Про це у інтерв'ю «Мінфіну» розповіла перший заступник голови НБУ Катерина Рожкова.

«Є банки, які, щоб спростити собі життя, вирішили, що будуть до всіх застосовувати однаково жорсткі правила перевірки. На щастя, таких небагато. Ми зараз з Мінфіном погоджуємо положення, яке має припинити таку практику», — говорить Катерина Рожкова.

За її словами, якщо НБУ буде бачити, що банк безпідставно відмовляє клієнтам і припиняє їх операції, то зможе визнавати систему фінмоніторингу банку неефективною. Це стане підставою для того, щоб надіслати банку рекомендації щодо покращення роботи.

«Банкам потрібно інвестувати в автоматизацію і людей. Без таких інвестицій банки програють конкурентну боротьбу», — вважає Катерина Рожкова.

Читайте також: Чотири міфи про закон про фінмоніторинг. Як буде насправді 

Банки і новий фінансовий моніторинг

  • Новий закон про фінансовий моніторинг набув чинності 28 квітня.

  • Закон ввів ліміт в 5 тис. гривень на операції з готівкою без ідентифікації клієнта;

  • Сума операцій, які підлягають обов'язковому фінансовому моніторингу підвищена зі 150 до 400 тис. гривень;

  • Кількість ознак операцій, що підлягають фінансовому моніторингу скорочено з 17 до 4.

  • Банкіри не раз скаржилися на те, що у новому законі є багато неясностей, які повинні бути врегульовані підзаконними актами, в тому числі і постановами НБУ.