► Читайте «Мінфін» в Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси
Надії найбільших автоконцернів континенту, від Volkswagen до Renault, на швидкий перехід до електромобілів (EV) зіткнулися з реальністю: попит виявився нижчим, ніж очікувалося, і загострилася конкуренція з боку китайських виробників.
Головні вимоги індустрії
Німецькі автовиробники та Європейська асоціація виробників автомобілів (ACEA) закликають до перегляду правил, спрямованих на стимулювання електромобілів.
Наприклад, концерн Stellantis (власник Fiat і Maserati) попередив, що галузь ризикує «незворотним занепадом» без державної допомоги.
Що пропонує індустрія:
- CO2-нейтральне паливо: Виробники сподіваються, що Єврокомісія дозволить продовжити використання ДВЗ, гібридів, що підключаються (plug-in hybrids) та автомобілів зі збільшеним запасом ходу, які працюють на CO2-нейтральному паливі, наприклад, біопаливі.
- Ринкове регулювання: Автовиробники на чолі з Volkswagen Group стверджують, що незмінні цілі більше не мають сенсу. Вони вважають, що ринок, а не законодавці, повинен вирішувати, коли ДВЗ буде повністю витіснений. Натомість вони закликають до стимулювання попиту на електромобілі.
Читайте також: Попит на китайські електромобілі в Україні зріс на 414% за рік — дослідження
Як змінилися амбіції автогігантів
На тлі сповільнення продажів багато провідних компаній вже переглянули свої агресивні початкові цілі щодо частки електромобілів на ринку до 2030 року:
| Автовиробник | Початкова мета на 2030 рік | Поточна мета та зміни |
| Volkswagen Group | До 70% поставок в Європі мають бути повністю електричними | Відмовилися від жорсткого прогнозу продажів EV |
| BMW | 50% світових продажів мають бути повністю електричними | Залишаються відданими цілі у 50%, але це залежить від ринкових умов |
| Mercedes-Benz | 100% продажів EV до 2030 року (де дозволяють ринкові умови) | Очікують щонайменше 50% «електрифікованих» авто (включаючи гібриди) до 2030 року і збережуть ДВЗ на початку 2030-х років |
| Stellantis | 100% продажів пасажирських авто в Європі мають бути EV | Відмовилися від мети виробляти лише електричні автомобілі в Європі до 2030 року |
Причини уповільнення
Зростання попиту на електромобілі в Європі дійсно відбувається, але не тими темпами, на які розраховували виробники. За останні 10 місяців року частка електромобілів на ринку зросла лише до 16% (порівняно з 13% роком раніше).
Ключові проблеми, що гальмують перехід:
- Страх залишитися без зарядки: Недостатньо розвинена інфраструктура зарядних станцій, особливо у Центральній та Східній Європі.
- Висока вартість: Високі ціни на електроенергію, зокрема, в Німеччині.
Брюссель планує оприлюднити заходи підтримки для автомобільної індустрії 10 грудня.