября 2019, 13:40
#
У тому дописі розгорнулась (продовжилась) жвава дискусія, тому якщо хочете - долучайтесь. :)
+
0
kingcity
kingcity
3 октября 2019, 14:06
#
Дякую, перегляну, можливо і вставлю свої «5 копійок»  : ).
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
2 октября 2019, 13:10
#
Это у же реализовано на сайте НБУ в разделе «Нормативная База», где собраны все нормативные акты НБУ, а также на сайте ВРУ, где в открытом доступе хранятся все законодательные акты Верховной Рады Украины.
+
0
kingcity
kingcity
4 октября 2019, 21:46
#
Давайте вже сферу ЖКГ нарешті облишимо і зосередимось на банках.Так, і там і там діють юридичні особи, але у кожній сфері свої особливості і порівнювати ЖЕК з банком – це порівнювати «апельсин с с селедкой».
«Оглянитесь вокруг, может и узнаете, что есть различные варианты заключения договоров» - дякую, що очі мені відкрили, а я би цього і не знав… . Я говорив про реальну ситуацію у банках, а не про норми законодавства – банки вимагають паперової заяви про приєднання до оферти з підписом клієнта. Винятком є хіба Приват – там клієнт розписується на планшеті. І у будь-якому випадку клієнт нічого не отримує на підтвердження того, що він підписав. «Очнитесь - на каком основании ТОЛЬКО бумажную» - це ви отямтесь, я теж хотів би знати чому лише паперову, коли є і інші законні варіанти.
«Верховный Суд допускает большую ошибку трактуя необходимость подписания исключительно бумажных договоров» - тут якраз ви помиляєтесь. Суд вимагає письмового укладення догорів (почитайте ухвалу суду), а письмовим вважається як паперовий так і електронний договір.
«вы можете запросить копию своей заявки либо если получаете карту в отделении, попросите распечатать второй экземпляр, как это сделал я.» - дуже правильно зробили.На жаль я цього не зробив. І було б ще непогано екземпляр діючої на той момент оферти отримати (паперовий чи електронний з відповідним підписом).
+
0
kingcity
kingcity
4 октября 2019, 21:46
#
«Так это принцип Публичной Оферты…» – не знаю де такий принцип прописано, але так бути не може - не можна змушувати клієнта сліпо погоджуватись на умови, яких він навіть не бачив.
«Поэтому у того же Приватбанка есть архив Публичных оферт и архив тарифов, доступный на сайте банка…» - ну от то-то, що на сайті банку. Яким управляє банк.І може там розмістити, відредагувати чи видалити що завгодно. Мені було б спокійніше, якби оферта, до якої я приєднався, була б у мене (паперова чи електронна). З відповідним підписом банку.
«Альфа-банк намного чаще меняет свои тарифы и свою Оферту у себя на сайте»- за більше ніж три роки зауважив 2 зміни : смс-інформування стало платним, а також з`явилась комісія за поповнення гривневої картки через касу, якщо сума менша 4000 грн. І то і друге без проблем пережив – підключив безкоштовні PUSH, а через касу і до того вносив лише великі суми, невеликі – через банкомат.
«у вас к Альфе претензий нет» - я вже замучився повторяти: ми обговорюєм позов Привата до його клієнта. Була б у статті мова про Альфу – все сказане відносилось би до неї. До Альфи у мене окремі зауваження.
«подадите в суд и скажете что не подписывали эти тарифы в бумажном виде…» – електронний підпис має ту ж силу, що і рукописний.
+
0
kingcity
kingcity
4 октября 2019, 21:47
#
«Допустим, банк примет решение о подписании клиентом заявы-присоединения к Публичной Оферте посредством ЕЦП клиента… но ведь подписанный документ останется у Банка и вас на руках опять ничего не будет» - так про це і мова. Нехай банк і видасть клієнту оферту зі своїм підписом – в паперовому чи електронному вигляді. А підтвердження отримання оферти можна передбачити – додати всього одну строку у заяву (примірник оферти отримав…), або окремий документ для цього передбачити, де б клієнт підпис поставив. Це в інтересах і банку і клієнта і складного у цьому нічого немає.
«Вот исключительно и поэтому, когда два банка (Приват и Альфа) одинаково работают с клиентами - вы Альфу хвалите а Приват ругаете» - чергова фантазія. Я об`єктивно ставлюсь до всіх банків. За Альфу у цій темі я взагалі ніде не згадував. Зрештою, на цю тему ми вже не раз говорили, але ви далі за своє.
«Это у же реализовано на сайте НБУ в разделе «Нормативная База»» - нічого воно не реалізовано і не робіть вигляд, що цього не розумієте. На сайті НБУ зібрана нормативна база, реєстрацію і розміщення на своєму сайті оферт банків НБУ не здійснює.
+
0
kingcity
kingcity
4 октября 2019, 21:47
#
P.S. Згадалась одна наша недавня дискусія – ми сперечались про те, хто може вважатись клієнтом банку. Ви стверджували, що клієнтом вважається той, у кого є договір з банком, відповідно людина, яка здійснює разову операцію (обмін валют, сплата комуналки і т.д.) не може вважатись клієнтом банку, бо у неї немає з банком договору. От ви самі собі і протирічите:
«…есть различные варианты заключения договоров:
- устная форма заключения договора (обмен валют в кассе банка)»
Ще раз доводить вашу здатність маніпулювати поняттями в угоду собі.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
5 октября 2019, 1:36
#
«От ви самі собі і протирічите»

Человек, стоящий у окошка кассы банка для обмена валют перед операцией обмена не подписывает анкету о присоединении к публичной Оферте — значит он не клиент банка как до проведения валютообмена так и сразу его проведения.

Человек, который хочет получить БПК сначала предоставляет банку свой паспорт и возможно инн-код, если он у него есть, затем подписывает анкету о присоединении к Публичной Оферте банка и только затем получает на руки кредитную карту.

Если клиент заключает кредитный договор — он его однозначно подписывает, как и депозитный, когда клиент вносит деньги на депозитный счёт в банке.

А вы и дальше продолжайте рассказывать, что Публичная Оферта банков и Публичная Оферта предприятий ЖКХ — это суть разные вещи, хотя их существование основано на одних и тех же статьях украинского законодательства, но почему-то правоприменение совершенно разное.

Кстати, не все граждане являются клиентами банков, но все граждане, за исключением мизерного количества бездомных, являются потребителями услуг ЖКХ.
Так что не надо пытаться перекручивать мои слова и выдавать свои желания за действительность.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
5 октября 2019, 1:47
#
Kingcity
«P.S. Згадалась одна наша недавня дискусія – ми сперечались про те, хто може вважатись клієнтом банку.»

Согласно вашей теории, клиент банка — это человек, подписавший договор (Публичную Оферту) и подписавший тарифы — в любой способ, но вы предпочитаете бумажный вид документов.

А это означает, что человек, пожелавший обменять валюту в кассе банка — по вашим же представлением о клиенте банка, как подписанте кучи разных бумаг не может являться клиентом банка — потому что ничего не подписал, кроме квитанции об обмене валюты.

Так что даже по вашим требованиям его нельзя считать клиентом банка.

Или вы готовы сделать для таких людей исключение в своих тезисах о том, что клиенты обязаны подписывать с банком документы о вступлении в договорные отношения в двух экземплярах.
+
0
kingcity
kingcity
6 октября 2019, 14:16
#
Qwerty1999

«Согласно вашей теории, клиент банка…» - не треба за мене теорії додумувати. Свою позицію по цьому питанню я виклав ще у попередній нашій дискусії. Закон про Банки і банківську діяльність: «клієнт банку - будь-яка фізична чи юридична особа, що користується послугами банку». Інших теорій я не висував.
«значит он не клиент банка как до проведения валютообмена так и сразу его проведения» - отже, ви визнали, що під час проведення цієї операції людина є клієнтом банку. Раніше ви і цього визнавати не хотіли. Хоча у такому випадку все логічно - як до, так і після здійснення такої операції у обох сторін немає ніяких взаємних зобов`язань та фінансових взаємовідносин. Тому правильним буде твердження, що при наданні разової банківської послуги (обмін валют, сплата комуналки і т.д.) отримувач послуги є клієнтом банку лише у період здійснення операції. З цим погоджуюсь.
Лишається, правда, один момент – якщо людина регулярно користується такими послугами, наприклад хоча б 1 раз на тиждень обмінює валюту – можна його вважати клієнтом чи ні ? Я, чесно кажучи, не знаю.
Правда, наша дискусія на цю тему уже неактуальна. Ми її почали під час обговорення теми чи має право Приват нав`язувати клієнтам свої послуги, власне тоді і зайшла мова про визначення поняття «клієнт». Зараз у новому Законі про захист прав споживачів фін. послуг власне і вживається термін «споживач фін. послуг», тобто не має значення чи це клієнт банку чи ні.
+
0
kingcity
kingcity
6 октября 2019, 14:16
#
Щодо сфери ЖКГ і банків – вже казав, в силу специфіку діяльності як одної так і другої, вважаю їх порівняння некоректним, тому далі розвивати цю тему не буду.
«Так что не надо пытаться перекручивать мои слова…» - та от цим ви частенько любите займатись…
Чтобы оставить комментарий, нужно войти или зарегистрироваться