Наша ставка на швидке закінчення пандемії поки не спрацювала. В очікуванні зняття обмежень і повернення світу до звичного життя «Мінфін» нещодавно придбав акції одного з найбільших авіаперевізників Delta Air Lines та футбольного клубу Манчестер Юнайтед.
Однак обидві акції з часу покупки подешевшали. Тож, тепер редакція вирішила подивитись на сектори, яким пандемія йде на користь. До таких секторів ми віднесли алкогольну галузь. Логіка зрозуміла: тотальний локдаун вганяє людей в депресію, а відтак — провокує споживання алкоголю. Та коли ми почали розбиратись зі станом світового ринку алкоголю, виявилось, що ситуація виглядає з точністю до навпаки.
Світ стає тверезішим
У 2020 році споживання алкоголю в 19 ключових для світового ринку країнах знизилося на 8%. За даними аналітичної організації IWSR, у Китаї споживання міцних напоїв у минулому році впало більш ніж на 30%. В Мексиці — приблизно на 17%, в Південній Африці та Індії — на 10%.
Навіть в Росії статистика зафіксувала 5-відсоткове падіння попиту, що, скоріш за все, пояснюється масовим переходом на самопал, але у будь-якому випадку шкодить офіційним виробникам.
Чому так відбулося? По-перше, споживання окремих алкогольних напоїв почало скорочуватися ще до пандемії. Зокрема, вже тривалий час знижуються продажі вина в Європі, а в США споживання вина у 2019 році впало вперше за 25 років.
Попри зростання населення, у 2019 році світове споживання алкоголю зросло лише на 0,1%, хоча витрати споживачів на нього збільшилися на 3,6%. І це означає лише одне: покупці потроху переорієнтовуються на більш дорогі напої.
Негативу додали і торгові війни між Штатами та Європою. Приміром, з червня 2018-го ЄС стягує 25-відсоткове мито з виробленого в США віскі. С того чаcу станом на 1 січня, за даними американського Бюро перепису населення, експорт американського віскі впав на $500 млн. Штати запровадили дзеркальні тарифи на європейські міцні напої у жовтні 2019-го. На початок цього року поставки міцного алкоголю з Європи до США впали на $200 млн.
По-друге, по продажах алкоголю вдарила пандемія через закриття барів і ресторанів, а також зниження туристичних подорожей. За оцінками аналітиків, світовий ринок алкоголю повернеться до показників 2019 року лише у 2024 році.
Але з цього правила були і виключення. Так, зростання продажів алкоголю було зафіксоване в США і Канаді. Зростання продажів забезпечила інтернет-торгівля спиртним. В минулому році, за даними IWSR, вона зросла на 80%. Цього року онлайн продажі алкоголю в Штатах обженуть Китай.
П’ять акцій, які рекомендують експерти
Як повідомляє Nasdaq, продажі алкоголю в Штатах зростатимуть і надалі. А тому, із посиланням на аналітику Zacks (відстежує рекомендації понад 200 брокерських фірм Уолл-стріт і понад 4,5 тис акцій) рекомендує для вкладень в цьому році акції цих п’яти компаній.
Diageo plc (DEO), власник брендів Johnnie Walker, J&B, Guinness, працює приблизно в 180 країнах і займається виробництвом, дистиляцією, пивоварінням, розливом в пляшки, упаковкою, а також продажем спиртних напоїв, вина і пива. Очікувані темпи зростання прибутку компанії в поточному році — 11,8%.
RemyCointreau (REMYY) виробник вина і спиртних напоїв. Портфель компанії складається з коньяків Rémy Martin і Louis XIII, лікеру Cointreau, а також спиртів Metaxa, Mount Gay, St-Rémy, Bruichladdich, Port Charlotte, Octomore і The Botanist. Очікувані темпи зростання прибутку компанії в поточному році — 18,5%.
Pernod Ricard SA (PDRDY) працює як виробник і продавець широкого асортименту вин і спиртних напоїв. Це холдингова компанія, структура якої розділена між дочірніми компаніями-власниками таких брендів, як The Absolut Company, Havana Club International і Chivas Brothers.
Очікувані темпи зростання прибутку компанії в поточному році — 12,5%.
Molson Coors Beverage Company (TAP) — світовий виробник і продавець пива та інших напоїв. У нього в портфелі близько 100 власних і партнерських брендів, серед яких — Pilsner, Miller, Staropramen. Очікувані темпи зростання прибутку компанії в поточному році — 7,9%.
Constellation Brands Inc (STZ) виробляє і продає пиво, вино і спиртні напої. Це третя за розміром пивоварна компанія і провідна винна компанія високого класу в Сполучених Штатах. Очікуваний темп зростання прибутку в поточному році — 5,9%.
Вибір «Мінфіну»
«Мінфін» звернув увагу на компанію Brown-Forman Corporation. Її найвідоміший продукт — віскі Jack Daniel's. Їй також належать бренди Canadian Mist, Finlandia, Southern Comfort. Займається корпорація і виробництвом вин в Італії, Франції та Каліфорнії.
Компанія зацікавила нас хорошими показниками доходу у 2020 році: минулого року вони склали $3,36 млрд проти $3,32 млрд у 2019-му. Чистий прибуток у 2020 р. знизився на $8 млн до $827 млн, але все рівно перевищував показники 2018-го і 2017 років.
Хороші показники були забезпечені високими націнками, які може дозволити собі виробник напоїв преміум класу. Крім цього, Brown-Forman успішно розвивала свою серію RTD-напоїв (ready to drink) — готових до вживання коктейлів.
Зумів виробник прилаштуватись і до закриття барів, переорієнтувавшись на продажі в магазинах та через Інтернет. Крім цього, нас влаштовувала ціна акцій. Свого історичного максимуму у майже $82 вони досягли у листопаді минулого року, після чого відбулась невелика корекція.
У ключових конкурентів справи йшли гірше. Наприклад, дохід Diageo знизився із $12,87 млрд у 2019 році до $11,75 млрд у 2020 році. А прибутки скоротились більше ніж вдвічі (до $1,41 млрд), що стало найгіршим показником за останні роки.
Дохід Anheuser-Busch InBev минулого року скоротився на 10% (до $46,8 млрд), а прибутки — в 6,5 разів. Компанії належать бренди Budweiser, Stella Artois, Corona.
Читайте також: Інвестиції в український бізнес ризикованіші, ніж гра на фондовому ринку
Отже, редакція купила 1 акцію Brown-Forman за $69,04. «Мінфін» сподівається, що із завершенням карантинних обмежень у США до звичної роботи повернуться бари та ресторани, поступово зростатиме туризм. Як наслідок вгору підуть і продажі алкогольних напоїв.
Зважили ми і на те, що Brown-Forman — американська компанія. А тому, хоча прямо надавати підтримку виробнику алкоголю адміністрація Байдена не наважиться, опосередковано компанія виграє і від економічних стимулів.
Читайте також: Спекулювати чи «купити і тримати»: як обрати стратегію на фондовому ринку
Виходячи з усіх факторів, «Мінфін» розраховує, що акції Brown-Forman за рік зростуть на 10−15%. До того ж алкогольний гігант виплачує дивіденди — 1,03%. Це хоч і не суттєво, але має збільшити наші доходи.
Фінансові результати
Свою інвестицію редакція зробила у минулий четвер. Після цього акції компанії подорожчали на 1,75%. Так само вгору пішли акції інших найбільших виробників алкогольних напоїв. Нічого дивного в цьому немає, адже історичний максимум оновив і широкий індекс S&P 500.
Більшість наших активів за тиждень зросли в ціні. Серед тих, хто впав — BP, на вартість компанії вплинуло здешевлення нафти. Також низхідний тренд продовжує демонструвати Manchester United. Футбольному клубу не допомогла навіть перемога в минулому матчі англійської Прем'єр-ліги.
Вниз портфель, як і раніше, тягнуть біотехнологічні компанії UniQure та Zogenix. Натомість виробник вітамінів Usana Health Sciences залишається найкращою з наших інвестицій. Не набагато нижчу дохідність демонструє ETF United States Copper Index Fund, що орієнтується на мідь. Хоча, можливо, ми цей актив вже перетримали: раніше його дохідність сягала 19%.
На новинах про підтримку ринку електромобілів у США продовжують зростати акції General Motors.
Загалом всі наші інвестиції наразі принесли $89,82, що становить 3,1% від депозиту в $2 990. Таким чином, ми все ще програємо широкому індексу S&P 500, який зі старту проекту подорожчав на 6,58%.
Інвестиції «Мінфіну»
Актив | Кількість акцій | Ціна акції на момент придбання, $ | Ціна акції на момент написання статті, $ | Зміна ціни активу за тиждень, $ | Зміна ціни з часу придбання $ | Дохідність |
Usana Health Sciences | 2 | 86,4 | 99,32 | 3,33 | 25,85 | 14,95% |
United States Copper Index Fund | 8 | 22,32 | 25,29 | 1,76 | 23,76 | 13,30% |
General Motors | 1 | 53,5 | 58,57 | 2,66 | 5,27 | 9,85% |
BP | 5 | 22,6 | 24,54 | -1,75 | 9,73 | 8,60% |
VanEck Vectors Agribusiness | 3 | 81,44 | 87,91 | 7,03 | 19,41 | 7,94% |
Vanguard S&P 500 | 1 | 347,44 | 370,33 | 8,39 | 22,89 | 6,58% |
Roblox | 2 | 68,74 | 70,31 | 3,14 | 3,14 | 2,28% |
Brown-Forman Corporation | 1 | 69,04 | 70,25 | н/д | 1,21 | 1,75% |
Honda Motor | 5 | 29,55 | 30,04 | -1,98 | 2,45 | 1,65% |
Delta Air Lines | 2 | 50,67 | 49,64 | 4,97 | -2,06 | -2,03% |
WisdomTree Wheat | 2 | 6,12 | 5,95 | -0,11 | -0,340 | -2,77% |
Zogenix | 4 | 22,24 | 20,11 | 7,28 | -8,5 | -9,55% |
Manchester United | 5 | 18,07 | 16,11 | -2,93 | -9,78 | -10,81% |
UniQure N.V. | 3 | 40,3 | 35,23 | 18,17 | -15,21 | -12,58% |
ПОПЕРЕДНІ МАТЕРІАЛИ СЕРІЇ
Як заробляти на акціях футбольних команд
11% росту в рік: чому варто інвестувати у відеоігри
10 найбільших брокерів для купівлі акцій на закордонних фондових біржах