Минфин - Курсы валют Украины

Установить

через телефонну книгу підтягується карта зовсім сторонньої особи

×

Введите ваш E-mail
для оформления подписки:

Подписаться

Подписка оформлена успешно

На указанную вами электронную почту отправлено
письмо с подтверждением подписки.

Мы рады, что вы с нами!


Уважаемый Андрей!

В дополнение к оформенной подписке
вы можете также получать:

Подписаться

Подписка оформлена успешно

На указанную вами электронную почту отправлено
письмо с подтверждением подписки.

Мы рады, что вы с нами!



Вернуться на сайт
×

Получайте по E-mail самые главные
финансовые новости Украины и мира:

Подписка оформлена успешно

На указанную вами электронную почту отправлено
письмо с подтверждением подписки.

Мы рады, что вы с нами!



Вернуться на сайт
Подписаться
Innakost 18 августа 2023, 18:31
Я здійснила платіж на карту через систему моно-банк. Обрала користувача з телефонної книги Vadim — далі переказати кошти (висвічується його ім'я та фото) — далі вказала суму платежу. Все і сиджу собі спокійна. За пару тижнів виявилось, що кошти не надійшли отримувачу. Я зайшла до картки з вказанням переказів, дата 31,07 отримувач Vadim, формую платіжку (номер карти 5375 4141 4378 9419 Вікторія Г. Тобто фото одне (чоловіче, імя Вадим), а кошти надходять на рахунок сторонньої особи. При тому, що при здійсненні платежу не було вказано, що отримувачем є Вікторія Г. Як таке взагалі можливо?!!! Виходить якимось дивним чином, що при переказі на карту з телефонної книги можуть бути привязані банком зовсім інші користувачі і цього навіть не видно при здійсненні платежу?! при зверненні до служби підтримки банку про помилковий платіж неправомірному отримувачу з проханням заблокувати вказану суму, банк сказав, що «отримувач очікував ці кошти, а тому повертати їх не збирається. Звертайтесь до Суду». ну-ну…Хіба це не пряме нехтування ст. 86 ЗУ «Про платіжні послуги» надавач платіжних послуг (банк) несе відповідальність за виконання помилкової, неакцептованої платіжної операції і зобов’язаний, а у користувача з’являється право на відшкодування шкоди завданої помилковою операцією«.? Хоч закон передбачає: У разі виконання помилкової платіжної операції на рахунок неналежного отримувача надавач платіжних послуг зобов’язаний негайно після виявлення помилки переказати за рахунок власних коштів суму платіжної операції отримувачу, а також сплатити йому пеню в розмірі 0,1 відсотка суми простроченого платежу за кожний день прострочення від дня завершення помилкової платіжної операції до дня переказу коштів на рахунок отримувача, але не більше 10 відсотків суми платіжної операції.»
Я розумію, що неправомірний отримувач непорядна Вікторія Г. 5375 4141 4378 9419 сидить радісінька, що надурняк отримала 3000 грн (Ще б пак «Вона іх очікувала», хто б не очікував?! і відмовляється їх повертати.) Але є ж як так може бути, що відправляєш одному користувачу (за іменем з телефонної книги), а натомість отримує інший?! При тому що при преказі зовсім НІДЕ не вказано, хто отримувач коштів. Лише це можна виявити при формуванні платіжки, коли гроші відправлено і повернути їх не можна «бо вони очікувані».
Я хочу застерегти всіх користувачів mono банк, що виходить банк якимось чином може на власний розсуд прив’язувати до номерів телефонів картки сторонніх користувачів. При переказі РЕАЛЬНОГО отримувача не вказано. Служба підтримки не заперечила, що у них також фото Вадима висвічується (а не Вікторії Г). І ми не знаємо, скільки ще таких неправомірних переказів здійснено, кошти повернути не можливо. Отримати інформацію щодо неправомірного отримувача також, оскільки це «банківська таємниця, яка не розповсюджується». Навіть прізвище отримувача приховано.
Виходить відправник коштів особисто не вводячи номер картки отримувача, а користуючись сервісом банку за переказом з телефонної книги, може іх надіслати будь-кому і цього навіть не видно. от вам і сервіс. «звертайтесь в суд» — каже банк.
От чесно, мені б дуже хотілось знайти людей, які опинились в подібній ситуацїі, оформити колективне звернення до цивільного суду в першу чергу до банку. Щоб виправити «сервіс», щоб здійснення банківських операцій було максимально прозорим, щоб виключити отакі операції підміни карток, оскільки це явне шахрайство.
monobank
Ответ банка
18 августа 2023, 20:31
Розуміємо, що ситуація неприємна
Ми відображаємо назву контакту відповідно до того, як він записаний у вас в контактній книзі
Рекомендуємо звернутися до Цивільного Суду, ви маєте право стягувати безпідставно отримані кошти з неналежного одержувача, керуючись ст. 1212 Цивільного кодексу України
Уточнити контакти цивільного суду в вашому регіоні або подати позов онлайн можна на сайті «Судової влади України» https://court.gov.ua/

Комментарии - 32

+
+15
aliwka3
aliwka3
18 августа 2023, 19:12
#
Смотрите как я понимаю ситуацию. У вас есть контакт в телефоне, у вас он подписан как Вадим, вы делаете перевод по этому номеру телефона, моно показывается как называется у вас контакт, но по факту, карта по этому номеру не принадлежит Вадиму. То есть получается человек из ваших контактов передал кому-то свой номер телефона для регистрации., либо какая-то похожая ситуация.
Так что вряд ли это вина банка, что под номером Вадима зарегистрировался кто-то другой.
Вместе с тем было бы неплохо рядом с именем контакта приписывать реальное имя владельца счета по этому номеру
Пробуйте на будущее делать переводы именно по номеру карты
+
+15
Innakost
Innakost
18 августа 2023, 20:31
#
Я теж так розумію ситуацію: контакт в телефоні (або мобільний оператор за певний час) передав номер іншому користувачу. При тому новий власник Вікторія Г не змінив у Вайбері фото, там також лишилося чоловіче фото Вадима. Цікаво чому? І при здійснені платежу так і було вказано Вадим. А по факту кошти надійшли Вікторії Г.
Виходить, що можна вільно давати номер (представляючись наприклад умовною Тетяною (хай мене пробачать зараз усі невинні Тетяни), людина записує тебе до своєї телефонної книги, робить переказ коштів за щось (нехай умовний товар), а я в банку буду Інна отримувати кошти і казати, що «їх очікувала», далі блокувати номер відправника і всьо? як на мене виглядає цілком по-шахрайськи. Тому і виношу дану ситуацію в публічний простір з проханням до банку виводити РЕАЛЬНІ дані отримувача коштів.
А щодо переказу коштів за номером, то тепер ТІЛЬКИ так. Тим паче, що мені спасти на думку не могло, що моно НЕ МАЄ кроку з підвердженням платежу, де вказано отримувача.
+
0
Jokets
Jokets
20 августа 2023, 6:30
#
А до чого тут банк ? Ви можете підписати контракт як тільки хочете, банк вам що поліція яка повинна чітко встановити особу людини?
+
0
Три літри
Три літри
20 августа 2023, 7:21
#
При тому новий власник Вікторія Г не змінив у Вайбері фото, там також лишилося чоловіче фото Вадима. Цікаво чому?

Якщо Вадим не видалив акаунти у Вайбері то він там буде існувати доволі довго: на відміну від Телеграма умВайбера немає налаштування яке автоматично видаляє акаунт.

Щоб Вікторія змінила в тому акаунті фото — вона спочатку мусить почати користуватись вайбером. А вона ним користується?
+
0
Три літри
Три літри
18 августа 2023, 19:13
#
Тобто фото одне (чоловіче, імя Вадим), а кошти надходять на рахунок сторонньої особи…

Банк не контролює як людина підписана у вашій телефоній книзі.

Як таке взагалі можливо!!!

А як так сталось що телефон Вадима вже не меньше року як неактивний, був повторно призначений на нову сім-карту яка була продана Вікторії яка її купила і встановила данний номер як свій фінансовий номер телефону в Монобанку?

Хіба це не пряме нехтування ст. 86 ЗУ «Про платіжні послуги» надавач платіжних послуг (банк) несе відповідальність за виконання помилкової, неакцептованої платіжної операції і зобов’язаний, а у користувача з’являється право на відшкодування шкоди завданої помилковою операцією".?

Так це у вас в телефонній книзі помилка, а не банк переказав гроші комусь другому.

Але є ж як так може бути, що відправляєш одному користувачу (за іменем з телефонної книги), а натомість отримує інший?!

Відправка відбувається за номером телефону, а не іменем. Само тому використовується телефона книга.

До слова у вашій розповіді не вистачає однієї важливої деталі: ви подзвонили на номер з телефоної книги? Якщо так то хто вам відповів, Вадим чи Вікторія?

Я хочу застерегти всіх користувачів mono банк, що виходить банк якимось чином може на власний розсуд прив’язувати до номерів телефонів картки сторонніх користувачів.

В Монобанку прив’язку номерів телефоні роблясть самі власники карт Монобанка, крім них це не може зробити хтось інший.
+
0
Три літри
Три літри
18 августа 2023, 19:14
#
От чесно, мені б дуже хотілось знайти людей, які опинились в подібній ситуацїі, оформити колективне звернення до цивільного суду в першу чергу до банку.

А що саме ви хочете пред’явити банку якщо помилка була у вашій телефонній книзі?
+
+45
Innakost
Innakost
18 августа 2023, 20:42
#
Щодо банку:
1) щоб банк встановив крок, де після підтягування контакту з телефонної книги, вказувався номер карти та ПІБ отримувача. нічого надзвичайного, правда?
Звідки я можу знати, що Вадим більше Вадим, а Вікторія? Фото у Вайберу, фото в банківському довіднику Вадима. отримувач Вікторія?! Яка помилка у телефонній книзі?
Певна, що це б вберегло багатьої від невірних переказів коштів на неправомірних отримувачів.
2) банк так само бачить, що на фото Чоловік, а не Вікторія Г. Виходить, що можна вільно давати номер (представляючись наприклад умовною Тетяною (хай мене пробачать зараз усі невинні Тетяни), людина записує тебе до своєї телефонної книги, робить переказ коштів за щось (нехай умовний товар), а я в банку буду Інна отримувати кошти і казати, що «їх очікувала», далі блокувати номер відправника і всьо? як на мене виглядає цілком по-шахрайськи. Тому і виношу дану ситуацію в публічний простір з проханням до банку виводити РЕАЛЬНІ дані отримувача коштів.
+
+15
Три літри
Три літри
18 августа 2023, 23:46
#
Яка помилка у телефонній книзі?

1. у вас в телефонній книзі номер +380123456789 підписаний як Вадим
2. Вікторія під час відкриття рахунку в банку вказала номер +380123456789 і підтвердила що він належить їй вводом кода з СМС відправленого Монобанком на цей номер телефона.

Коли ви робите переказ за номером телефону ви вказуєте банку контакт, банк читає номер телефону з цього контакту і шукає чи є у нього клієнт який вказав цей номер телефона — якщо є то переказ відбувається на одну з карт клієнта. При цьому як контакт підписаний у Вашій телефонній книзі і чи співпадає він з імʼям клієнта — для банка не важливо, бо людина може бути підписана як родич (чоловік, дружина, брат, сестра, мати, батько і т.і), професією (стоматолог, прокурор) і так далі.

Чи показувати замість імені з телефоном книги реальне імʼя питання неоднозначне. Для мене зручніше коли я бачу звичні мені імʼя дружини, дитини, мама, папа. До слова всі контакти в адресній книзі самого Монобанка можна відредагувати і назвати так як зручно.
+
0
Innakost
Innakost
19 августа 2023, 14:18
#
Чи показувати замість імені з телефоном книги реальне імʼя питання неоднозначне. Для мене зручніше коли я бачу звичні мені імʼя дружини, дитини, мама, папа. До слова всі контакти в адресній книзі самого Монобанка можна відредагувати і назвати так як зручно.
Однозначно показувати.Я пропоную додати один крок в даному процесі: обираєте ім"я з телефонної книги (саме те, як записано у вас) — вводите суму переказу — показує на яку (чию) карту Ви здійснюєте переказ. Один крок, який вбереже багатьох.
Адже якщо це нехай карта Вашої мами-пенсіонерки, яка знаходиться у Вашої сестри і вона щомісяця ходить знімати пенсію для мами. І Ви натискаючи на СЕСТРА перераховуєте кошти на карту МАМИ (і побачите її прізвище), то це Вас не збентежить. правда? відкрито-прозоро.
Але якщо, наприклад, Ви купуєте шини б/у на ОЛХ у Олени (наприклад), а гроші відправляються Сергію. І це ви чітко бачите, то ситуація зовсім інша.
Прозорість банківських операцій ще нікому не зашкодила, вірно? хіба що шахраям.
+
+30
Qwerty1999
Qwerty1999
19 августа 2023, 14:28
#
Innakost

Особисто я проти такого нововведення…


Шахраї можуть заносити в адресну книгу будь які номери телефонів
та по них вираховувати ПІБ власників та в яких банках у них відкриті
карткові рахунки.
Навіщо така дірка в банківській безпеці потрібна — тільки для того,
щоб якийсь недолугий кліент бачив кому він переводить кошти
по номеру телефона…
+
+15
Три літри
Три літри
19 августа 2023, 15:02
#
показує на яку (чию) карту Ви здійснюєте переказ. Один крок, який вбереже багатьох.

Замість того щоб тримати актуальною свою телефонну книгу ви пропонуєте створити інструмент для перевірки наявності в людини банківського рахунку. А це порушення банківської таємниці, до слова.

Перекази за номером телефону тому і винайшли щоб обійти передачу номера картки який може бути використаний шахраями. Коли переказ робиться за номером телефону — взаналі не важливо в якому банку картка на яку прийдуть гроші.
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
19 августа 2023, 15:05
#
«інструмент для перевірки наявності в людини банківського рахунку.»

Не тільки перевірки, а й отримання персональних данних
та банківських реквізитів кліентів:
- номер телефону, номер банківської картки, ПІБ.
+
+15
Jokets
Jokets
20 августа 2023, 6:35
#
Прикольно: хтось візьме з соц мереж ваш номер, внесе собі до тел книги і просто подивиться ваше ПІБ в справжнє фото через додаток банку) ніякого ризику так? Абсурд : навчіться відповідати за свої помилки як доросла людина. Банк жодного відношення до ваших контактів не має. Ви самі їх створюєте, то ж ви і слідкуйте за АКТУАЛЬНІСТЮ
+
0
Три літри
Три літри
18 августа 2023, 19:16
#
До слова нагадаю що послуга переказу за номером телефону вже існує в приблизно десятку банків. Забеспечує її платіжна система, саме вона з’язує номери телефонів власників карт з їх телефонними номерами. Правда при такому переказі не видно ані імені, ані якоїсь фотографіх — номер телефона просто замінює номер карти.
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
18 августа 2023, 19:46
#
Если у клиента его номер телефона является финансовым в десятке укрбанков,
то там появляются дополнительные проблемы.

Правильнее перечислять всё-таки по номеру карты и затем сохранять
шаблоны таких переводов, чтобы повторно не вводить номера карт
в следующий раз.
+
+15
Innakost
Innakost
18 августа 2023, 20:56
#
Дякую за відповідь.
Звичайно правильно перераховувати за номером карти, ви цілком праві. Просто мені не могло спасти на думку, що крок з номером карти та отримувачем буде пропущено. обираєш отримувача з телефонної книги, вказуєш суму і кошти відправляються. комусь. номер карти та отримувач видно вже на платіжці, коли кошти повернути не можливо.
Як написала вище виходить, що можна вільно давати номер (представляючись наприклад умовною Х, людина записує тебе до своєї телефонної книги, робить переказ коштів за щось (нехай умовний товар), а я в банку буду Інна отримувати кошти і казати, що «їх очікувала», далі блокувати номер відправника і всьо? як на мене виглядає цілком по-шахрайськи. Такі сліпі перекази.
Мені цікава думка банку, на скільки часто трапляються подібні ситуації? І як її можна виправити? І невже нічого зробити не можна? Тільки суд?
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
18 августа 2023, 22:04
#
«Просто мені не могло спасти на думку»

Що коли перераховуете кошти за номером телефону,
то ні номера карти ні ПІБ не буде виводитись,
бо до початку переказу вони ще не завжди відомі,
особливо коли картка іншого банку, а от після переказу
банк отримувача підтверджує наявність карткового
рахунку у володаря телефонного номера.
+
+30
Innakost
Innakost
18 августа 2023, 22:19
#
Картка неправомірного отримувача виявляється теж моно. і без прізвища. тільки Вікторія Г на платіжці висвічується.
виходить, що описана мною схема таки цілком може бути використана в якості шахрайської, правда? от тому мене і цікавить, на скільки проблема є масовою? як цьому зарадити? можливо потрібно розробити банку певний механізм підвердження отримання коштів при запиті відправника. будь-хто непорядний може сказати «кошти очікувані я їх повертати не хочу».
які будуть поради щодо повернення? які важелі впливу існують?
+
0
SergeyNina
SergeyNina
18 августа 2023, 22:59
#
Никаких. Лучше только по номеру карты переводить. Номер телефона это опасно. Идея то отличная только если этот номер финансовый в одном банке. У меня на одном номере четыре карты четырёх банков + мамина пенсионная + корпоративная для служебных расходов. По поводу вайбер и фото в нем. Я лично в корпоративном телефоне в вайбере вообще оставил старое фото уволенного сотрудника
+
+15
Oleksii Ch
Oleksii Ch
19 августа 2023, 15:09
#
+ мамина пенсионная

Ваша шановна мамця визнана недієздатною?
Бо інакше ви зараз зізналися в скоєнні правопорушння або принаймні правил обслуговування в банку.
+
0
Три літри
Три літри
19 августа 2023, 11:06
#
виходить, що описана мною схема таки цілком може бути використана в якості шахрайської, правда?

в чому тут шахрайство? Ви переказали гроші людині за номером телефону
номер телефону належить цій людині що доводить наявність в неї банківського рахунку до якого цей телефон привʼязаний

якщо ж ви про Вадима то це не шахрайство, а глупість — при шахрайстві шахраі отримують гроші, а не втрачають їх як це сталось з Вадимом
+
0
Innakost
Innakost
19 августа 2023, 14:23
#
Хіба що Вадим свідомо передав свій номер телефону Вікторії Г. Чому ж тоді аватарка не змінилась?
Гроші отримала вона, а він ніби нічого так і не отримав. Вона мене блокує, каже: «гроші очікувані, повертати не буду».
Мушу йому повторно відпраляти 3000.
от вам і шахрайська схема. а я в ролі жертви.
+
0
Три літри
Три літри
19 августа 2023, 15:06
#
Хіба що Вадим свідомо передав свій номер телефону Вікторії Г. Чому ж тоді аватарка не змінилась?

У Вікторії немає аватарки взагалі. Мабуть на тому етапі коли ви вибирали номер телефона ви сприйняли аватарку зі своєї телефоної книги за аватарку акаунта в банку.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
19 августа 2023, 14:35
#
Innakost
«Картка неправомірного отримувача виявляється теж моно. і без прізвища. тільки Вікторія Г на платіжці висвічується.»

З самого початку Монобанк при р2р-переказах на картки Монобанку виводив повне призвище отримувача до проведення транзакції, чим скористались шахраї, які послідовно вводили вигадані номери карток та отримували Призвища та ім'я
кліентів Монобанка, а також номер діючої банківської картки.
Зараз при р2р-переказах на картки Монобанку відображаеться ім'я та перша літера призвища.

Крім ваших побажань існує також захист персональних даних кліентів банку, які не хочуть, щоб всіх підряд були доступні їх банківські реквізиту — тому повинен бути баланс між повним розкриттям іноформації про отримувача коштів та анонімністю кліента-отримувача коштів.
+
0
Jokets
Jokets
20 августа 2023, 6:38
#
Якщо вас людина водить в оману то це що банк винен? ДО ПОЛІЦІЇ йдіть. Досить мусолить одне і теж саме. Самі натупили, самі ц відповідайте за це. Бо щось з кожним коментарем у мене враження як раз про те що автор і є шахраєм, котрому потрібно мати змогу брати легко інформацію про будь кого
+
0
Innakost
Innakost
21 августа 2023, 13:05
#
Зі здорової голови до хворої. :) запитала поради, як діяти в такому випадку, хто з цим мав досвід і як цього уникнути. Натомість отримала, що автор і є шаїраєм. :)))) заспокойтесь, Jokets, немає чого порадити в цій ситуації, то хоч не обзивайтесь.
+
+3
Danilich
Danilich
19 августа 2023, 8:49
#
Везде отключил где можно перевод на мой номер телефона, и в этом недобанке, который ворует с телефона контакты себе тоже все отключайте, уже не один клиент попал на деньги, из-за того что переводил на номер телефона, а недобанк подсунул номер карты вообще другого клиента, доказать ничего невозможно, клиент всегда виноват во всех проблемах
+
0
Три літри
Три літри
19 августа 2023, 8:55
#
Якщо ти два-три рази на рік міняєш номер телефона і не повідомляєш про це людей які переводять тобі гроші — то дійсно вони можуть відправити їх за твоїм старим номером який вже два роки як не активний і півроку тому був перевипушений та проданий іншій людині яка встигла відкрити на нього рахунок.


Але зазвичай люди тримаються одного номерами десятки років і тоді помилитись при переказі за номером телефону неможливо в принципі.
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
19 августа 2023, 10:24
#
Многие клиенты-должники отказались от своих номеров, чтобы банки-кредиторы их не беспокоили.
А через 6 месяцев мобильные операторы опять пускают в продажу эти номера, так что перевод по номеру телефона не всегда поступает тому абоненту, который у вас записан в адресной книге…
Но это, однозначно, не проблема банка.
+
+15
Innakost
Innakost
19 августа 2023, 14:29
#
Не проблема банку, але хіба не можна додати крок, де буде виводитись ПІБ отримувача та номер карти?
+
+30
Qwerty1999
Qwerty1999
19 августа 2023, 15:10
#
Цей крок підпадає під розголошення банківської таємниці до проведення
транзакції, тому банки на це не підуть, бо я перший подам позов до суду.

Я вже вам неодноразово писав, що це порушення приватності кліентів банку,
але вам воно байдуже, бо ліньки зробити р2р-переказ по номеру картки
та не морочити людям голови…
+
0
Innakost
Innakost
21 августа 2023, 13:19
#
Я вже прочитала вище Ваш коментар, дякую.
Очевидно, що система має дірку. З одного боку кіт у мішку, з іншого- «порушення приватності клієнтів і отрилюднення данних».
бо ліньки зробити р2р-переказ по номеру картки та не морочити людям голови…
Було не ліньки, а доступний фінансовий сервіс, яким я скористалась. Тепер з власного досвіду можу дати іншим людям пораду відмовитись від нього. Хіба що для переказів для обмеженого кола довірених осіб.
Чтобы оставить комментарий, нужно войти или зарегистрироваться
 

Курс валют в monobank

Валюта Покупка Продажа
USD 39.33 39.8295
EUR 42.63 43.2507
Все курсы банка

Курс валют в monobank

Валюта Покупка Продажа
USD 39.33 39.8295
EUR 42.63 43.2507
Все курсы банка
Главная / Банки Украины 🏦 / monobank 💰 / Отзывы о monobank 📝 / через телефонну книгу підтягується карта зовсім сторонньої особи