Авіарейси скасували і на ринку виник дефіцит готівкових доларів і євро. В результаті вкладники і великих, і малих банків не могли забрати валютні депозити. Готуючись до кризи та зростання проблемки, банки почали обнуляти кредитні ліміти і переглядати умови погашення позик.

Незважаючи на закон, який надав позичальникам канікули до кінця квітня, багато банків атакували клієнтів телефонними дзвінками і вимагали сплатити відсотки за кредитом.

Всі ці проблеми жваво обговорювалися у відгуках на «Мінфіні». Завдяки активності користувачів і змаганню банків за лояльність клієнтів, у рейтингу відбулося багато перестановок. А в трійці лідерів з'явився новачок.

На що скаржилися клієнти

Лідером Народного рейтингу залишається monobank. Хоча у березні мобільному банку теж дісталося. Його клієнти скаржилися і на проблеми з отриманням валютних депозитів, і на надто жорсткі санкції фінмоніторингу. Зокрема, багато невдоволення викликало блокування карт без будь-яких видимих на те підстав. За місяць клієнти monobank залишили на «Мінфіні» 39 заявок про різні проблеми, 17 з них були успішно вирішені.

На другому місці в рейтингу Альфа Банк. Він отримав за місяць 50 скарг і розглянув майже половину — 23 заявки. Тут головною проблемою стали труднощі з видачею готівкової валюти. 17 березня банк офіційно попередив клієнтів, що буде продавати тільки безготівкові долари і євро, які можна купити в мобільному додатку Alfa-Mobile Ukraine. Зняти долар з карток або отримати депозит було неможливо.

Читайте також: Які банки повертають валютні депозити в гривні і коли це закінчиться

На щастя, Нацбанк вже провів кілька аукціонів і продав банкам достатньо готівкової валюти. Тепер депозити можна зняти без проблем, хоч в доларах, хоч в євро.

На третій позиції у Народному опинився А-Банк, потіснивши Таскомбанк Сергія Тігіпка на 4 сходинку. На обслуговування А-Банку в березні поскаржилося 16 клієнтів, але він відреагував лише на кожну четверту проблему.

Багато заявок від незадоволених користувачів прилетіло в держбанки: Приватбанк (15 місце в рейтингу) — 144, Ощадбанк (5 місце) — 86. Перший вирішив 27 проблем клієнтів, тобто майже кожну п'яту. Другий розглянув 25 скарг — майже кожну третю.

Окрім загальних проблем з валютними депозитами, користувачі багато скаржилися на те, що Приватбанк почав масово різати кредитні ліміти за картками. У банку це пояснили інтересами клієнтів: мовляв, там не хочуть, щоб позичальники влазили у борги, які в майбутньому можуть стати для них непосильним тягарем.

Що стосується Ощадбанку, то найпоширенішою темою для скарг останнім часом стало блокування зарплатних і соціальних карток за прострочення за кредитом.

Декілька фінустанов поліпшили свої позиції у Народному рейтингу. Вони активно працювали над вирішенням проблем користувачів і одержали більше позитивних відгуків.

Читайте також: Кращий відгук березня: обіцяні кредитні канікули для бізнесу

Редакція «Мінфіну» пропонує вашій увазі декілька цікавих і оригінальних відгуків про різні банки. Можливо, чужий досвід допоможе комусь уникнути проблем.

Повторне списання

Автор відгуку під ніком Кеtrin Zvereva розповіла цікаву історію, як Приватбанк через тиждень після успішно проведеної операції вирішив повторно списати гроші.

Клієнтка пише, що зробила оплату в кінці лютого, пройшло все гладко — цьому є підтвердження. Але на початку березня сума списалася знову.

«Это уже 4 повторное списание. Первое вернули в течение полутора месяцев, второе и третье — по 20 грн оба. Сказали, что такие суммы они не возвращают», — скаржиться Кеtrin Zvereva.

Крім того, останні два рази на карті для виплат зовсім не було грошей і баланс пішов у мінус на 40 грн, які клієнтка заплатила зі своєї кишені. Цього разу сума побільше — мінус 710 грн.

«Вечер, муж в командировке, я одна дома с ребенком. Мне на карту сбросили деньги, нужно идти в магазин, а я не могу, потому что у меня все равно на карте минус 300 грн», — ділиться автор відгуку.

Приватбанк попросив номер телефону Кеtrin Zvereva і запевнив, що допоможе вирішити неприємну ситуацію.

Читайте також: Банки збільшують заробітки тих, хто залишається вдома

Зберегти та примножити гроші допоможе депозитний каталог «Мінфіну». Шукай, порівнюй та отримай бонус до основної ставки +1,25%

Історія про гіганта на глиняних ногах

Читач «Мінфіну» під ніком Antonymono поділився історією, як monobank майже півроку вирішував проблеми з безпекою додатку. І навіть не подякував за виявлення бага.

Клієнт пише, що почав користуватися monobank з перших місяців його появи на ринку. Зворотній зв'язок з ком'юніті, зручний інтерфейс додатків, простота без зайвих формальностей — все те, що потрібно.

Одного разу автор відгуку вирішив додати нові відбитки пальців на свій смартфон, щоб спрацьовував швидше датчик. Банківські програми Укрсиббанку та Приватбанку написали про зміни в меню відбитків пальців і попросили ввести пароль додатку, щоб підтвердити безпечний вхід.

«Засварилися» всі, окрім monobank. «Банк продолжил пускать в приложение, несмотря на изменившиеся настройки отпечатка», — розповідає Antonymono. Він зробив такий трюк ще раз, але реакції monobank не було.

«Я решил усложнить задачу и дал своему другу добавить в мой телефон свой отпечаток пальца. Мonobank пустил в приложение и был готов пересылать средства, куда заблагорассудится», — ділиться автор відгуку.

Терміново потрібні гроші на карантині? Кредитний каталог «Мінфіну» допоможе отримати гроші онлайн

Клієнт monobank відразу написав в службу підтримки в телеграмі. «Я наивно рассчитывал, что данный баг будет взят в работу незамедлительно, ведь под угрозой стоят финансы клиентов и авторитет банка как надежного и безопасного», — розмірковує користувач.

Але на вирішення такого питання банку знадобилося цілих чотири місяці. А клієнтові довелося пройти довгий ланцюжок листувань зі службою підтримки: спочатку просять зняти відео, потім декілька байдужих відповідей «чекайте, в роботі».

Через деякий час Antonymono пощастило потрапити на гарного фахівця, і баг дійсно зафіксували. Як результат, інтерфейс при авторизації в додаток monobank змінився і тепер став безпечним.

У вигляді лояльності за знайдену уразливість monobank подарував автору відгуку кешбек на покупки в Play market на місяць та іменну картку. Але це, навпаки, викликало його обурення.

Під відгуком на сайті банк вибачився за витрачений час користувача і запропонував стати одним з учасників тестування бета-версії програми. «Спасибо, но я уже поработал бесплатно на вас, больше никогда», — резюмував Antonymono.

Читайте також: Чи зможуть банки пережити кризу

Нескінченна гаряча лінія

Користувач під ніком alex6222 досі не може закрити старий рахунок в Ощадбанку, роблячи марні спроби отримати консультацію у працівників банку.

Автор відгуку кілька років тому переїхав на постійне місце проживання до Харкова. Щоб перевести пенсію, довелося відкрити новий рахунок в Ощадбанку. Переоформили все, клієнт погасив кредитну лінію за старим і думав, що він закритий.

«30 марта 2020 на мой номер телефона приходит смс: «По вашому рахунку 262095−13 прострочений борг. Витрати по всіх ваших картках заблоковано! Сплатіть борг у сумі 137,58 UAH і картки автоматично розблокуються», — розповідає alex6222.

Клієнт Ощадбанку зателефонував на гарячу лінію, але там, на жаль, відмовилися проконсультувати, переключили на іншого спеціаліста. Результат — довге очікування, потім скидання.

Користувач знайшов вихід — онлайн-чат. «Благодаря чат-боту узнал реквизиты счета и отделение. Так как сумма небольшая, с помощью электронного кабинета другого банка я сразу же отправил необходимую задолженность», — пише автор відгуку.

Читайте також: У березні кількість нових ФОПів зменшилася на 60%

Але рахунок закрити-то все одно треба. Аlex6222 залишив на сайті банку запит на зворотний дзвінок. Передзвонили, знову розповів про неприємну ситуацію. Співробітник Ощадбанку у відповідь попросив номер картки, оформленої ще у 2013 році. Користувач знав тільки номер рахунку, але цього виявилося недостатньо — на подив, так не видно ніякої інформації.

«Чтобы закрыть счет, нужно ехать в отделение, где счет открывался, которое сейчас перенесли в г. Северодонецк. Можно ли закрыть счет через отделение г. Харькова? Сотрудник банка сказал, что нужно самому идти в отделение и спрашивать», — обурюється клієнт.

Ощадбанк приніс вибачення за незручності і пообіцяв розібратися з ситуацією. Але через тиждень автору відгуку ніхто навіть не перетелефонував.

Читайте також: Кожен четвертий читач «Мінфіну» зможе протриматися на карантині півроку

Завдання — повернути свої гроші

Клієнт Форвард Банку Валерій Зінченко розповів, що банк відмовився повертати особисті гроші — 149 900 грн. Про все за порядком.

Користувач ще з осені 2019 року потроху знімав гроші з дрібних депозитів по 5−30 тисяч і поповнював картку через банкомат. Навесні йому терміново знадобилися кошти на лікування близької людини. Звичайно, знімати кожен день по 15 тисяч на день — не варіант.

Валерій подав заявку в банк про разове зняття. Попросили прийти на наступний день — мовляв, гроші в касі будуть готові. Але видачу, на жаль, не підтвердили. «Говорю в банке: проверьте мои декларации, которые я подавал несколько лет подряд, где указано, сколько и чего у меня есть. В ответ: а вы нам докажите, что у вас может быть такая гигантская сумма», — пише клієнт Форвард Банку.

Автор відгуку відправив в банк договір купівлі-продажу квартири, оформлений три роки тому, щоб підтвердити походження коштів. Чим закінчилася історія — невідомо. Але клієнт не підтвердив рішення своєї проблеми.

Форвард Банк під відгуком відповів, що розмір цієї суми може потрапляти під перевірку фінансового моніторингу. «Ми перевіримо ситуацію і зв'яжемося з Вами найближчим часом», — пообіцяли в банку.

Не купуйте Samsung, хоча краще змініть банк

Клієнт «Укрсиббанку» зіткнувся з банальною проблемою: ніяк не міг додати карту у Google Pay.

Дзвінки на гарячу лінію, очікування, питання, інший оператор не давали результату. Спочатку клієнта попросили підключити послугу «Старт смс» за 15 грн і подати запит на додавання карти. Але це не спрацювало.

Тоді в банку заявили, що на телефоні піратська прошивка або взагалі не оригінальний телефон.

«Сходил в офис Samsung, проверил телефон и прошивку на подлинность. Телефончик прошел абсолютно все проверки», — пише користувач під ніком Fedosik. Другий раз подзвонив на гарячу лінію — і знову година очікування.

Клієнт розповів про виконану роботу. На що отримав відповідь: «значит, система Mastercard распознает ваш телефон как пиратское устройство». Але з іншими банками таких проблем не було.

«Ради интереса добавил 10 карт Моно, Привата, Альфа, да даже Ощада — добавило все. Даже польский банк добавило, — обурюється Fedosik. — Проблему мне решить не помогли. Оператор сказала: не знаю, чем вам помочь».

Врешті — решт він вирішив використовувати карту тільки для зняття готівки в банкоматі.

Автор відгуку припустив, що і коментар на сайті буде написаний даремно: «Никаких выводов со стороны банка, как и всегда, не случится». Укрсиббанк, дійсно, проігнорував скаргу.

Діліться відгуками про ваш банк: автор кращого відгуку місяця отримає 5 000 гривень від «Мінфіну»

Світлана Тартасюк