► Читайте «Мінфін» в Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси

Надії найбільших автоконцернів континенту, від Volkswagen до Renault, на швидкий перехід до електромобілів (EV) зіткнулися з реальністю: попит виявився нижчим, ніж очікувалося, і загострилася конкуренція з боку китайських виробників.

Головні вимоги індустрії

Німецькі автовиробники та Європейська асоціація виробників автомобілів (ACEA) закликають до перегляду правил, спрямованих на стимулювання електромобілів.

Наприклад, концерн Stellantis (власник Fiat і Maserati) попередив, що галузь ризикує «незворотним занепадом» без державної допомоги.

Що пропонує індустрія:

  • CO2-нейтральне паливо: Виробники сподіваються, що Єврокомісія дозволить продовжити використання ДВЗ, гібридів, що підключаються (plug-in hybrids) та автомобілів зі збільшеним запасом ходу, які працюють на CO2-нейтральному паливі, наприклад, біопаливі.
  • Ринкове регулювання: Автовиробники на чолі з Volkswagen Group стверджують, що незмінні цілі більше не мають сенсу. Вони вважають, що ринок, а не законодавці, повинен вирішувати, коли ДВЗ буде повністю витіснений. Натомість вони закликають до стимулювання попиту на електромобілі.

Читайте також: Попит на китайські електромобілі в Україні зріс на 414% за рік — дослідження

Як змінилися амбіції автогігантів

На тлі сповільнення продажів багато провідних компаній вже переглянули свої агресивні початкові цілі щодо частки електромобілів на ринку до 2030 року:

Автовиробник Початкова мета на 2030 рік Поточна мета та зміни
Volkswagen Group До 70% поставок в Європі мають бути повністю електричними Відмовилися від жорсткого прогнозу продажів EV
BMW 50% світових продажів мають бути повністю електричними Залишаються відданими цілі у 50%, але це залежить від ринкових умов
Mercedes-Benz 100% продажів EV до 2030 року (де дозволяють ринкові умови) Очікують щонайменше 50% «електрифікованих» авто (включаючи гібриди) до 2030 року і збережуть ДВЗ на початку 2030-х років
Stellantis 100% продажів пасажирських авто в Європі мають бути EV Відмовилися від мети виробляти лише електричні автомобілі в Європі до 2030 року

Причини уповільнення

Зростання попиту на електромобілі в Європі дійсно відбувається, але не тими темпами, на які розраховували виробники. За останні 10 місяців року частка електромобілів на ринку зросла лише до 16% (порівняно з 13% роком раніше).

Ключові проблеми, що гальмують перехід:

  • Страх залишитися без зарядки: Недостатньо розвинена інфраструктура зарядних станцій, особливо у Центральній та Східній Європі.
  • Висока вартість: Високі ціни на електроенергію, зокрема, в Німеччині.

Брюссель планує оприлюднити заходи підтримки для автомобільної індустрії 10 грудня.