- 5 апреля 2021, 11:05
Що таке краудфандінг
Термін краудфандінг (crowdfunding) можна перевести, як «суспільне фінансування» (crowd – натовп, funding – фінансування). Ті, хто активно користується YouTube, напевно, чули про «донати» (добровільні пожертвування стримеру) – це і є краудфандінг, але, в набагато менших розмірах.
Рух краудфандінга зародився в Інтернеті в кінці нульових – початку десятих років. Мета краудфандінга – збір добровільних пожертвувань на реалізацію тієї чи іншої ідеї. Суть роботи краудфандінга гранично проста. Комусь приходить цікава ідея, на реалізацію якої в автора немає необхідної суми коштів. Реципієнт ділиться своєю ідеєю на краудфандінговому майданчику, публікує свій бізнес-план, за допомогою якого намагається залучити інвесторів (донорів). Якщо автору проєкту пощастить, він може зібрати необхідну суму коштів і спробувати реалізувати на практиці задумане.
Як скласти бізнес-план
Після того, як в автора ідеї дозрів в голові план, він повинен викласти його на папері, провести повну калькуляцію, визначити кінцеву суму, необхідну для реалізації своїх задумів. Готовий бізнес-план публікується на одному з краундфандінгових сайтів. Автор ідеї домовляється про умови, на яких проводиться фінансування. Це можуть бути безоплатні пожертвування, часткове фінансування від майбутнього прибутку, нематеріальні види подяки.
Опублікований бізнес-план не повинен порушувати законів тієї країни, де буде реалізовуватися план. Усі грошові транзакції знаходяться у відкритому доступі, зібрані гроші можуть бути використані тільки за цільовим призначенням.
Усі краудфандінгові проєкти можна розділити на два види: комерційні та не комерційні. Фінансування комерційних проєктів, як правило, проводиться через венчурні інвестиції. Некомерційні проєкти апріорі не мають на увазі будь-яких повернень вкладених коштів. Зазвичай автори некомерційних проєктів «розплачуються» зі своїми донорами рекламною продукцією.
Види краундфандінгового фінансування
- Пан або пропав – якщо у відведений період потрібна сума на проєкт не була зібрана, гроші що надійшли, повертаються донорам.
- Класичний варіант має на увазі перерахування всієї зібраної суми автору проєкту, за вирахуванням комісії майданчика, незалежно від зібраної суми.
- Постійне фінансування здійснюється на всьому шляху реалізації ідеї, і припиняється лише після того, як вона буде реалізована або закрита.
- Рубікон – автор ідеї отримує гроші після того, як на проєкт надійде певний відсоток від усієї суми.
- Аукціон – автор ідеї виставляє її на продаж, який проводиться за правилами аукціону, інвестори пропонують свою ціну.
Краудфандінгові майданчики
Найвідоміші світові краудфандінгові майданчики – Kikstarter і IndieGoGo, через які здійснюється фінансування численних бізнес-планів. Комісія на цих майданчиках становить 5% від зібраної суми. В Україні працюють два майданчики – Спільнокошт (комісія 10%) працює з соціальними ініціативами; Na starte (комісія 8%) в основному працює з комерційними ідеями.
|
0
|
- 11:09 В Украине рассматривают изменение регулятора крипторынка
- 21.12.2024
- 16:00 Около 80 000 жителей Финляндии получили тепло от биткоин-майнинга
- 14:03 Пенсионное страхование: С начала года украинцы добровольно уплатили более 44 миллионов (инфографика)
- 11:11 ЕС может потерять криптоинвесторов из-за исключения USDT Tether из листинга
- 10:04 НБУ за неделю продал наибольший объем валюты на межбанке с 2022 года
- 20.12.2024
- 17:27 Курс валют на вечер 20 декабря: на межбанке доллар и евро подорожали
- 15:30 Сможет ли Cardano обойти Solana в бычьем ралли? ChatGPT указывает на XYZ как на скрытого лидера
- 13:42 Нацбанк смягчает ряд валютных ограничений
- 12:06 Падение биткоина и подорожание ASIC для майнинга: что нового на крипторынке
- 11:34 НБУ выпустил памятную монету из серебра «Новогодняя игрушка» (фото)
Комментарии