il1
il1
Зарегистрирован:
6 августа 2010

Последний раз был на сайте:
25 мая 2017 в 10:02
Просмотров профиля:
Сегодня: 7
Всего: 20026
Подписчики (21):
zvezdaliza
zvezdaliza
spy
spy
42 года, Луганск (abandoned)
Anko
Anko
zorka
zorka
Kep
Kep
35 лет, Херсон
Lima
Lima
33 года, Днепропетровск
Feygin
Юрий Фейгин
69 лет, Керчь
Uvagaemii
Uvagaemii
51 год, Запорожье
dronych
dronych
kvv
kvv
Київ
Vadim
Vadim
38 лет, Киев
ballistic
ballistic
все подписчики

il1 - блог

RSS блога
День рождения:
30 августа 1981
Город:
Одесса
Блог
Комментарии
Валютный форум
Отзывы
Горячая линия

Списание со счетов по решению налоговой, без суда.

28 января 2015, 14:34   + 20 голосов 2 комментария

ЕЛЕКТРОННЕ

ПОВІДОМЛЕННЯ

НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ

Департамент платіжних систем

27.01.2015 р. № 25-110/4833

Територіальним управлінням Національного банку України, Операційному департаменту,

Банки України

Незалежній асоціації банків України,

Асоціації українських банків,

Асоціації “Український Кредитно-Банківський Союз”

Департаменту аудиту

Роз’яснення щодо виконання

інкасового доручення (розпорядження)

Національний банк України повідомляє, що 01 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи” (далі – Закон № 71).

Згідно з пунктом 32 підрозділу 10 розділу ХХ “Перехідні положення” Податкового кодексу України (в редакції Закону № 71), тимчасово, до 1 липня 2015 року, у випадках та за умов, визначених цим пунктом, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, здійснюється за рішенням керівника контролюючого органу без звернення до суду.

На виконання вимог Закону № 71 банки до 1 липня 2015 року приймають та виконують інкасове доручення (розпорядження) на стягнення податкового боргу, яке оформлене органом державної фіскальної служби України на підставі рішення керівника органу державної фіскальної служби. У реквізиті “Призначення платежу” такого інкасового доручення (розпорядження) має зазначатися дата видачі та номер рішення керівника органу державної фіскальної служби. Рішення керівника органу державної фіскальної служби, на підставі якого оформлено інкасове доручення (розпорядження), банку не подається.

На сьогодні Національним банком України підготовлено проект відповідних змін до глави 12 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті[1], яка є регуляторним актом. Найближчим часом цей проект змін буде оприлюднений на сторінках Офіційного інтернет-представництва Національного банку України.

Заступник Голови Я. В. Смолій

Р- 6090

Савицька І. Г.

25PLUS@U0H0

(044) 253-16-97


[1] затверджена постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 № 22 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 29.03.2004 за № 377/8976 (зі змінами).

 

Бедные нерезиденты инвесторы. Скоро изменение в Постанову №492 по открытию счета

27 января 2015, 12:15   + 26 голосов Написать комментарий

ЕЛЕКТРОННЕ ПОВІДОМЛЕННЯ

НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ

Департамент платіжних систем

26.01.2015 № 25-110/4528

Територіальні управління НБУ, Операційний департамент,

банки України та їх філії,

Незалежна асоціація банків України

Асоціація українських банків,

Асоціація “Український Кредитно-банківський Союз”

У зв’язку з прийняттям Правлінням Національного банку України постанови від 06.11.2014 № 712 “Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України”, повідомляємо стосовно застосовування абзацу шостого пункту 16.2 глави 16 Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 12.11.2003 № 492 (далі – Інструкція № 492).

Пунктом 16.2 глави 16 Інструкції № 492 визначено, що під час відкриття інвестиційного рахунку в національній або іноземній валюті нерезидент-інвестор, крім зазначеного у цьому пункті переліку документів, додатково має подати до банку копію документа, що підтверджує взяття нерезидента-інвестора на облік в органі державної податкової служби, засвідчену органом, що видав документ.

Згідно із законодавством України, зокрема, Податковим кодексом України та Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, взяттю на податковий облік контролюючим органом як платника податку підлягають нерезиденти-інвестори, які є учасниками угод про розподіл продукції на території України. Тому, вимоги абзацу шостого пункту 16.2 глави 16 Інструкції № 492 стосуються лише цієї категорії нерезидентів-інвесторів.

Наразі, Національним банком України підготовлений проект постанови Правління Національного банку України “Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України”, яким абзац шостий пункту 16.2 глави 16 Інструкції № 492, буде виключений.

Заступник Голови

Національного банку України Я. В. Смолій

Дідух Ю.В.

253-56-64

25PLAS@U0H0

 

6,5% 19.12.2014 №19-012/76427 витяг з постанови Правління Національного банку України від 18.12.2014 №820

22 декабря 2014, 9:20   + 35 голосов Написать комментарий

ЕЛЕКТРОННЕ ПОВІДОМЛЕННЯ

НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ

Департамент відкритих ринків

Керівникам банків України

Начальникам територіальних управлінь

Національного банку України

Генеральному департаменту

банківського нагляду

Департаменту інформаційних технологій

Центральній розрахунковій палаті

Національного банку України

ПАТ «Розрахунковий центр

з обслуговування договорів

на фінансових ринках»

Асоціації українських банків

Українському Кредитно-

Банківському Союзу

Незалежній асоціації банків України

19.12.2014 №19-012/76427

Національний банк України доводить до відома та використання в роботі витяг з постанови Правління Національного банку України від 18.12.2014 №820 “Про зміну порядку формування та зберігання обов’язкових резервів”:

“З метою забезпечення виконання пунктів 8 та 10 розділу І Положення про порядок формування та зберігання обов’язкових резервів банками України та філіями іноземних банків в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 11 грудня 2014 року № 806, Правління Національного банку України постановляє:

1. Установити такі періоди утримання обов’язкових резервів:

з 01 січня до 10 лютого 2015 року (уключно);

з 11 лютого до 10 березня 2015 року (уключно);

надалі 11 число місяця є першим днем періоду утримання, а 10 число наступного місяця є останнім днем періоду утримання.

2. Установити такі періоди визначення резервної бази:

грудень 2014 року – для періоду утримання з 01 січня до 10 лютого 2015 року (уключно);

з 01 січня до 10 лютого 2015 року (уключно) – для періоду утримання з 11 лютого до 10 березня 2015 року (уключно);

надалі період визначення резервної бази передує періоду утримання обов’язкових резервів.

3. Установити, що банки України резервують і зберігають кошти обов’язкових резервів на кореспондентському рахунку банку в Національному банку України.

4. Установити такі нормативи обов’язкового резервування для формування банками обов’язкових резервів:

кошти вкладів (депозитів) юридичних і фізичних осіб у національній та іноземній валютах на вимогу і кошти на поточних рахунках – 6,5;

строкові кошти і вклади (депозити) юридичних і фізичних осіб у національній та іноземній валютах – 3,0.

5. Установити, що обов’язковому резервуванню в розмірі встановлених нормативів обов’язкового резервування підлягають залучені банками кошти, які обліковуються за такими рахунками бухгалтерського обліку:

1600 (пасивне сальдо) мінус 1500 (активне сальдо) – (пасивне сальдо), 1602 мінус 1502 – (пасивне сальдо), 1610 мінус 1510 – (пасивне сальдо), (1612 плюс 1615/1 мінус 1616/1) мінус (1512 плюс 1515/1 мінус 1516/1) – (пасивне сальдо), (1613 плюс 1615/2 мінус 1616/2) мінус (1513 плюс 1515/2 мінус 1516/2) – (пасивне сальдо), 1617 мінус 1517 – (пасивне сальдо), (1621* плюс 1622*) мінус (1521* плюс 1522*) – (пасивне сальдо), (1623* плюс 1625/1* мінус 1626/1*) мінус (1523* плюс 1525/1* мінус 1526/1*) – (пасивне сальдо), (1624* плюс 1625/2* мінус 1626/2*) мінус (1524* плюс 1525/2* мінус 1526/2*) – (пасивне сальдо), 1627* мінус 1527* – (пасивне сальдо), 1919 мінус 1819 – (пасивне сальдо), 2512, 2513, 2520, 2523, 2525, 2526, 2530, 2531, 2541, 2542, 2544, 2545, 2546, 2552, 2553, 2554, 2555, 2560, 2561, 2562, 2565, 2570, 2571, 2572, 2600 (пасивний залишок), 2601, 2602, 2603, 2604, 2605 (пасивний залишок), 2606, 2610 плюс 2611 плюс 2617/1 мінус 2616/1 – (пасивне сальдо), 2615 плюс 2617/2 мінус 2616/2 – (пасивне сальдо), 2620 (пасивний залишок), 2622, 2625 (пасивний залишок), 2630 плюс 2637/1 мінус 2636/1 – (пасивне сальдо), 2635 плюс 2637/2 мінус 2636/2 – (пасивне сальдо), 2640, 2641, 2642, 2643, 2644, 2650 (пасивний залишок), 2651 плюс 2653/1 мінус 2656/1 – (пасивне сальдо), 2652 плюс 2653/2 мінус 2656/2 – (пасивне сальдо), 2655 (пасивний залишок), 2700** плюс 2707/1** мінус 2706/1** – (пасивне сальдо), 2701** плюс 2707/2** мінус 2706/2** – (пасивне сальдо), 2700*** плюс 2707/1*** мінус 2706/1*** – (пасивне сальдо), 2701*** плюс 2707/2*** мінус 2706/2*** – (пасивне сальдо), (2900 плюс 2901 плюс 2902 плюс 2909) мінус (2800 плюс 2801 плюс 2809) – (пасивне сальдо), 2903, 2904, 2920 (пасивний залишок), 2924 (пасивний залишок), 3300 плюс 3301 плюс 3305 плюс 3307 мінус 3306 – (пасивне сальдо), 3310 плюс 3311 плюс 3315 плюс 3317 мінус 3316 – (пасивне сальдо), 3320 плюс 3327 мінус 3326 – (пасивне сальдо), 3330 плюс 3337 мінус 3336 – (пасивне сальдо), 3340 плюс 3347 мінус 3346 – (пасивне сальдо), 3631, 3705 (пасивний залишок), 3720 мінус 3710 – (пасивне сальдо), 3739 (пасивний залишок).

Розрахунок запозичень та зобов’язань банку за групами балансових рахунків 151, 152, 161, 162, 261, 263, 265 і 270 здійснюється з урахуванням обліку неамортизованого дисконту (премії) у розрізі аналітичних рахунків окремо за короткостроковими (1) та довгостроковими (2) коштами.

Розрахунок запозичень та зобов’язань банку за групами балансових рахунків 151, 161 здійснюється в розрізі аналітичних рахунків окремо за коштами, залученими від банків-резидентів, та коштами, залученими від банків-нерезидентів.

Розрахунок запозичень та зобов’язань банку за групами балансових рахунків 152, 162 здійснюється в розрізі аналітичних рахунків окремо за коштами, залученими від банків-нерезидентів (*).

Розрахунок зобов’язань банку за групою балансових рахунків 270 здійснюється в розрізі аналітичних рахунків окремо за коштами, залученими від міжнародних та інших організацій-резидентів (**), та коштами, залученими від міжнародних та інших організацій-нерезидентів (***).

6. Обсяг обов’язкових резервів, який має щоденно зберігатися на початок операційного дня на кореспондентському рахунку банку в Національному банку України, повинен становити не менше ніж 40 % від резервної бази, обчисленої для відповідного періоду утримання.

7. Установити граничну кількість випадків недотримання банками щоденних залишків обов’язкових резервів на кореспондентському рахунку протягом трьох періодів утримання поспіль – 10 разів.

8. Дозволити банкам зараховувати для покриття обов’язкових резервів, що формуються та зберігаються на кореспондентському рахунку в Національному банку України:

залишки готівки в касі банку в національній валюті, що обліковуються на балансових рахунках банку 1001 “Банкноти та монети в касі банку”, 1002 “Банкноти та монети в касі відділень банку”, 1003 “Банкноти та монети в обмінних пунктах” та 1004 “Банкноти та монети в банкоматах”, у розмірі 50%;

залишки коштів, які перебувають на рахунках банку 1500 “Кореспондентські рахунки, що відкриті в інших банках” та 1502 “Кошти банків у розрахунках”, відкритих у ПАТ “РОЗРАХУНКОВИЙ ЦЕНТР З ОБСЛУГОВУВАННЯ ДОГОВОРІВ НА ФІНАНСОВИХ РИНКАХ”, у розмірі 100%.

9. Залишок коштів на кореспондентському рахунку ПАТ “РОЗРАХУНКОВИЙ ЦЕНТР З ОБСЛУГОВУВАННЯ ДОГОВОРІВ НА ФІНАНСОВИХ РИНКАХ” в Національному банку України на початок операційного дня має бути в розмірі, не меншому, ніж загальний обсяг коштів, які перебувають у нього на рахунках 1600 “Кореспондентські рахунки банків” та 1602 “Кошти в розрахунках інших банків”.

10. Визнати такими, що втратили чинність:

постанову Правління Національного банку України від 29 вересня 2009 року № 567 “Про деякі питання регулювання грошово-кредитного ринку”;

постанову Правління Національного банку України від 03 грудня 2012 року № 506 “Про деякі питання регулювання грошово-кредитного ринку”;

постанову Правління Національного банку України від 19 вересня 2013 року № 371 “Про деякі питання регулювання грошово-кредитного ринку”;

пункт 1 постанови Правління Національного банку України від 21 лютого 2014 року № 86 “Про деякі питання регулювання грошово-кредитного ринку”;

постанову Правління Національного банку України від 19 травня 2014 року № 287 “Про внесення зміни до постанови Правління Національного банку України від 19 вересня 2013 року № 371 “Про деякі питання регулювання грошово-кредитного ринку”;

постанову Правління Національного банку України від 08 серпня 2014 року № 480 “Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 19 вересня 2013 року № 371 (зі змінами)”;

постанову Правління Національного банку України від 18 серпня 2014 року № 500 “Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 19 вересня 2013 року № 371 (зі змінами)”.

13. Постанова набирає чинності з 31 грудня 2014 року.”

Відповідне програмне забезпечення щодо складання статистичної звітності за формою №381 “Довідка про залучені кошти та їх залишки на кореспондентському рахунку” з урахуванням вимог Положення про порядок формування та зберігання обов’язкових резервів банками України та філіями іноземних банків в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 18.12.2014 №806, буде доведено додатково.

Директор Департаменту

О.Є. Чурій

Савченко Л.Г.253-62-82

65GDKP@U0H0

 

График работы

8 декабря 2014, 16:29   + 44 голоса 3 комментария

ЕЛЕКТРОННЕ ПОВІДОМЛЕННЯ

НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ

Департамент платіжних систем

та розрахунків

08.12.2014 № 25-205/73085

Операційному та територіальним управлінням Національного банку України,

центральному апарату,

структурним одиницям та структурним підрозділам,

навчальним закладам

Національного банку України,

банкам України та їх філіям,

Державній казначейській службі України та її територіальним органам,

Державній фіскальній службі України,

Пенсійному фонду України,

Асоціації українських банків,

Асоціації “Український Кредитно-Банківський Союз”,

Незалежній асоціації банків України,

ПАТ “Розрахунковий центр”,

ПАТ “Національний депозитарій України”,

ТОВ СНВФ “Аргус”

Про регламент роботи в період

завершення звітного року

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 листопада 2014 року № 1084-р “Про перенесення робочих днів у 2015 році” та у зв’язку із завершенням банківською системою України (далі – банківська система) операцій 2014 року і проведенням технологічних робіт, пов’язаних з початком нового звітного року, Національний банк України установлює для банківської системи особливий порядок роботи 29 – 31 грудня 2014 року і 5, 6 та 8 січня
2015 року.

Робочий день банківської системи з п’ятниці 2 січня 2015 року переноситься на суботу 17 січня 2015 року.

1, 2, 31 січня та 14 лютого 2015 року система електронних платежів Національного банку України (далі – СЕП), система електронної пошти Національного банку України, депозитарій Національного банку України, Система підтвердження угод на міжбанківському валютному ринку України Національного банку України, Система з купівлі та продажу кредитних ресурсів у національній валюті на міжбанківському кредитному ринку України “КредІнфо2”, Система реєстрації кредитних договорів з нерезидентами “Реєстр договорів з нерезидентами 2” не працюватимуть.

З 15 до 26 грудня 2014 року СЕП прийматиме початкові платежі до 20.00.

З метою забезпечення безперебійної діяльності банківської системи та своєчасної виплати заробітної плати, пенсій, соціальних доплат, інших грошових виплат потрібно до 30 грудня 2014 року (включно):

територіальним управлінням Національного банку України здійснити підкріплення операційних кас банків готівкою в необхідних розмірах;

банкам отримати в територіальних управліннях Національного банку України готівку для підкріплення операційних кас;

здійснити розрахунки за готівку.

Банкам з 1 до 7 січня 2015 року (включно) забезпечити безперебійну роботу банкоматів, підкріплення їх готівкою різних номіналів для обслуговування клієнтів.

З 1 до 5 січня (включно) та 7 січня 2015 року банки можуть здійснювати (у разі потреби) валютно-обмінні операції з готівковою іноземною валютою в пунктах обміну іноземної валюти.

У разі потреби банки можуть здійснювати касові операції з 1 до 5 січня (включно) та 7 січня 2015 року. Ці операції мають бути зареєстровані та відображені в бухгалтерському обліку згідно з пунктом 2.11 глави 2 Положення про організацію операційної діяльності в банках України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 18 червня 2003 року
№ 254 (зі змінами).

Регламент роботи системи автоматизації процесів банківської та фінансово-господарської діяльності Національного банку України в період завершення звітного року має узгоджуватися з регламентом роботи СЕП.

Офіційний курс гривні до іноземних валют та банківських металів встановлюється та оприлюднюється 29 грудня 2014 року близько 16.00 і діє до часу його наступного встановлення 6 січня 2015 року.

У дні, коли не працює Система підтвердження угод на міжбанківському валютному ринку України Національного банку України, інформація про курси купівлі та продажу готівкової іноземної валюти банками не надається.

Особливий порядок роботи банківської системи

29, 30 грудня 2014 року

СЕП прийматиме початкові платежі до 22.00.

Регламент роботи депозитарію Національного банку України має узгоджуватися з визначеним на ці дні регламентом роботи СЕП.

Система електронної пошти Національного банку України працює до завершення всіх робіт у СЕП.

29 грудня Система підтвердження угод на міжбанківському валютному ринку України Національного банку України для уповноважених банків працює до 17.00 (останній день роботи системи у 2014 році).

30 грудня Система підтвердження угод на міжбанківському валютному ринку України Національного банку України для уповноважених банків не працює.

Система з купівлі та продажу кредитних ресурсів у національній валюті на міжбанківському кредитному ринку України “КредІнфо2” працює в звичайному режимі.

Система реєстрації кредитних договорів з нерезидентами “Реєстр договорів з нерезидентами 2” працює в звичайному режимі.

30 грудня мають бути завершені всі трансакції з клієнтами.

30 грудня платежі в іноземній валюті від Державної казначейської служби України через Національний банк України та АТ “Укрексімбанк” проводяться до 16.00.

30 грудня Головний процесинговий центр (далі – ГПЦ) Національної системи масових електронних платежів (далі – НСМЕП), регіональний процесинговий центр НСМЕП у м. Харкові (далі – РПЦ), Центральний маршрутизатор і розрахунково-кліринговий центр (далі – ЦМ), розрахунковий банк НСМЕП, процесингові центри банківського рівня НСМЕП (далі – БПЦ) та члени НСМЕП о 10.00 проводять останній кліринг за операціями НСМЕП у
2014 році.

31 грудня 2014 року

Розрахунки за платежами з погашення та обслуговування державного боргу між Державною казначейською службою України і Національним банком України в національній валюті проводяться до 12.30.

Платежі через Національний банк України в іноземній валюті проводяться до 12.30 з датою валютування не раніше ніж 6 січня 2015 року.

У разі потреби територіальні управління Національного банку України здійснюють підкріплення операційних кас банків до 12.00 у встановленому порядку.

До 13.00 усі учасники СЕП можуть здійснювати початкові платежі в СЕП лише між банківськими установами, підпорядкованими одній юридичній особі, а також платежі, спрямовані до Операційного та територіальних управлінь Національного банку України або органів Державної казначейської служби України. Операційне, територіальні управління Національного банку України та органи Державної казначейської служби України можуть здійснювати початкові платежі на адресу всіх учасників СЕП.

Банківський день у СЕП та операційний день депозитарію Національного банку України закінчується о 15.00.

Залишків коштів за транзитними рахунками 2631 “Транзитний рахунок для сум, які не були підтверджені одержувачем коштів”, 3206 “Транзитний рахунок для сум, що не були підтверджені банком – одержувачем коштів”,
3246 “Транзитний рахунок для сум, що не були підтверджені управлінням Державної казначейської служби України – одержувачем коштів”,
3256 “Транзитний рахунок для сум, що не були підтверджені фінансовою установою – одержувачем коштів”, 4631 “Транзитний рахунок для сум, які не були підтверджені одержувачем коштів” на кінець банківського дня в СЕП не повинно бути.

Депозитарій Національного банку України забезпечує виключно операції зі сплати доходу та погашення державних цінних паперів та облігацій місцевих позик (далі – цінні папери), операції Національного банку України з регулювання ліквідності банківської системи, а також розрахунки за операціями з цінними паперами, що виконуються за принципом “поставка без оплати”.

Система електронної пошти Національного банку України працює до завершення всіх робіт у СЕП та завершення передавання файлів звітності від Центральної розрахункової палати до Національного банку України.

Система підтвердження угод на міжбанківському валютному ринку України Національного банку України для уповноважених банків не працює.

Система з купівлі та продажу кредитних ресурсів у національній валюті на міжбанківському кредитному ринку України “КредІнфо2” не працює.

Система реєстрації кредитних договорів з нерезидентами “Реєстр договорів з нерезидентами 2” працює до 13.00.

ГПЦ НСМЕП, РПЦ, БПЦ, ЦМ та члени НСМЕП з 15.45 обслуговують міжбанківські трансакції в автоматичному режимі.

1 – 4 січня 2015 року

ГПЦ НСМЕП, РПЦ, БПЦ, ЦМ та члени НСМЕП продовжують обслуговувати міжбанківські трансакції в автоматичному режимі.

Члени НСМЕП забезпечують роботу відповідальних чергових з обслуговування своїх клієнтів з можливого приймання заяв на введення карток до стоп-листа відповідно до умов договорів. У цей період члени НСМЕП забезпечують функціонування телекомунікаційної та термінальної інфраструктури, що використовується для своєчасного розвантаження термінального обладнання.

Кліринг за операціями НСМЕП не проводиться.

5 січня 2015 року

Банки працюють без клієнтів і забезпечують комплекс робіт, пов’язаних з початком нового звітного року. Форми статистичної звітності №1Д “Баланс банку”, №1Д-НБУ “Баланс” за 5 січня 2015 року не подаються.

Міжбанківські перекази коштів через СЕП у цей день не здійснюються. Національний банк України до 12.00 надає банкам, Державній казначейській службі України та її органам, іншим учасникам СЕП тільки інформацію про стан їх технічних рахунків.

Система електронної пошти Національного банку України працює до 19.00.

Система підтвердження угод на міжбанківському валютному ринку України Національного банку України не працює.

Система з купівлі та продажу кредитних ресурсів у національній валюті на міжбанківському кредитному ринку України “КредІнфо2” не працює.

Система реєстрації кредитних договорів з нерезидентами “Реєстр договорів з нерезидентами 2” не працює.

Операційний день депозитарію Національного банку України не розпочинається.

ГПЦ НСМЕП, РПЦ, БПЦ, ЦМ та члени НСМЕП до 9.00 продовжують обслуговувати міжбанківські трансакції в автоматичному режимі. Кліринг за операціями НСМЕП не проводиться.

6 січня 2015 року

СЕП і банківська система працюють у звичайному режимі.

Система підтвердження угод на міжбанківському валютному ринку України Національного банку України працює у звичайному режимі.

Система з купівлі та продажу кредитних ресурсів у національній валюті на міжбанківському кредитному ринку України “КредІнфо2” працює у звичайному режимі.

Емісійно-касові операції в банківській системі здійснюються у звичайному режимі.

Депозитарій Національного банку України працює у звичайному режимі.

Система реєстрації кредитних договорів з нерезидентами “Реєстр договорів з нерезидентами 2” працює у звичайному режимі.

О 10.00 ГПЦ НСМЕП, РПЦ, розрахунковий банк НСМЕП, БПЦ та члени НСМЕП проводять кліринг за операціями НСМЕП, здійсненими з 10.00
30 грудня 2014 року до 10.00 6 січня 2015 року та за операціями НСМЕП на базі відкритих міжнародних стандартів, здійсненими через ЦМ з 00.00 30 грудня 2014 року до 23.59 5 січня 2015 року.

ГПЦ НСМЕП, РПЦ, БПЦ, ЦМ та члени НСМЕП з 15.45 обслуговують міжбанківські трансакції в автоматичному режимі.

8 січня 2015 року

СЕП і банківська система працюють у звичайному режимі.

Система підтвердження угод на міжбанківському валютному ринку України Національного банку України працює у звичайному режимі.

Система з купівлі та продажу кредитних ресурсів у національній валюті на міжбанківському кредитному ринку України “КредІнфо2” працює у звичайному режимі.

Емісійно-касові операції в банківській системі здійснюються у звичайному режимі.

Депозитарій Національного банку України працює у звичайному режимі.

Система реєстрації кредитних договорів з нерезидентами “Реєстр договорів з нерезидентами 2” працює у звичайному режимі.

О 10.00 ГПЦ НСМЕП, РПЦ, розрахунковий банк НСМЕП, БПЦ та члени НСМЕП проводять кліринг за операціями НСМЕП, здійсненими з 10.00 6 січня 2015 року до 10.00 8 січня 2015 року та за операціями НСМЕП на базі відкритих міжнародних стандартів, здійсненими через ЦМ з 00.00 6 січня 2015 року до 23.59 7 січня 2015 року.

Строки подання звітності 31 грудня 2014 року та з 5 січня до 29 січня
2015 року наведені в додатку до цього листа.

Голова

Національного банку України В. О. Гонтарева

Селезньова В.В. (044) 253-24-19; (040) 44-98

25PLAS@U0H0

 

Постанова 758 очередная.

2 декабря 2014, 10:35   + 38 голосов Написать комментарий

Правління Національного банку України

П О С Т А Н О В А

від01грудня 2014 року 758

м. Київ

Про врегулювання ситуації на

грошово-кредитному та валютному

ринках України

Ураховуючи суспільне політичне напруження, невизначеність щодо подальшого розвитку ситуації, а також беручи до уваги економічні проблеми, пов’язані з проведенням антитерористичної операції на території України, з метою врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України та недопущення використання фінансової системи України для відмивання грошей і фінансування тероризму, керуючись статтею 387 Господарського кодексу України, статтями 6, 7, 15, 25, 33, 44, 45, 55, 56 та розділами IV, V, VIII Закону України “Про Національний банк України”, статтями 66, 67 та главою 11 Закону України “Про банки і банківську діяльність”, статтями 1 та 2 Закону України “Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті”, Законом України “Про благодійну діяльність та благодійні організації”, розділами II та III Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року № 15-93 “Про систему валютного регулювання і валютного контролю”, Правління Національного банку України постановляє:

1. Установити, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1 та 2 Закону України “Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті”, здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.

2. Установити вимогу щодо обов’язкового продажу на міжбанківському валютному ринку України надходжень в іноземній валюті із-за кордону на користь юридичних осіб, які не є уповноваженими банками, фізичних осіб-підприємців, іноземних представництв (крім офіційних представництв), на рахунки, відкриті в уповноважених банках для ведення спільної діяльності без створення юридичної особи, а також надходжень в іноземній валюті на рахунки резидентів, відкриті за межами України на підставі індивідуальних ліцензій Національного банку України.

Надходження в іноземній валюті, зазначені в абзаці першому цього пункту, підлягають обов’язковому продажу на міжбанківському валютному ринку України, у тому числі безпосередньо Національному банку України, у розмірі 75 відсотків. Решта надходжень в іноземній валюті залишається в розпорядженні резидентів та нерезидентів і використовується ними відповідно до правил валютного регулювання.

Не підлягають обов’язковому продажу на міжбанківському валютному ринку України надходження в іноземній валюті:

на користь держави або під державні гарантії;

за кредитами, позиками, що залучаються відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, або від міжнародних фінансових організацій, членом яких є Україна, або від міжнародних фінансових організацій, за договорами з якими Україна зобов’язалася забезпечувати правовий режим, який надається іншим міжнародним фінансовим організаціям;

за проектами (програмами) міжнародної технічної допомоги, що пройшли державну реєстрацію;

на кореспондентські рахунки банків-нерезидентів в іноземній валюті, відкриті в уповноважених банках;

за операціями з розміщення депозитів банками-нерезидентами на рахунках в уповноважених банках;

на користь резидентів-посередників за договорами комісії, доручення, консигнації або за агентськими угодами, що підлягають подальшому перерахуванню власникам коштів. Уповноважені банки, які обслуговують власників цих коштів, здійснюють обов’язковий продаж надходжень в іноземній валюті відповідно до вимог цього пункту;

за операціями з обміну іноземної валюти на рахунках резидентів, відкритих за межами України на підставі індивідуальних ліцензій Національного банку України;

що надійшли як благодійна допомога на користь її набувачів;

що надійшли як помилковий переказ.

Вимога щодо обов’язкового продажу поширюється на надходження в іноземній валюті 1-ї групи Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 лютого 1998 року № 34 (у редакції постанови Правління Національного банку України від 02 жовтня 2002 року № 378, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 24 жовтня 2002 року за № 841/7129) (зі змінами), і в російських рублях.

Уповноважений банк зобов’язаний попередньо зараховувати надходження в іноземній валюті, на які згідно з абзацом першим цього пункту поширюється вимога щодо обов’язкового продажу, на окремий аналітичний рахунок балансового рахунку 2603 “Розподільчі рахунки суб’єктів господарювання” (далі – розподільчий рахунок).

Уповноважений банк зобов’язаний здійснити обов’язковий продаж надходжень в іноземній валюті відповідно до вимог цього пункту:

без доручення клієнта;

виключно наступного робочого дня після дня зарахування таких надходжень на розподільчий рахунок.

3. Національний банк України здійснює моніторинг роботи уповноваженого банку з метою перевірки добросовісного характеру платежів за операціями клієнтів. З цією метою Національний банк України має право вимагати від банків призупинення проведення операцій, що мають підвищений ризик їх використання з протиправною метою, та отримувати документи, що підтверджують добросовісний характер здійснення таких операцій.

4. У зв’язку із запровадженням вимоги щодо обов’язкового продажу на міжбанківському валютному ринку України надходжень в іноземній валюті із-за кордону уповноважені банки не можуть знімати з контролю експортні операції клієнтів на підставі документів про припинення зобов’язань зарахуванням зустрічних однорідних вимог.

Надходження в іноземній валюті за експортними операціями клієнтів банку мають бути продані в порядку, установленому в пункті 2 цієї постанови.

5. Після закінчення функціонування Системи підтвердження угод на міжбанківському валютному ринку України Національного банку України банк протягом наступних двох годин поточного дня подає розгорнуту заявку щодо загального обсягу обов’язкового продажу іноземної валюти, запланованого на наступний робочий день.

Розгорнута заявка включає інформацію про загальний обсяг надходжень та загальний обсяг обов’язкового продажу за кодами іноземної валюти, інформацію про вид надходження і розширену інформацію для операцій, сума яких становить більше 50 000 доларів США в еквіваленті за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим Національним банком України поточного робочого дня. У розширеній інформації банк в окремому записі зазначає ідентифікаційний код юридичної особи/реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта, що внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, скорочене найменування юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи-підприємця, код валюти, обсяг обов’язкового продажу.

6. Запровадити такі заходи щодо діяльності банків та фінансових установ:

1) дозволити резидентам здійснювати погашення кредитів, позик (у тому числі фінансової допомоги) в іноземній валюті за договорами з нерезидентами, у тому числі в разі укладання додаткових угод до кредитних договорів, не раніше строку, передбаченого договорами. Зазначена вимога поширюється на випадки дострокового виконання резидентом-позичальником зобов’язань як за основною сумою кредиту/позики, так і за іншими платежами, установленими договором кредитування (позики).

Національний банк України не здійснює реєстрацію змін до договорів про залучення резидентами-позичальниками кредитів, позик в іноземній валюті від нерезидентів, які стосуються скорочення строків виконання резидентами-позичальниками зобов’язань за такими договорами або їх дострокового виконання.

Вимоги цього підпункту не поширюються на випадки дострокового погашення кредитів, позик:

залучених уповноваженими банками на умовах субординованого боргу, за умов спрямування достроково поверненого субординованого боргу на збільшення статутного капіталу уповноваженого банку-позичальника та отримання відповідного дозволу Національного банку України;

за рахунок коштів, що залучаються резидентом-позичальником за іншим кредитним договором (договором позики) з нерезидентом, якщо цей договір передбачає більш пізній строк виконання зобов’язань позичальника (повністю або частково) порівняно з умовами попереднього кредитного договору (договору позики);

2) уповноважені банки здійснюють операції з купівлі-продажу іноземної валюти за гривні на міжбанківському валютному ринку України відповідно до нормативно-правового акта Національного банку України, що регулює порядок та умови торгівлі іноземною валютою. Операції без поставки валют забороняються;

3) дозволити здійснювати операції з продажу готівкової іноземної валюти або банківських металів одній особі в один операційний (робочий) день у сумі, що не перевищує в еквіваленті 3 000 гривень у межах однієї банківської установи.

Обмеження щодо суми операції з продажу готівкової іноземної валюти не поширюються на випадок проведення такої операції банком з фізичною особою-резидентом у разі одночасного дотримання таких умов:

фізична особа купує готівкову іноземну валюту та використовує її виключно на цілі виконання власних зобов’язань в іноземній валюті за кредитним договором, укладеним з уповноваженим банком-кредитором;

банк здійснює продаж готівкової іноземної валюти в сумі, що не перевищує обсяг зобов’язань в іноземній валюті фізичної особи-позичальника за кредитним договором. Банк зобов’язаний забезпечити контроль за неухильним дотриманням фізичною особою-позичальником вимоги щодо цільового використання купленої готівкової іноземної валюти;

4) за дорученням фізичних осіб за межі України здійснюються перекази іноземної валюти за поточними валютними неторговельними операціями:

без підтвердних документів з поточного рахунку в іноземній валюті або без його відкриття – на суму, що в еквіваленті не перевищує 15 000 гривень в один операційний (робочий) день. Фізичні особи-нерезиденти здійснюють такі перекази на підставі документів, що підтверджують джерела походження коштів;

з поточного рахунку в іноземній валюті – на суму, що в еквіваленті перевищує 15 000 гривень, але не більше ніж 150 000 гривень на місяць. Фізичні особи-резиденти здійснюють такі перекази виключно на підставі підтвердних документів.

Зазначені в абзаці третьому цього підпункту вимоги щодо обмеження суми переказу не поширюються на:

оплату витрат на лікування в медичних закладах іншої держави, а також на оплату витрат на транспортування хворих;

оплату витрат, пов’язаних зі смертю громадян за кордоном (транспортні витрати та витрати на поховання);

перекази, що здійснюються на підставі вироків, рішень, ухвал і постанов судових, слідчих та інших правоохоронних органів;

оплату витрат на навчання виключно для оплати навчального процесу;

перекази коштів, отриманих як оплата праці нерезидентами в Україні, пенсії, аліменти;

оплату витрат іноземним судовим, слідчим, нотаріальним та іншим повноважним органам (у тому числі сплата податків, зборів, інших обов’язкових платежів);

перекази, що здійснюються громадянами в разі виїзду за кордон на постійне місце проживання;

5) банки зобов’язані обмежити видачу готівкових коштів у національній валюті через каси та банкомати в межах до 150 000 гривень на добу на одного клієнта. Вимоги цього підпункту не поширюються на видачу готівкових коштів:

на виплату заробітної плати, витрат на відрядження (у межах норм, установлених законодавством), пенсій, стипендій, інших соціальних та прирівняних до них виплат (крім матеріальної допомоги);

на виплати гарантованих сум відшкодування вкладникам за рахунок коштів Фонду гарантування вкладів фізичних осіб;

6) призупинити випуск банками ощадних (депозитних) сертифікатів на пред’явника. Дозволити банкам випускати іменні ощадні (депозитні) сертифікати, номіновані як у національній, так і в іноземній валютах, зі строком їх обігу не менше шести місяців.

Погашення раніше випущених ощадних (депозитних) сертифікатів на пред’явника здійснюється виключно шляхом перерахування коштів на рахунок власника сертифіката або його пред’явника.

Погашення іменних ощадних (депозитних) сертифікатів, номінованих як у національній, так і в іноземній валютах, зі строком їх обігу не менше шести місяців здійснюється банками без обмеження сум тільки після настання терміну, зазначеного в цьому сертифікаті;

7) уповноважені банки мають право достроково повертати вклади, залучені в іноземній валюті за всіма типами договорів, крім вкладів, залучених з видачею іменних ощадних (депозитних) сертифікатів зі строком їх обігу не менше шести місяців, у національній валюті за курсом купівлі іноземної валюти уповноваженого банку на день проведення операції;

8) установити для уповноважених банків ліміт загальної довгої відкритої валютної позиції банку (Л13-1) не більше 1%;

9) уповноважені банки зобов’язані обмежити видачу (отримання) готівкових коштів в іноземній валюті або банківських металів з поточних та депозитних рахунків клієнтів через каси та банкомати в межах до 15 000 гривень на добу на одного клієнта в еквіваленті за офіційним курсом Національного банку України.

Зазначена вимога поширюється на видачу (отримання) готівкових коштів як у межах України, так і за її межами незалежно від кількості рахунків клієнта в одному банку.

Вимоги цього підпункту не поширюються на:

дипломатичні представництва, консульські установи іноземних держав в Україні, міжнародні фінансові організації, представництва міжнародних фінансових організацій та їх працівників, якщо вони не є громадянами України або не проживають у ній постійно та акредитовані Міністерством закордонних справ України;

операції із забезпечення витрат на відрядження працівників за кордон резидентами – юридичними особами і фізичними особами-підприємцями та іноземними представництвами;

10) уповноважені банки зобов’язані включити суму балансової вартості придбаних облігацій внутрішніх державних позик з індексованою вартістю, зменшену на розмір нарахованого купонного доходу, до розрахунку загальної (довгої/короткої) відкритої валютної позиції;

11) уповноважені банки повинні забезпечити проведення виваженої політики під час здійснення операцій з торгівлі іноземною валютою і з цією метою вони мають здійснювати:

щоденний моніторинг операцій клієнтів із купівлі іноземної валюти на міжбанківському валютному ринку України в цілому по системі банку;

заходи щодо аналізу операцій клієнтів із купівлі іноземної валюти на міжбанківському валютному ринку України стосовно їх відповідності суті діяльності клієнта та його фінансового стану, економічної доцільності та наявності очевидної законної мети;

посилений валютний контроль за операціями клієнтів із купівлі іноземної валюти, що здійснюються на підставі договорів, які вперше подаються до банку.

Керівники банків мають узяти під особистий контроль здійснення банками операцій із торгівлі іноземною валютою на міжбанківському валютному ринку України;

12) зобов’язати уповноважені банки для здійснення купівлі іноземної валюти за дорученням клієнтів попередньо зараховувати кошти в гривнях на окремий аналітичний рахунок балансового рахунку 2900 “Кредиторська заборгованість за операціями з купівлі-продажу іноземної валюти, банківських та дорогоцінних металів для клієнтів банку” (далі – рахунок 2900). Із цього рахунку кошти можуть бути перераховані для купівлі іноземної валюти не раніше третього операційного дня з дня зарахування гривень на цей рахунок.

Уповноважений банк перераховує на рахунок 2900 такий обсяг коштів у гривнях, що достатній для здійснення операцій з купівлі зазначеного в заяві обсягу іноземної валюти, перерахованого за курсом гривні до іноземної валюти в день зарахування коштів у гривнях на рахунок 2900, але не нижче ніж офіційний курс гривні до іноземної валюти, установлений Національним банком України на цей день.

У разі зміни курсу іноземної валюти в день здійснення операції з купівлі іноземної валюти уповноваженим банкам дозволяється додатково зараховувати кошти в гривнях на рахунок 2900 у сумі, що не вистачає для виконання заяви клієнта про купівлю іноземної валюти. Коли клієнт не має можливості перерахувати додаткову суму гривень на купівлю іноземної валюти та згоден на придбання меншої суми іноземної валюти, банк здійснює купівлю іноземної валюти на суму, меншу, ніж зазначена в заяві про купівлю іноземної валюти.

З метою недопущення недобросовісної практики проведення валютних операцій, зокрема, купівлі іноземної валюти за фіктивними угодами, які мають на меті використання коштів з протиправною метою, уповноважені банки формують реєстр із купівлі іноземної валюти, що подається до Національного банку України в день отримання заяви клієнта про купівлю іноземної валюти, разом із документами, які є підставою для купівлі іноземної валюти.

Уповноважений банк має забезпечити неухильне дотримання вимог цього підпункту. У зв’язку з цим банки мають відмовляти клієнтам у кредитуванні (авансуванні) в іноземній валюті, якщо такі кошти залучаються для оплати зобов’язань клієнта в іноземній валюті з метою уникнення виконання вимог цього підпункту;

13) видача готівкових коштів у межах України за електронними платіжними засобами, що емітовані як резидентами, так і нерезидентами, здійснюється виключно в гривнях;

14) заборонити проведення таких операцій в іноземній валюті:

з повернення за кордон коштів, отриманих іноземними інвесторами за операціями щодо продажу поза межами фондових бірж цінних паперів українських емітентів, крім державних облігацій України;

з повернення за кордон коштів, отриманих іноземними інвесторами за операціями щодо продажу корпоративних прав юридичних осіб, що не оформлені акціями;

з повернення за кордон іноземному інвестору дивідендів (крім випадків повернення дивідендів за цінними паперами, що обертаються на фондових біржах);

на підставі індивідуальних ліцензій Національного банку України (крім випадків здійснення операцій на підставі індивідуальних ліцензій на розміщення валютних цінностей на рахунках за межами України, виданих Національним банком України юридичним особам, та на переказування за межі України іноземної валюти резидентом-гарантом (поручителем) у межах забезпечених гарантією (порукою) зобов’язань за кредитом, наданим міжнародною фінансовою організацією або іноземним експортно-кредитним агентством);

15) переказування благодійними організаціями благодійної допомоги та переказ коштів Міністерством охорони здоров’я України за межі України для оплати лікування фізичних осіб здійснюються на підставі документів, що підтверджують необхідність такого лікування в іноземному медичному закладі, та не потребують наявності акта цінової експертизи Державного підприємства “Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків” або погодження Національного банку України, а також індивідуальної ліцензії Національного банку України.

7. Установити, що на період дії цієї постанови операційний день банку триває до 18.00. Операції банку, що здійснюються після закінчення операційного дня, відображаються банком наступного дня.

8. На час дії цієї постанови інші нормативно-правові акти Національного банку України діють у частині, що не суперечить вимогам цієї постанови.

9. Генеральному департаменту грошово-кредитної політики (Щербакова О. А.) довести зміст цієї постанови до відома територіальних управлінь Національного банку України та банків України для використання в роботі, а банкам України – до відома їх клієнтів.

10. Постанова набирає чинності з 03 грудня 2014 року і діє до 03 березня 2015 року включно.

Голова В. О. Гонтарева

Інд. 29-2

 

ПОСТАНОВА НБУ № 699 (про россрубль)

4 ноября 2014, 17:15   + 19 голосов 5 комментариев

Правління Національного банку України

П О С Т А Н О В А

від 03 листопада 2014 року. 699

м. Київ

Про застосування окремих норм валютного законодавства під час режиму тимчасової окупації на території вільної економічної зони “Крим”

Відповідно до статей 7, 25, 30, 44, 45, 56 Закону України “Про Національний банк України”, статей 9, 12 Закону України від 12 серпня 2014 року № 1636-VII “Про створення вільної економічної зони “Крим” та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України” (далі – Закон), розділів ІІ та ІІІ Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року № 15-93 “Про систему валютного регулювання і валютного контролю” та вимог постанови Правління Національного банку України від 06 травня 2014 року № 260 “Про відкликання та анулювання банківських ліцензій та генеральних ліцензій на здійснення валютних операцій окремих банків і закриття банками відокремлених підрозділів, що розташовані на території Автономної Республіки Крим і міста Севастополя” Правління Національного банку України постановляє:

1. Установити, що для цілей застосування нормативно-правових актів Національного банку України:

особа, місцезнаходження якої (зареєстрована/постійно проживає) на території вільної економічної зони “Крим” (далі – суб’єкт Криму), прирівнюється до нерезидента (за інвестиційними операціями – до іноземного інвестора);

договори, укладені суб’єктами Криму із суб’єктами з місцезнаходженням (зареєстровані/постійно проживають) на іншій території України (далі – материкова територія України), є документами, що використовуються замість зовнішньоекономічних договорів (контрактів) під час застосування нормативно-правових актів Національного банку України.

2. Перекази (платежі) з материкової території України на територію вільної економічної зони “Крим” (далі – ВЕЗ “Крим”) або з території ВЕЗ “Крим” на материкову територію України здійснюються в порядку, передбаченому нормативно-правовими актами Національного банку України для операцій з переказу коштів за межі України/в Україну.

Такі перекази здійснюються в гривні або іноземній валюті 1-ї та 2-ї груп Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 лютого 1998 року № 34 (у редакції постанови Правління Національного банку України від 02 жовтня 2002 року № 378, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 24 жовтня 2002 року за № 841/7129, зі змінами) (далі – іноземна валюта), з урахуванням таких особливостей.

Резиденти здійснюють перекази в іноземній валюті та гривні на користь суб’єктів Криму з метою оплати зобов’язань, пов’язаних з розташованим на території Криму майном (крім цінних паперів), що було набуте цими резидентами до набрання чинності Законом.

Юридичні особи здійснюють такі перекази на підставі документів, що підтверджують право власності на таке майно, та документів, що підтверджують наявність підстав для здійснення оплати зобов’язань.

Фізичні особи, які мають податкову адресу на іншій території України ніж ВЕЗ “Крим”, зобов’язані задекларувати об’єкти житлової нерухомості, що перебувають в їх власності та розташовані на території ВЕЗ “Крим”. Фізичні особи для здійснення переказів, що пов’язані з об’єктами житлової нерухомості, подають до банку документ про декларування. Виконання фізичними особами зобов’язань, пов’язаних з іншим майном, здійснюється банками на підставі документів, що підтверджують наявність підстав для здійснення оплати зобов’язань.

Переказ коштів з метою оплати зобов’язань, пов’язаних з розташованим на території Криму майном, резиденти здійснюють з власних поточних рахунків, відкритих в уповноважених банках.

Інвестиції резидентів в об’єкти інвестиційної діяльності, розташовані (зареєстровані) на території Криму, забороняються.

3. Про виконання суб’єктами Криму зобов’язань за кредитними договорами, що обслуговуються в уповноважених банках.

У разі надходження на користь уповноваженого банку-кредитора від суб’єкта Криму коштів у валюті, що відрізняється від валюти кредиту за кредитним договором, уповноважений банк зобов’язаний:

здійснити купівлю, продаж (обмін) на міжбанківському валютному ринку України валюти, що надійшла в рахунок виконання зобов’язань позичальника за кредитним договором, у валюту кредиту;

зарахувати куплену (обміняну) валюту або гривневий еквівалент проданої іноземної валюти в рахунок погашення вимог банку-кредитора за кредитним договором із відображенням у бухгалтерському обліку банку на відповідних рахунках операцій з погашення заборгованості за наданим кредитом (основного боргу), сплати процентів за кредитним договором тощо.

4. Розрахунки з метою виконання зобов’язань суб’єктами Криму за укладеними до набрання чинності Законом кредитними договорами в гривнях перед уповноваженими банками та розрахунки за операціями, наведеними в абзацах третьому − п’ятому пункту 2 та пункті 3 цієї постанови, дозволяється здійснювати через кореспондентські рахунки банків-нерезидентів у гривнях, що відкриті в уповноважених банках.

5. Заборонити проведення на материковій території України таких операцій в російських рублях:

залучення вкладів (депозитів) за договорами банківського вкладу (депозиту), у тому числі збільшення суми вкладу (депозиту), що були розміщені до набрання чинності Законом, а також пролонгація таких договорів;

надання коштів у кредит (позику), у тому числі за кредитами овердрафт, а також шляхом пролонгації строку користування кредитом (позикою) або його часткою за договором, укладеним до набрання чинності Законом.

6. Банкам України зупинити здійснення операцій за відкритими до набрання чинності Законом рахунками юридичних осіб, місцезнаходження яких на території ВЕЗ “Крим”, та вжити заходів щодо закриття таких рахунків.

7. Переміщення готівкових російських рублів через адміністративний кордон ВЕЗ “Крим” забороняється, за винятком їх переміщення фізичними особами в сумі, що не перевищує в еквіваленті 10 000 гривень, за умови усного декларування посадовій особі митниці.

8. На територію ВЕЗ “Крим” поширюються норми Закону України “Про платіжні системи та переказ коштів в Україні” з урахуванням того, що:

1) електронні платіжні засоби, емітовані на території ВЕЗ “Крим”, у тому числі як мобільний платіжний інструмент, не можуть використовуватися на іншій території України з метою ініціювання будь-якого грошового переказу;

2) електронні платіжні засоби, емітовані внутрішньодержавною платіжною системою або міжнародними платіжними системами, можуть використовуватися на території ВЕЗ “Крим”.

9. У статистичній звітності, що подається до Національного банку України, операції з суб’єктами Криму відображаються як операції з нерезидентами із зазначенням коду території ВЕЗ “Крим”.

10. На час дії цієї постанови інші нормативно-правові акти Національного банку України діють у частині, що не суперечить цій постанові.

11. Генеральному департаменту грошово-кредитної політики (Щербакова О. А.) довести зміст цієї постанови до відома територіальних управлінь Національного банку України та банків України для використання в роботі, а банкам України – до відома їх клієнтів.

12. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.

Голова В. О. Гонтарева

Інд. 29-2

 

Разъяснение для тех, кто пытается проплатить налоги через "мертвые" банки.

30 сентября 2014, 10:54   + 25 голосов Написать комментарий

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 13.08.2014 р. N 1128/5/99-99-20-03-01-16

Державна фіскальна служба України розглянула звернення депутата, надіслане листом Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики, та надає відповіді на поставлені у зверненні запитання.

1. Коли суми податків і зборів вважаються сплаченими?

Кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені Податковим кодексом України (далі — Кодекс) податки та збори, платником яких вона є згідно з Кодексом (пп. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Кодексу).

Відповідно до ст. 43 Бюджетного кодексу України при виконанні державного та місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунка, відкритого у Національному банку України.

Частиною п'ятою ст. 45 Бюджетного кодексу встановлено, що податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету здня зарахування коштів на єдиний казначейський рахунок державного бюджету України.

Аналогічно частиною п'ятою ст. 78 Бюджетного кодексу встановлено, що податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи місцевого бюджету визнаються зарахованими до місцевого бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.

2. Чи дійсно податкове зобов'язання вважатиметься виконаним лише із дня зарахування відповідних сум на єдиний казначейський рахунок?

Статтею 38 Кодексу передбачено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата у повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Податкове зобов'язання — сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, у порядку та строки, визначені податковим законодавством (пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Зважаючи на викладене,податкове зобов'язання буде вважатися виконаним з дня зарахування сплачених коштів на єдиний казначейський рахунок.

3. Чи потрібно повторно здійснювати платіж, якщо кошти до бюджету так і не потрапили?

За порушення строків зарахування податків до бюджетів або державних цільових фондів, установлених Законом України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», з вини банку такий банк сплачує пеню за кожний день прострочення, включаючи день сплати, та штрафні санкції у розмірах, встановлених Кодексом, а також несе іншу відповідальність, встановлену Кодексом, за порушення порядку своєчасного та повного внесення податків, зборів, платежів до бюджету або державного цільового фонду. При цьому платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції (п. 129.6 ст. 129 Кодексу).

Таким чином,незважаючи на причину несплати податкових зобов'язань, зокрема, у разі порушення банком строків виконання доручень клієнтів на переказ коштів, Кодекс не звільняє платника податків від обов'язку сплатити основну суму податкового зобов'язання або податкового боргу, а податковий орган, відповідно, від стягнення такого податкового боргу.

У разі ненадходження грошових коштів на бюджетні рахунки органу державного казначейства і незарахування їх до дохідної частини державного або місцевого бюджетів податкові зобов'язання або податковий борг не можуть вважатися погашеними.

В общем платить придется еще раз. А с банком разбираться в суде.

 

СРОЧНО.Одесса. рынок «Привоз»

13 мая 2014, 16:58   + 24 голоса 4 комментария

СРОЧНО.Одесса.На территории рынка «Привоз» в воскресенье под девизом «Нам надоело кормить Одессу! " прошел референдум «Поддерживаете ли Вы акт о государственном суверенитете «Привоза»? За высказались 94% продавцов рыбного ряда, 92% – мясного корпуса, 99% – молочного корпуса. Овощников к референдуму не допустили из-за организации «Овощной сектор». Учитывая такие результаты, организаторы объявили о создании нового государства – Республики Привоз. У РП уже есть свой флаг. Как разъяснил лидер нового государства Денис Тошнилин, белая полоса на нем символизирует молочный корпус, синяя – рыбный, а красная – мясной. «Привоз должен быть наконец-то услышан» – провозгласил самопровозглашенный президент Тошнилин. Сейчас организаторы ждут реакцию от Кремля и признания от международного сообщества.

 

Какой курс валюты использовать для расчета налогов.

25 апреля 2014, 11:19   + 27 голосов Написать комментарий

МИНИСТЕРСТВО ДОХОДОВ И СБОРОВ УКРАИНЫ

ПИСЬМО

от 10.04.2014 г. N 8414/7/99-99-19-03-01-17

Миндоходов Украины в связи с изданием постановления Правления НБУ от 31.03.2014 г. N 180 «О внесении изменений в Положение об установлении официального курса гривни к иностранным валютам и курсу банковских металлов» сообщает следующее.

Для целей определения налоговых обязательств по налогам и сборам (в том числе таможенным платежам) в течение всех суток применяется официальный курс гривни к иностранным валютам и курсу банковских металлов, установленный НБУ, который действует на 0 часов соответствующих суток.

Обязуем начальников ГУ Миндоходов в АР Крым, областях, городах Киеве и Севастополе, Межрегионального главного управления Миндоходов — Центрального офиса по обслуживанию крупных плательщиков довести указанное письмо до сведения подчиненных органов Миндоходов Украины и налогоплательщиков.

Первый заместитель Министра

И. Билоус


© Інформаційно-аналітичний центр «ЛІГА», 1991 — 2014
© ТОВ «ЛІГА: ЗАКОН», 2007 — 2014
 

MegaTechSrach.

14 ноября 2013, 11:24   + 0 голосов 284 комментария

Пользуюсь Самсунг Асе. Туфта полная, вечно тормозит, внутренней памяти мало. Оперативы мало. Задолбался.

Все советуют или НТС, или Айфон.

Айфон хрня полная, так как чистые понты. правда работает хорошо.

НТС — неизведанный зверь за дофига денег.

Самсунг С4 — фиг его знает, в руках еще ни у кого не видел.

Жене купил ЗТЕ, довольна как маленький прелестный слоник. Для меня он сильно большой.

Из необходимых функций: по инету полазить, почту проверять, почитать книжки, иногда звонить. Хотя в день звонить приходится по 15-45 звонков, значиццо звонить нада много.

Ношу в кармане, чехлы не люблю, и не пользую.

Че брать?

 
Страницы: 12