- 5 апреля 2021, 11:05
Що таке краудфандінг
Термін краудфандінг (crowdfunding) можна перевести, як «суспільне фінансування» (crowd – натовп, funding – фінансування). Ті, хто активно користується YouTube, напевно, чули про «донати» (добровільні пожертвування стримеру) – це і є краудфандінг, але, в набагато менших розмірах.
Рух краудфандінга зародився в Інтернеті в кінці нульових – початку десятих років. Мета краудфандінга – збір добровільних пожертвувань на реалізацію тієї чи іншої ідеї. Суть роботи краудфандінга гранично проста. Комусь приходить цікава ідея, на реалізацію якої в автора немає необхідної суми коштів. Реципієнт ділиться своєю ідеєю на краудфандінговому майданчику, публікує свій бізнес-план, за допомогою якого намагається залучити інвесторів (донорів). Якщо автору проєкту пощастить, він може зібрати необхідну суму коштів і спробувати реалізувати на практиці задумане.
Як скласти бізнес-план
Після того, як в автора ідеї дозрів в голові план, він повинен викласти його на папері, провести повну калькуляцію, визначити кінцеву суму, необхідну для реалізації своїх задумів. Готовий бізнес-план публікується на одному з краундфандінгових сайтів. Автор ідеї домовляється про умови, на яких проводиться фінансування. Це можуть бути безоплатні пожертвування, часткове фінансування від майбутнього прибутку, нематеріальні види подяки.
Опублікований бізнес-план не повинен порушувати законів тієї країни, де буде реалізовуватися план. Усі грошові транзакції знаходяться у відкритому доступі, зібрані гроші можуть бути використані тільки за цільовим призначенням.
Усі краудфандінгові проєкти можна розділити на два види: комерційні та не комерційні. Фінансування комерційних проєктів, як правило, проводиться через венчурні інвестиції. Некомерційні проєкти апріорі не мають на увазі будь-яких повернень вкладених коштів. Зазвичай автори некомерційних проєктів «розплачуються» зі своїми донорами рекламною продукцією.
Види краундфандінгового фінансування
- Пан або пропав – якщо у відведений період потрібна сума на проєкт не була зібрана, гроші що надійшли, повертаються донорам.
- Класичний варіант має на увазі перерахування всієї зібраної суми автору проєкту, за вирахуванням комісії майданчика, незалежно від зібраної суми.
- Постійне фінансування здійснюється на всьому шляху реалізації ідеї, і припиняється лише після того, як вона буде реалізована або закрита.
- Рубікон – автор ідеї отримує гроші після того, як на проєкт надійде певний відсоток від усієї суми.
- Аукціон – автор ідеї виставляє її на продаж, який проводиться за правилами аукціону, інвестори пропонують свою ціну.
Краудфандінгові майданчики
Найвідоміші світові краудфандінгові майданчики – Kikstarter і IndieGoGo, через які здійснюється фінансування численних бізнес-планів. Комісія на цих майданчиках становить 5% від зібраної суми. В Україні працюють два майданчики – Спільнокошт (комісія 10%) працює з соціальними ініціативами; Na starte (комісія 8%) в основному працює з комерційними ідеями.
|
0
|
- 14:55 Средний курс покупки наличного доллара в банках не изменился. По чем сейчас продают валюту
- 11:45 Stripe будет принимать платежи в крипте, SEC отложила решение по опционам на спотовые биткоин-ETF: что нового на рынке
- 10:33 Курс валют на 26 апреля: доллар в банках подешевел, евро — подорожал
- 09:27 НБУ вводит в обращение памятную монету «Чернобыль. Возрождение. Аист черный» (фото)
- 08:02 Официальный курс: НБУ снизил гривну на 20 копеек
- 25.04.2024
- 18:39 В НБУ говорят, что курсовые колебания не несут никакой угрозы
- 18:17 Блокнот с надписью «Buy Bitcoin» продали на аукционе за $1 млн
- 17:54 Активы «дочек» росбанков уже проданы на 5 млрд гривен — Минэкономики
- 17:41 Курс валют на вечер 25 апреля: доллар и евро на межбанке ушли вниз
- 17:15 Украина рассчитывает получить $38 миллиардов помощи в 2024 году
Комментарии