FYI
×
Введите ваш E-mail
для оформления подписки:
Подписаться
Подписка оформлена успешно
На указанную вами электронную почту отправлено
письмо с подтверждением подписки.
Мы рады, что вы с нами!
Уважаемый Андрей!
В дополнение к оформенной подписке
вы можете также получать:
Подписка оформлена успешно
На указанную вами электронную почту отправлено
письмо с подтверждением подписки.
Мы рады, что вы с нами!
Вернуться на сайт
×
Получайте по E-mail самые главные
финансовые новости Украины и мира:
Подписка оформлена успешно
На указанную вами электронную почту отправлено
письмо с подтверждением подписки.
Мы рады, что вы с нами!
Вернуться на сайт
1.надавати неправдиву інформацію про наслідки несплати споживчого кредиту;
2.вилучати продукцію у споживача без його згоди або без одержання відповідного судового рішення;
3.зазначати на конвертах з поштовими повідомленнями інформацію про те, що вони стосуються несплати боргу або споживчого кредиту;
4.вимагати стягнення будь-яких сум, не зазначених у договорі про надання споживчого кредиту;
5.звертатися без згоди споживача за інформацією про його фінансовий стан до третіх осіб, пов'язаних зі споживачем родинними, особистими, діловими, професійними або іншими відносинами зі споживачем;
6.вчиняти дії, що вважаються нечесною підприємницькою практикою;
7.вимагати повернення споживчого кредиту, строк давності якого минув.
Тут слід уточнити, що термін позовної давності ( 3 роки за основним зобов'язанням і 1 рік щодо стягнення неустойки, якщо інше не встановлено умовами договору ) починає текти з моменту настання терміну виконання зобов'язання або виникнення у кредитора права пред'явити вимогу про його виконання. Якщо боржникові надається пільговий строк для виконання такої вимоги, обчислення позовної давності починається після закінчення цього терміну. Заміна сторін у зобов'язанні не змінює порядку обчислення та перебігу позовної давності! ( ст. 262 ЦКУ).
Порушенням одного, а то й кількох з цих вимог зазвичай грішать колектори.
Крім того, відповідно до частини 4 статті 19 Закону України « Про захист прав споживача» агресивної вважається підприємницька практика, яка фактично містить елементи примусу, докучання або неналежного впливу. Як агресивні, зокрема, заборонені такі види підприємницької практики, як здійснення тривалих та / або періодичних візитів до житла споживача, незважаючи на вимогу споживача про припинення таких дій або залишення житла; здійснення постійних телефонних, факсимільних, електронних або інших повідомлень без згоди на це споживача ( п.2, 3 частини 5 статті 19 цього ж Закону).
У разі порушення своїх прав, передбачених Законом України « Про захист прав споживачів», споживач має право звернутися зі скаргою в управління по захисту прав споживачів