Мінфін - Курси валют України

Встановити
4 квітня 2024, 14:47

Google планує стягувати плату за пошукову систему на основі ШІ

Компанія Google, яка належить Alphabet, розглядає можливість стягувати плату за преміум-функції своєї генеративної пошукової системи на основі штучного інтелекту (ШІ). Про це повідомляє Financial Times з посиланням на людей, знайомих із планами IT-гіганта.

Компанія Google, яка належить Alphabet, розглядає можливість стягувати плату за преміум-функції своєї генеративної пошукової системи на основі штучного інтелекту (ШІ).
Фото: pixabay.com

Читайте сторінку«Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини

Google розглядає різноманітні варіанти, включно з інтеграцією функцій пошуку на основі штучного інтелекту до своїх преміальних служб підписки, які вже надають доступ до його нового помічника Gemini у Gmail і «Документах».

Цей крок ознаменує собою перший випадок, коли Google запровадить платний доступ для будь-якого зі своїх основних продуктів, оскільки компанія прагне завоювати позиції у швидкозмінному просторі ШІ.

При чому традиційна пошукова система Google залишатиметься безкоштовною, а реклама продовжуватиме з’являтися поряд із результатами пошуку навіть для передплатників.

Читайте також: Google перейменувала ШІ чат-бот Bard на Gemini й запустила платну підписку

Користувацькі сервіси Google протягом багатьох років залишалися переважно безкоштовними — вони повністю фінансувалися коштом реклами. За підсумками минулого року виторг Google від пошукової та супутньої реклами становив $175 млрд.

Це більш ніж половина від загального обсягу продажів, і у зв'язку з цим компанії необхідно відповісти на запитання: як впровадити інноваційні рішення в галузі ШІ, зберігши при цьому велике джерело прибутку.

З листопада 2022 року, коли OpenAI запустила ChatGPT, Google відчайдушно прагне відреагувати на конкурентну загрозу з боку популярного чат-бота — він оперативно дає повні відповіді на багато запитань, що погрожує зробити непотрібним традиційний механізм роботи пошукових служб, а отже, і рекламу, яка з'являється в пошуку.

Читайте також: Apple обрала Gemini від Google для інтеграції ШІ в iPhone

У травні минулого року Google почала тестувати експериментальну пошукову систему на базі ШІ — вона пропонує докладні відповіді на питання, виводить посилання на додаткову інформацію та показує рекламу. Але компанія не поспішала додавати функції сервісу SGE (Search Generative Experience) до основної пошукової системи.

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися