Multi от Минфин
(8,9K+)
Оформи кредит — выиграй iPhone 16 Pro Max!
Установить
9 июня 2026, 15:44 Читати українською

Рада поддержала снижение налога на аренду жилья до 5%

9 июня Верховная Рада приняла законопроект № 15111-д, которым, среди прочего, уменьшили налоговую нагрузку для физических лиц, официально сдающих недвижимость в аренду. Об этом написала глава парламентского Комитета по вопросам организации государственной власти, местного самоуправления, регионального развития и градостроительства Елена Шуляк.

► Читайтестраницу «Минфина» в фейсбуке: главные финансовые новости

«По моему мнению, это один из тех случаев, когда меньшая ставка налога может дать лучший результат для государства. Сегодня многие собственники жилья, не являющиеся ФЛПами, сдают недвижимость в аренду без официального оформления и декларирования доходов. И в значительной степени причина заключается именно в слишком высокой налоговой нагрузке», — написала Шуляк.

По ее словам, снижение ставки до 5% должно создать стимулы работать легально, заключать официальные договоры и платить налоги. В итоге выиграют все: арендодатели получат более простые и понятные правила, арендаторы больше защиты своих прав, а государство дополнительные поступления и более прозрачный рынок.

Закона недостаточно

«В то же время принять закон недостаточно. Очень важно, чтобы государство и ответственные органы провели качественную информационную кампанию и объяснили людям новые возможности и правила. Без этого рынок также будет постепенно выходить из тени, но гораздо медленнее, чем мог бы. Поэтому сейчас главное не только изменить законодательство, но и донести эти изменения до людей», — написала она.

Инвестируйте в разные активы: земля, жилье, коммерческая недвижимость — все есть на InvestMarket от «Минфин».

Автор:
Роман Мирончук
Редактор ленты новостей Роман Мирончук
Пишет на темы: Экономика, финансы, банки, криптовалюты, инвестиции, технологии

Комментарии - 35

+
+71
bosyak
bosyak
9 июня 2026, 16:03
#
«зменшили податкове навантаження для фізичних осіб, які офіційно здають нерухомість в оренду» — для 600 платників на всю країну. Для інших нічого не змінилося :) :) :)
+
+45
Fuzzy
Fuzzy
9 июня 2026, 18:24
#
Я сподіваюся, що багато людей почне платити, якщо буде впроваджено нормальний механізм без зайвої бюрократії. наприклад рахунок в банку для раньтє, для якого банк буде виступати податковим агентом і утримувать ці 5%. людині взагалі не прийдеться паритись — тільки принести в банк договір оренди для відкриття такого рахунку. якщо ж буде треба декларації, податкові кабінети і т.і., то, нажаль, більша частина буде такою, що «Для інших нічого не змінилося :) :) :)»
але початок дуже хороший!

+
+14
bosyak
bosyak
9 июня 2026, 18:35
#
З якого перепугу? Що держава зробила для орендодавця? Нічого. Як держава враховує видатки арендодавця для оподаткування — ніяк. Чи має держава стягувати податок на нерухомість якщо вона у приватній власності? Ні, бо тоді це не власність, а оренда у держави. Держава має брати податок тільки з прибутку, інакше це плата за життя в країні. Збільшилась вартість моєї власності через розвиток інфраструктури — ок, частину прибутку за відрахуванням інфляції держава має право отримати.
+
+15
Fuzzy
Fuzzy
9 июня 2026, 19:08
#
Це прибуток. і так склалося, що практично всі прибутки оподатковуються. навіть отримання спадщини. я думаю, що більше питань має бути як ці кошти використовуються.
+
+15
Fuzzy
Fuzzy
9 июня 2026, 19:19
#
Додам для «з якого перепугу»: кратрирант виносить з хати все, включаючи унітаз — якщо податки не платилися чи піде орендодавець до поліції, розуміючи, що йому податкова вкатить штраф? а якщо працював в білу, то піде, а поліція буде відпрацьовувати податки, які він сплатив. звісно, це сімпліфіковано, але це для розуміння моєї думки. до речі, я не згоден з деякими податками, які ми чи бізнес платимо, в них сенсу взагалі нема, крім здиралова. але це не таки випадок, як на мене
+
0
bosyak
bosyak
9 июня 2026, 22:44
#
Це дохід який включає в себе прибуток і витрати. Оподатковуватись має тільки прибуток.
Дійсно не розрізняєте дохід і прибуток?

Ну, наприклад, Ви отримуєте зарплатню — це дохід. Для отримання зарплатні Вам потрібно десь жити, щось їсти, відпочивати, лікуватися — це Ваші витрати на отримання доходу. Все що залишилося у кінці місяця то прибуток. От скажіть з якого дива Ви маєте платити ПДФО з усього доходу? І окремо ще 20% ПДВ з кожній покупки?
+
0
R S
R S
9 июня 2026, 23:18
#
Все що залишилося у кінці місяця топрибуток.

Улыбают меня доморощенные «иксперты»

А с какого перепуга доход (зарплата, полученная в начале месяца), вдруг превратился в прибыль (остаток зарплаты в конце месяца)???
+
0
bosyak
bosyak
10 июня 2026, 9:29
#
Прибуток=дохід-видатки, так зрозуміліше? Можете порахувати витрати за попередній місяц і відняти від зарплати в цьому.
+
0
R S
R S
11 июня 2026, 1:10
#
Бинго!!! Я вас поздравляю как потенциального кандидата на шНобелевскую премию по экономике! Ору!

А если я потратил за месяц больше, чем заработал — у меня чё, убыток нарисовался???)
А если я взял кредит на 1 лям — я получил 1 лям прибыли???
А когда вернул кредит + %% по нему — я снова получил убыток???
+
+14
bosyak
bosyak
11 июня 2026, 11:58
#
За місяць так, збиток.

По кредиту — ні, бо у Вас з’явилося зобов’язання в пасиві, кредит в активі — У Вас не прибуток, а збиток на відсотки по кредиту.

Повернули кредит — з пасиву пішли зобов’язання з активу пішло тіло кредиту і відсотки — збиток на розмір відсотків.

Якщо щось заробили на тому кредиті тоді рахуєте чи залишився прибуток після сплати по кредиту чи ні.

Ну це у мене, «лауреата» який розрізняє прибуток і дохід. У Вас може бути будь що.
+
0
R S
R S
11 июня 2026, 13:04
#
По кредиту — ні, бо у Вас з’явилося зобов’язання в пасиві, кредит в активі — У Вас не прибуток, а збиток на відсотки по кредиту.
Кредит — это АКТИВ для организации, выдавшей его (т.к. она зарабатывает на нём).
Для физлица или юрлица кредит — это всегда ПАССИВ. Всегда!!!

Ну це у мене, «лауреата» який розрізняє прибуток і дохід.
Вы не различаете, у кого формируется доход, а у кого — прибыль. Это вы мне уже доказали.

Специально для вас сделаю небольшой ликбез по экономике.

ДОХОД получают и физлица-наёмные работники, и юрлица (собственники бизнеса).
ПРИБЫЛЬ (УБЫТОК) образуется ТОЛЬКО у собственников бизнеса, но никак не у наёмных работников.

Из учебника по экономике:
Прибыль — это положительная разница между общими доходами компании и всеми понесенными ею расходами на производство и реализацию товаров или услуг. Это главный финансовый показатель успешности бизнеса, отражающий эффективность использования его ресурсов.
+
0
bosyak
bosyak
11 июня 2026, 16:01
#
Відкрили америку, я про те і пишу що податки треба з найманого працівника утримувати з урахуванням його витрат. А не з доходу. Для цього треба змінювати закони і підручники. Податкове навантаження найманого працівника складає 65+% +10% інфляції. Тобто людина на 75% раб. А це погано скінчиться.
+
+15
R S
R S
11 июня 2026, 16:52
#
…податки треба з найманого працівника утримувати з урахуванням його витрат. А не з доходу.

Ишь чё удумали) Так вообще никто не будет налоги платить — затраты уравняют с доходом и всё. Налогов государству — НОЛЬ.
+
+14
bosyak
bosyak
11 июня 2026, 18:52
#
Чого ж тоді в сша і єс люди асі квитанції збирають? Невже для зменшення оподаткування? Якщо сер’йозно, то лише так можно буде вивести тінь на світло. Якщо держава нічого не зробила що б доходи перевищували видатки — то держава і не має отримувати з цього податки. Якщо вартість моєї нерухомості не росте, а ще не дай бог знижується, через те що держава не робить наприклад інфраструктуру то держава не має вимагати податок на нерухомість. Подорожчала — будь ласка. Інфляція також не має обкладатися податком. Велика інфляція — малі податки. Тоді всі будуть в одному човні. І держава і громадяни. Поки ще громадянин на 75% раб держави.
+
0
R S
R S
11 июня 2026, 19:34
#
Чого ж тоді в сша і єс люди асі квитанції збирають? Невже для зменшення оподаткування?
У них свои законы по налогообложению, у нас (в Украине) — свои.

Поки ще громадянин на 75% раб держави.
Отчасти согласен.

А почему вы не высказываете свои идеи с трибуны верховной рады? Вас бы услышали те, кто принимает законы в этой стране. И, возможно, что-то изменилось бы в лучшую для простых людей сторону.
+
0
bosyak
bosyak
12 июня 2026, 8:16
#
Закони можно і потрібно змінювати.

Чому «отчасти»?

Держава — орган примусу який обслуговує панівний клас. Про «простих людей» там думають коли бояться. Єдиний шанс щось змінити — прискіпливо обирати депутатів, ставити їм правильні запитання і контролювати їх роботу. Але 80% населення на це не здатні.

Я раб держави на 17% від доходу — мене влаштовує.
+
0
Три літри
Три літри
13 июня 2026, 8:56
#
А що держава має зробити для орендодавців щоб вони почали чесно платити податки як це робить купа ФОПів та найманих працівників?
+
+11
Унилий Бетменцев
Унилий Бетменцев
9 июня 2026, 16:40
#
Справа не так у відсотку, як у тому, що орендодавці не мають бажання звʼязуватись із податковою, репутація якої нижче плінтуса.
+
0
Lololoq
Lololoq
14 июня 2026, 10:58
#
Так там не только налоговая. Там ещё была реформа для риелторов. Я не против риелторов, но, их фактически закатали в асфальт новыми законами и обязательствами.
+
+55
neverice
neverice
9 июня 2026, 16:57
#
Сьогодні в Раді день адекватних рішень? Прийняли, фактично, єдине рішення яке хоча б теоретично може спрацювати. В сфері, де податки історично не платились ніколи.
+
+75
R S
R S
9 июня 2026, 17:48
#
Да, это адекватное, но половинчатое решение.
Теперь раде надо сделать так, чтобы платить этот налог стало выгодно, т. е. создать стимул (-ы).
Ведь 99% арендодателей никогда не платили этот налог. И даже 5% налога платить не будут, если не «закрутить им гайки».
+
0
Fuzzy
Fuzzy
9 июня 2026, 18:29
#
Чому у нас все тільки через «закрутити гайки»? мотивація має бути нормальна, процеси ргості і прямі. люди не худоба, щою їх гнати в стійло ціпком. :(
звісно мають бути запобіжні заходи для особливо упоротих, але те має бути виелючення.
суто моя персональна думка
+
+60
R S
R S
10 июня 2026, 0:04
#
Чому у нас все тільки через «закрутити гайки»?
Потому что по-хорошему не хотят. Должен быть и кнут, и пряник.

люди не худоба, щою їх гнати в стійло ціпком.
Про это вы тцк-шникам расскажите, кто в этой стране не худоба…
+
+75
Mindent
Mindent
10 июня 2026, 4:29
#
Без проверок и последующих штрафов даже 5% платить не будут…
+
0
Fuzzy
Fuzzy
10 июня 2026, 8:11
#
Мабуть я просто кращої думки про людей :(
+
+60
ccc2013
ccc2013
10 июня 2026, 15:21
#
Это у вас пройдет со временем)
+
0
Fuzzy
Fuzzy
10 июня 2026, 20:53
#
Смішно, +
+
0
Fuzzy
Fuzzy
10 июня 2026, 21:19
#
В іншій статті узнав деталі закону…
приєднуюсь до коментаторів — платити не почнуть :(
так і будуть никатися

«Это у вас пройдет со временем)» — тільки що вилікували. пройшло :)
+
+15
Karin77
Karin77
11 июня 2026, 21:07
#
😜😜😜
+
+30
IrishRepublican
IrishRepublican
10 июня 2026, 12:12
#
…і не будуть платитись)
+
+15
Apache
Apache
9 июня 2026, 23:55
#
«По моему мнению, это один из тех случаев, когда меньшая ставка налога может дать лучший результат для государства». (Елена Шуляк)

А для остальных налогов такую логику не вариант применить…
+
0
Три літри
Три літри
13 июня 2026, 8:56
#
Податок на ОЛХ робить те саме: знижує ставку податку з 18% до 5% на купу послуг що надаються через платформи.
+
+30
Dmitry V.G.
Dmitry V.G.
10 июня 2026, 9:01
#
Если будет 5% налога и 5% военного сбора сверху, то это уже не очень привлекательно для арендодателя. Но лучше чем было, конечно же.
+
+15
IrishRepublican
IrishRepublican
10 июня 2026, 12:10
#
5% від нуля — все рівно нуль =)
+
+45
ccc2013
ccc2013
10 июня 2026, 15:17
#
Так уж устроены люди… Если можно не платить и никто это не проверит- зачем платить? 😜
Чтобы оставить комментарий, нужно войти или зарегистрироваться