► Читайте сторінку «Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини

Зазначається, що переважна більшість киян сумлінно оплачують спожиті комунальні послуги, не накопичуючи заборгованість. Утім, близько 70% боргу припадає на 160 тис. особових рахунків — це близько 15% від загальної кількості клієнтів.

«Як правило, це власники елітної нерухомості, квартир великої площі або власники кількох помешкань. Такі клієнти понад пів року та більше не врегульовують питання заборгованості і не сплачують за тепло та гарячу воду», — йдеться у повідомленні.

У компанії заявили, що лише штрафні санкції мають вплив на боржників та спонукають їх рухатись у напрямку вирішення питання — сплати боргу чи його реструктуризації. Так, тільки у листопаді понад 90 тис. клієнтів отримали нарахування пені на загальну суму понад 6 млн грн.

Читайте також: НБУ прогнозує, що тарифи на газ, опалення та гарячу воду у наступному році залишаться без змін

Зазначається, що якщо боржник і надалі продовжує ігнорувати рахунки, то заборгованість стягуватимуть через суд. У такому разі стягнення може перевищувати суму самого боргу до 20%, що пов’язано із судовими та іншими супутніми витратами.

До того ж після рішення суду кошти можуть бути списані з рахунку примусово, також може бути арештовано чи обмежено право користування коштами на рахунку або навіть майном.