Портрет клієнта
Компанія CCLoan проаналізувала, хто звертається за кредитами, і склала портрет свого позичальника. За словами Анни Мойсєєвой, до МФО частіше звертаються клієнти у віці 25-45+ років.
Кредити беруть переважно жителі великих міст з населенням понад 300 тис. осіб. Позичальники, в середньому, мають дохід 6-10 тис. грн. За даними CCLoan, найчастіше клієнтами МФО стають сімейні люди з дітьми.
У компанії Moneyveo, навпаки, 60% клієнтів — неодружені і бездітні чоловіки, поділився ССО Moneyveo Максим Параска.
Читайте також: Іноземні фінансові компанії визначають надійність позичальників за даними з соцмереж
Топ-5 причин звернень в МФО
- Знадобилися гроші на непередбачені витрати.
- Бракує грошей через затримку заробітної плати.
- Потрібно закрити попередній кредит.
- Бракує грошей після значних витрат.
- Бажання купити дрібну побутову техніку або електроніку.
Більшість клієнтів приходять в мікрофінансові компанії завдяки пошуковій системі Google і СРА-мережам.
Читайте також: Як карантин змінив бізнес і споживчі звички
Як писав «Мінфін», банки не готові видавати великі кредити і прискіпливо аналізують кожного позичальника. Потенційні позичальники також стали більш обережно залучати позики. Такі головні поведінкові зміни на фінансовому ринку.
Рівень схвалення заявок на кредити в банках і мікрофінансових організаціях практично не відрізняється. Зараз фінустанови в два рази частіше погоджуються видати позику, ніж в розпал коронакризи.