«Мінфін» у бліц-інтерв'ю розпитав директора ШвидкоГроші Олександра Холода про плани компанії, як їй працюється з новим регулятором та що буде з кредитними ставками надалі.

Минулий рік став роком дистанціювання й переходу в онлайн. Проте ШвидкоГроші продовжила активно розвивати офлайн бізнес. Чим зумовлене таке рішення?

Ми не очікували, що в 2020 році наша мережа змінить свій ландшафт. Але коли в травні, після першого локдауну, ми почали відкриватися, до нас знову прийшло дуже багато людей. Ми зрозуміли, що такий формат роботи потрібен споживачам — отже, у нього є майбутнє. І не дивлячись на те, що рік виявився дуже складним, ми збільшили кількість відділень й відкрилися в ряді великих міст. Надалі плануємо тільки розширюватися і ставати ще зручнішими для клієнтів.

А як щодо планів з розвитку онлайн бізнесу?

Ми вже це робимо. На початку 2020 року у нас 2/3 бізнесу було в офлайні. В кінці року — 2/3 бізнесу вже було в онлайні. Довелося перебудувати багато внутрішніх процесів, адже потрібно було конкурувати на ринку, який вже був сформований. Та все одно нам вдалося зайняти свою нішу. Ми вийшли з пропозиціями нульового кредиту та кредиту до 100 днів, які одразу отримали велику популярність серед споживачів. Відтак вже у 2021 році ми показали велике зростання.

Читайте також: Для чого в Україні пачками відкривають нові МФО

Минулого року регулятором небанківського ринку став НБУ. Чи відбулися якісь суттєві зміни у вашій роботі?

Ми — доволі великий гравець, який був під лупою старого регулятора, а тепер — нового. Стратегія, яку ми для себе обрали вже давно, — це робота в рамках закону. Тому перехід від однієї регуляції до іншої нас нічим не обтяжив. А все, що з’являлося нове, швидко впроваджували.

Ми розуміємо, що ті жорсткі кроки, які робить регулятор, спрямовані на те, щоб захистити права клієнта і збалансувати у певній мірі ринок. Важливо, щоб зберігався баланс інтересів як кредиторів, так і споживачів. Ми повністю підтримуємо формування цивілізованого ринку.

Читайте також: Спліт у дії. Страховиків і фінкомпанії віддали під контроль НБУ

Які прогнози щодо кредитних ставок? Чи будуть вони зменшуватися?

Собівартість процесів дуже зростає. Тому що регуляційні вимоги збільшуються і це потребує високого рівня внутрішньої інфраструктури, кібербезпеки, фаховості співробітників. Говорити про зниження ставок при такій кількості нормативних вимог дуже складно.

Багато гравців ринку, у тому числі ШвидкоГроші, зараз виходять у великі кредити? Які максимальні суми позик і наскільки вони затребувані?

У нас цей сервіс називається «ДовгоГроші». У 2020 році ми його запустили в онлайні, а в 2021 також у мережі наших відділень. Даний сервіс дозволяє взяти клієнту позику до 30 тис грн і сплачувати невеликими частинами кожних 2 тижні. Таким чином за 5, 7 чи 10 погашень можна повернути всю суму. Для споживачів, які до нас звертаються, 20 тис грн — це доволі відчутна сума. Клієнтів, які користуються цим продуктом, насправді немало — десятки тисяч.

В бік МФО лунає багато критики, проте, клієнти й надалі продовжують сюди приходити, чому?

Тому що для багатьох це перше звернення в фінансову компанію. Це та категорія клієнтів, яким банк недоступний. Як правило, перший контакт з фінансовою компанією й фінансовою відповідальністю — дуже серйозна виховна частина. Ми займаємося фінансовою інклюзією: вчимо клієнта нести фінансову відповідальність й виконувати свої зобов’язання. Як правило, більшість клієнтів, навіть якщо й потрапили у прострочку, погашають свою заборгованість і користуються послугами далі. Навчившись дисциплінованості і відповідальності, вони можуть користуватися більшими сумами, і це відкриває їм нові можливості на фінансовому ринку.

Читайте також: Небанківські фінустанови перевірятимуть за новими правилами — ризик-орієнтованими