Сума премій за електронними договорами за січень – вересень 2020 року становить 1,8 млрд грн проти 0,5 млрд грн за той самий період 2019 року (+248%).

Сьогодні кожен третій договір ОСЦПВ укладається в електронній формі.

Лідери ринку

Страховики ОСЦПВ врегулювали понад 36,1 тис. вимог постраждалих у ДТП, за якими виплатили 703,3 млн грн. Показник кількості врегульованих вимог зріс на 9,1% порівняно з третім кварталом 2019 року, а сума виплат – на 13,1%. 


Сума страхових платежів становить 1,65 млрд грн. (+30%).

Трійка страховиків-лідерів за кількістю укладених договорів залишилась незмінною з 2-го кварталу: 


  1. Оранта;
  2. ТАС; 

  3. УПСК. 


Топ-3 страховиків-лідерів за кількістю врегульованих вимог постраждалих: 


  1. ТАС; 

  2. Оранта; 

  3. УПСК. 


Топ-10 страхових компаній за сумою страхових виплат у 3-му кварталі п. р. має такий вигляд:

Страховик Кількість виплат, шт. Сума страхового відшкодування, грн
СГ «ТАС» (приватне)                        4 480 80 113 431
НАСК «Оранта» 3 433 65 270 461
УПСК 3 067 61 765 252
Княжа Вієнна Іншуранс Груп 1 975 37 836 261
Альфа-Гарант 1 624 28 524 357
АРКС 1 515 32 488 315
Вусо 1 408 26 789 910
Арсенал Страхування 1 347 29 391 903
ІНГО Україна 1 331 27 714 025
ПЗУ Україна 1 227 23 648 080

Середній строк врегулювання страхових вимог за шкоду, заподіяну майну, в 3-му кварталі 2020 року склав 73 дні замість 77 днів у 2-му кварталі. Частки вимог, врегульованих у термін до 60 днів після дати ДТП та до 90 днів, збільшились відповідно на 2,5 та 4 в.п. (з 55,3% до 57,7% та з 69,9% до 73,9%).

Читайте також: Які категорії водіїв можуть купувати поліс автоцивілки за пів ціни

Очікування

Серед найближчих планів технологічної трансформації ОСЦПВ заплановано таке:

  • перехід на чорно-білий формат бланку страхового сертифікату «Зелена картка», що стане першим кроком до електронного полісу міжнародного страхування;
  • забезпечення умов для автоматизованої перевірки наявності внутрішніх договорів ОСЦПВ; 

  • створення організаційної і технологічної бази для віддаленого врегулювання страхових подій у моторному страхуванні. 


Оформити електронний поліс «автоцивілки»

Суцільна діджиталізація

«Першою ластівкою» цифровізації автострахування стало запровадження електронного полісу ОСЦПВ в лютому 2018 року. Згодом запрацював електронний європротокол для зручного оформлення ДТП і ще ціла низка діджитальних сервісів як для автовласників, так і для професійних учасників ринку ОСЦПВ:

  • система електронних комунікацій МТСБУ з аварійними комісарами та експертами для визначення суми страхового відшкодування;
  • система цифрових комунікацій МТСБУ з іноземними страховиками і Бюро;
  • електронний кабінет отримувача регламентних виплат та ін.

З лютого 2019 року при перетині кордону здійснюється автоматизована перевірка українських автовласників на наявність і чинність страхових сертифікатів «Зелена картка».