► Читайте телеграмм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини
Подвійний підхід до обмежень
Коаліція (до якої входять США, Канада, Японія, Австралія та 27 країн ЄС) вже запровадила обмеження ціни на російську сиру нафту на рівні $60 за барель (з 5 грудня 2025 року) на додаток до ембарго ЄС на морські поставки.
З 5 лютого 2026 року коаліція накладе цінові обмеження також на російські нафтопродукти, такі як дизельне пальне, гас і мазут.
Встановлення ліміту на нафтопродукти є значно складнішим, ніж на сиру нафту, оскільки існує багато видів продуктів, і їхня ціна часто залежить від місця купівлі, а не виробництва. Саме тому G7 розглядає два ліміти:
- Обмеження для продуктів, що продаються з премією (дорожче) до сирої нафти (наприклад, дизельне пальне та гас).
- Обмеження для продуктів, що продаються зі знижкою (дешевше) відносно сирої нафти (наприклад, мазут).
Читайте також: Міжнародна мережа «Лукойлу» дає збій: Санкції паралізували закордонні операції російського гіганта
Ризики для Європи
Мета коаліції — позбавити Москву доходів, але при цьому уникнути дестабілізації світового енергетичного ринку та зростання цін для споживачів у власних країнах.
Ситуація особливо складна для Європи, яка залишається критично залежною від російського дизельного пального. Згідно з даними Refinitiv, обсяги російського дизеля минулого місяця становили майже половину загального імпорту цього палива в Європу.
Раніше росія пообіцяла не продавати нафту країнам, які запроваджують цінові обмеження.