Читайте сторінку«Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини

Експорт і великовузлова збірка — коли ключові деталі автомобілів виробляються в Китаї, а потім відправляються за кордон для збирання — традиційно були переважним підходом китайських виробників для виходу на закордонні ринки.

Однак, як зазначається у звіті, опублікованому в середу, через те, що США, Європейський Союз і Туреччина вводять мита, інвестиції у виробництво повного циклу стрімко зростають.

«У міру того, як ринок електромобілів у Китаї насичується, зростаюча внутрішня конкуренція та надлишок потужностей штовхають китайські бренди електромобілів за кордон у пошуках нових ринків для зростання», — йдеться у звіті.

Китайські виробники автомобілів побудували та ввели в експлуатацію заводи повного циклу у дев’яти країнах із річною виробничою потужністю 1,2 млн автомобілів станом на 2023 рік.

За даними звіту, ця потужність має більше ніж подвоїтися до 2,7 млн одиниць у понад десяти країнах до 2026 року, якщо всі оголошені плани компаній будуть виконані вчасно.

Виробництво повного циклу включає чотири основні етапи виробництва автомобілів:

  • штампування,
  • зварювання,
  • фарбування,
  • фінальне складання.

Це капіталомісткий процес, але він забезпечує високу виробничу потужність у порівнянні з великовузловою збіркою авто.

Компанія BYD, яка є найбільш продаваним автомобільним брендом у Китаї, разом із підтримуваними державою виробниками Chery Automobile Co., Changan, GAC та SAIC, оголосили про 10 нових або розширених проєктів для своїх закордонних заводів з 2023 року. Популярними локаціями є Таїланд, Індонезія та Бразилія.

Китайські автовиробники також розширюються в Південно-Східну та Центральну Азію, Латинську Америку та на Близький Схід, використовуючи як експортні поставки, так і місцеві виробничі проєкти.

BYD і Volvo Car, яка контролюється китайським автовиробником Zhejiang Geely Holding Group, активно розширюють виробничі потужності в Європі. Компанія BYD будує завод в Угорщині, а також оголосила про плани щодо будівництва ще одного в Туреччині, що надає їй доступ до ЄС.

Польща, яка має угоди з китайськими постачальниками батарей, також стає популярною серед китайських виробників електромобілів. Іспанія та Італія також намагаються залучити інвестиції. Повідомляється, що Geely, Dongfeng Motor Group та Xpeng розглядають можливості для будівництва заводу в цьому регіоні.

Для порівняння, зростання закордонних заводів великовузлового складання відбувається повільніше. Загальна введена в експлуатацію потужність заводів великовузлового складання автомобілів, побудованих китайськими виробниками та їхніми іноземними партнерами, має зрости до 2,8 млн одиниць до 2026 року з 2,2 млн автомобілів у 2023 році.

Нагадаємо

У липні липня Європейська Комісія оголосила про введення компенсаційних мит на імпорт електромобілів із Китаю.

Єврокомісія застосовуватиме мита для китайських електрокарів BYD у розмірі 17,4%, для Geely — 19,9%, для SAIC — 37,6%.

Продукція інших виробників електромобілів, які сприяли розслідуванню, але не надали необхідних зразків, обкладатиметься середнім митом 20,8%.

Розмір мита для продукції інших китайських компаній, які відмовилися від співробітництва в ході розслідування, становитиме 37,6%.

Адміністрація президента США Джо Байдена схвалила різке підвищення тарифів на китайський імпорт, включно зі 100% митом на електромобілі, щоб посилити захист стратегічних американських галузей промисловості від надлишкових виробничих потужностей Китаю.

Також повідомлялось, що Канада запровадить 100-відсоткові імпортні мита на всі електроавтомобілі, виготовлені в Китаї.

Автоцивілка: Вигідно оформлюйте ОСЦПВ на авто онлайн з Minfin.com.ua.