Послухатись порад банку і залишитись без грошей
Автор відгуку розповіла, що у жовтні 2022 року направила міжнародний переказ у швейцарських франках зі свого рахунку на свій же рахунок у Сенс-банку. Рахунок у Сенсі був в євро, але відправниця сподівалася, що банк автоматично конвертує за своїм курсом франки в євро.
«Проте вийшло цікавіше. Після звернень на підтримку мені порекомендували відкрити віртуальний рахунок у франках, що й було зроблено», — пише WladimirSM.
За словами клієнтки, 50 франків було зараховано. Але користуватись ними вона не може: ні зняти, ні перевести в гривню — нічого.
Вирішити проблему дистанційно не вдалося, довелося їхати у відділення.
«Окей, приїхали до відділення — грудень 2022 року — написали заяву (треба обміняти на міжбанку). Запевняли, що все вирішать. Підсумків немає досі», — констатує авторка відгуку.
Віднедавна, за словами WladimirSM, банк почав знімати комісію за обслуговування рахунку.
«Панове, за що я плачу комісію, якщо я не можу користуватися рахунком? Вже 10 франків банк собі експропріював», — обурюється клієнтка.
Позиція банку: назустріч клієнту
У відповідь на офіційний запит «Мінфіну» у банку підтвердили, що такий випадок дійсно мав місце. У жовтні 2022 року клієнтка здійснила SWIFT-переказ 50 швейцарських франків на свій гривневий рахунок. Оскільки зарахування переказу можливе лише у відповідній валюті рахунку (долар, євро та гривня), їй рекомендували відкрити поточний рахунок у франках через застосунок Sense SuperApp, щоб мати змогу продати ці кошти на Міжбанківському валютному ринку України (МВРУ).
«Для цього необхідно написати відповідну заяву у відділенні банку. Клієнтка звернулася до відділення, де був оформлений запит на продаж валюти, але валюта не була продана через технічну помилку. Співробітники відділення намагались зв`язатися з клієнткою, однак контактний номер неактивний до сьогодні», — відповіли у пресслужбі Сенс Банку.
Щодо комісії, то у Сенс Банку повідомили, що вона застосована згідно з тарифами поточного рахунку і становить 5 у.о. на місяць. За рахунком понад пів року не було здійснено жодної операцій, тому банк списав кошти.
«Банк не обмежує клієнта у користуванні рахунком. Умови застосування комісії публічні та універсальні для всіх клієнтів банку. Списання комісії є коректним, але, враховуючи ситуацію, банк погодив компенсацію цієї комісії», — повідомила пресслужба банку.
Питання і з коштами клієнта вирішено: банком погоджено, що авторці відгука на гривневий рахунок буде зарахована сума еквівалентна 50 франкам.
«Для здійснення цієї операції співробітники банку намагаються зв’язатися з клієнткою для урегулювання питань з оформлення необхідних документів», — зауважили у пресслужбі.
Для уникнення таких ситуацій, у Сенсі наголошують, що банк зараз працює лише з готівкою гривні, долара та євро. Тож найоптимальніший варіант на сьогодні — це перераховувати долар США або євро на рахунок, відкритий у відповідній валюті (обмінявши попередньо у країні відправника їх валюту (наприклад, франки) на долар чи євро).
Правила конкурсу «Кращий відгук місяця»
Приз за найкращий відгук місяця — 500 грн. Щоб потрапити до числа претендентів на звання «найкращий», відгук має відповідати ряду критеріїв:
- Відгук повинен бути написаний на основі особистого досвіду спілкування з банком або використання банківських продуктів.
- Описаний досвід має бути корисним для інших клієнтів банку.
- У відгуку може бути описаний як негативний, так і позитивний досвід користувача.
- Оптимальний обсяг коментаря — до 2−2,5 тис. знаків.
Більше про правила «Найкращого відгуку місяця» читайте тут.