База відгуків клієнтів банків на «Мінфіні» величезна, і вона щодня поповнюється новими заявками і коментарями. Знайти потрібну інформацію, особливо якщо мова йде про банки з великою кількістю клієнтів, буває непросто. Тому редакція вирішила періодично публікувати збірки відгуків, які можуть бути корисні нашим читачам.
Читайте також: «Слабкі місця» найбільших банків
Розповідаємо, які «сюрпризи» можуть очікувати клієнтів популярних фінустанов.
Monobank: і на сонці є плями
Monobank впевнено лідирує в Народному рейтингу банків. Віртуальний банк пишається своєю службою підтримки: проблеми клієнтів, яких вже 1,8 млн, вирішують реальні співробітники, а не чат-боти. Але навіть у передових банків трапляються проколи.
Насамперед, не варто розраховувати на стабільний кредитний ліміт
Ми вже писали про це в попередньому огляді, але клієнти продовжують масово скаржитися на несподівану зміну ліміту (в меншу сторону) в найбільш невідповідний для цього момент. У monobankа багато фішок, але якщо вам потрібна карта як джерело кредитних коштів — можливо, варто розглянути пропозиції інших банків.
У період пікових навантажень можливі технічні збої
Один з таких «глюків» відбувся якраз напередодні новорічних свят. Клієнт, який не встиг погасити заборгованість за кредитною картою, 31 грудня з подивом виявив, що банк вже встиг нарахувати відсоток на залишок коштів. Ще в одного клієнта в цей період з рахунку зникли 5 000 грн кредитних грошей. У службі клієнтської підтримки визнали, що у банку в цей період були проблеми на сервері, але їх оперативно усунули.
Зворотний бік прогресу
Бути серед тих, хто тестує нові продукти і сервіси, приємно. Але іноді першопрохідців чекають неприємні сюрпризи. Один з них стався з клієнтом, який залишив на «Мінфіні» відгук під ніком Lordie. Він брав участь в тестуванні нової білої картки monobank, і як раз перед Різдвом переказав на неї гроші. Так як це дебетова карта, та кешбек за нею нараховується більш високий. Але Lordie «заробив» рівно нуль гривень — виявилося, що саме в цей період кешбек за даною картою не нараховували.
У службі підтримки зазначили, що «бета тестувальники отримують всі продукти раніше, ніж інші клієнти, і допомагають нам перевірити програму на наявність помилок, які ми усуваємо».
Приватбанк: «жадібні» термінали та перешкоди для ФОП-ів
Приватбанк — обов'язковий учасник будь-якої публікації з відгуками клієнтів, адже в ньому обслуговується 56,2% фізосіб і 73,8% зареєстрованих в Україні ФОП-ів. Скарги клієнтів стосуються найрізноманітніших моментів, але серед них можна виділити і типові для банку.
Проблеми із зарахуванням або переказом грошей через термінали
Практично ідентичні історі відбулися 30 січня в Харкові і Києві, коли клієнти вносили великі суми грошей на свій рахунок в Приватбанку через термінали з опцією «Приймання готівки пачкою». В обох випадках гроші були вилучені банком, а клієнтам довелося понервувати і витратити час на спілкування з підтримкою. Обидві заявки закриті досить оперативно, гроші зайшли на рахунок вже наступного дня.
Але так буває не завжди. Наприклад, Катерині, яка поповнювала рахунок ПУМБ через термінал Привату, довелося чекати рішення свого питання майже тиждень. 23 січня клієнтка внесла 7300 грн, після чого термінал видав напис «Платіж буде оброблено пізніше» і переключився на початкову сторінку меню. Катерина тут же звернулася на гарячу лінію. Увечері того ж дня їй повідомили, що в даному терміналі провели інкасацію та різницю не виявили, тому в поверненні грошей відмовили. Вирішення питання зайняло 6 днів, свої гроші клієнтка у підсумку все ж отримала.
Складності роботи для ФОПів
Відгук Peter Sauber стосується «простоти» оплати на розрахунковий рахунок ФОП за допомогою сервісу «збір коштів з населення». Питань у клієнта багато: «Почему оплаты моих клиентов за товар (по вашей ссылке) с других банков уходят в никуда? А чтобы уточнить, что с платежом, я должен сам наяривать в поддержку, причем исключительно в рабочее время банка? Почему мои конкуренты спокойно отправляют клиентам карту физлица, куда любая оплата доходит мгновенно? Что за ущемление тех, кто работает в белую?».
У коментарях до цього відгуку ще один клієнт банку поділився своєю ситуацією: “Смотрите, а то заблочат возможность использования пришедших денег, как у меня было, хотя и налоги уплачены, и кучу документов я им отправлял. Но они начали запрашивать, например, договора с абонентами, которых больше тысячи. На вопрос, как я могу физически это отсканировать и всунуть в файл в 10 Мбайт, ответили «не знаем, но если не предоставите, то снять деньги не дадим».
Олександр, у якого в Приватбанку відкрито декілька особових рахунків, а також рахунки на ФОП і юрособу, без проблем обслуговувався в банку більше 10 років. Доки рахунки не заблокували через, як йому пояснили, «не актуалізовані» дані». Хоча клієнт подав усі необхідні документи вчасно, і навіть двічі. На даний момент питання закрите.
Про що варто знати клієнтам Альфа-Банку
Альфа-Банк Україна пропонує безліч продуктів і сервісів, але їх умови не завжди зрозумілі клієнтам. Ми вже не раз писали про плутанину з термінами оплати кредиту за картою, коли через довге зарахування коштів клієнти мимоволі виходять за межі пільгового періоду. Але це не єдина «фішка» банку.
Складності підрахунків: говоримо місяць, маємо на увазі 25 днів
Клієнт банку Вадим написав: «Согласно условиям моего пакета услуг, если делаешь 12 покупок в месяц, то обслуживание карты бесплатное. За ноябрь я сделал более 20 операций, но оказалось, что по моей карте прошло только 11, а операции за 28,29 и 30 ноября прошли только 2 декабря». Представитель Альфа-Банка ответил, что «списание операции проводится в течение 2-3 рабочих дней, а при расчете покупок за месяц учитываются именно списанные суммы».
Корисний коментар по темі від постійного читача «Мінфіну» Qwerty1999: «У Альфа-банка реальное списание и зачисление денег проходит не менее 3-х банковских дней, а если оплата была вечером в пятницу, то добавляются и календарные выходные дни. Рекомендую считать 12 оплат только за период со 2-го числа по 24-е включительно. Оплаты 25-го вечером могут быть проведены банком уже первого числа утром при наличии двух выходных дней в данном интервале. А в феврале оплаты 23-го числа могут уже попасть в мартовскую выписку».
Закриття валютного рахунку може зайняти кілька місяців
Користувач з ніком iblinder описав свої пригоди, пов'язані із закриттям карткового рахунку у валюті. Щоб погасити заборгованість за комісією $0.31, йому довелося їхати в банк, адже поповнити валютний рахунок можна лише через касу. При цьому подати заявку на закриття можливо тільки через 3 дні, після зарахування коштів. Але через 3 дні виявилося, що треба почекати ще місяць, так як може бути нарахована комісія. Підсумок: через 45 днів рахунок все ще не закритий, залишок все так само можна зняти тільки через касу, а вже після подавати заявку на закриття.
Враховуйте пільговий період при замовленні миттєвої розстрочки
Helena2 описала свою проблему: “После каждой покупки от 1000 грн банк предлагает беспроцентную рассрочку. Решение нужно принять в течение 14 дней (срок гарантированного возврата товаров в магазин). 21 октября после покупки мне пришло смс на рассрочку с дедлайном до 4 ноября. Я приняла решение 31 октября, и банк его мгновенно одобрил. Каково же было мое удивление, когда сумма льготного периода за октябрь не изменилась, покупка значилась в расходах октября, и эта же покупка стояла в рассрочке на три месяца.
Вывод: мгновенная рассрочка на карту не работает, если вы принимаете решение после окончания льготного периода. В моем случае он закончился 29 октября. Об этом вы не прочитаете у банка НИГДЕ".
Представник банку повідомив, що дана інформація вказана на офіційному сайті: “Для своєчасного переказу покупки на розстрочку (для найближчого розрахунку мінімального щомісячного платежу та суми пільгового періоду без врахування даної суми покупки) рекомендуємо відправляти смс з підтвердженням розстрочки не пізніше, ніж за 1 день до розрахункового дня по кредитній картці».
Клієнтам Ощадбанку — терпіння і витримки
Серед відгуків про держбанк переважають скарги на некомпетентність і недбалість його співробітників.
Зарплатний рахунок без картки: гроші є, але отримати їх не можна
Клієнт Ощадбанку Сергій описав спробу оформити зарплатну картку: «Открыли счёт и прикрепили к нему мою старую карту, которую я закрыл в этом же отделении два года назад. Предложили написать заявление на перевыпуск, а как временный вариант дали карту «Мій комфорт». Однако перечислить на нее зарплату не получилось. Активировать основную карту через контакт-центр также не удалось, предложили получить з/п в кассе по паспорту. А в кассе сказали, что карту надо активировать, но не сегодня, так как процедура занимает два часа (магический ритуал, не иначе), а рабочий день заканчивается через час. На просьбу как-то решить этот вопрос мне попеняли ожидающими дома семьями и отправили восвояси".
Сумнівна економія
Клієнтка з ніком Nattika зазвичай оплачує через Ощадбанк комунальні послуги без комісії — невелика, але економія. Однак після оновлення карти виявилося, що на рахунку недостатньо коштів для проведення платежів. Як з'ясувала клієнтка, в банку закінчилися звичайні карти, і їй вирішили «подарувати» чиповану — правда, без її відома і з оплатою 120 грн. Після довгих з'ясувань клієнтці вдалося повернути картку і забрати гроші (без комісії 30 грн). В банку вона провела 4 години.
Фахівці не завжди знають продукти, які пропонує банк
Автор відгуку поділилася досвідом оформлення рахунку для виплати компенсацій пільг для ОСББ та ЖЕКів. Рахунок відкрили в жовтні, ніяких інструкцій з його обслуговування або зарахування коштів не надали. Як виявилося пізніше, до 13 числа кожного місяця в кабінеті постачальника послуг необхідно формувати списки пільговиків. За цими списками на рахунок в Ощадбанку зараховуються виплати з управління праці та соцзахисту, які держбанк повинен перерахувати до 18-го числа на рахунок організації.
Коли клієнти 20-го листопада звернулися в Ощадбанк з питанням, чому не прийшли гроші, виявилося, що документи на оформлення рахунку не були передані в потрібний відділ. В результаті кабінет постачальника послуг не був відкритий, а рахунок менеджер взагалі оформила для зарплатного проекту. Після цього почався повторний етап оформлення, який на момент відгуку (12 грудня) тягнувся вже 9 днів. Чим все закінчилося, на жаль, невідомо.
Правильно обрати банк і вигідно розмістити депозит можна з «Бонусом до депозиту» від Мінфіну.
Кредитні історії клієнтів Кредобанку
Більшість відгуків незадоволених клієнтів Кредобанку пов'язані з питаннями кредитування.
Наприклад, банк досить хаотично шукає нових клієнтів, що часом призводить до абсурдних ситуацій. Ось одна з них: «Зателефонували з Кредобанку, запропонували кредит. Я погодився заповнити онлайн-анкету. Повідомили, що мені доступно 500 тис. грн і порадили звернути у відділення Кредобанку для оформлення видачі коштів. У відділенні сказали, що для визначення розміру кредиту треба подати документи. За 4 години після подачі передзвонили з банку і повідомили, що у кредиті відмовлено».
Зустрічаються і більш неприємні історії. Наприклад, клієнта, який звернувся до Кредобанку за рефінансуванням, спочатку зобов'язали сплатити нещодавно відкритий безвідсотковий кредит. Але коли він зібрав потрібну суму і погасив позику, у відповідь отримав відмову в рефінансуванні, прострочення за плановими платежами і статус боржника. Публікація відгуку на «Мінфіні» допомогла вирішити це питання.
А ось історія клієнтів Кредобанку, які взяли автокредит під 13,99%. Після двох років виплат ставку підвищили до 18,9% річних. Хоча, за словами клієнтки, при підписанні договору її запевняли, що ставка не може збільшитися більше, ніж на 3,9% за весь період кредитування.
Що варто знати клієнтам Райффайзен Банку Аваль
«Дочку» австрійської фінансової групи клієнти цінують за стабільність і надійність. Але як і більшість інших банків з іноземним капіталом, Райффайзен Банк Аваль не відрізняється гнучким підходом до обслуговування роздрібних клієнтів, — навіть тих, у кого є преміум-статус.
Важлива інформація для приватних підприємців
Клієнт-ФОП, який обслуговується в банку і відкриває депозит на фізособу, зобов'язаний зазначати свій статус. Якщо цього не зробити, рахунок буде автоматично заблокований. А розблокувати його можуть тільки співробітники банку у відділенні, причому виключно в робочий час.
А ось відгук клієнта, що працює в сфері IT, у якого часто бувають проблеми з валютними платежами. За його словами, співробітники банку часто не встигають вчасно обробити заявку на переказ валюти, так як роблять це вручну. В підсумку гроші надходять із запізненням на 2-4 дні.
У плані безпеки також бувають промахи
Як приклад можна навести історію Лариси, яка збирала гроші на картку банку для лікування свого сина. Рахунок намагалися зламати, тому картка була заблокована банком. Лариса, якій потрібні були гроші, прийшла у відділення для ідентифікації, але п'ятниця — короткий день, і у видачі готівки через касу їй відмовили. У банкоматі ж знайшлося тільки 30 200 грн з 40 тис. Наступного дня замість залишку 14 300 грн Лариса виявила на рахунку лише 57 грн. На питання клієнтки, чому співробітники банку не почули її попередження і не посилили нагляд за рахунком, який перед цим вже намагалися зламати, представник банку порадив їй звернутися в поліцію або в управління боротьби з кіберзлочинністю.
А ще Райффайзен Банк Аваль вельми наполегливо просуває партнерські товари і послуги. Ось як це описує клієнт: «Лучший банк — это тот, о котором вспоминаешь, доставая карту для оплаты товара или услуги. Аваль же каждую неделю напоминает о своем существовании, предлагая кредиты, карты, установить окна, утеплить квартиру». На что следует ответ банка: «Банком осуществляется информирование о действующих акциях, возможно какое-то из предложений Вас заинтересует. Согласитесь, мы не можем знать все события наперед. Чтобы отказаться от СМС-информирования на некоторое время, рекомендуем позвонить в наш Информационный центр».
У ПУМБ проблеми з пристроями для самообслуговування
Клієнт ПУМБ намагався зняти 6 000 грн у банкоматі в одному з київських відділень банку. Гроші з рахунку пішли, але клієнт їх не отримав. Як з'ясувалося пізніше, цей банкомат був пошкоджений вночі, під час невдалої спроби пограбування. Тому гроші клієнта заморозили на період перевірки, який, судячи з відповіді банку, складає від 45 до 90 календарних днів. Заявка написана 14 листопада 2019 року, і на 30 січня 2020-го все ще значилася відкритою.
Ще одна клієнтка, Юлія, робила переказ на картку через термінал: після перших 500 грн він припинив брати гроші. Співробітники банку намагалися відкрити термінал і витягнути банкноту, але вона вже пішла в касету. Юлія написала заяву, і її запевнили, що гроші повернуть назад, і що поліцію викликати не треба. Після 2-х місяців очікування клієнтці довелося знову йти у відділення, щоб повторно написати заяву. І лише під час другої спроби співробітники все ж запропонували викликати поліцію. Відгук від 6 грудня перебуває на розгляді банку.
Діліться своїми улюбленими історіями про банки у відгуках на «Мінфіні» і отримайте шанс виграти 5 000 гривень.