Знайомий багатьом фотохостинг дозволяє розміщувати візуальні зображення, поміщати їх в тематичні колекції та ділитись ними з іншими користувачами. Фактично це один з варіантів соціальних мереж, але з орієнтацією на візуальні зображення.
Заснований ще в 2009 році сервіс стабільно збільшував свою аудиторію з часу заснування. Але кризовий 2020 рік виявився для компанії особливо вдалим. За підсумками 4 кварталу минулого року, американська аудиторія соціальної мережі сягнула 98 млн постійних користувачів, а міжнародна — 361 млн. За очікуваннями експертів, невдовзі загальна кількість активних користувачів перевищить півмільярда.
Зростає і дохід компанії від одного користувача. У США цей показник сягнув $5,94, порівняно із $4 роком раніше. На міжнародних ринках дохідність також збільшується, але залишається значно скромнішою — $0,35 проти $0,21 в 2019 році.
Виручка компанії стрімко зростала в останні роки, але при цьому Pinterest залишався збитковим. За підсумками 2019 року, сервіс зазнав $1,36 млрд збитків, в 2020 році вони вже були не такі вражаючі — $128 млн. А в 4 кварталі компанія стала прибутковою, хоча перекрити втрати попередніх кварталів не зуміла.
На думку оглядачів, у Pinterest є кілька варіантів для подальшого збільшення прибутків. Головний — завдяки росту монетизації міжнародної аудиторії. Сягнути американських показників, звісно, не вдасться, але збільшити його втричі — цілком посильна задача.
На початку цього року компанія презентувала інструменти для рекламодавців, а також відзвітувала про збільшення аудиторії, яка раніше була мало залучена до мережі. Pinterest довгий час вважався жіночим сервісом, але у 2020 році кількість користувачів-чоловіків зросла на 40%. Так само на 40% збільшилась аудиторія покоління Z (народжені між 1997−2010 роками).
Читайте також: Microsoft задумався про покупку соцмережі Pinterest — ЗМІ
Хоч як швидко йдуть вгору аудиторія та фінансові показники Pinterest, вартість його акцій у 2020 році зростала ще швидше: із $18 вони сягнули $89. На фоні зниження ціни технологічних компаній відбулась корекція і Pinterest, зараз акція оцінюється у $72, а капіталізація сягає $45 млрд.
На думку «Мінфіну», це все ще дорого. Редакція інвестувала б у компанію за умови зниження акцій до $50 — показників жовтня минулого року. Ключовою причиною такого зниження може стати загальна корекція перегрітого технологічного сектору.
The Walt Disney Company
Акції найбільшої медіакомпанії в світі зросли, в порівнянні з докарантинним періодом на 43%, побили історичний максимум і зараз коштують $192. Зважаючи на фінансові показники компанії, це може видатись дивним. За підсумками минулого року збитки Disney становили понад $2,8 млрд. Для порівняння: у 2019 р. чисті прибутки корпорації сягали $11 млрд., а у 2018 — $12,6 млрд.
На фоні фінансових втрат Disney навіть відмовилась від дивідендів, які виплачувала впродовж 60 років.
Причини збитків очевидні: закриття тематичних парків та кінотеатрів через карантин, а також суттєве скорочення ринку реклами. Відповідно до розрахунків PwC, світові втрати на рекламу минулого року знизились більш ніж на 13%, що вдарило по мережі телеканалів, які належать компанії.
Насторожує і стрімке зростання загальної заборгованості Disney. Якщо в 2018 році вона становила $44,6 млрд, то у 2019-му — вже 91 мільярд, а в 2020 році вона перевищила $104 млрд. Основна причина великих боргів — придбання конкурента 21st Century Fox за $71 млрд.
Здавалося б, за таких умов, акції компанії мають йти донизу. Тоді чому ж вони оновлюють історичні максимуми?
Перша причина — це очікування. На фоні вдалої вакцінації Каліфорнія вже оприлюднила план — з 1 квітня відкрити тематичні парки. Дісней не приводить окрему статистику, скільки приносять парки Каліфорнії. Але вони роблять основний внесок в сегмент парків, розваг та продуктів, який в 2019 році приніс компанії операційний дохід в розмірі $6,8 млрд.
В тому, що зараз парки не пустуватимуть, можна не сумніватися. Адже у Південній Каліфорнії досі діяли найжорсткіші обмеження. І теперь люди готові вийти з домівок і почати розважатись. До того ж, Дісней вже пообіцяв зробити такі розваги безпечними.
Друга причина — вчасний і успішний вихід на ринок стрімінгових платформ. Головний актив компанії у цьому напрямі Disney+. За підсумками 2020 року, аудиторія сервісу сягнула 94,9 млн осіб, з яких 21,2 млн приєднались до платформи у останньому кварталі року.
Разом з 51,1 млн платоспроможних членів Hulu і ESPN + у компанії тепер в цілому 151,1 млн передплатників. І це ще не все, оскільки в 2021 році планується запропонувати стрімінгові сервіси в інших країнах.
До лідера галузі Netflix все ще далеко — у нього 204 млн акаунтів, але такі конкуренти, як Amazon Prime Video, Apple TV+ і HBO Max залишаються далеко позаду.
Основний фактор успіху Disney на цьому полі — вдалі серіали. Зокрема, «Мандалорець» про всесвіт Зоряних воєн і цілий ряд проектів за мотивами коміксів «Марвел» на чолі із флагманом серії ВандаВіжн. Крім цього в умовах закритих кінотеатрів Disney+ прихистив такі гучні прем'єри студії як «Мулан» і «Душа».
Єдина проблема стрімінгових сервісів в тому, що агресивне захоплення долі ринку — справа високозатратна. Збитки цього напряму у минулому році сягнули $580 млн. За планом компанії, сервіси стануть прибутковими лише у 2024 році. Тоді ж підписниками Disney+ має бути 260 млн осіб.
Читайте також: Як заробити на IPO іноземних компаній
Загалом ставка на стрімінгові сервіси цікава і, швидше за все, правильна. Але купувати акції за нинішньою ціною все ж не варто. Будь-яка негативна новина, як продовження карантину, гірші за очікувані фінансові показники, чи просто гучний провал фільму можуть підкосити ціну акцій. До показників березня минулого року вони навряд чи впадуть, але зачекати, коли увійдуть в діапазон $140−150, варто.
Intel
З чим у виробника процесорів все добре, так це із фінансовими показниками. Прибуток компанії за підсумками 2020 року становив $20,9 млрд. Це практично стільки ж, скільки у двох попередніх роках, коли компанія заробляла по $21,05 млрд. Виручка Intel минулого року навіть зросла до 77,8 млрд, що на 8% більше, ніж у 2019-му.
Висока прибутковість робить Intel однією з найбільш недооцінених технологічних компаній на американському ринку. Показник P/E (співвідношення капіталізації до прибутку) становить 12,7. Для порівняння: у Apple цей показник сягає 33, Alphabet — 35, а головного конкурента AMD — 38.
Здавалося б, якщо компанія недооцінена і демонструє хороші показники роботи, інвестувати в неї краще прямо зараз. Та у Intel є кілька фундаментальних проблем.
Основне джерело її доходів — сегмент споживчої електроніки, який генерує 56% прибутків. Ключовий продукт Intel в цій сфері — процесори для персональних комп’ютерів. Тут техгігант — безперечний світовий лідер, але компанія прогавила розквіт мобільних приладів і не зайняла хоч якоїсь помітної долі на ринку процесорів для них. Ринок же персональних комп’ютерів скорочується. Більше того, в останні роки долю Intel на ньому активно відвойовує AMD. Її флагманські процесори демонструють вищу продуктивність, ніж найдорожчі моделі Intel.
Ще більше підриває позиції Intel те, що процесори з архітектурою ARM, які поки що використовуються переважно в мобільних пристроях, потроху заходять на ринок ПК та ноутбуків. Ключові виробники таких процесорів наразі Qualcomm та Apple. Незабаром до лідерів галузі, на думку експертів, може долучитися Nvidia.
Як наслідок, збігаються 2 негативні фактори: скорочення ключового для Intel ринку та втрата долі компанії на цьому ринку.
Невдачі розчаровують інвесторів. Впродовж останніх років ціна акцій компанії знаходилась у боковому коридорі від $44 до $63. Кілька разів акції сягали «стелі» і опускались до мінімумів.
Подальші перспективи Intel пов’язані не з процесорами для ПК, а з роботою в альтернативних напрямах. Зокрема, розробка серверів вже приносить 39,5% прибутків компанії. Також техгігант активно інвестує в потенційно прибуткові сфери: інтернет речей, технології 5G, збереження даних, розвиток штучного інтелекту. Крім цього, Intel займається розробкою автопілоту для BMW, Volkswagen і Nissan.
Читайте також: Літаючі машини і новітня медицина: як заробляти на проривних технологіях
Саме з розвитком інноваційних технологій і пов’язане майбутнє компанії і у зв’язку з цим інвестиції у неї можуть бути вигідними. Та зважаючи на широкий боковий тренд, купувати акції за нинішньою ціною в $64 поспішно. Краще дочекатись чергової корекції до позначки в $50.
Tesla
Для багатьох фінансистів ця компанія вже стала символом переоціненості акцій. Ще на початку березня минулого року одна акція Tesla коштувала $104, а в січні цього року досягла історичного максимуму у $888.
Причин росту акцій Tesla кілька. Це і кращі, ніж будь-коли, фінансові показники — за підсумками року компанія вперше зафіксувала прибутки. Збільшення виробництва до запланованих 500 тис. автомобілів на рік. Віра інвесторів у генія Ілона Маска та бажання долучитись до його справи. І, звісно, свідоме збільшення бульбашки, коли єдина причина придбання акцій — очікування на подальше зростання через загальний ажіотаж.
Читайте також: Які ретроавто можуть принести тризначний дохід
За таких умов взимку цього року капіталізація Tesla перевищила капіталізацію всіх інших автовиробників разом.
Tesla дійсно швидко розвивається. В планах компанії вже цього року запустити в Німеччині свою четверту гігафабрику, яка виготовлятиме стільки ж машин, як вся компанія цього року. Крім цього, китайська фабрика вже в найближчі роки має випускати до 500 тис. авто на рік. А кілька місяців тому Маск заявив про плани побудувати чергову гігафабрику. Цього разу в Індії.
Серед переваг Tesla — лідерство у розробці автопілотів, інноваційні системи безпеки і, як заявляють в компанії, навіть унікальна акустична система. До того ж, компанія розвиває паралельні бізнеси: мережа зарядних станцій та продаж побутових акумуляторів.
Тож Tesla безперечно має чудові перспективи для розвитку. Інше питання — чи достатньо цього, аби коштувати, як весь світовий автопром разом. За кількістю випущених минулого року машин Tesla немає навіть у десятці. Лідер тут Toyota, яка випустила 8,06 млн авто, слідом розмістився Volkswagen — 5,7 млн. Навіть BMW, яка замикає десятку, зробила вчетверо більше машин, ніж компанія Маска.
До того ж, практично всі великі автовиробники активно заходять на ринок електромобілів. Про свої плани зробити електрокар заявили навіть Apple і китайський пошуковий гігант Baidu.
Читайте також: Чи варто інвестувати у компанії «зеленої» енергетики
З часом Tesla може зайняти достойне місце серед найбільших автовиробників світу, але не більше того. Тому і її акції ми купували б за умови, що капіталізація компанії знизиться до показників, наприклад, Volkswagen. А це означає, що ціна акції має становити близько $120. Тобто, трохи більше, ніж було рік тому.
Розкажіть про свої «улюблені» компанії, акції яких ви готові купити на корекції.