Минфин - Курсы валют Украины

Установить
CCLOAN
Зарегистрирован:
21 апреля 2020

Последний раз был на сайте:
14 марта 2023 в 01:57
Подписчики (2):
Niccelll
Niccelll
Kacviktok
Kacviktok
CCLOAN — Офіційний блог компанії
30 декабря 2021, 15:18

Що таке франшиза і які вони бувають?

Починати бізнес з нуля – це завжди дуже складно, тому що треба враховувати масу особливостей, долати купу проблем і труднощів, бути фахівцем в декількох напрямках. І найголовніше – доведеться вкласти досить велику суму, при цьому не знаючи, окупиться все чи ні.

Є і більш зручний варіант – скористатися сучасною моделлю бізнесу і купити франшизу. Це набагато простіше і швидше, ніж будувати компанію самостійно. Що ж таке франшиза? Чим вона відрізняється і в чому особливості франшизи?

Франшиза – що це простими словами

З франшизами ми стикаємося щодня – невеликі магазинчики однієї мережі, які стоять біля кожного будинку, кав’ярні по місту, мережі швидкого харчування і безліч іншого.

Франшиза – це комерційний договір, згідно з яким одна сторона (франчайзі) купує в іншої сторони (франчайзер) право використання комплексу благ для ведення власного бізнесу. Договір оформляється відповідно до закону про охорону інтелектуальної власності.

Щоб зрозуміти, як працює франшиза, можна розібрати простий приклад. Дуже часто останнім часом в великих містах почали відкривати кав’ярні у дворах під одним брендом. Наприклад, є компанія «Солодка кава». Перший власник відкрив кав’ярню в центрі міста, знайшов постачальників, зробив оригінальний стиль приміщення, придумав оригінальні рецепти кави … Бізнес почав розвиватися і ставав все більш прибутковим. Тепер можна і розширяться, щоб заробити ще більше. Але, проблема в тому, що не завжди хочеться знову вкладати гроші і займатися цим самостійно. Тому власник кав’ярні оформляє франшизу і починає продавати права на використання бренду, відкриття нового підприємства.

Франчайзер продає права за певну суму і на певних умовах, надає рецепти, допомагає з оформленням, рекламою, дає контакти постачальників, а франчайзі – відкриває компанію, керує підприємством і займається іншими завданнями з управління. ів плюсі ​​- власник першої компанії розширює бізнес, отримує дохід при мінімальних витратах, а той, хто купив франшизу вже має популярний бізнес і істотну допомогу в запуску бізнесу. Це і є франшиза – одна з найбільш зручних схем для запуску бізнесу.

Переваги та недоліки франшизи

Як і в будь-який інший моделі ведення бізнесу, у франшизи є як плюси, так і мінуси. Серед основних переваг франшизи можна відзначити:

  • для франчайзера – це відмінна можливість швидко отримати дохід;
  • можна розширити бізнес або бренд, при цьому не докладаючи занадто багато зусиль;
  • франчайзі купує вже готовий, налагоджений бізнес, з постачальниками і інформацією по роботі;
  • є доступ до готової бізнес-моделі, яка вже приносить дохід і точно не буде збитковою;
  • бізнес набагато швидше «розкручується», тому що вже є база у вигляді популярної компанії;
  • не потрібно особливо займатися рекламою і підвищенням впізнаваності, тому що перша компанія від франчайзера вже подбала про це;
  • дуже мінімальний шанс провалу бізнесу (набагато менше, ніж в будь-якій іншій схемі запуску компанії).

Але є також і ряд мінусів, які треба знати перед покупкою франшизи. Найголовніше – як не працюй, але франшиза все одно залишиться франшизою. Бізнес не перейде в інші руки, а франчайзі не зможе володіти оригінальним брендом, а тільки розвивати і отримувати більше прибутку від підприємства під франшизою, на умовах договору. У майбутньому можна, звичайно, закрити цю компанію і, з новим досвідом, зайнятися тільки своїм бізнесом, але при роботі з франшизою це неможливо.

Також, треба пам’ятати, що кожен договір різний. У деяких прописано, що потрібно заплатити лише основну суму на покупку, інші ж вимагають виплати додаткової суми. Залежно від умов, франчайзер також має певний рівень контролю над франшизою. Наприклад, франчайзі купив кав’ярню, але вирішив також продавати там десерти. Якщо в оригінальній компанії і по умовах договору цього не прописано, то керівник може заборонити такі рішення.

Крім того, вартість деяких (особливо найпопулярніших і прибуткових) франшиз буває дуже високою, не кажучи вже про специфічні вимоги. Наприклад, купити франшизу МакДональдса могли тільки ті, хто живе в безпосередній близькості від планованого місця відкриття компанії. Ціна за умовах договору виплачувалася в кілька етапів, але навіть так початковий внесок був настільки високим, що тільки найдосвідченіші бізнесмени могли її собі дозволити. А термін повного повернення інвестицій (окупності) становить більше року, що вважається хорошим показником.

Як підсумок, можна сказати, що франшиза – це відмінний варіант для запуску всього бізнесу, особливо починаючим підприємцям. Плюсів тут набагато більше, ніж мінусів, тому при ретельному виборі франшизи і старанності в роботі, можна вже найближчим часом отримувати дохід.

Просмотров: 2686, сегодня — 2
Следить за новыми комментариями

Комментарии

Чтобы оставить комментарий, нужно войти или зарегистрироваться